MILAN UROŠEVIĆ

Nestranačka licnost

Rođen je 1965. godine. Po profesiji je diplomirani ekonomista.

Obavljao je funkciju zamenika predsednika SO Ub. Član Glavnog odbora DS.
Poslednji put ažurirano: 19.02.2022, 20:12

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

TREĆA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 07.04.2011.

Dame i gospodo narodni poslanici, poštovani ministre, članovi Ministarstva, s obzirom da zadnjih deset godina radim u Saobraćajnom preduzeću "Lasta", malo bih se osvrnuo na Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju i problemima s kojima se susreću ljudi koji se bave prevozom putnika u drumskom saobraćaju.
Po mom mišljenju, glavni problemi koji postoje, to je drastičan rast cene goriva u zadnjih nekoliko meseci, nelikvidnost lokalnih samouprava i, pre svega, nelegalni prevoznici ili kako ih popularno zovu "divlji" prevoznici.
Što se tiče rasta cena goriva koji je izazvan bliskoistočnom krizom, to su neke stvari na koje ova Vlada ili ova Skupština i mi koji radimo ne možemo nešto posebno da utičemo. Takođe, nelikvidnost lokalnih samouprava, gde se obavlja prevoz za njih i gde su neredovna plaćanja za izvršen prevoz isto posledica, da kažem, svetske ekonomske krize i posledica još od prošle godine umanjenih transfera ka lokalnim samoupravama.
Jedan od većih problema s kojim se susreću saobraćajna preduzeća su nelegalni prevoznici. Vi u toku dana, u toku vožnje, možete videti mnogo malih kombija na kojima piše - sopstveni prevoz, prevoz za sopstvene potrebe, da staju na registrovana stanice i da obično seku legalne prevoznike i da im kupe putnike.
Zbog toga, pošto su u ovom predlogu zakona data veća ovlašćenja inspekciji, smatram da je to jako dobro, da će se time uticati na smanjenje nelegalnih prevoznika. U danu za glasanje ću, pre svega, zbog povećanja ovlašćenja inspekcijskoj službi glasati za taj zakon.
Što se tiče samog Ministarstva za infrastrukturu, pošto dolazim iz opštine Ub, koja je danas više puta pomenuta za vreme ove sednice nego u zadnjih dvadeset godina, koliko postoji parlamentarni život u Srbiji, drago mi je, nadam se da moji Ubljani to slušaju.
Ub je, što zaista sa zadovoljstvom moram da kažem, zahvaljujući Ministarstvu i ministru Mrkonjiću, počeli su radovi na putu Obrenovac-Ub, koji je bio jedan od najdevastiranijih puteva u Republici Srbiji. Takođe, što se tiče radova na potezu između Uba i Lajkovca, tih famoznih 12,6 kilometara, tu često prolazim, čak dođem i peške do radova koji su u Stublanici u selu iznad Uba, odnosno u pravcu Paljuva.
Činjenica je da to što kaže gospodin Mrkonjić, da put neće ići zemljom, to su nadvožnjaci i mostovi, moraju da se premoste i lokalni putevi i železnička pruga. Tako da ministru verujem na reč da se ti poslovi rade.
Nisam građevinac, ekonomista sam, iako radim u saobraćajnom preduzeću. Moram još da napomenem da je za naš kraj jako bitan most kod TE "Nikola Tesla" u Obrenovcu, koji će povezati zapadnu Srbiju sa Donjim Sremom. Takođe, ključna stvar, uz sav auto-put, uz svo poštovanje tog koridora, nama je od životnog značaja put Obrenovac-Ub. Tih 25 kilometara ko je išao zna kako je. U zadnjih deset godina bar tri puta sam gumu rasturio i svi koji su dolazili na Ub kažu da je to najstrašniji put u tom delu Srbije.
Konačno su počeli radovi pre jedno sedam dana, Štrabag radi, rok za završetak je šest meseci. Nadam se da ćemo za šest meseci doći na to svečano otvaranje.
Takođe, moram da se zahvalim i zbog dva seoska puta koji nisu bitni većini građana Srbije i možda nisu bitni u ovom trenutku, a to su put od tri kilometara između sela Gvozdenović i valjevskog sela Dupljaj, koji je neki stari vojni put, koji je dosta skratio pravac tim selima sa valjevskom opštinom, kao i put Banjanin-Novaci, koji je skratio dva kraka ubske opštine i učinio na povezivanje ljudi mnogo toga.
Kažem vam da ovaj zakon, koji će sigurno imati dosta amandmana na skupštinskom odboru, spreman sam da neka svoja mišljenja korigujem vezano i za tu najnižu cenu i za još neke stvari koje su date. Pošto se deset godina mahom družim s drumcima, odnosno s ljudima koji su završili saobraćajni fakultet, taj drumski smer, njihovo razmišljanje da je ta najniža cena dobra stvar i da to traži Gransko udruženje "Srbijatransport".
To kad neko kaže da će mali prevoznici biti oštećeni, ti mali prevoznici, takođe, udruženi su u Udruženje " Srbijatransport". To nije neko virtuelno udruženje, nego udruženje svih prevoznika koji rade u Srbiji.
U danu za glasanje glasaću za ove predložene zakone. Nadam se da će nadležno ministarstvo imati sluha za sve amandmane, bez obzira da li dolaze iz pozicije ili opozicije.