ALEKSANDAR MARKOVIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen je 22. maja 1981. godine u Beogradu.

Po zanimanju je diplomirani ekonomista.

Bio je odbornik u SO Vračar od 2004. godine u tri mandata, kao i šef odborničke grupe. Od 2008 – 2009. godine je bio odbornik u Skupštini grada Beograda. Od osnivanja Srpske napredne stranke do aprila 2015. godine obavljao je dužnost poverenika/predsednika opštinskog odbora SNS-a Vračar. Predsednik je Saveta za saradnju sa verskim zajednicama opštine Vračar i član glavnog odbora SNS-a. Nakon izbora 2014. godine izabran je za narodnog poslanika u Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Nakon izbora 2014. godine izabran je za narodnog poslanika u Narodnoj skupštini Republike Srbije i bio je član je odbora za administrativno-budžetska i mandatsko-imunitetska pitanja.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine, ponovo je izabran za narodnog poslanika.

Osnovne informacije

Statistika

  • 60
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 30 dana i 8 sati

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

Ponovljeno pitanje akcionara Agrobanke

čeka se odgovor 11 meseci i 6 dana i 8 sati

Poštovani poslanici PG SNS, OVO samo jedno od pitanja koje smo Vam postavili pre više od 4 meseca a nismo dobili odgovor. Prošlo je više od 4 godine vladavine SNS-a a ništa nije urađeno da se afera reši a akcionari obeštete.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Četvrto vanredno zasedanje , 28.08.2017.

Zahvaljujem, predsedavajuća.

Član 106 – Govornik može da govori samo o tački dnevnog reda o kojoj se vodi pretres.

Gospođo predsedavajuća, bezmalo 10 minuta smo slušali od prethodnog govornika sve i svašta. Bukvalno, sve i svašta, samo ne ono što je danas na dnevnom redu.

Visoko cenim teorijsko znanje prethodnog govornika, ali ono što smo čuli nema nikakve veze ni sa Predlogom zakona, a ponajmanje sa amandmanom o kome raspravljamo.

Ja vas molim, gospođo predsedavajuća, pozovite poslaničku grupu prethodnog govornika, imaju skupštinski hol, imaju mogućnost da organizuju konferenciju za štampu, neka drže konferenciju za štampu do mile volje, neka iznose svoje političke stavove, to treba da se radi, to je dobro, to je zdravo, ali, molim vas, nemojte da dođemo u situaciju da koristimo sednicu Narodne skupštine u raspravi o amandmanima za iznošenje nekih političkih stavova.

Imam ja razumevanja i za njihovu frustraciju, oni su u petak potučeni do nogu od strane i šefa naše poslaničke grupe i zamenika šefa naše poslaničke grupe, u argumentovanoj raspravi…

Četvrto vanredno zasedanje , 28.08.2017.

Zahvaljujem i apelujem da vi to sprečite ubuduće.

Četvrto vanredno zasedanje , 25.08.2017.

Zahvaljujem predsedavajuća, ministre, predstavnici Ministarstva, dame i gospodo narodni poslanici, odmah na početku svog izlaganja želim da kažem da podržavam predložene izmene i dopune Zakona o poljoprivrednom zemljištu, a kako je ovlašćeni predstavnik naše poslaničke grupe Vlada Orlić juče i naglasio, mi ovim izmenama pokazujemo da vodimo računa o dve suštinski najvažnije stvari.

Dakle, prvo je očuvanje nacionalnih interesa, a drugo je ispunjavanje međunarodnih obaveza koje smo kao država preuzeli, i tu dolazimo do one davne razlike između nas i onih kojih sede uglavnom preko puta mene, a danas nisu u sali, a ta glavna razlika je odgovornost. Odgovornost je ta nit koja nas razdvaja. Nas koji odgovorno pristupamo ovoj, ali i svim ostalim temama, i njih koji sve, apsolutno sve prilagođavaju dnevnoj politici. Pa, su tako po potrebi i evropejci i bezpogovorni zagovornici evropskih integracija, kako ono beše Evropa nema alternativu, itd, itd, a onda kada se promene okolnosti, kada postanu opozicija tada ih više ne zanima ni EU, ni evropske integracije, ni evropski put Srbije, ništa ih više ne zanima.

Do juče je glavna mantra, glavna fraza bila Evropa nema alternativu. Danas su očigledno odustali od toga, danas su postali evroskeptici, pa smo svašta slušali u dosadašnjem toku rasprave, tokom jučerašnjeg dana, ali hajde da vidimo kako stoje činjenice kada je reč o ovom Predlogu zakona. Hajde da vidimo šta je to što su oni nama zamerali i da li te zamerke uopšte imaju smisla.

Zaštitu nacionalnih interesa, koje sam spomenuo malopre, upravo će omogućiti predložene izmene zakona za koje moramo u startu odmah da naglasim da su apsolutno u skladu sa Ustavom Republike Srbije, s obzirom na to da je i to bilo juče jedna od zamerki.

Dakle, ponovićemo da je predviđen rok od 10 godina od usvajanja zakona u kome fizička lica koja su državljani EU moraju da imaju prebivalište, odnosno nastanjenje u Srbiji, da bi uopšte mogli da kupe poljoprivredno zemljište, naglasiću u privatnoj svojini. Još jednom želim da istaknem da poljoprivredno zemljište u državnoj svojini nije predmet ove rasprave, već samo poljoprivredno zemljište u privatnoj svojini.

Dakle, stranac koji bi želeo da kupi zemljište u Srbiji mora da ga obrađuje najmanje tri godine i da ima aktivno registrovano poljoprivredno gazdinstvo u trajanju od 10 godina i to je nekoliko puta naglašeno juče u raspravi.

Takođe, osim toga mora da ima alat, opremu, mašine za obradu itd, itd, a postoji ograničenje da će moći da kupi do dva hektara zemlje.

Još bih istakao da predmet kupovine ne mogu biti poljoprivredna zemljišta koja su u skladu sa posebnim zakonima i planskim aktima definisana kao građevinsko zemljište, kao ni zaštićeno prirodno dobro, niti parcele u blizini vojnih kompleksa.

Ono što je takođe predviđeno ovim predlogom to je da Republika Srbija ima pravo preče kupovine zemljišta koje odobrava Vlada na predlog komisije. Osim toga, predviđena je i procedura koja detaljno razrađuje ovaj postupak, procedura obrazovanja komisije, kao i propisivanje rokova, uslova i postupka prava preče kupovine.

Dakle, kao što vidite sve je to propisano, vrlo jasno propisano i vrlo taksativno navedeno u ovom predlogu. Samo je trebalo pročitati ovaj zakon, ali nažalost, neki poslanici očigledno da su bili ili su više lenji da pročitaju Predlog zakona ili ih to uopšte nije interesovalo, ali su došli ovde juče sa unapred pripremljenom pričom, sa unapred pripremljenim tekstom koji nema mnogo veze sa realnošću, ne zanima ih ono što piše u zakonu, ali ih zanima da oni ovde prospu nekoliko fraza, floskula i stvar prođe.

To je rezultiralo da tokom jučerašnjeg dana slušamo ovde razne koještarije od nekih poslanika, ponavljam, koji sede uglavnom preko puta mene, a jedan se upravo smeje.

Ja vas iz svih razloga koje sam naveo pozivam da u danu za glasanje podržimo predložene izmene zakona.

Deveta posebna sednica , 29.06.2017.

Zahvaljujem.

Predsedavajući, uvažena mandatarko, gospođo Brnabić, uvaženi kandidati za članove Vlade, dame i gospodo narodni poslanici, Vladika Nikolaj Velimirović je pre mnogo godina rekao „ne kradi državu, jer je skupo plaćena“.

Zašto moje poslaničko pitanje počinje ovim velim rečima? Dakle, u nekoliko navrata do sada u ovom mandatu sam postavio pitanje ministarstvu unutrašnjih poslova u vezi sa zloupotrebama i nezakonitim radnjama u gradskoj opštini Vračar, brojnim zloupotrebama, brojnim nezakonitim radnjama u toj opštini, kao i u javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač gradska opština Vračar. Ta opština je poznata po tome što je u njoj vršila vlast do prošle godine, do prošlih izbora DS, koja je opet poznata samo po tome da gde god su vršili vlast iza njih je ostala samo pustoš, opustošen budžet, ojađena opština i ogromni gubici i minusi. Evo, imamo i tu jedan primer, živi dokaz sedi tu preko puta mene, živi dokaz kako je moguće da u jednoj opštini bude napravljen minus od tri milijarde dinara. Dobio sam odgovore od MUP da su pripadnici tog ministarstva otpočeli prikupljanje potrebnih obaveštenja i informacija i to je ono što je dobro i to je ono što je u redu.

Deveta posebna sednica , 29.06.2017.

Sada postavljam pitanje Ministarstvu pravde, odnosno Višem javnom tužilaštvu u Beogradu, na osnovu informacije kojom raspolažem da je gradska opština Vračar krajem 2016. godine, a na osnovu vrlo validne dokumentacije, Višem javnom tužilaštvu u Beogradu podnela krivičnu prijavu protiv bivšeg rukovodstva GO Vračar, kao i Javnog preduzeća Poslovni prostor Vračar, imajući u vidu ogromne nenaplećene dugove za zakupe koji iznose preko 780 miliona dinara. Dakle, rekordni iznosi su u pitanju, kao i nezakonito raspolaganje imovine gradske opštine Vračar. Konkretno, reč je o stanovima kojima je opština raspolagala.

Bez obzira što cenim da su istražne radnje, kao i prikupljanje potrebnih dokaza, validnih dokaza, informacija itd. vrlo složen proces, vrlo komplikovan posao, pitam javno tužilaštvo u Beogradu dokle se stiglo sa tim postupcima povodom navedene krivične prijave.

Na taj način ćemo doći do odgovora - kako je moguće da u fondu poslovnog prostora Vračar, dakle, od ukupnog fonda od 49.492 kvadrata, nakon nekoliko godina uprave DS dođemo do toga da ostane 21 hiljada kvadrata poslovnog prostora, dakle, da se prepolovi fond? Kako je moguće da za 5.354 kvadratna metra uopšte ne postoji dokumentacija iz koje može da se utvrdi gde su nestali ti kvadrati, gde je nestao taj prostor?

To je način da dođemo do tih odgovora. Takođe, da dođemo do odgovora na pitanje - kako je moguće da se napravi dug od 780 miliona dinara? Dakle, ponavljam, u pitanju je gradska opština Vračar, centralno gradsko jezgro, možda i najatraktivnija opština u tom smislu za poslovanje poslovnog prostora, i mi dođemo do toga da imamo nenaplaćenih 780 miliona dinara, od toga preko 500 miliona dinara je u periodu zastarelosti, dakle, novac koji ne možemo potraživati jer je zastareo.

To su pitanja koja nas muče, kao i pitanje šta je sa stanovima? Opština Vračar je u svom fondu, dok je njom rukovodila DS, imala 421 stan. Kada je DS pala sa vlasti, kada je izvršena revizija, i ovo nisu podaci, odmah da vam kažem, ovo nisu neki paušalni podaci ili nečija procena, ovo je radila i DRI i jedna eksterna revizija, dakle, i gradska budžetska inspekcija. Nekoliko organa je vršilo reviziju, i ovo je rezultat te revizije. Dakle, od 421 stana, danas je taj fond prepolovljen, čak i gore od toga. Za 160 stanova apsolutno ne može da se utvrdi gde su nestali, ne postoji dokumentacija. Kako je moguće, nekad nešto postoji, sada više nema?

Zato kažem, vratiću se na velike reči Vladike Nikolaja Velimirovića: „Ne kradi državu, jer je skupo plaćena“. Na taj način ćemo poslati poruku da onaj koji prekrši zakon, da onaj koji otme državnu imovinu, mora da snosi odgovornost…

Druga sednica Prvog redovnog zasedanja, 25.04.2017.

Zahvaljujem, predsedavajuća.

Dame i gospodo narodni poslanici, pre prelaska na poslaničko pitanje, da čestitam prethodnom govorniku pobedu nad nevažećim listićima na prošlim izborima. Doduše, pobeda je bila za dlaku, ali ipak je pobedio nevažeće listiće.

Dakle, krajem februara ove godine, održan je protest građana Vračara, jednog dela Vračara, zbor sporne situacije oko parka koji je oivičen ulicama Tomaša Ježa, Mileševska i Radoslava Grujića. Epilog tog problema je da se ovih dana intenzivno radi na nalaženju rešenja, dakle trajnog rešenja, tog problema i naći će se rešenje. Naći će se rešenje, ali zahvaljujući prevashodno hitroj i pravovremenoj reakciji gradske opštine Vračar, odnosno rukovodstva gradske opštine Vračar, ali i nadležnima u gradskoj upravi, ali najviše zahvaljujući građanima Vračara.

O čemu se zapravo radi? Radi se o jednoj brljotini DS još iz 2012. godine, koja je tada upravljala gradskom opštinom Vračar, a čije posledice mi danas otklanjamo.

Nakon dva neuspela pokušaja, 2009. i 2011. godine, opština Vračar je iz trećeg puta, dakle 2012. godine, uspela da poništi Rešenje o eksproprijaciji na zemljištu koje je bilo nacionalizovano, a koje je korišćeno kao park sve do današnjih dana. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište, čiji je direktor u tom periodu takođe bio iz DS, iako se dva puta pre toga žalila na to rešenje, trećeg puta se naprasno, volšebno ne žali, čime je direktno otvoren put da to zemljište postane privatno vlasništvo i da se na tom zemljištu u budućnosti možda izgradi i zgrada.

Da bismo trajno sačuvali i zaštitili ovaj park, gradska opština Vračar je u saradnji sa, opet kažem, građanima tog dela Vračara pokrenula inicijativu za izmenu plana detaljne regulacije ovog dela. Taj zahtev je predat Gradu Beograd. Grad Beograd je prepoznao napor i uveren sam da će u najskorijem periodu taj problem biti rešen, odnosno usvojen. Tom izmenom plana detaljne regulacije ova površina će biti proglašena javnom površinom, i to je jedini način, dakle jedini pravni način, da se sačuva ovaj park.

Moje pitanje upućeno nadležnima u gradskoj upravi i Skupštini Grada Beograda, kao i Ministarstvu koje vrši nadzor, i ono glasi – da li će se utvrditi odgovornost opštinskih organa opštine Vračar i licima u opštinskoj upravi gradske opštine Vračar kojem je tada, da ponovim zbog građana, rukovodila DS, odnosno vladala na opštini Vračar, za tendenciozno postupanje protiv javnog interesa? Zatim, ko će biti odgovoran za eventualne, nove troškove u ovom smislu? Dakle, za novu izradu plana detaljne regulacije i sve ostale troškove? Ko će snositi te troškove? Dakle, da utvrdimo da li su neznanje i nestručnost ili nezainteresovanost i nemar čelnika opštine Vračar krivi za sve ovo i doveli do ovakve situacije ili je možda bilo i svesnog postupanja protiv javnog interesa, odnosno za nečiji privatan interes, u narodu poznatog kao korupcija.

Imamo tu i primer vrhunskog bezobrazluka i licemerja. Naime, kada je organizovan pomenuti protest građana Vračara, dakle da ponovim, opravdani protest stanovnika tih ulica, tu smo mogli da primetimo i predstavnike DS, opštinskog odbora, koji su pokušali na jedan mizeran način da ušićare neki politički poen iz cele situacije, na sreću potpuno bezuspešno. Dakle, zamislite bezobrazluk, usudili su se da dođu na protest oni koji su najdirektine krivi za to što se desilo.

Dakle, tu je bio izvesni Bogdan Tatić. On je valjda predsednik opštinskog odbora DS na Vračaru, koji je čak pokušao i da napravi neki incident. Po čemu je poznat taj Bogdan Tatić? Poznat je po tome da se u svojoj karijeri predsednika opštinskog odbora DS na Vračaru, ali i člana veća, obraćao pismenim putem sam sebi.

Pazite sada ovako, predsednik opštinskog odbora DS Vračar Bogdan Tatić, obraća se članu veća gradske opštine Vračar Bogdanu Tatiću. Dakle, na stranu što je u pitanju vrhunac, odnosno par ekselans primer stranačkog zapošljavanja, pa kaže – opštinski odbor DS Vračar je na sednici održanoj tada i tad doneo zaključak da se na mesto koordinatora Kancelarije za nacionalne manjine gradske opštine Vračar imenuje izvesna osoba, nije sada ni važno ko.

Dakle, opštinski odbor DS Vračar je nakon iscrpne rasprave doneo zaključak i preporučio predsedniku gradske opštine Vračar da imenuju NN osobu za koordinatora ove kancelarije. Dakle, vrhunski primer stranačkog zapošljavanja, ali ono što je najsmešnije, čovek se obraća samom sebi i koristi, odnosno zloupotrebljava svoju funkciju. Takvi su vodili Vračar decenijama unazad. Zahvaljujem.

Imovinska karta

(Beograd, 07.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 76000.00 RSD 16.04.2014 - 03.06.2016.
Član upravnog odbora SRC "Tašmajdan" Javni Mesečno 18000.00 RSD 15.01.2014 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 76000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 28.02.2017, 11:48