VLADO BABIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen je 1960. godine. Živi u Somboru.

Lekar, specijalista medicine rada.

Predsednik Sekcije medicine rada Društva lekara Vojvodine. Radi u Domu zdravlja “Dr Đorđe Lazić” u Somboru. Predsednik Atletskog kluba “Maraton” iz Sombora.

Za mesto narodnog poslanika izabran je na izborima 2014. godine, a mandat mu je potvrđen i nakon parlamentarnih izbora 2016. godine.

Osnovne informacije

Statistika

  • 55
  • 0
  • 0
  • 0
  • 3 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 3 meseca i 6 dana i 17 sati

Poštovani, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo za narodne poslanike- pitanja za Vladu

čeka se odgovor 1 godina i 1 mesec i 15 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune Porodičnog zakona

čeka se odgovor 1 godina i 3 meseca i 17 dana

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja , 06.12.2018.

Zahvaljujem.

Uvažena predsednice, poštovani gospodini ministri sa saradnicima, cenjene koleginice i kolege narodni poslanici, podneo sam amandman na član 2. Predloga zakona kojem se dodaje stav 2. – ustavni osnov za donošenje zakona o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja sadržan je u članu 97. tačka 8) Ustava Republike Srbije, kojim se obezbeđuje i određuje sistem obaveznog socijalnog osiguranja.

Razlozi za donošenje ovog zakona sadržani su u potrebi što boljeg organizovanja efikasnog oblika za obavljanje poslova, uspostavljanja i vođenja centralne baze podataka u kojoj će biti objedinjene različite baze podataka koje se vode za istu grupu korisnika u oblasti socijalnog osiguranja.

Prema tome, osnovna svrha i razlog jeste regulisanje razmene podataka u pogledu uplate doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, koja je uspostavljena između Centralnog registra i Poreske uprave, a koja je u potpunosti realizovana uspostavljanju ovakve naplate poreza i doprinosa po dobitku.

Kako je Centralni registar pre svega elektronski vođena baza podataka i elektronski servis koji se zasniva na IT tehnologijama i visokim IT standardima i performansama, neophodno je obezbediti zakonski osnov za povezivanje sa drugim registrima i evidencijama u Republici Srbiji.

Razlozi za donošenje ovog zakona ogledaju se u neophodnosti sveobuhvatnog vođenja registra zaposlenih, izabranih, imenovanih, postavljenih i angažovanih lica kod korisnika javnih sredstava, čime se preuzimaju sve nadležnosti u pogledu vođenja njihovog registra zaposlenih sa obezbeđenjem automatizma u pogledu unosa podataka, sve u cilju poboljšanja kvaliteta podataka, odnosno kontrole na istim, sve u cilju boljeg planiranja budžetskih sredstava. Hvala.

Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja , 05.12.2018.

Zahvaljujem.

Poštovani predsedavajući, uvaženi gospodine ministre sa saradnicima, podneo sam amandman na član 2. Predloga zakona o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja, kojim se dodaje stav 2.

Prekjuče, 3. decembra obeležen je međunarodni dan osoba sa invaliditetom u svim lokalnim samoupravama tako i u mome rodnom Somboru, po sloganom – „Za život bez barijere“, i sa motom koji za ovu godinu glasi – „Osnaživanje osoba sa invaliditetom i obezbeđivanje uključenosti i jednakosti“.

Shodno tome, položaj invalida mora se stalno unapređivati, posebno kada se govori o njihovom pravnom i društvenom položaju. U Srbiji postoji dobar zakonski okvir, ali i pored toga do diskriminacije invalida dolazi u mnogim oblastima društvenog života. Da do toga dođe sve ređe, potrebno je da se osobe sa invaliditetom osnaže, da nauče kako da prepoznaju svoje potrebe i steknu veštine koje će im pomoći da odaberu svoje personalne asistente i obuče ih i da im pruže podršku na način koji njima najbolje odgovara.

Videli smo na Odboru za rad i socijalna pitanja pre neki dan, kako to izgleda i time se dokazuje da jedino usluga personalnog asistenta može da obezbedi uključenost osoba sa invaliditetom u zajednicu i njihovu jednakost prema drugima.

Kada su pre dve godine otvorena i prva poglavlja, poseban fokus je bio na poglavlju 23, kojim se u najširem smislu bavi pitanjem postojanja osnovnih ljudskih prava, pa i manjinskih prava, kao i prava manjinskih grupa u koje spadaju i osobe sa invaliditetom. Shodno tome i naša zemlja mora pokrenuti postupke kako bi se sprečio bilo kakav oblik diskriminacije invalida.

Kada već govorimo o otvaranju poglavlja, za nas bi bilo vrlo bitno i otvaranje Poglavlja 19, koje se bavi socijalnom politikom i politikom zapošljavanja, gde opet položaj invalida zauzima posebno mesto. Hvala.

Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja , 05.12.2018.

Zahvaljujem.

Poštovani predsedavajući, cenjeni gospodo ministri sa saradnicima, koleginice i kolege narodni poslanici, kao i u prošlom amandmanu nastaviću danas da govorim i o statusu i položaju invalida.

Za donošenje zakona o dopunama Zakona o sprečavanju i diskriminaciji invalida koji je donesen 2016. godine ustavno-pravni osnov je postajao, ali sa valjanim razlozima za njegovo donošenje. Ustavni osnov za donošenje ovog zakona o sprečavanju diskriminacije osoba sa invaliditetom sadržan je u odredbi Ustava Republike Srbije koji se uređuje, obezbeđuje sistem oblasti socijalne i invalidske zaštite.

Sprečavanje diskriminacije i ostvarivanje prava u skladu sa potrebama osoba sa invaliditetom treba da reći da predstavlja trajnu opredeljenost Republike Srbije koji je iskazana u prioritetnim ciljevima u okviru zakonske regulative koja se odnosi na unapređenje položaja osoba sa invaliditetom i sprečavanje bilo kakvog oblika diskriminacije nad njime.

Naime, bez obzira na stav Republike Srbije postoje i dalje rizici diskriminacije, marginalizacije kao i socijalne isključenosti, osoba sa invaliditetom koja nažalost imaju tendenciju porasta bez obzira na sve aktivnosti koje naša država vrši kako bi se ovakvi rizici nastanka sveli na najmanju moguću meru.

Ovim zakonom uređeno je i obezbeđeno svim invalidima bez obzira da li je u pitanju telesno ili senzorno oštećenje ili bolest kao što su slepe i slabovidele osobe, osobe obolele o različitim mišićnih, neuromišićnih obolenja, kvadriplegije kao i osobe koje nemaju gornje ekstremitete bilo da su to rođenjem takve ili su izgubile u nekoj povredi da imaju ista prava kao i svi ostali građani.

Naime, problem se javlja kada se od invalida tražilo da se umesto da se sa isporučenim potpisom na dokumenta stave svoj otisak prsta čime su se narušavali ljudska prava i slobode invalida. Zakon o sprečavanju diskriminacije, to je rešeno. Hvala.

Imovinska karta

(Sombor, 22.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 105000.00 RSD 10.05.2014 - 03.06.2016.
- Republički fond za zdravstveno osiguranje Pokrajinski fond (Lekar na lekarskoj komisiji) Pokrajina Mesečno 25000.00 RSD 05.02.2014 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 105000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 03.03.2017, 14:34