ZORAN BOJANIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen je 1959. godine.

Po obrazovanju ekonomista, zaposlen u “Telekom Srbija a.d. – Direkcija za komercijalne poslove” na radnom mestu koordinatora za podršku prodaje.

Član SNS od osnivanja. Obavljao je funkciju poverenika gradskog odbora. Izabran je za predsednika Gradskog odbora SNS u Kraljevu, sve do podnošenja ostavke u junu 2014. godine.

Za narodnog poslanika izabran je na izborima 2012. godine. Mandat mu je potvrđen i na izborima 2014. i 2016. godine.

Osnovne informacije

Statistika

  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Inicijativa za izmene i dopune Porodičnog zakona

čeka se odgovor 30 dana i 7 sati

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Peto vanredno zasedanje , 21.09.2017.

Zahvaljujem.

Gospodine ministre, koleginice i kolege, slušajući dvodnevnu raspravu, vidim da u dosadašnjim diskusijama nema ozbiljnih primedbi na predložena dva zakona, što govori, gospodine ministre, da je vaš tim ozbiljno prišao ovom problemu i da je stvarno uradio dva dobra predloga zakona. Opet me to ne čudi, znajući, iz vaše biografije, kojim ste se poslom bavili i kakvi su rezultati bili iza vašeg rada. Sve ono što ste uložili do sada u svom radu, vi želite da implementirate u ove predloge zakona. Na tome vam zahvaljujem.

Ono što ću ja u par minuta reći, pre svega govorim kao roditelj i kao čovek koji je, Boga mi, 16 godina bio ili član školskih odbora ili član roditeljskih saveta. Za tih 16 godina promenilo se mnogo ministara, promenilo se i mnogo čega u sistemu obrazovanja. Pre svega, treba da znamo da je obrazovanje živ proces, svakodnevni, i da se svakog dana menja i usavršava i da trebamo što češće da primenjujemo sve te nove vrednosti. Na kraju krajeva, čovek uči dok je živ, ako želi da se obrazuje i ako želi da ima neka nova saznanja.

Ovim zakonom su definisane, pre svega, obaveze prosvetnih radnika, mogu reći kvalitetnih kadrova koje mi imamo, obaveze učenika i uređena su i pitanja i učešće samih roditelja.

Kada sam pomenuo 16 godina koje sam proveo kao član saveta ili roditeljskih ili školskih, osvrnuću se na diskusije koje sam čuo u ova dva dana, koje su u stvari bile primedbe na predloge zakona, a ja ih ne vidim kao primedbe.

Ovde se govorilo o našoj funkcionalnoj nepismenosti. To je podatak koji ste vi dali u prilogu, znači, tačno ste naveli koliko ljudi upiše osnovnu školu, koliko završi osnovu školu, koliko od njih upiše srednju, koliko završi, koliko upiše fakultet, koliko završi. Upravo i jeste cilj ova dva zakonska predloga da to promenimo.

Po meni, brojevi nisu važni. Kada kažem brojevi, mislim na ocene. Mnogo mi je važnije znanje i kako će to znanje neko sutra primeniti u poslu kojim se bavi. Mislim da na tome i treba raditi, jer i vi ste u svom izlaganju na početku pomenuli da neki mnogo visoki brojevi na nekim kvalifikacionim ispitima nisu dali valjane rezultate.

Da ste vi čovek koji želi da menja sistem obrazovanja, ja to znam iz sopstvenog iskustva, obzirom da smo pokrenuli neku inicijativu da u mom gradu, gde je jedna varošica kojoj je mesna zajednica udaljena od centra grada 50 kilometara, pokrenuli smo inicijativu da otvorimo odeljenje srednje škole. Nije se u ovom trenutku ostvarilo, jer upravo iz ovog razloga nismo ni mogli. Očekivanja, želje nisu dovoljne. Treba da imamo i interesovanja. Kada smo pravili anketu, videlo se da je mnogo, mnogo malo ljudi zainteresovano da u tom trenutku i u tom mestu bude otvoreno odeljenje gimnazije opšteg smera. Nadam se da ćemo u nekom drugom trenutku to i uraditi.

Ovde u svim diskusijama koje su bile usmerene na kritiku zakona, pominjalo se, između ostalog, i vršnjačko nasilje, koje nikakve veze nema sa ovim zakonom. O vršnjačkom nasilju govore sasvim drugi zakonski akti, kao i o siromaštvu. Rečeno je – ne želimo da pričamo o siromaštvu. Pa, baš ste vi pričali o siromaštvu i o socijalnim razlikama. Upravo to i želimo da prevaziđemo.

Neko je juče rekao da siromašni nemaju šansu da se školuju. Ja mislim da imaju. Mnogo siromašnih ljudi istaknutih i naučnika i doktora nauka i obrazovanih. Obrazovanje i školovanje nije jedno te isto.

Da ne bih dužio, pošto su moje kolege mnogo čega dobroga rekle o ovom zakonu, ovde ću završiti, i u svakom slučaju, i zna se sigurno, glasati za ove dobre predloge zakona. Hvla.

Četvrta sednica Prvog redovnog zasedanja , 19.05.2017.

Zahvaljujem, uvažena predsednice.

Gospodo ministri, koleginice i kolege, pred nama su četiri predloga zakona za koje tvrdim, a vidim i gospoda, kolege, poslanici iz opozicije, da su korektni, konkretni, urađeni na vreme, jer svo ovo vreme i juče i danas u diskusijama nismo videli nijednu ozbiljnu i značajnu primedbu na ova četiri predloga zakona.

Ono što smo čuli kao primedbe odnosilo se na rad „Elektroprivrede Srbije“, kao da neko zaboravlja da „Elektroprivreda Srbije“ nije počela juče da radi u nekom blagostanju i da smo to nasledili 2012. godine kao veoma uspešnu kompaniju, nego da se trudimo i da svo ovo vreme pokušavamo da oporavimo nešto u šta godinama ništa nije ulagano.

Takođe, kao primedba, a ne znam zarad čega, pojavila su se gospoda Grčić i moj prijatelj Zoran Babić, koji niti je tema, niti smo raspravljali uopšte o njemu. Komentarisao se izbor v.d. direktora javnih preduzeća. Tvrdim da će gospodin Babić, svoj posao, kada ga već pominju, raditi konkretno, predano, savesno i kvalitetno.

Sada da se vratim na izmene i dopune Predloga zakona o osiguranju depozita i izmeni i dopuni Zakona o Agenciji za osiguranje depozita.

Dosta toga u jučerašnjoj svojoj diskusiji rekao je gospodin i kolega Goran Kovačević, tako da tu ne treba mnogo trošiti vremena, sem napomenuti ponovo da je ono što i stoji u materijalu, da je to jedan, pre svega, domaćinski odnos Vlade i Ministarstva finansija prema određenom problemu, gde pokušavamo da kad već imamo mnogo kredita i mnogo kreditnih obaveza, da sve to što stvara finansijske probleme našoj državi na jedan način predupredimo i da sredstva koja godinu, godinu i po dana opterećuju negativne kamate u određenom periodu i za određeno vreme dozvolimo da preko NBS se plasiraju ta devizna sredstva u devizne hartije od vrednosti, koje izdaje Republika Srbija.

Što se tiče druga dva predloga zakona, a to su zajmovi od Nemačke razvojne banke, meni je posebno zadovoljstvo da pre svega vodimo računa o ekologiji i da vodimo računa o tome da nije za pohvalu što smo četvrti proizvođač u Evropi električne energije na bazi uglja i da pokušavamo da predupredimo sve one negativne posledice koje takva proizvodnja električne energije uzrokuje.

Takođe, moram da pomenem da mnogi zaboravljaju, verovatno na nekim egzotičnim destinacijama zima nije bila duga i hladna. Ove godine grejna sezona je trajala od 1. oktobra do 1. maja, ako smo zaboravili. Zaboravili smo i onih mesec dana leda na Dunavu, i malo više. Konkretno u Kraljevu ledeni dani su bili mesec i po dana. Temperature su konstantno bile mesec i po dana ispod nula stepeni.

Ja smatram da bi trebali da se zahvalimo svim tim ljudima u elektrosistemu, koji su nam omogućili da bez problema i bez zastoja funkcionišemo ove godine.

Na kraju, s obzirom da ima dosta govornika, pomenuću da je dobra investicija i da je to nešto što će nam doneti u budućnosti novac, a to je ovaj panevropski, tranevropski dalekovod, gde smo i mi deo njega, posebno onaj deo koji mene posebno dotiče, a to je između Kragujevca i Kraljeva dalekovod i u Kraljevu ta trafostanica od 400 kilovata, kako ste vi rekli, gospodine ministre.

Nadam se da ćemo uz taj dalekovod omogućiti da svi oni naši proizvođači zelene energije, a u tom kraju ima mnogo proizvođača, vidim mnogo investicija budućih, da ćemo proizvoditi zelenu energiju, priključe se na taj dalekovod i da izvozimo tu zelenu energiju po višim cenama. Hvala.

Sedma sednica Drugog redovnog zasedanja, 23.12.2016.

Hvala, uvaženi predsedavajući.
Gospođo ministarko, ministri, koleginice i kolege, nekad se zapitam da nisam prespavao nekih 12 godina od 2000. do 2012. godine, ili sam bio negde u Amazonu, u nekoj dubokoj prašumi, ili sam bio sa Pigmejcima?
Slušajući kolege preko puta i njihove diskusije, dođem do zaključka da smo mi živeli u uređenoj državi do 2012. godine, da je to bila država blagostanja, sve je funkcionisalo i od 2012. godine pa do danas – sve je uništeno. Sve je uništila Srpska napredna stranka. Tolika količina demagogije, bezobrazluka i neznanja – odavno je nisam čuo, kao danas.
Konkretno, govorili smo nešto vrlo malo o Zakonu o platama u javnom sektoru. I onda su se lile silne suze, pričale su se raznorazne priče. Zaboravili ste ko je doveo sve nas da primamo takve plate kakve primamo u javnom sektoru, ko je dozvolio da smo morali da preduzmemo konkretne mere da sredimo javne finansije. Kao, to je palo sa neba, to je neko juče uradio sve. Pričamo o tome kako odlažemo rokove non-stop za Zakon o javnoj svojini. Sasvim normalno da se odlažu. Prvi put tokom 2016. godine urađeno je nešto konkretno.
Normalno je da ni lokalne samouprave nisu radile svoj posao valjano, ali, tamo gde ste hteli da radite, a konkretno lokalna samouprava iz koje ja dolazim, Kraljevo, uradila je dosta toga, pa zahvaljujući tim naporima, mi smo utvrdili da imamo tri hiljade hektara poljoprivrednog zemljišta koje je neko obrađivao prethodnih 20-30 godina. Znači, nije to bilo zaparloženo, nije to stajalo negde tamo sa strane. Neko je koristio naše resurse. Neko je koristio javnu svojinu. Pronašli smo 50-ak stanova za koje niko nije znao, a neko je živeo u tim stanovima koji su vlasništvo Republike Srbije i svih nas, nije plaćao nikakve obaveze.
Kritikujemo predlog ovog zakona, koji pokušava da samo za šest meseci sve one lokalne samouprave koje to nisu uradile natera, i definitivno uz pomoć Ministarstva za lokalnu samoupravu, i privede taj veliki posao kraju, da najzad znamo šta imamo i sa čime raspolažemo.
O čemu se pričalo? Pričalo se o vremenu zakazivanja. Svi su kritikovali 10 minuta pre 15 sati, a uspeli smo da podnesemo 1.400 amandmana, verovatno smislenih, verovatno onih amandmana gde piše – briše se.
Kolege su ovde govorile, pokušavale su da govore, o Zakonu o finansiranju Javnog servisa. Ni jednu jedinu reč nisam čuo o tom predlogu. Pričali smo o 24 privatizacije, pričali smo o svemu i svačemu, o Železari, o čemu nismo, sem o tom predlogu zakona. Ukoliko ne želite da učestvujete u diskusiji onako kako treba, dajte suvisle predloge, predložite amandmane, siguran sam da ćemo prihvatiti sve ono što je na mestu i što će poboljšati zakon. Kritika radi kritike nikome nije donela dobro.
Mi se trudimo da radimo i radićemo u interesu građana Republike Srbije i svih 27 predloga, što zakona, što kadrovskih rešenja, što sporazuma, sigurno će doneti dobro. I siguran sam da ćemo u sledećoj godini mnogo dobra doneti za našu državu i za naš narod. Hvala.

Imovinska karta

(Kraljevo, 14.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 96040.00 RSD 16.04.2014 - 03.06.2016.
Član Skupštine Akcionarsko društvo Železnice Srbije, Beograd Republika Mesečno 41620.00 RSD 23.12.2013 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 96040.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 03.03.2017, 16:15