ZORAN MILOŠEVIĆ

Nestranačka licnost

Poslednji put ažurirano: 06.05.2016, 09:50

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

PRVO VANREDNO ZASEDANjE, 12.07.2000.

Dame i gospodo narodni poslanici, Srpska radikalna stranka u potpunosti podržava Predlog zakona o prodaji određenih nepokretnosi u državnoj svojini radi izmirenja obaveza Republike Srbije po osnovu devizne štednje građana i zajma za privredni preporod Republike Srbije, kao i Predlog zakona o emitovanju državnih obveznica radi isplaćivanja obaveza po osnovu dečjih dodataka i materinskih dodataka, kao i zakon o javnim preduzećima.

Prvi Predlog zakona se odnosi na prodaju poslovnog prostora za obaveze koje država ima prema građanima po osnovu stare devizne štednje i zajma za privredni preporod Republike Srbije. Po ovom predlogu zakona svi sadašnji zakupci će imati pravo otkupa poslovnog prostora. I svi oni građani koji imaju staru deviznu štednju i potraživanja po osnovu zajma za privredni razvoj Republike Srbije, a nisu zakupci, moći će svoje obveznice i potraživanja da prodaju zakupcima radi kupovine poslovnog prostora.

Usvajanjem ovog zakona, građani koji imaju potraživanja, a nisu zakupci poslovnog prostora, dobiće svoja sredstva. Zakupci će kupiti poslovni prostor, a država će izmiriti svoja dugovanja. Što se tiče emitovanja obveznica radi isplate dečjih i materinskih dodataka, Vlada Republike Srbije je izašla sa odličnim rešenjem, koje će omogućiti građanima, kojima se ove isplate duguju, da državne obveznice iskoriste u namirivanju široke lepeze svojih potreba. Ili, s druge strane, da ih prodaju preduzećima koja mogu s njima da izmire porez u dvostrukom iznosu. Srpska radikalna stranka pozdravlja ovaj predlog Vlade Republike Srbije.

Što se tiče Predloga zakona o javnim preduzećima, ovim predlogom zakona se na jedinstven način uređuje pravna forma javnih preduzeća. Veoma se jasno i precizno uređuje kompletno osnivanje javnih preduzeća, cilj osnivanja i poslovanja, odgovornosti i obaveza u javnom preduzeću, organi javnog preduzeća, obezbeđuje se zaštita opšteg intresa, kao i svi ostali elementi koji se odnose na kasnije funkcionisanje javnih preduzeća.

Ono što bih želeo posebno da istaknem kao veoma značajno u ovom predlogu zakona, a to je pojačana kontrola poslovanja javnih preduzeća od strane nadležnih organa. Ona se posebno ogleda kroz član 21, koji propisuje odluku o raspodeli dobiti, da to donosi upravni odbor javnog preduzeća, uz saglasnost Vlade Republike Srbije. Zatim, član 15, koji propisuje ovlašćenja osnivača u slučaju poremećaja u poslovanju javnog preduzeća, kao i član 34, koji propisuje da javno preduzeće sa većinskim učešćem državnog kapitala ne može da vrši isplatu sredstava za sponzorstvo, reklamu, donacije, humanitarne i sportske aktivnosti, reprezentacije itd. dok se ne pribavi saglasnost Vlade Republike Srbije. Upravo su ove stavke bile stalni izvor zloupotrebe finansijskih sredstava u javnom preduzećima. Mnoga preduzeća, koristiće svoj monopolski položaj, ostvaruju ekstra profit koji kasnije nenamenski i neracionalno troše. Ovaj predlog zakona upravo predlaže sprečavanje zloupotrebe finansijskih sredstava u javnim preduzećima. S tim u vezi, Srpska radikalna stranka u potpunosti podržava ove predloge zakona i poziva Vladu narodnog jedinstva da nastavi sa ovakim i sličnim merama u oblasti ekonomske i socijalne politike. Hvala.

PRVA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 11.04.2000.

Dame i gospodo, predlažem da se glasanje obavi javno, putem dizanja ruku.

TREĆA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 26.05.1998.

Dame i gospodo narodni poslanici, pred nama je Predlog zakona o univerzitetu. Heto bih svoje izlaganje, pre svega, da usmerim na pojedine segmente ovog zakona.

U ovom predlogu zakona predviđa se jedno kompletno uređenje univerzitetskog sistema. Naime, ovaj predlog zakona veoma precizno i jasno ceo univerzitetski sistem, sa aspekta svojinskih odnosa, posmatra iz dva dela.

Prvi deo je upravljački, dok je drugi deo obrazovni. U prvom upravljačkom delu predviđeno je uređivanje prilično haotičnog stanja. Rektori i dekani će predstavljati poslovodne organe univerziteta koje imenuje Vlada. To pravo Vlada poseduje u samoj činjenici da ona kao izvršni organ vlasti ima pravo da odlučuje ko će i na koji način raspolagati državnim novcem na univerzitetu. Rektori i dekani imaju pravo i dužnosti direktora preduzeća i samom činjenicom da je u ovom predlogu zakona zastupljen jedan tržišni momenat, naime, koji do kraja liberalizuje osnivanje privatnih univerziteta, tako da svako ko se bude nalazio na čelu državnih univerziteta moraće tržišno da razmišlja, jer, pre ili kasnije biće suočen sa konkurencijom.

Sa druge strane, imamo obrazovni deo kojim je u ovom predlogu zakona propisana kompletna autonomija, koja se odnosi na samostalnost donošenja nastavnih planova i izvođenja nastavnog i naučnoistraživačkog procesa na univerzitetu, odnoso na fakultetu.

U sturčnim organima, kao što su nastavnonaučno veće, rektori i dekani nemaju pravo glasa. Uređujući ova dva dela, ovim predlogom zakona se predviđa povećanje efikasnosti i efektivnosti kompletne delatnosti koja se odvija na univerzitetu. Sa jedne strane se smanjuje administriranje upravljanja, dok se sa druge strane vrši jedna pozitivna selekcija među studentima, tako što se afirmišu najvredniji, najsposobniji studenti.

Inače, za kraj bih još hteo da istaknem dva člana zakona, koji su po meni jako bitna, pogotovu za nas studente. Znači, to je član 46. Zakona, kojim se predviđa slobodno propisivanje od strane univerziteta ispitnih rokova i član 165. Zakona, koji kaže, da upis u narednu 1998/99. godinu u pogledu uslova i načinu plaćanja ne važi za ovaj zakon.