VJERICA RADETA

Srpska radikalna stranka

Rođena 15. oktobra 1955. godine u Livnu (Bosna i Hercegovina). Živi u Zemunu, Beograd.

Po zanimanju je diplomirani pravnik. Bila je narodna poslanica u Narodnoj skupštini od 2003. do 2008.godine. Član predsedničkog kolegijuma Srpske radikalne stranke.

Bila je sekretar SO Zemun, a kasnije i kao zamenica ministra pravde u vladi Mirka Marjanovića.

Na vanrednim parlamentarnim izborima 24. aprila 2016. godine, ponovo je izabrana za narodnu poslanicu.

Osnovne informacije

Statistika

  • 438
  • 0
  • 750
  • 4
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Питање грађанина

čeka se odgovor 2 meseca i 28 dana i 2 sata

Поштована потпредсједнице Народне скупштине Републике Србије, имам за вас неколико питања: 1. Када ће НСРС добити Генералног секретара? Када смо се изјашњавали н...

Pismo za narodne poslanike- pitanja za Vladu

čeka se odgovor 10 meseci i 26 dana i 8 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Deveto vanredno zasedanje , 23.07.2018.

Poslanici vlasti su pokazali jedan vrlo interesantan stav, kažu da mi kojim smo protiv ovog zakona, to ne možemo biti zato što nismo lekari, a ja njih sada pitam kako oni mogu biti „za“ kad nisu lekari?

Ali, ono što građani Srbije prenose ministru i vama koji ćete glasati za ovaj zakon jeste da oni ne žele ovakav zakon zato što ne žele da ih niko, kako kažu većina sa kojima smo se ovih dana sretali, ne žele da ih niko žive kasapi.

Kažu ljudi, vernici smo, ne želim, hoću da živim kolikom mi je Bog odredio, ne želim ničiji organ, ako bi mi eventualno rekli lekari da mi treba, ali takođe nikome ne želim da dam svoj organ.

I, to je ono što je ovde moralo da se poštuje i to je najgrublje kršenje Ustava Republike Srbije i zato ćemo mi srpski radikali podneti inicijativu Ustavnom sudu i očekujemo zaista, zahvaljujući ovim nekim novoizabranim, ne nekim, nego uvaženim novoizabranim sudijama Ustavnog suda da će zaista voditi računa i da će ove odredbe zakona biti proglašene neustavnim.

Naravno, onaj ko želi da mu se uzimaju organi i dok je još živ, dok mu kuca srce neko to radi, nemamo ništa protiv, ali nemate pravo da to radite ljudima koji to ne žele i to je suština našeg protivljenja ovom zakonu.

Želimo takođe da vam skrenemo pažnju da vam, svima iz vlasti i poslanicima i ministru i predsedniku države, svima iz vlasti skrećemo pažnju i završavam ovim Arsiću, da vam ni ovaj zakon, niti bilo koji zakon, pogotovo ne Ustav Republike Srbije ne dozvoljavaju da ikada ikome po bilo koju cenu donirate srce Srbije. Hvala.

Deveto vanredno zasedanje , 23.07.2018.

Posle ovoliko hvale ministra od strane ovih poslanika vlasti, ministra i ministarstva, jedini zaključak bi bio da nama zapravo Ministarstvo zdravlja više uopšte ne treba, s obzirom da ste sve moguće probleme rešili.

Ali, naravno da nije tako, a posebni problemi će se javiti kod primene ovog zakona ukoliko, a nadamo se, neće biti primenjivan, verujemo da će Ustavni sud prihvatiti našu inicijativu i proglasiti ove sporne odredbe ovog zakona neustavnim.

Član 5. govori o načelu solidarnosti. U pitanju su ćelije i tkiva, ali isto je i kada su u pitanju ljudski organi, odnosno ovaj drugi zakon. Vi sad govorite da su darivanja dobrovoljna, bez finansijske naknade, itd. A mi vas pitamo, kad već uzimate na ovaj način ljudske organe sa živih ljudi, bez saglasnosti onoga čiji organ uzimate, zašto onda bar niste predvideli da porodicama koje vam daju saglasnost date određenu naknadu? Ne zato što bi oni prodavali te organe svojih srodnika, nego jednostavno zato što je to valjda realno, zato što ćete i vi dobijati pare za te organe, tako da ne vidimo zbog čega niste to predvideli?

Vi ste ovde rekli – naknada živom davaocu za vreme privremene sprečenosti za rad. To je bolovanje i to je potpuno besmisleno. Ili – opravdanu naknadu u vezi sa plaćanjem zdravstvenih ili drugih usluga u vezi sa uzimanjem ljudskih ćelija i naknadu u slučaju prekomerne štete koju ne znamo ko će utvrditi, kao što ne znamo i ko će utvrditi da je neko u moždanoj smrti da biste mu oteli organe. Hvala.

Deveto vanredno zasedanje , 20.07.2018.

Mi smo takođe pominjali Kosovo i Metohiju u raspravi u okviru ove rasprave, ali smo pre svega pominjali „žutu kuću“ i trgovinu organima. Naravno, nemamo nikada protiv da se tema proširi na sve što je aktuelno u Srbiji. Mi vapimo za tim da imamo takve sednice gde narodni poslanik može da kaže sve što misli da treba da kaže.

Zato sada u ime poslaničke grupe SRS kažem ono što mislimo da je jako važno, a vezano je za Kosovo za Metohiju, vezano je za pregovore, vezano je za ovo što Vučić svaki put kada se vrati sa pregovora priča šta se tamo nešto strašno pričalo, najnapornije, najteže, ali mi nikada još nismo saznali šta se konkretno pričalo i šta je konkretno dogovoreno.

Da li će doći do tog pravno obavezujućeg sporazuma? Mi srpski radikali mislimo ne sme nikako. Zato što taj pravno obavezujući sporazum, šta god to bilo, je sasvim sigurno nešto što će biti nož u leđa državi Srbiji, što bi bilo nož u leđa državi Srbiji i Srbima sa KiM.

Takođe, neko ovde malopre kaže zbog gledalaca, kao da smo mi Narodno pozorištte, ne, nego zbog javnosti, želimo da skrenemo pažnju da na vreme građani Srbije shvate da ne padnu slučajno pod uticaj i da ne prihvate eventualni referendum vezano za status KiM. Status KiM je utvrđen Ustavom Republike Srbije i niko nema pravo da ga menja i niko nema pravo da nudi nekakvo drugo i drugačije rešenje. Obmana je svaki referendum, zato što se referendumom zapravo potvrđuje volja vlasti. U referendumu, u sprovođenju, u pripremama itd, učestvuje isključivo vlast, ne i opozicija. Zato mi upozoravamo građane da naivno ne nasednu na priču da treba da se održi referendum vezano za status KiM.

Što se tiče zakona o kojima danas govorimo, to ćemo koristiti vreme kada dođemo po amandmanima.

Imovinska karta

(Zemun, 27.01.2017.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije (Potpredsednik narodne skupštine) Republika Mesečno 114000.00 RSD 03.06.2016 -
- Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje (Penzioner) Republika Mesečno 59000.00 RSD 15.12.2016 -
Poslednji put ažurirano: 08.03.2017, 11:37