NIKOLA SAVIĆ

Srpska radikalna stranka

Rođen je 9. aprila 1959. godine. Živi u Nišu.

Diplomirani je mašinski inženjer, profesor stručnih predmeta u Saobraćajnoj tehničkoj školi u Nišu.

U dva navrata je biran za narodnog poslanika u Narodnoj Skupštini. Prvi put je izabran na izborima održanim januara 2007. Ponovo je izabran za narodnog poslanika na izborima u maju 2008. godine. Na mestu predsednika Opštinskog odbora SRS Niš-Palilula nalazi se od njegovog formiranja 2004. godine, kada je u Nišu od jedinstvenog Opštinskog Odbora formirano pet novih odbora SRS.

U poslaničke klupe se vraća nakon vanrednih parlamentarnih izbora 24. aprila 2016. godine.

Oženjen je i otac dvoje dece.

Osnovne informacije

Statistika

  • 79
  • 1
  • 233
  • 0
  • 5 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Otvoreno pismo Odboru za kulturu i informisanje Narodne skupštine Republike Srbije

čeka se odgovor 3 meseca i 5 sati i 7 minuta

Imajući u vidu ogroman značaj koji Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, kao nezavisni državni organ, ima za pružanje pravne zaštite prilikom ostvarivanja ta dva ustavna prava građana, poučeni lošim iskustvima iz prošlosti i štetnim posledicama za ra...

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 5 meseci i 19 dana

Poštovani, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 1 godina i 3 meseca i 28 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Jedanaesto vanredno zasedanje , 13.02.2019.

Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o predškolskom obrazovanju i vaspitanju.

Iz obrazloženja zakona se može zaključiti da se ovaj zakon donosi iz razloga da bi se neke odredbe uskladile sa krovnim Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanje. Malo sam pogledao ovaj zakon i video sam tamo da je jedna od osnovnih odnosno, glavnih novina, da se podaci iz evidencije čuvaju 10 odnosno pet godina, zavisno od toga o kakvim podacima se radi.

Ovo su suviše mali razlozi, suviše trivijalni razlozi da bi se donosio jedan zakon, dok lično smatram, imajući u vidu kakvo stanje vlada u našem predškolskom obrazovanju, da je trebalo više pažnje posvetiti tome kako rešiti nagomilane probleme. Da li će se podaci čuvati pet ili deset godina ili se neće uopšte čuvati, nije to toliko važno, ali vi sigurno iz ministarstva i gospodin ministar zna dobro da, pogotovo u većim gradovima, problem smeštajnih kapaciteta i upisa dece u predškolske ustanove je izuzetno veliki.

Dolazim iz Niša i znam da je u gradu Nišu taj problem mnogo izražen i znam puno mojih prijatelja, i stranačkih prijatelja se obraćalo meni baš za pomoć na ovu temu. Hoću da kažem da lokalna samouprava pokušava sve što je u njenoj moći, međutim, zaista ovaj problem je nasleđen od ranije, ne mogu sada da krivim ovo ministarstvo i ovog ministra zbog takvog stanja, ali mora brže da se rešavaju stvari.

Jesu stvari nešto pomerene, moram da priznam iz razloga što je došlo do izjednačavanja statusa privatnih i društvenih obdaništa, odnosno predškolskih ustanova, ali to još uvek nije dovoljno i smatram da najviše pažnje treba posvetiti ovome. Da li će se neke stvari usavršavati ili ne, to nije toliko važno. Hvala.

Jedanaesto vanredno zasedanje , 13.02.2019.

Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o osnovama obrazovanja i vaspitanja. Kao što sam govorio o prethodnom zakonu i o mom prethodnom amandmanu, izmene i dopune ovog zakona vrše se pre svega zbog usklađivanja sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.

Primetio sam da je izvršena izmena kod člana 71. ovog zakona gde se propisuje uslov pod kojim učenik polaže razredni ispit iz obaveznog predmeta, odnosno iz nekog izbornog programa. Ovde isto kao i kod prethodnog zakona, opet se propisuje način vođenja evidencije.

Iskreno da vam kažem, neću da kažem da sve ovo nije važno, sve je ovo važno, ali mi smo puno puta u ovom sazivu u ovom parlamentu donosili izmene i dopune ovih zakona iz oblasti obrazovanja, ali nigde nisam video da se zadire u suštinu i glavne probleme koji vladaju u našem obrazovanju.

Da li se neko od vas, gospodo iz ministarstva na čelu sa ministrom, pitate zbog čega je ovako loše stanje u našem osnovnom obrazovanju i zbog čega naši osnovci iz generacije u generaciju izlaze iz osnovne škole sa sve manjim znanjem?

To je krucijalni i glavni problem našeg obrazovanja. Ja radim 35 godina u srednjem obrazovanju i mogu da uporedim na osnovu iskustva i životne prakse, danas imamo situaciju da u srednje škole dolaze funkcionalno nepismeni učenici. To je sistemski problem koji je jedan od najvećih problema ovog društva i mislim da toj stvari treba posvetiti najveću pažnju, a ne nekim trivijalnim drugim stvarima.

Jedanaesto vanredno zasedanje , 13.02.2019.

Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja. Ovaj zakon polazi od toga da deca u punoj meri treba da koriste sve svoje potencijale, da razvijaju svoj um, da izražavaju svoje mišljenje i slične stvari. Tu ništa nije sporno. Međutim, ako se malo više udubimo u temu, zagrebemo po ovome, videćemo da se ovde javlja jedan problem.

Naime, o čemu se radi? Sve ovo što se preporučuje za decu nije slučaj i sa nastavnim osobljem. Znači, deci se daje puna kreacija, puna sloboda, sve mogućnosti, a nastavnici, sa druge strane, su ograničeni sa svih mogućih strana. Imamo, dakle, situaciju da smo dospeli tamo gde nismo nameravali.

Nastavniku se ne ostavlja ni malo slobode u ostvarivanju nastavnog plana i programa. Oni su ograničeni sa mnogo strana raznim pravilnicima, propisima, odlukama ministra, odlukama drugih organa. Sada je u toku implementacija najnovije preporuke Ministarstva prosvete o uvođenju elektronskih dnevnika. Naravno, kao prosvetni radnik to podržavam, ništa tu nije sporno, ali ako vidimo šta sve sadrže ti elektronski dnevnici, videćemo bukvalno da je to nastavniku još jedno dodatno sažimanje njegove slobode u njegovom kreativnom radu. Znači, bukvalno, tamo je predviđeno da svakog trenutka mora da se zna i gde se nastavnik nalazi, kada mora da popuni ocene, čas i sve ostalo.

(Predsednik: Vreme. Hvala.)

Tako da smatram da ovim stvarima mora da se posveti malo više pažnje.

Imovinska karta

(Beograd, 01.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 50000.00 RSD 03.06.2016 -
- Skupština grada Niša (Odbornik) Grad Mesečno 7000.00 RSD 20.09.2010 - 29.06.2016.
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 50000.00 RSD 11.06.2008 - 03.06.2016.
- Skupština grada Niša (Odbornik) Grad Mesečno 7000.00 RSD 29.06.2016 -
- Tehnička škola "12. Februar" (profesor) Republika Mesečno 48000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 08.03.2017, 10:33