MIROSLAVA STANKOVIĆ-ĐURIČIĆ

Srpska radikalna stranka

Rođena 1976. godine. Živi u Smederevskoj Palanci.

Po zanimanju je diplomirani geograf. Predsednica je Podunavskog okružnog odbora u Smederevskoj Palanci.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodna poslanica.

Osnovne informacije

Statistika

  • 8
  • 0
  • 44
  • 0
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 28 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 2 meseca i 29 dana i 18 sati

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Zahvaljujem, predsedavajući.

Članom 31. Predloga zakona o dualnom obrazovanju propisano je da instruktor kontinuirano prati napredovanje učenika u saradnji sa koordinatorom, učenja kroz rad u cilju sticanja kompetencija propisanih standardom kvalifikacije, a da se ocenjivanje učenika vrši u skladu sa planom i programom nastave i učenja, zakonom i pravilnikom kojim se bliže određuje ocenjivanje učenika u srednjem obrazovanju i vaspitanju.

Poslanička grupa SRS predlaže brisanje i ovog člana Predloga zakona i želi da ukaže na bacanje novca koje će privući primena ovog zakona, koje iznosi milione dinara.

Ta sredstva koja kažete da su već obezbeđena u okviru postojećih ograničenja Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za program srednjeg obrazovanja, mogli biste da upotrebite za poboljšanje uslova za rad ustanova vaspitanja i obrazovanja, kao i za obezbeđivanje dostupnosti programa zasnovanih na naučnim argumentima i praksi.

Stimulacija dece i rani razvoj garantuju visoka postignuća i ostvarenje potencijala sve dece. Time biste učinili dužnu pažnju prema svim osetljivim grupama, nadarenoj dece, svoj deci koja odrastaju u Srbiji.

Poslanička grupa SRS, ukazivanjem značaja ranog razvoja, smatra da sva deca treba da budu ravnopravna u smislu da o njihovom potencijalu razmišljamo od samog rođenja, a ne kada dođu u srednju školu, kada ćemo kroz ovaj i ovakav zakon o dualnom obrazovanju ih pretvoriti u jeftinu radnu snagu. Zato, umesto u instruktore i koordinatore, uložite u programe podrške roditeljima i vaspitačima, koji su u presudnom intervalu, od rođenja do šeste godine, najznačajniji faktori u razvoju svoje dece.

Još jednom, poslanička grupa SRS je protiv ovog Predloga zakona, jer smatramo da je izuzetno štetan i neprimenjiv u praksi. Hvala.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 01.11.2017.

Zahvaljujem, predsedavajući.

Poslanička grupa SRS predlaže brisanje i ovog člana Predloga zakona o dualnom obrazovanju. Članom 11. su taksativno navedeni uslovi koje poslodavac mora da ispuni radi izvođenja učenja kroz rad. Poslanička grupa SRS ne prepoznaje rešenja koja nudi ovaj predlog zakona kao vid obrazovanja u srednjim stručnim školama u Srbiji i svi znamo da se zakoni donose u kontekstu u kojem treba i da se primene, a u ovom predlogu zakona želje i mogućnosti se ne susreću u praksi.

Ovim zakonskim rešenjima manjka pažnje i posvećenosti privrednih subjekata koji srljaju da se uključe u njihovu primenu. Svi znamo da su deca jako osetljiva društvena grupa i ovaj predlog zakona bitno zalazi u slobode i prava koja su im garantovana. U najboljem slučaju i da je namera predlagača potreba zaštite prava na obrazovanje uvideli ste i sami da ovim potencirate i kontekst ekonomsko-socijalnih prava dece. Deca će raditi za 70% od minimalca, a nismo daleko od rizika da će zaposleni dobijati otkaz jer će imati jeftiniju zamenu.

S obzirom da je nemoguće amandmanima afirmativno delovati i popraviti ovaj zakon, naš stav je da se ovaj i ovakav predlog povuče iz procedure. Hvala.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 09.10.2017.

Zahvaljujem predsedavajući.

Poslanička grupa SRS je podnela amandman kojim smo predložili brisanje člana 18. Zakona o Nacionalnoj akademiji za javnu upravu. Nedavno smo govorili o Predlogu zakona o sistemu obrazovanja kao najznačajnijem sistemu vrednosti i evo sada govorimo o amandmanima na zakon o stručnom usavršavanju u javnoj upravi.

Ovaj predlog zakona je sam po sebi sistem zamena teza, jer kao sredstvo ne postiže zadati cilj, odnosno reformu javne uprave i profesionalizaciju u dovoljnoj i potrebnoj meri. Naime, u članu 18. naveli ste da do usklađivanja, odnosno donošenja akata o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, poslove Nacionalne akademije obavlja će Služba za upravljanje kadrovima.

Znači, dok se ne uhoda akademija, jedan broj uhodanih službenika uhodavaće se u zakonske inovacije ovog zakona, ali i novih pod znacima navoda nacionalnih reči i izraza, poput koučing i slično. Dosledno, nema šta, srpski jezik i elementi nacionalne kulture.

Podsetiću vas gospodine Ministre, član 10. Ustava Republike Srbije kažu da su u Republici Srbiji u službenoj upotrebi srpski jezik i ćirilično pismo, a u stavu drugom, da se upotreba drugih jezika i pisama uređuje zakonom, na osnovu Ustava. Prema tome, nemate ni jedno jedino opravdanje za upotrebu ovakvih termina, a nema ni potrebe, jer se u našem bogatom jeziku sigurno može naći neki adekvatan termin.

Svedoci smo da se u javnoj upravi zapošljavaju kadrovi sa raznim diplomama i raznovrsnim ugovorima i ma gde da su raspoređeni, njih ne interesuje posao koji ne znaju da rade, ali nisu zainteresovani ni da ga nauče. Tako imamo u javnoj upravi one kojima niko ne sme da uruči neki predmet da ga uradi, jer zna da nikada neće biti urađen, ali baš takvi kadriraju i bore se za rukovodeća mesta u hijerarhiji. Zato je onih koji znaju posao i rade i jedva čekaju da napuste javnu upravu.

Ako neko smatra da preko ove akademije može da obrazuje ili usavrši ove koji ne rade i ne znaju da rade, grdno se vara. Ovim predlogom se ne rešavaju suštinski nedostaci u sistemu kadrova koji rade u javnoj upravi. Dakle, ministre, problemi javne uprave su bespoštedno opterećenje državnog budžeta, neumerenost u zapošljavanju kadrova neodgovarajuće struke, bez dobiti u kvalitetu usluga javne uprave.

Pravilnik u sistematizaciji poslova i radnih mesta i uvođenje platnih razreda su ključ početka rešavanja problema sistema javne uprave, a obrazovanje i stručno usavršavanje odgovornost su pre svega pojedinca. Zato gospodine ministre, usvojite amandmane SRS, odnosno povucite ovaj zakon iz procedure, ojačajte koordinaciju, odgovornost postojećih budžetskih korisnika i uštedećete i državni novac i vreme. Hvala.

Imovinska karta

(Smederevska Palanka, 30.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 100000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 08.03.2017, 10:14