GORDANA ČOMIĆ

Demokratska stranka

Rođena je 1958. godine u Novom Sadu.

Po zanimanju je diplomirani fizičar. Radila je kao asistent na Fakultetu tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu (1984-1999). Nakon toga bila je zaposlena u JP SRC “Vojvodina” u Novom Sadu (1999-2004).

Bila je članica Gradskog odbora DS Novi Sad (1992), portparol Gradskog odbora i Pokrajinskog odbora DS za Vojvodinu. Predsednica Izbornog štaba Gradskog odbora DS Novi Sad (1996). Predsednica Pokrajinskog odbora DS za Vojvodinu (1998-2001). Potpredsednica Demokratske stranke (2001-2004).

Aktivistkinja ženskog pokreta i “Ženske političke mreže” od 2000. godine. Od 2006. je predsednica Foruma žena DS i članica Predsedništva DS. U skupštinskom sazivu od 2008. bila je potpredsednica Narodne skupštine i članica poslaničkih grupa prijateljstva sa Izraelom (predsednik), Indonezijom, Portugalijom, Sjedinjenim Američkim Državama i Suverenim Malteškim Redom. Narodna poslanica i potpredsednica Skupštine i u sazivima 2012-2014. i 2014-2016.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24.aprila 2016.godine ponovo je izabrana za narodnu poslanicu.

Udata, majka četvoro dece. Hobi joj je pecanje. Govori engleski, nemački i francuski jezik

Osnovne informacije

Statistika

  • 124
  • 0
  • 514
  • 4
  • 1 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Obeštećenje akcionara Agrobanke

odgovoreno za 7 meseci i 30 dana i 21 sat

PITANJE ZA POSLANIČKU GRUPU DS: KADA ĆE BITI OBEŠTEĆENI OPLJAČKANI AKCIONARI AGROBANKE? NAJNOVIJE saopštenje akcionara Agrobanke povodom 4 godine od nelegalnog zatvaranja Agrobanke i pljačke njenih akcionara. B92| sreda, 25.05.2016.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Treće vanredno zasedanje , 20.07.2017.

Zahvaljujem.

Sednica koja je u toku je isključivo skupštinska stvar Skupštine i narodnih poslanika. Izbori svih ljudi čije su biografije pred nama, nemaju veze ni sa Vladom, ni sa predsednikom, osim sa predlagačima, ni sa drugim nezavisnim telima, imaju veze isključivo sa narodnim poslanicima.

Ukoliko imamo svest o tome šta znači biti narodni poslanik i šta znači imati integritet narodnog poslanika, zašto je zakonom i Ustavom predviđeno da ovako biramo ljude? Zato da bude dijaloga o tome koga biramo. To je ključna ideja i izbora Zaštitnika građana i članova Fiskalnog saveta i Agencije za borbu protiv korupcije, da ne bude stranačka partijska stvar. Na tome je ova sednica propala.

Vlast je rešila da od svega napravi stranačku stvar, da sve bude stranačka tema. Rešili ste da je Kosovo stranačka tema, ne treba vam niko. Rešili ste da su evropske integracije stranačka tema, ne treba vam niko. Sada ste rešili da su izboru u nezavisnim institucijama i regulatornim telima stranačka, partijska stvar. Ne treba vam niko. Nije to dobro ni po koga. Šteta je zajednička. Znam da je neodoljivo, Poljska je, ja vas molim za svu vrstu dobacivanja da zatražite reč, ja sam vrlo raspoložena za replika i vrlo maštovita u odgovorima, a zakona koji treba da izgrade konsenzus i dijalog ne bi bilo da nisam iste ovakve razgovore vodila sa članovima svoje stranke.

Većinski Srbija ne trpi dijalog, nije to vaš monopol, samo ste usavršili poruku – sve u Srbiji je stranačka stvar, od Kosova i Evrope, preko izbora svih o kojima Skupština treba da odlučuje. Zašto je to problem? Zato što, ako ovu sednicu zamislite kao sednicu oko jednog astala za kojim se pravi dobra država i dobro društvo, onda su tri noge tog astala i zakonodavna, izvršna i sudska vlast. Četvrta noga je prostor javnog dijaloga, prostor institucionalnog dijaloga, prostor medijskog dijaloga, prostor koji vi ne želite. Zato imamo sto na tri noge, za kojim ćemo pokušati da gradimo vladavinu pravu i gradimo dobru državu i dobro društvo.

Neće da valja, ja mogu samo da izrazim srdačno žaljenje, jer je šteta zajednička. Mogu da izrazim žaljenje za sve što će ljudi koje ćete birati danas, i ovo je prvi put da neće biti konsenzusnog glasanja kod Zaštitnika građana poput članova Fiskalnog saveta. Ovo je prvi put da smo otišli daleko korak unazad od teškog vremena kada smo pravili polukorak, mali korak i još manji korak da se stranački naprave mostovi i da razumemo šta je zajednička korist svih stranaka u Srbiji.

Nećete dijalog, hoćete zidove, hoćete bedeme. Od toga nikakvog dobra nikome ne može da bude uključuje i institucije za koje se zalažete. Zašto to želite? To je već pitanje stila, stava, pogleda na svet, želje da se sve ono što bi trebalo da bude javnog dijaloga u Srbiji drži u pokornosti, a ne u disciplini. Pokornost zahteva poslušnost, poslušnost zahteva strah, a dijalog zahteva disciplinu, volju, napor da se u dijalogu učestvuje.

Meni je žao da se kroz dva smešna primera može pokazati koliko ne želite dijalog. Prvi je rad institucija ove Skupštine od odbora koji povlači tuđe predloge, do papira koji je stigao u Skupštinu, koji je potpisao generalni sekretar predsednika Srbije u kojem on traži hitan postupak. Aman ljudi, nemojte to da radite. Ako volite, izvolite, već smo gledali 90-tih, gledamo sada u Poljskoj, gledamo u Turskoj, ako baš volite da ponovite tuđe greške na zajedničku štetu, ne postoji niko na žalost ko može da vas spreči. Hvala vam.

Deveta posebna sednica , 29.06.2017.

Zahvaljujem.

Pominjanje, poređenje, diskvalifikacija i kvalifikacija toga da li žena može da bude ministarka odbrane, za moju molbu, da se manete svi zajedno ovde u sali, tamo napolju, po crkvama, po medijima, gde god hoćete, da vam žene budu sitan kusur za rasprave za koje nemate ni znanja, ni snage. Da se manete toga. Kako da vam kažem, mislim da je vreme da se stvarno manete toga.

Da li ću ja ili neću umeti da budem ministarka odbrane, to će zavisiti od toga da li će ili neće DS uspeti da vrati sav svoj ugled kod birača, da ponovo formiramo Vladu i da li bih ja uopšte ikada prihvatila poziv da budem u izvršnoj vlasti. To je pitanje političkog stava. To je pitanje i političkog znanja. Možete to da me pitate i ja ću vam reći – ja sam parlamentarka. Mislim da je ovo mesto gde se dešavaju najvažnije stvari u državi i društvu. Po tome sam u manjini i zato ovaj parlament ima malo ugleda. Ali, sa onoliko ugleda kojeg ima, ja vas najljubaznije molim, manite se toga da vam kvalifikacije žena budu sitan kusur, nije lepo. Hvala.

Druga vanredna sednica, 26.06.2017.

Zahvaljujem.

Amandman kolege Vukadinovića je proceduralno prilično jednostavan. Predlagač je predložio da se uvede ministarstvo evropskih integracija, narodni poslanik traži da se ne uvede. Rasprava o tome bi trebalo da traje vrlo kratko, da jedni kažu zašto je dobro, drugi kažu zašto nije dobro. Ali rasprava koju svedočimo, neki od nas učestvuju, i koju slušaju građani Srbije je sve samo ne kratka, i sve samo ne rasprava o amandmanu da se u zakon o ministarstvima uvede ministarstvo za evropske integracije.

Štaviše, u ovoj sali u kojoj bi trebalo da sede ljudi koji tačno znaju šta su evropske integracije, a šta je dijalog Beograd-Priština, namerno smo doveli ljude u zabludu. Pošto evropske integracije nemaju nikakve veze sa dijalogom između Beograda i Prištine, osim u delu u kojem je otpočeo proces pregovora sa Poglavljem 35, u kojoj su unet po sadržaju - dogovoreno, potpisano i sporazumom obavezana Srbija na normalizaciju odnosa Beograda i Prištine. Ministarstvo evropskih integracija neće se baviti ni Prištinom, ni dijalogom, ni Kosovom.

Nije lepo da mi ovde pričamo o jednom predlogu – za, a drugom – protiv, a da namerno unosimo, nadam se namerno, nadam se da je ovo sve deo, kako da vam kažem, komunikacije – ja ću sada da ti bacim temu, pa ćeš ti da se zakačiš za temu, pa ćemo da se bavimo tom vrstom, uslovno govoreći, jakim izrazom, kič patriotizma kada je Kosovo u pitanju. Nadam se da je namerno, jer ako je autentično da ne znamo da ministarstvo evropskih integracija se ne bavi, da se šefica pregovaračkog tima ne bavi Poglavljem 35, onda imamo mnogo veći problem, nego što je ideja predlagača propisa da ministarstva za evropske integracije bude, ili nego što je ideja podnosioca amandmana – da ga ne bude. I jedno i drugo je legitimno.

Ono što je onespokojavajuće za neke od nas je da raspravu o tome zašto je za jedne i za druge legitimno da budu za ministarstvo, a drugi protiv, da mi ne koristimo šansu da zaista o tome razgovaramo, da ne koristimo šansu da zaista podelimo informacije o tome, to ministarstvo za evropske integracije čime će se baviti, da predlagač obrazloži da li će biti ostavljene radne grupe u ostalim ministarstvima, da bi bila omogućena horizontalna komunikacija ili ćemo napraviti zajedničku štetu zato što ne razgovaramo o tome kako će biti organizovano ministarstvo.

Buduća mandatarka i predsednica Vlada i svi ministri trebalo bi da slušaju ovu našu raspravu i da znaju šta ne bi smelo da se desi u ministarstvu za evropske integracije. U ovom slučaju, podržavam generalno ideju da bude ministarstva i da bude snage Kancelarija za evropske poslove. Bila sam podnosioc jednog kreativnog dokumenta da se osnuje Kancelarija za evropske integracije 2004, 2005. godine, ali sa zaista tonom razočaranja. Pre svega, zato što mislim da je prošlo dovoljno vremena, zaista dovoljno vremena, da bismo smeli i 2017. godine da, umesto da govorimo o poslovima koje treba da obavlja ministarstvo za evropske integracije, govorimo o tome šta je ko kome uradio na Kosovu i kada.

Posebno onespokojavajuće je što nama treba unutrašnji dijalog o Kosovu. Ako ovako mislimo da ga vodimo, mene ćete izbaciti iz tog dijaloga. Mene ćete ubediti da ne govorim evropskim prijateljima da dajem podršku Vladi Republike Srbije za sve poslove koje radi na normalizaciji. Mene ćete odbiti tom vrstom kič namere da se ne govori o temi treba li nam ili nam ne treba ministarstvo evropskih integracija i da se promoviše neznanje o tome gde je mesto dijaloga između Beograda i Prištine.

Čemu to? Tom dijalogu treba da prisustvuju i SRS i DVERI i DSS i nezavisni poslanici. Trebaju nam svi da slušamo jedni druge i da čujemo jedni druge, kada je u pitanju ogroman spisak poslova za buduće ministarstvo za evropske integracije i još teži spisak poslova za Kosovo.

Ako ćemo i ubuduće da razgovaramo tonom kojim ja prisustvujem skoro dva sata ovde, onda nemojte da očekujemo drugačije rezultate nego što ih imamo sada.

Pogotovo bih molila kolege, koji su se ovde osudile da citiraju razgovore sa sastanaka za koji se zna da nisu za citiranje, da to ne rade, da se uzdrže od toga, ako je moguće. Ako se to radi, da onda to svi radimo, pošto svi imamo neke neformalne sastanke, ako se igramo, da se igramo. To je nedostojno svih nas, nezavisno od toga šta piše u Poslovniku.

Neću podržati amandman kolega koje traže brisanje uvođenje ministarstva za evropske integracije. Neću podržati ni zakon koji vi predlažete, jer me ostavljate bez odgovora - šta će da radi to ministarstvo, kako smo zamisli to što su nadležnosti? Ostavili ste me bez odgovora za direkciju za E-upravu, zašto nema nadzora za organe upravljanja, koji odjednom idu u Ministarstvo energetike. Nije nas briga, ko me ostavi bez odgovora ne može od mene da očekuje pozitivan odgovor glasanja za… Ali, to što nisam za amandman koji je kolega podneo ili što nisam predlog vašeg zakona, to me ne oslobađa obaveze da pažljivo slušam šta jedni drugi govore i da sa žalošću zaključim da smo ponovo poslali poruku - da nam je ovde važnije šta ćemo jedni drugima da kažemo, nego da svima van ove sale bude jasno da smo razumeli koliko je veliki problem normalizacije i dijalog Beograda i Prištine i da smo razumeli kakav je zadatak nove generacije političara. Mislim da smo propustili šansu da to uradimo i ovom raspravom, nažalost. Hvala vam.

Imovinska karta

(Beograd, 16.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Potpredsednik Narodne skupštine Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 120000.00 RSD 16.04.2014 - 03.06.2016.
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 120000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 06.03.2017, 15:43