GORDANA ČOMIĆ

Demokratska stranka

Rođena je 1958. godine u Novom Sadu.

Po zanimanju je diplomirani fizičar. Radila je kao asistent na Fakultetu tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu (1984-1999). Nakon toga bila je zaposlena u JP SRC “Vojvodina” u Novom Sadu (1999-2004).

Bila je članica Gradskog odbora DS Novi Sad (1992), portparol Gradskog odbora i Pokrajinskog odbora DS za Vojvodinu. Predsednica Izbornog štaba Gradskog odbora DS Novi Sad (1996). Predsednica Pokrajinskog odbora DS za Vojvodinu (1998-2001). Potpredsednica Demokratske stranke (2001-2004).

Aktivistkinja ženskog pokreta i “Ženske političke mreže” od 2000. godine. Od 2006. je predsednica Foruma žena DS i članica Predsedništva DS. U skupštinskom sazivu od 2008. bila je potpredsednica Narodne skupštine i članica poslaničkih grupa prijateljstva sa Izraelom (predsednik), Indonezijom, Portugalijom, Sjedinjenim Američkim Državama i Suverenim Malteškim Redom. Narodna poslanica i potpredsednica Skupštine i u sazivima 2012-2014. i 2014-2016.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24.aprila 2016.godine ponovo je izabrana za narodnu poslanicu.

Udata, majka četvoro dece. Hobi joj je pecanje. Govori engleski, nemački i francuski jezik

Osnovne informacije

Statistika

  • 175
  • 0
  • 517
  • 4
  • 3 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 22 dana i 9 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 2 meseca i 24 dana i 5 sati

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

Obeštećenje akcionara Agrobanke

odgovoreno za 7 meseci i 30 dana i 21 sat

PITANJE ZA POSLANIČKU GRUPU DS: KADA ĆE BITI OBEŠTEĆENI OPLJAČKANI AKCIONARI AGROBANKE? NAJNOVIJE saopštenje akcionara Agrobanke povodom 4 godine od nelegalnog zatvaranja Agrobanke i pljačke njenih akcionara. B92| sreda, 25.05.2016.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Zahvaljujem.

Poglavlje VII – materijalno i finansijsko obezbeđenje učenika, takođe obuhvata ukupno tri člana za koja smo predložili da se brišu i čl. 33, 34. i 35. Zašto? Smatramo da je Zakon o dualnom obrazovanju loš, da je nastao kao ideja eksperata švajcarske privredne komore, da će poslužiti dok god bude finansiranja eksperata koji bolje od nas znaju šta treba našoj deci i da nije autentično ni rešenje za kontekst koji Srbija danas u obrazovanju ima, a daleko je od toga da će dati bilo kakve rezultate u razvoju znanja u Srbiji. To je loše.

U digresiji, šteta je što smo 72 sata ovog vremena izgubili na raspravu o ovom zakonu, a da nismo zaista razgovarali o stanju znanja i obrazovanja u Srbiji. Ovde su tri člana koja pokazuju da od besplatnog dečijeg rada ne možete imati razvoj i da sav folklor izmišljenih priča o tome kako će to doprineti bilo čemu u Srbiji ne drži vodu. Videćemo to za dve godine kada počne primena ovog zakona.

Naime, u članu 33. u tački 4) prvi put se spominje osiguranje za slučaj povrede tokom učenja, poslodavac ima obavezu da se tokom učenja kroz rad to osiguranje plati. Nema načina da ovo primenite. Znate. Nema načina. Nema nadzora kojim možete kazati bilo kom poslodavcu – nisi sklopio ugovor o osiguranju, pošto to ne možete ni za zaposlene radnike širom Srbije. Dakle, stavljate jednu fiktivnu odredbu, smatrajući da ima nas koji ne znamo šta je ugovor o osiguranju i šta su prava poslodavca. Loše i za decu, i za roditelje, i za vas zbog toga što ćete imati u rukama zakon koji neće biti primenljiv.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Član 35. govori o nadzori i mi predlažemo da se briše, pošto čak i da bude primene zakona, teško da ovaj član bude moguće primeniti kada je u pitanju nadzor koji treba da radi ministarstvo, kada je u pitanju inspekcijski nadzor i prosvetna inspekcija, uslovi rada, bezbednost, itd, a pogotovo nadzor nad obavljanjem poslova koji su ovim zakonom povereni Privrednoj komori Srbije.

Dosta je diskutabilno, nisam o tome govorila, ali bavim se ozbiljno da pojedinačnom ustavnom žalbom, tražim osnov po kojem vi ovakve poslove poveravate Privrednoj komori. Dosta je diskutabilno.

Međutim, ponoviću da je ideja zakona smišljena od strane eksperata švajcarske Privredne komore, da je ovde oberučke prihvaćena sa pričom – pa, tako je i u Švajcarskoj i u Nemačkoj, gde su konteksti obrazovanja potpuno različiti, pogotovo Nemačka, a da ne spominjem i Švajcarsku koja je nešto drugačija nego Nemačka.

Ono što je zanimljivo, kako to da vam se dopadne da citirate dualno obrazovanje u Švajcarskoj ili Nemačkoj, za novac eksperata koji će biti plaćen novcem građana Srbije, a ne vidite kako u Nemačkoj, ministar odbrane, koji ima plagirani doktorat, podnosi ostavku.

Ne vidite kako u Nemačkoj, u Bundestagu, dijalog koji postoji, postoji zato što razumeju da se Vlada može nadzirati samo zajedničkim naporima vlasti i opozicije. Kako ne vidite poruke novog predsednika Bundestaga, koji govori isključivo o vladavini prava. To je naša zajednička šteta, što mislite da rečenica koju podelimo ovde, što moja Vlada kaže – tako je u Nemačkoj, podrazumeva da svim nanetim obožavanjem uspešne zemlje drugog društva, govorim o zakonu koji je loš, koji kaže da se razvoj Srbije zasniva na besplatnom dečijem radu i koji nijedan nemački ekspert, saslušajući ovde šta se o tome govori, ne bi podržao. Neće proći dugo, pa ćete to čuti od Nemaca lično. Hvala vam.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Zahvaljujem.

Član 37. uvodi prekršaj u iznosu novčane kazne za poslodavca koji u šest tačaka, po predlagaču, ne ispunjava odredbe ugovore iz člana 15. Dakle, vi ste ovde napravili jedan potpuno nepotreban i neprimenjiv član pošto hoćete da se za kršenje odredbi ugovora, čijom sadržinom ste obavezali u članu 15. sve potpisnice ugovora, neko, pretpostavljam, nema ko drugi osim prosvetne inspekcije, ne vidim da za sada, moguće je da ne znam, Privredna komora ima pravo da vrši nadzor i tako da podnosi prekršajnu prijavu. Znači, prosvetni inspektor će gledati da li su prekršajne odredbe ugovora i onda će šta? Da podnese prekršajnom sudu prijavu zato što je prekršena odredba ugovora?

Ako imate neki primer još u našoj praksi u prekršajnom sudu da prosvetni inspektor podnosi prekršajnu prijavu zbog kršenja odredbi ugovora koji je saglasnost volja, ne bi bilo loše da se to podeli sa nama.

Ono što je još lošije, što je ovaj član potpuno jednak kao da Narodna skupština na Administrativnom odboru donese odluku da se svaki član Vlade, svaki član ministarstva, kažnjava prekršajno sa 50 do 100 hiljada zbog toga što zakon nije primenjen, bilo koji zakon, jer vam to piše u ugovoru o radu i to bi imalo jednaki smisao i jednaku pravnu snagu.

Zašto uvodite prekršajne kaznene odredbe nije potpuno jasno ni kod nekih drugih zakona, a ovde ćemo se videti za dve i po godine, tri, sa poslaničkim pitanjem - kako se izriču prekršajne kazne, ko to radi, kako dolazi do suda, prosvetni inspektor nema prava na uvid u tok presude, ko na sudu brani i ko na kraju kaznu plaća? Hvala vam.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 05.10.2017.

Pa da ga radite, ja bih ga ostavila, ali ga ne radite, to je malo problem. Biće zajednički problem svima u mesecima koji dolaze. Zaista vas molim da vrlo pažljivo saslušamo pitanje koje imam da postavim ministarki za evropske integracije Jadranki Joksimović i šefici pregovaračkog tima Tanji Miščević. Radi se o mom zahtevu da mi se dostave datumi, plan datuma za primenu akcionog plana za poglavlja 23 i 24 – pravosuđe i osnovna prava, pravda, odbrana i bezbednost.

Danas je 5. oktobar, dan koji je bio prekretnica u Srbiji, dan koji je utemeljio evropsku politiku Srbije, čija je Vlada Srbije politički izvođač. Peti oktobar baštini vladajuća koalicija koju čini SNS, SPS i sve druge stranke u Vladi koje su i doprinele da ovog evropskog dana u Srbiji bude i da evropske politike u Srbiji bude. Osamdeset i sedam dana pred nama je rok za primenu Akcionog plana za poglavlja 23 i 24. Lakoća kojom se u Srbiji odmahuje na realizaciju onoga na šta se Srbija obavezala je do sad prolazila iz raznih razloga, više ne prolazi. Taj medeni mesec je završen.

Znam da ministarka vredno radi i da podnosi izveštaj Odboru za evropske integracije, ali meni ne treba ovim pitanjem njen izveštaj. Meni treba, ponavljam, datumi u sledećih 87 dana kako će biti primenjeni akcioni planovi za poglavlje 23 i 24. Obavezali smo se na reformu pravosuđa, obavezali smo se na izmene zakona koje se tiču i sudija i tužilaca, obavezali smo se na donošenje novog zakonskog okvira kada su u pitanju manjine, kada je u pitanju rodna ravnopravnost, kada je u pitanju zaštita podataka o ličnosti, kada je u pitanju visoko-tehnološki kriminal.

Vlada je dužna Skupštini datume za te zakonske okvire da bi akcioni plan bio primenjen. Da ne pominjem da smo se obavezali na promene Ustava do kraja 2017. godine. Uz zahtev da znam datume za kad se Vlada odlučila da kroz svoja tela primeni akcione planove 23 i 24…

Ja vas molim da ovo jako ozbiljno shvatite. Možete da mi se rugate. Nećete se rugati kada se Bundestag konstituiše pa vam to budu rekli nemački poslanici. Meni se rugajte, ja ne marim, ali taj posao mora biti obavljen. I ovoj Skupštini Vlada je dužna te datume.

Uz zahtev da znam datumima o primeni akcionih planova za 23 i 24, podsećam sve nas o jednoj zajedničkoj obavezi, na koju smo se takođe obavezali, a to je donošenje etičkog kodeksa za poslanike. Ja mogu da se pravim da ne znam ko je za to zadužen, pa da pitam predsednicu Skupštine ili nekog drugog, ali neću to da radim, jer je to naša zajednička obaveza, a to možemo da uradimo.

Srbija ima u EU mnogo prijatelja, nema nijednog prijatelja koji je rekao jednu dobru rečenicu o stanju medija i stanju vladavine prava u Srbiji za poslednjih godinu dana. Nemojte dozvoliti da vas samovolja i volja za ruganjem vladavini prava udalji od onog na šta se Srbija obavezala, a to je Akcioni plan za poglavlja 23 i 24. Imamo 87 dana da pošaljemo dobre vesti u EU i da dobra vest bude da se Vlada obratila meni sa odgovorom o tome koji su datumi u sledećih 87 dana za primenu akcionih planova za poglavlja 23 i 24.

Peto vanredno zasedanje , 26.09.2017.

Zahvaljujem.

Tražim obaveštenje i zahtevam svu dokumentaciju od sledećih institucija: Prvog osnovnog javnog tužilaštva, Tužilaštvo za organizovani kriminal i Agencije za borbu protiv korupcije, kao institucije koje su učestvovale u postupanju po krivičnoj prijavi i izveštaju protiv ministra Aleksandra Vulina, koji je podnela Agencija za borbu protiv korupcije.

Naime, Agencija za borbu protiv korupcije je 2015. godine napravila izveštaj i podnela krivičnu prijavu, sa sumnjom da postoje krivična dela zloupotrebe službenog položaja, primanja mita i nepoznatog porekla novca potrebnog za kupovinu stana ministra Aleksandra Vulina 2012. godine.

Tužilaštvo za organizovani kriminal je vodilo postupak i obavestilo jedino o tome da, i pored urgencija, je policija odbila da proverava navode iz izveštaja koji je Agencija za borbu protiv korupcije podnela i koji je trebalo proveriti u Tužilaštvu za organizovani kriminal.

Zatim, krivična prijava je prosleđena Prvom osnovnom javnom tužilaštvu, koje je završilo proces, sa obrazloženjem da je proveravalo da li je ministar prijavio stan da ga poseduje, što jeste, i to je jedina usmena informacija zašto je odbačena krivična prijava.

Dakle, tražim od Prvog osnovnog javnog tužilaštva obrazloženje o odbacivanju krivične prijave i prestanak postupanja po izveštaju Agencije za borbu protiv korupcije; od Tužilaštva za organizovani kriminal ukupan izveštaj o postupanju, a po navodima koje su dobili od Agencije za borbu protiv korupcije i od Agencije za borbu protiv korupcije izveštaj koji im je uputilo Tužilaštvo za organizovani kriminal, uz napomenu da sam sav tekst ovog mog usmeno postavljenog zahteva, i za obaveštenje i za dokumentaciju, da sve tri institucije unapred obaveštavam i molim da mi dostave izjavu koju treba potpisati o rukovanju i postupanju sa ličnim podacima i osetljivim podacima, a u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. Podsećam da je rok od 15 dana za dostavljanje ove dokumentacije nešto na čega je obavezano i Tužilaštvo za organizovani kriminal i Prvo osnovno javno tužilaštvo i Agencija za borbu protiv korupcije.

Rado bih pitala i ministra policije po kom osnovu policija može da odbije Tužilaštvo za organizovani kriminal da ispituje naloge, ali je to rekla-kazala. Mislim da mi ne treba da se bavimo sa rekla-kazala, niti treba da pustimo da samo novinari vode računa o vladavini prava, nego treba da zaradimo plate kojima nas građani plaćaju da branimo vladavinu prava. To je razlog zašto tražim dokumentaciju od ove tri institucije i zašto tražim da ni ne pokušaju da mi pošalju odgovor da su u pitanju lični podaci i posebno osetljivi podaci jer ću, ponavljam, potpisati izjavu kojom ću u skladu sa zakonom rukovati tim podacima. Hvala vam.

Imovinska karta

(Beograd, 16.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Potpredsednik Narodne skupštine Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 120000.00 RSD 16.04.2014 - 03.06.2016.
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 120000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 06.03.2017, 15:43