TOMISLAV ŽIGMANOV

Demokratski savez Hrvata u Vojvodini

Rođen 12. aprila 1967. godine u Tavankutu. Živi u Subotici.

Osnovnu školu je pohađao u Tavankutu, a u obližnjoj Subotici srednju školu. Studirao je na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, gde je diplomirao na grupi filozofija. Po zanimanju je profesor filozofije.

Član je Društva hrvatskih književnika, Društva književnika Vojvodine i Hrvatskog filozofskog društva.

Pored književnog rada, Žigmanov se angažovao i politički još početkom devedesetih, nakon raspada SFRJ. Zajedno s još nekim hrvatskim vojvođanskim intelektualcima pokrenuo je časopis Žig. Dve je godine bio urednik tog lista, od 1996. do 1998. godine. Istovremeno je bio delovao pri Otvorenom sveučilištu u Subotici, gde je bio koordinatorom za razvitak civilnog društva. Nakon toga, od 1998. do 2002. godine radi na pokretanju programa Radija Subotice na hrvatskom jeziku. Nakon 2002. godine angažiovao se na pokretanju novinsko-izdavačke kuće vojvođanskih Hrvata, NIU Hrvatske reči.

Sarađivao je s Helsinškim odborom za ljudska prava u Srbiji kad se izrađivao izveštaj o položaju hrvatske manjine u Srbiji.

Oktobra 2015. godine izabran je za predsednika Demokratskog saveza Hrvata u Vojvodini (DSHV).

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodni poslanik.

Osnovne informacije

Statistika

  • 5
  • 0
  • 507
  • 10
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo za narodne poslanike- pitanja za Vladu

čeka se odgovor 22 dana i 16 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune Porodičnog zakona

čeka se odgovor 2 meseca i 24 dana i 12 sata

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Peto vanredno zasedanje , 27.09.2017.

Zahvaljujem predsedavajući.

Radi se o amandmanu čija je intencija da se osnivačka prava nacionalnim savetima nacionalnih manjina omogući da oni budu osnivači obrazovnih institucija. u stavu 1. to je prihvaćeno amandmanom od kolega iz poslaničke grupe SVM, međutim, odbačen je moj amandman kojim se u stavu 3. pokušava uvesti i mogućnost da nacionalni saveti nacionalnih manjina budu osnivači javne ustanove.

Ovo pitanje je važno iz razloga što samo javne ustanove u sistemu prosvetom Republike Srbije imaju pravo da budu, tj. oni se finansiraju direktno iz budžeta Republike Srbije, tj. proračuna Republike Srbije.

Na ovaj način mislimo da su one obrazovne ustanove čiji su osnivači nacionalni saveti isključene iz toga i da eventualno oni učenici koji bi pohađali tu vrstu škole bi morali snositi, tj. njihovi roditelji, samofinansiranje.

Treba kazati da je ovaj stav, člana 90. direktno suprotan članu 2. Zakona o nacionalnim savetima nacionalnih manjina, tj. o nadležnosti nacionalnih saveta nacionalnih manjina, gde se direktno govori o tome da nacionalni saveti nacionalnih manjina imaju pravo osnivati ustanove iz područja svoje neposredne nadležnosti. To uključuje i obrazovanje.

Ne prihvatanje ovog amandmana ima onda svoje reperkusije i ka tome, budući da je ovaj institut već do sada bio upražnjavan pre svega, od strane Mađarske nacionalne zajednice i da se ona javlja kao osnivač brojnih škola na mađarskom jeziku, na ovaj način mislim da za nove nacionalne manjine, kao što je recimo Hrvatska, se to pravo uskraćuje i ono sadrži određenu vrstu diskriminatorskih posledica.

Tim pre, mislim da je ovo važno iz razloga što se odbijanjem krši član 20. Ustava Republike Srbije u kojem se govori da se odnos…

Peto vanredno zasedanje , 27.09.2017.

…ljudskih i manjinskih prava ne sme dovoditi u pitanje.
Tim pre, mislim da je ovo važno iz razloga što se na ovaj način tj. odbijanjem se krši član 20. Ustava Republike Srbije u kojem se govori da se odnos ljudskih i manjinskih prava ne sme dovesti u pitanje.

Peto vanredno zasedanje , 27.09.2017.

Ponovo je pitanje o tom supstancijalnom pravu kada su u pitanju manjinske samouprave, što i na koji način oni mogu to ostvarivati, kada je u pitanju obrazovanje, ponovo je onemogućeno da oni budu osnivači ustanove u području kulture, ustanove obrazovanja, jer se u 1. stavu eksplicitno ne navodi da oni mogu biti osnivači.

Mislim da je to dodatni prilog osnovnoj mojoj tezi, da kada su u pitanju manjinska prava i njihovo inkorporiranje u ovaj zakonski predlog, jeste da to nije učinjeno dosledno i nije učinjeno u svakom segmentu. On se nalazi, drugim rečima, u koliziji sa osnovnim postavkama i ustavnih načela, kada su u pitanju manjinska prava i drugog sektorskog segmenta, kada su u pitanju manjinska prava.

Na ovaj način, ova nedoslednost će dodatno zakomplikovati čitav ovaj segment obrazovni, kada su u pitanju obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina i dovesti, čini mi se, do jednoga galimatijasa, jedne kakofonije koje se neće moći razrešiti, verovatno, obraćanjem Ustavnom sudu ili pak nekim međunarodnim organizacijama, kada je u pitanju ova vrsta problema.

Ne znam zašto se izbegava u ovom zakonu, uporno, mogućnost da i nacionalni saveti, nacionalne manjine kao od strane države, osnovana samouprava tela manjinskih zajednica, da im se ovo njihovo supstancijalno pravo uskrati. Hvala.

Imovinska karta

(Subotica, 22.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Direktor Fond za razvoj neprofitnog sektora AP Vojvodina Pokrajina Mesečno 94000.00 RSD 07.12.2012 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 32500.00 RSD 03.06.2016 -
Odbornik Skupština grada Subotice Grad Mesečno 17773.00 RSD 02.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 06.03.2017, 15:57