VLADIMIR ĐURIĆ

Nestranačka licnost

Rođen je 1970. godine u Novom Sadu.

Ovlašteni posrednik i zastupnik u životnim i neživotnim osiguranjima. 19 godina radnog iskustva u osiguranju:

1996 – 2003 DDOR Novi Sad, rukovodio poslovima osiguranja imovine u privredi, na menadžerskim pozicijama u Direkciji kompanije.

2003 – 2006 Društvo za posredovanje u osiguranju EOS RISQ, internacionalna kompanija sa sedištem u Briselu, u suvlasništvu nekoliko vodećih kompanija za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju i upravljanju rizicima sa tržišta Francuske, Nemačke, Italije, Belgije i Velike Britanije. Obavljao funkciju generalnog direktora i upravljao kompleksnim programima osiguranja za više domaćih i internacionalnih kompanija.

2006 – 2008 Marsh & McLennan, najveća svetska kompanija za upravljanje rizicima i posredovanje u osiguranju i reosiguranju sa preko 35.000 zaposlenih u preko 80 zemalja, obavljao funkciju zamenika generalnog direktora i posredovao u plasiranju i lokalizaciji internacionalnih programa osiguranja na naše tržište za potrebe globalnih klijenata

2008 – 2012 Generalni direktor kompanije za životno osiguranje, sa sedištem u Ljubljani, Slovenija. Uspostavljanje svih funkcija kompanije (računovodstvo, revizija, kontroling, compliance, IT, prodajni kanali, izveštavanje Narodnoj banci i akcionarima, godišnji planovi i izveštaji o poslovanju).

Od 2012 do danas – zaposlen na poslovima osiguranja u Wiener Stadtische osiguranje a.d.o. u regionalnom centru Novi Sad, zadužen za odnose sa ključnim korporativnim klijentima.

Na svim upravljačkim pozicijama u osiguranju tokom karijere uvek prolazio „fit & proper“ kriterijume Narodne banke Srbije za obavljanje izvršne funkcije.

Član partije Dosta je bilo.

Na vanrednim parlamentarnim izborima 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodni poslanik.

Oženjen, otac dvoje dece, živi i radi u Novom Sadu.

Osnovne informacije

Statistika

  • 97
  • 0
  • 104
  • 1
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo za narodne poslanike- pitanja za Vladu

čeka se odgovor 22 dana i 9 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune Porodičnog zakona

čeka se odgovor 2 meseca i 24 dana i 4 sata

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Hvala.

Član 33. zakona o dualnom obrazovanju govori o materijalnom obezbeđenju učenika i, između ostalog, tu je navedeno i da je poslodavac dužan učeniku na dualnom obrazovanju, dakle, na učenju kroz rad obezbediti osiguranje za slučaj povrede tokom učenja kroz rad kod poslodavca.

Imamo tri vrste osiguranja za koje sam zainteresovan da dobijem objašnjenje kako će biti sprovedene i da li će biti sprovedena i jedna od te tri.

Prva vrsta osiguranja je obavezno državno penzijsko i invalidsko osiguranje, druga vrsta osiguranja je komercijalno osiguranje od posledica nezgode i nesrećnog slučaja, koje se kupuje kod osiguravajućih kuća, i treća vrsta osiguranja je odgovornost poslodavca za štete pričinjene trećim licima, uključujući tu i radnike, dakle, zaposlene, gde se i oni tretiraju kao treća lica.

Kada je reč o prvom - državnom obaveznom penzijskom invalidskom osiguranju, u članu 10, koji definiše kojim će se zakonom štititi prava učenika, upadljivo izostave referenca na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju koji se ne spominje kao zakon po kojim će se prava učenika štititi takođe.

Interesuje me, pošto nigde dalje eksplicitno ne piše da je poslodavac dužan učeniku na radu uplaćivati doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje, da li će učenik koji na radu zadobije trajni invaliditet tokom tog rada ostvariti pravo na invalidsku penziju ili neće? U Nemačkoj hoće odmah, tako da bih voleo da smo se i ovde pozvali na Nemački model, a ne samo na nekim drugim stvarima koje zadovoljavaju interese poslodavaca.

Kada je reč o privatnim komercijalnim osiguranjima, tu se referenca vrši na Zakonu o bezbednosti i zdravlju na radu, koji je već i za radnike potpuno nesprovodiv, pa će biti i za učenike, jer minimalne osigurane sume nisu propisane i nema kaznenih odredbi, pa je radnike moguće osigurati na jedan dinar ili ne osigurati uopšte. Sada će se ista ta praksa preneti i na decu.

Kada je reč o trećoj vrsti osiguranja, odgovornost poslodavca, u ovoj zemlji praktično ta vrsta osiguranja ne funkcioniše, jer je na sudu gotovo nemoguće dokazati odgovornost poslodavca i u to ime dobiti adekvatnu odštetu. Tako da imam utisak…

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Hvala.

Član 34. zakona o dualnom obrazovanju definiše da će deca koja se nalaze u procesu učenja kroz rad primati novčanu naknadu koja je u visini 70% od minimalne zarade u Republici Srbiji.

Red je sada reći nekih par reči o toj zaradi, i o minimalnoj zaradi i o prosečnoj zaradi i o 70% te minimalne zarade. Dakle, siromaštvo u Srbiji je veliko, preko 61% zaposlenih zarađuje manje od 41800 dinara. Preko 61%. Pošto boljih odgovora na siromaštvo od 2012. godine do danas ova vlast nema, građanima je sada ponuđeno da do novca dođu brže, jače i bolje, šaljući decu što ranije na rad, kroz dualno obrazovanje i u tome leži ključ argumenta zašto će na ovaj način biti ugroženo pravo deteta na izbor, jer će svaki roditelj koji se nalazi u finansijskog i materijalnoj oskudici, a to osete i deca, pohrliti za ovim brzim rešenjem.

Jer, kada je siromaštvo veliko, onda politički ponuđači jeftinih i brzih rešenja na tom siromaštvu pokušavaju da profitiraju, kupujući glasove za 2000 dinara i to im prolazi. I tako osvajaju izbore.

Dualno obrazovanje, ovde Vlada nama zapravo nudi kao opšti ključ i opšte rešenje izlaska iz siromaštva, a istinu ćemo videti tek za par godina i zapravo, ova vlast ovim zakonom pokušava sebi da kupi vreme, jer trebaće vremena da dete upiše, završi dualno obrazovanje, nađe posao i shvati da u partnerstvu između škola i poslodavaca nedostaju poslodavci ili da posla ima, ali da su zarade male, a poslodavci da, nedostaju.

Tako da će trebati vremena da se shvati da su dometi ovog zakona veoma mali, a mogli smo uraditi nešto sasvim drugo i sa malim potezom i malo novca od 25 miliona evra, učiniti veliku stvar našim građanima, dati im besplatne udžbenike. Time biste njima rešili mnogo više problema od ovoga. Hvala.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Hvala.

Kako će biti vršen nadzor nad poslodavcem i nad stepenom u kome je on ispunio svoje obaveze? Ako ne bude ispunjavao obaveze prema učeniku, učenik će se žaliti školi, škola će raskinuti ugovor sa poslodavcem i pokušaće da pronađe alternativnog poslodavca, kojeg u toj vrsti delatnosti verovatno nema do Horgoša. Apelujem da u referentnoj listi poslodavaca uvedete kriterijum njegove zamenjivosti, ako je moguće.

Dakle, Ministarstvo treba da vrši nadzor radi kontrole i razvoje i što većeg dometa koncepta dualnog obrazovanja. Mi mislimo da je u ovom trenutku domet izuzetno mali, iz nekoliko razloga. U pitanju su trenutno nisko kvalifikovani poslovi, dakle, takvi su obrazovni profili, niske zarade i malo dece će u ovo biti uključeno, pa će samim tim i kad ta deca izađu njihove zarade biti male i stvoriće malu dodatnu vrednost i biće mali doprinos rasta BDP. Zato nemački uslovi ne važe kod nas, jer u Nemačkoj u konceptu dualnog obrazovanja ne učestvuju samo takvi poslovi, nego učestvuju i banke i osiguranja i javna uprava, kao i zdravstvo, a plate rastu od prvog do četvrtog razreda deci. Znamo na kakve plate u nemačkom sistemu bankarstva, osiguranja i u nemačkoj javnoj upravi kasnije ta deca iz dualnog obrazovanja dolaze.

Rečeno je u obrazloženju zakona da se interesi poslodavaca uvažavaju. Međutim, u samom tom obrazloženju navodi se da su, recimo, po studiji na koju se predlagač referira, poslodavci najveću želju iskazali da im se deca na praksi šalju u administrativnim poslovima i u poslovima IT podrške. Nismo za ova tri dana čuli da će u sistem dualnog obrazovanja odmah biti uključeni i takvi profili. Uglavnom su bili profili iz proizvodnog mašinstva, odnosno iz industrije. Očito je da se ovde štiti interes dela poslodavaca, onog dela poslodavaca koji su se prijavili, koji su verovatno uključeni i u sistem subvencionisanja i bliski su sa političkim vlastima. Tako da, mislimo da će interesi građana biti jako malo zadovoljeni. Ministre, mogli smo uraditi mnogo više za građane.

Ponoviću samo još jednu rečenicu, odnosno ponoviću pitanje na koje uporno ne dobijamo odgovor – zašto nismo budžetirali 25 miliona evra građanima za besplatne udžbenike? Mi ponavljamo to pitanje svakodnevno.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 31.10.2017.

Hvala.

Danas jubilarni trideseti put postavljamo pitanja predsedniku Vučiću i 23. put predsednici Skupštine Maji Gojković, pa će neka pitanja biti ponovljena.

Za predsednicu Skupštine najpre pitanje - kada će, kako je obećala, staviti zahtev za njenu smenu na dnevni red, da u ovom Domu raspravljamo o načinu na koji ga ona vodi?

Predsedniku države pitanje - kada će podneti ostavku na mesto predsednika stranke? Da li koalicija „Srpske liste“ sa Ramušem Haradinajem predstavlja uvod u izbacivanje preambule iz Ustava?

Za predsednicu Vlade, takođe se pridružujem kolegi Ristiću i postavljam pitanje, odnosno tražimo da nam dostavi eksplicitno tekst zakletve koju su sudije u Prištini polagale, potpisano, da vidimo da postoji potpis nekog sudije na njoj, da uporedimo sa onim tekstom sa kojim raspolažu neke kolege poslanici, a koji su dobili od nekih od sudija.

Dalje, pitanje predsednici Vlade - da li će reagovati i šta će preduzeti povodom izjave Amfilohija Radovića da su Srpkinje koje su zakonito prekinule trudnoću u ovoj državi veće ubice od Hitlera i Musolinija? Kao pravoslavni vernik, sa velikim iščekivanjem, očekujem od premijerke da posavetuje žene koje se ovakvim izjavama osećaju ugroženim, gde i kako da dobiju zaštitu.

Predsednici Vlade bih postavio pitanje koje sam joj već postavio kada je u ovoj Skupštini iznosila svoj ekspoze u svojstvu mandatarke, ali se ona tada na ovo pitanje oglušila, pa ću ga sada ponoviti.

Naime, Organizacija „Transparentnost Srbije“ od februara ove godine pokušava da dođe do kopije koncesionih akta iz studije opravdanosti za koncesiju za Aerodrom „Nikola Tesla“, kako bi videli da li je odabrani model koncesije za Srbiju najpovoljniji ili postoje možda neke povoljnije solucije, kao što su investicije iz sopstvenih izvora ili iz eksternih bankarskih kredita. Ministarstvo saobraćaja je najpre odbilo da dostavi dokumenta, uz argument da bi njihovo obelodanjivanje bilo štetno, a kasnije je u pisanom odgovoru, na upit Poverenika za informacije od javnog značaja, odgovorilo da dokumenta ne poseduje. Zato pitamo - ko je izradio i ko poseduje dokumentaciju o davanju Aerodroma „Nikola Tesla“ u koncesiju, obzirom da smo sigurni da dokumentacija postoji, jer je Komisija za javno privatna partnerstva dala na ta akta pozitivno mišljenje, a to se na njenom sajtu vidi pod rednim brojem 44?

Sedmog septembra ove godina Upravni sud doneo je presudu kojom se nalaže Generalnom sekretarijatu Vlade da u roku od 15 dana, dakle u roku koji je prošao, „Transparentnosti Srbije“ dostavi tražene informacije i dokumenta, a u vezi sa koncesijom Aerodroma „Nikola Tesla“. Pitanje je - da li je Vlada Republike Srbije u roku propisanom presudom Upravnog suda „Transparentnosti Srbije“ dostavila traženu dokumentaciju?

Podsećamo da je ćutanje Uprave u ovom slučaju nedozvoljeno u ovakvim postupcima i podleže prekršajnoj odgovornosti, pa isto postavljamo pitanje – da li je zbog probijanja roka i ranijeg ćutanja protiv bilo koga iz Vlade pokrenut prekršajni postupak zbog sakrivanja informacija o planiranoj koncesiji za Aerodrom „Nikola Tesla“, naš najveći aerodrom?

Sledeće pitanje upućujemo ministarki pravde i pitamo – da li će Udruženju tužilaca i Društvu sudija i nevladinim organizacijama, koje su napustile javnu raspravu o ustavnim promenama, u kojoj su učestvovale na poziv Ministarstva, da li će ministarka pravde odgovoriti na njihovo pismo? Takođe, da li će postupiti onako kako joj je u tom pismu sugerisano, a to je da Ministarstvo pravde blagovremeno javnosti objavi Nacrt ustavnih promena u domenu pravosuđa, pre nego što iste dostavi Venecijanskoj komisiji, obzirom da su i Udruženje tužilaca i Društvo sudija i nevladine organizacije, CEPRIS, Jukom i ostali koji su učestvovali u tom procesu izrade predloga rešenja ustavnih promena, izrazili popriličnu zabrinutost da će takvim predlozima takvih rešenja biti ugrožena inače tanka, krhka i praktično nepostojanja nezavisnost pravosuđa u ovoj zemlji?

Sledeće pitanje ponovo upućujemo predsednici Skupštine i molimo je da dostavi informaciju dokle se stiglo sa implementacijom Portala za nadzor javnih finansija, čije je uvođenje poslanicima Skupštine najavljeno pre dve godine, tj. u decembru će biti dve godine. I tada je, kao i nedavno, rečeno da će najpre članovi Odbora za finansije dobiti uvid i pristup tom Portalu za praćenje javnih finansija, a tek nakon toga i ostali narodni poslanici. Međutim, od tog obećanja prošlo je skoro dve godine. Dakle, kao u „Maratoncima“, u januaru rekli pare u aprilu, a od tog obećanja prošlo godinu dana. Dakle, kada ćemo dobiti precizan uvid u javne finansije ove zemlje kroz pristup Portalu za nadzor javnih finansija, koji omogućava detaljan analitički uvid u trošenje budžetskih sredstava para poreskih obveznika ove države?

Sledeće pitanje upućujemo ministru finansija.

Imovinska karta

(Novi Sad, 29.01.2017.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 96000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 06.03.2017, 14:45