ANA KARADŽIĆ

Pokret socijalista

Rođena je 1988. godine. Živi u Beogradu.

Po zanimanju je diplomirani inženjer. Bila je članica Veća opštine Voždovac zadužena za ekologiju.

Na vanrednim parlamentarnim izborima održanim 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodna poslanica.

Osnovne informacije

Statistika

  • 24
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 9 meseci i 21 dan i 6 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 11 meseci i 23 dana i 3 sata

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Deveto vanredno zasedanje , 17.07.2018.

Zahvaljujem predsednice.

Poštovana predsednice, ministre sa saradnicima, predstavnici VSS, dame i gospodo narodni poslanici, pred nama se nalaze veoma važni zakoni iz oblasti zdravstva i pre svega bih da naglasim da će poslanička grupa PS-NSS-USS u danu za glasanje podržati predloge zakona koji su danas na dnevnom redu.

Sama činjenica da su ovi zakoni danas pred nama govori da smo se razvili i da smo napredovali kao društvo, pogotovo što i veći deo opozicije, pogotovo oni koji su iz struke takođe podržavaju ove zakone i kažu da su oni dobri i da će imati rezultata. Neki takođe hvala jedan sistem koji smo imali do sada, a to su donorske kartice. Oni kažu da je sve ovo što je danas na dnevno redu može biti samo zloupotreba.

Ne slažem se sa tim i smatram da svi treba da se složimo kada govorimo o ovoj temi koja uopšte ne treba biti politizovana. Mi kažemo – ovi zakoni koji su pred nama u stvari kažu da smo probali jedan sistem koji smo videli da ne funkcioniše, mi smo probali, videli da godišnje, kao što je rečeno danas, nekih 15 donorskih kartica je potpisano a da 30 mladih ljudi godišnje umre. To nam govori da zakoni koji su pred nama zaista treba da daju neke rezultate, jer menjamo ono što je do sada bilo i krećemo se u nekom drugom pravcu.

Pred nama su Predlog zakona o ljudskim ćelijama i tkivima i Predlog zakona o presađivanju ljudskih organa. I jedan i drugi jasno i precizno pokazuju neke uslove pod kojima će se obavljati određeni poslovi, kao poslovi donorstva, darivanja, dobijanja, testiranja itd. kao i preciziraju zdravstvene ustanove koje će moći da konkurišu kako bi se bavili ovim poslovima iz oblasti, kako ljudskih ćelija i tkiva, tako i presađivanjem organa, koje mogu biti takođe i banke istih tih ćelija. Registar davaoca matičnih ćelija se takođe definiše i kroz ovaj registar se takođe može doći i do nesrodnih davalaca i obezbediti ćelije za presađivanje.

Ovaj zakon štiti one koji ne žele da budu donori. Oni kao punoletni građani mogu da potpišu zabranu pismenim ili da kažu usmenim putem da ne žele da budu donori ili njihove porodice nakon smrti, ukoliko se radi o umrlom licu, takođe mogu da spreče doniranje organa, što znači da mi u ovom zakonu imamo mnogo načina da sprečimo zloupotrebu, takođe nadzorom, zatim prekršajnim i krivičnim kaznama itd. ali se takođe na ovaj način obezbeđuje kontinuitet u radu. Imamo lekare koji se dodatno usavršavaju i povećan broj donora..

Pred nama je zakon o presađivanju ljudskih organa i Predlogom ovog zakona činimo promenu za naše društvo, jer će svaki građanin biti potencijalni davalac organa. Ovim zakonom smatram da zaista postajemo humaniji. Prema podacima iz ove godine koji su izneti, oko 2.000 ljudi čeka transplantaciju. Neki jetre, neki srca, preko njih 1.000 čeka transplantaciju bubrega. Ne mogu ni da zamislim kako izgleda jedan dan u životu tih pacijenata koji idu na dijalizu. To se sve vrti, u nekom začaranom krugu se nalaze, iščekuju taj poziv koji možda nikada neće dobiti, a sada se ovim novim zakonom, koji je danas pred nama i za koji se zaista nadam da ćemo ga usvojiti u danu za glasanje, oni dobijaju neku novu šansu i neku novu nadu da se njihov život produži.

Srbiji je potrebno, prema statistici najmanje 10 donora na milion stanovnika, a rekli smo da je bilo oko 15 donorskih kartica godišnje, a kasnijih godina je bilo i manje. Zato bih još jednom istakla da, kao što sam rekla, 30 mladih ljudi godišnje umre i da ovaj zakon zaista jeste neka promena u odnosu na ono što smo imali i daje šansu da probamo da promenimo stvari, jer u Srbiji ima puno stručnjaka. Mi se bavimo zaista jednim ozbiljnim poslom, imamo i nove centre gde se vrše transplantacije i na ovaj način i usvajanjem ovog zakona zaista možemo da promenimo nešto na bolje.

Pošto je ova tema veoma bitna, dosta kolega je diskutovalo samo o njoj, ja bih samo kratko rekla nešto i o izboru kandidata na mesto sudija. To su veoma važne funkcije, od njih zavisi budućnost naše zemlje, na neki način oblikujemo i stvaramo jedno okruženje za nas. Ovde se nalaze biografije ispred nas, ali ja ne bih previše komentarisala biografije, već bih rekla samo da su predloženi mladi ljudi, za koje smatram da će uneti novine, smatram da će se povećati efikasnost, a pre svega, ono što je najvažnije za sve nas, to je nezavisnost sudstva. Takođe, način i kriterijumi, koji su korišćeni pri izboru, su jako značajni. Ovde se vidi da su uglavnom svi ili iz sudova ili sa Pravosudne akademije, što govori da odluka koja je pred nama pravedna i ispravna i da su to ljudi koji imaju dosta iskustva u tim poslovima.

Ovu temu ne treba politizovati. Ja se sigurno neću vraćati na temu 2009. godine i seču sudija, kada je otpušteno preko 730, odnosno sklonjeno sa funkcije 730 sudija, zato što nisu bili politički podobni. Smatram da mi danas ne radimo na taj način. Smatram da je sudstvo sve više nezavisno. Neću se vraćati na te ružne teme. Želim da podsetim na nešto pozitivno što smo mi uradili do sada, a to je izglasavanje zakona kojim smo usvojili da se uloži 20 miliona evra u Palatu pravde, koja nije rekonstruisana 40 godina, izgradnju Tužilaštva za organizovani kriminal 11 miliona evra, rekonstrukciju Vojno-tehničkog instituta za potrebe pravosudnih organa, u vrednosti od 10 miliona evra.

Kao što vidimo danas i u zdravstvu i u sudstvu pozitivne promene se dešavaju. Mi smo zaista tu, želimo to da podržimo i zbog toga ćemo u danu za glasanje podržati sve zakone koji su danas pred nama. Hvala.

Sedmo vanredno zasedanje , 18.06.2018.

Hvala predsednice.

Ministre sa saradnicima, Dame i gospodo narodni poslanici, pred nama se nalazi Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o lokalnoj samoupravi, i želim na samom početku da naglasim da je ovaj zakon odličan, pre svega zato što vodi računa o građanima, zato što je prema njima odgovoran.

Ovaj amandman nisam podnela jer smatram da je zakon loš, već zato što smatram da zaista treba da se naglasi važnost žena u funkcionisanju lokalnih samouprava.

Ovde govorimo takođe, o funkcionisanju međuopštinske saradnje, sistemu funkcionisanja mesnih zajednica kao osnovnih jedinica lokalnih samouprava, što ovaj zakon dodatno precizira i što predstavlja veoma veliki pomak u odnosu na prethodni.

Ovde bih naglasila, takođe, kao član veća gradske opštine Voždovcu, u nekom prethodnom periodu, sam bila svedok kako izgleda to kada se razlikuje vlast koja je na nivou Grada Beograda i vlast koja je na nivou bilo koje beogradske opštine. Bili smo u situaciji da građani ne odlučuju o onome kako će se trošiti sredstva iz opštinskih budžeta, zato što nam je u tom periodu trebalo odobrenje Grada za određene projekte koje nismo uspeli da sprovedemo zato što su želeli da opstruišu naš rad. Iz tog razloga smatram ovaj zakon veoma važnim, jer će sada same mesne zajednice koje su konstantno u komunikaciji sa građanima doći one informacije šta građani žele i na koji način žele da se troši njihov novac. Sada će lokalna samouprava biti znatno samostalnija.

Kreiranje budžeta, kao što smo videli,usvajanjem ovih izmena građani će biti konsultovani u pogledu kreiranja budžeta, kada govorimo o investicijama, podići će se nivo njihovog zadovoljstva. To nam je i cilj, jer sve što radimo, počev od mesne zajednice, pa do republičkog nivoa, jeste da građani žive bolje, da oni sami odlučuju kako će se trošiti njihov novac, a mi koji smo ovde i koji smo izabrani od strane njih, da ih podržavamo i da im to omogućimo. Hvala.

Sednica Šestog vanrednog zasedanja , 01.06.2018.

Zahvaljujem, predsedavajući.

Poštovani potpredsedniče Narodne skupštine, ministri sa saradnicima, poštovana gospođo Tabaković sa saradnicima, dame i gospodo narodni poslanici, pred nama se nalaze veoma važni zakoni i na samom početku bih rekla da će PS-NSS-USS podržati ove zakone iz dva razloga.

Prvobitno smatramo da su ovi zakoni jako kvalitetni. Smatramo da će upotpuniti rad NBS, da će rad biti efikasniji i samim tim da ćemo imati još bolje rezultate nego do sada. Drugi razlog je što u okviru koalicije u kojoj se nalazimo i radimo, ta koalicija radi veoma efikasno, timski i zaista rezultati bi sigurno izostali ukoliko ne postoji timski rad.

Pred nama se danas nalaze zakon o izmenama i dopunama Zakona o NBS. Navela bih sledeće celine, ukidanje uprave za nadzor nad finansijskim institucijama, što nam govori da pratimo trendove EU i da modernizujemo rad NBS. Narodna banka Srbije to će izvršiti preuzimanjem određenih nadležnosti poreske uprave što smatramo veoma dobrim jer će određeni deo nadzora preći na taj način i grupisati se, dovešće do jedinstvenog nadzora što će značajno uticati na efikasnost rada.

Ovim zakonom takođe umesto direktora uprave nadzor će vršiti viceguverner koji je inače član Izvršnog odbora, međutim mi tu ne vidimo ništa jer će i dalje Narodna skupština kontrolisati rad NBS i to je nama važno i da to ostane tako, jer građani Srbije su nas ovde birali. Mi smo tu za građane Srbije i najvažnije je da se sve što se ovde radi, radi se isključivo u korist građana Srbije.

Važan deo predloženog zakona jeste izbor funkcionera NBS pre isteka mandata. Zašto je to važno? Pa, ako se setimo da to nije bilo u prethodnih vlastima, njima verovatno nije se žurilo da izaberu nekog ko će da dođe u tu fotelju, na tu funkciju, jer nisu mogli da se dogovore. Mi danas razmišljamo drugačije. Mi želimo jedan kvalitetan kadar na čelu NBS i to radimo zato što želimo da se održi stabilnost, stabilnost poslovanja, želimo da se kontinuitet u radu održi i zbog toga je nama veoma važan ovaj stav. Znači, da se izbor funkcionera NBS vrši pre isteka mandata da se tu ne bi pravili određeni prekidi.

Takođe, transparentnost je jako važna, jer smatramo da je sve što radimo i sve što radi Vlada Republike Srbije transparentno i građani se mogu na javnim prezentacijama uputiti u sve potrebno.

Zatim, govorimo o međubankarskim naknadama i posebnim pravilima poslovanja kod platnih transakcija. To omogućava podsticanje višeg nivoa digitalizacije.

Pre neki dan, kada smo birali ministra finansija, govorili smo o e-upravi grada Beograda koja značajno olakšava građanima da reše neke svoje probleme, kao što su, na primer, objedinjena procedura pri izdavanju građevinskih dozvola, upis u vrtiće itd. Sve se to radi digitalizovano sada preko internet prezentacije, što značajno smanjuje vreme koje je potrebno da bi neko rešio neki svoj problem. Ipak se nalazimo u XXI veku.

Zakoni koji su pred nama veoma su temeljni, smatramo da su jako dobri i vodi se računa, što je najvažnije, o sigurnosti i što boljem položaju građana Srbije, što nama i jeste cilj, nama kao koaliciji.

Vlada Republike Srbije odgovorno se odnosi prema svojim građanima još od 2012. godine, kada je gospođa Tabaković došla na čelo NBS. Možemo da se prisetimo određenih brojki, kako je to izgledalo ranije i kako je to izgledalo za vreme njenog mandata, zbog čega bih pohvalila rezultate koje je postigla.

Ovde govorimo isključivo jezikom činjenica, pa bih naglasila određene brojeve koji su me vrlo iznenadili, kako one brojeve pre 2012. godine, tako i ono što je ostvareno nakon 2012. godine.

Zatečena inflacija 2012. godine bila ja 12,9, vi me gospođo Tabaković, ispravite ako sam negde pogrešila, jer su zaista velike razlike u ciframa, pa je neverovatno da smo to uspeli da postignemo, a u stvari se to postiže vrednim i timskim radom.

Znači, 2012. godine inflacija je bila 12,9%, već 2013. godine 2,2% i održava se na 1,9 do 2% u prethodnih pet godina konstantno i stabilno, što je veoma značajno kada govorimo o privrednom ambijentu Republike Srbije.

Zatim, od 2012. godine količina zlata u Trezoru povećana je sa 4,72 na 19,65 tona, što je takođe ogromna razlika. Kamatna stopa na dinarske kredite umanjena je za 11% do 12%. Sve se to radi isključivo u korist građana Srbije.

Ono što bih istakla jeste otpornost našeg bankarskog sistema, jer smo bili svedoci i Grčke krize, bili smo svedoci bregzita. Ništa od toga nije uticalo na bankarski sistem Srbije, što je zaista za jednu malu zemlju veoma značajan rezultat.

Takođe bih pohvalila otvoreno tržište za banke, za dve nove banke „MIRA Banc“ i „Bank of China“. To je takođe veoma važno, kao i uvođenje određenih elektronskih usluga, poput institucije elektronsko novca i plaćanja koje omogućeno građanima 24 sata, kao i da se pri tome primalac, u istoj sekundi, može videti sredstva na svom računu.

Sve ovo govori da smo 2012. godine izabrali pravog čoveka na pravo mesto, jer svi ovi rezultati pokazuju da se Srbija kreće u dobrom pravcu.

Narodna banka Srbije je jedna od najvažnijih institucija koja može u određenom trenutku kako da pomogne, tako i da utiče negativno na standard građana, a ovde možemo videti da se krećemo u veoma dobrom pravcu.

Poslanička grupa Pokreta socijalista, Narodne seljačke stranke i Ujedinjene seljačke stranke u danu za glasanje podržaće ove zakone, jer smatramo da su rezultati zaista pohvalimo.

Želimo da pohvalimo vaš rad i nadamo se da ćete u budućnosti nastaviti istim tempom, ali pre svega da ne zaboravite da je timski rad na prvom mestu, jer jedino tako možemo stvoriti rezultate. Hvala.

Imovinska karta

(Beograd, 03.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 95000.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 28.02.2017, 09:11