Sedma sednica Drugog redovnog zasedanja, 23.12.2016.

2. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Sedma sednica Drugog redovnog zasedanja

01 Broj 06-2/321-16

2. dan rada

23.12.2016

Beograd

Sednicu je otvorila: Maja Gojković

Sednica je trajala od 10:05 do 00:00

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Hoćete biti ljubazni, samo vi izlažite, jer cilj je da vi ne izlažete.

Znam, ali to je njihov način političke borbe da ne dozvole nikom da ništa kaže. Dobro.

(Saša Radulović, s mesta: Replika.)

Najveći broj diskusija se odnosio na to koliki je dnevni red.

(Saša Radulović, s mesta: Tražio sam repliku.)

Izvinjavam se, vratiću vam sve vreme. Stvarno ću tražiti nadoknadu za duševni bol koji mi vi nanosite vašim ponašanjem.

(Saša Radulović, s mesta: Samo vi tražite, dajte mi repliku.

Imam pravo na repliku.)

Pod dubokim sam stresom. Znači, danima već sam pod dubokim stresom, stvarno moram da tražim nadoknadu.

(Saša Radulović, s mesta: Dajte mi repliku.)

Prestanite da vičete, sedite, nema replike, 104, stav 3, nema replike, jel ste zadovoljni?

(Saša Radulović, s mesta: Vaša objašnjenja nikog ne interesuju. Ministar je iskrenuo moje stavove.)

I vi ste izneli niz netačnih podataka, odgovoreno vam je …

(Saša Radulović, s mesta: Nema razloga da se bojite.)

Ja se bojim vas, iskreno rečeno, kada me već pitate.

(Saša Radulović, s mesta: Nemate čega da se bojite.)

Poslaniče Raduloviću, ja se vas iskreno bojim.

(Saša Radulović, s mesta: Poštujte Poslovnik, nema razloga da se bojite.

Dajte mi reč.)

Na silu? Moram? Jel moram?

(Saša Radulović, s mesta: Nije na silu, piše u Poslovniku, član 104.)

Piše, 104. stav 3. malo se…

(Saša Radulović, s mesta: Piše - pogrešno protumači njegovo izlaganje narodni poslanik na koga se izlaganje odnosi ima pravo na repliku.

Dobro. Jedino što mogu da vam dam to je opomena u ovom momentu.

(Saša Radulović, s mesta: Morate da date reč. Brutalno kršite…)

Nastavljate sa vašim ponašanjem.

(Saša Radulović, s mesta: Brutalno kršite pravila. Dajte mi reč, imam pravo po članu 104.)

(Veroljub Arsić, s mesta: Ovo je teror koji trpim već tri minuta od gospodina Radulovića.)

Znam. Izvinjavam se, od nule ćete krenuti, samo da vidimo dokle će ovo ići.

(Saša Radulović, s mesta: Dajte mi reč. Poštujte pravila.)

Ne možete da me naterate da dam reč. Ja bih molila da se vi ponašate.

(Saša Radulović, s mesta: Poštujte pravila.)

(Vladimir Đukanović, s mesta: Poštujte pravila, izbacite ga napolje.)

Ne, ne mogu da ga izbacim napolje. Polako.

(Saša Radulović, s mesta: Jednaka terapija za sve.)

Hoću samo da pokažem poslaniku da me pusti da vodim sednicu, ništa drugo. Jel mogu da vodim sednicu?

(Saša Radulović, s mesta: Replika.)

Ne možete dobiti repliku po članu 104. stav 3.

(Saša Radulović, s mesta: Ministar je iskrenuo moje stavove.)

Vi ste pomenuli mnoge, pa nisu došli ovde da mi prete.

Dobro, poslaniče, jel mogu da vodim sednicu ili vi to meni definitivno ne dozvoljavate?

(Saša Radulović, s mesta: Dajte mi reč.)

Sad ću vam dati i drugu opomenu, jer stvarno ne znam kako sa vama da razgovaram.

Pokušaćemo još jednom.

Reč ima narodni poslanik Veroljub Arsić.
...
Srpska napredna stranka

Veroljub Arsić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, prepodnevno zasedanje moje kolege iz bivšeg režima, iz opozicije najčešće su trošile oko pet minuta na to da se žale kako im je dnevni red sednice preobiman i kako ne mogu da diskutuju, a uspeli su da podnesu negde oko 1450 amandmana na predloge zakona.
Osim kritike za dnevni red, izgleda da nisu imali nikakve argumentovane kritike na sam Predlog zakona, pa su onda počeli da iznose neistine i u najvećem, svoju diskusiju usmeriću baš na to da te neistine razobličim, a to ne samo radi istine, već i zbog toga da ne bi mogli da plaše više građane Srbije sa zakonima koje donosimo.
Pre nekoliko minuta smo čuli da je Zakon o PDV povećava PDV za neke proizvode, pažljivo sam pročitao zakon i u Zakonu o PDV nemamo ni jedno povećanje, zamislite, nego imamo čak smanjenje PDV za određene vrste roba.
Najlepše i najlakše je da neko kaže kako država od nekoga nešto otima da bi stekao određen politički poen i nema veze da li je zakon dobar ili loš i nema veze da li će građani od njega da imaju korist.
Jedan od kolega poslanika je čak i rekao o PDV da kada se izglasa ovaj zakon biće ukinute beneficije porodicama sa decom, a nije pročitao pretposlednji član zakona. Nije hteo da pročita zbog svoje demagogije i simptoma onog, jel beše Čvorović iz „Balkanskog špijuna“ da se taj zakon primenjuje kada se donese poseban zakon o porodici i deci. To nije hteo da spomene. Dezinformiše građane Srbije da uzmu one račune koje su do sada sačuvali i jednostavno da ih bace. Nema veze što će oni da trpe štetu zato što su njega možda poslušali, bitno je da se napadne Vlada i Aleksandar Vučić.
Imamo zakon, recimo isto smo slušali kada je u pitanju taj PDV, pa se jedna poslanička grupa stalno bori, kaže zašto ne uvedete da hrana za bebe bude opterećena posebno stopom poreza. Samo znate šta, stopu od 20%, opštu stopu nije donela ova Vlada, nije ni prethodna, nije ni Vlada iz 2012. godine u kojoj je bio premijer Ivica Dačić, nego su doneli oni koji sada traže smanjenje tog istog poreza.
Zato se vraćam na onu priču o vremeplovu, čini mi se da imaju problem sa naknadnom pameću. Jedan od kolega poslanika je spomenuo čak i Zakon o privatizaciji, kako je vršena privatizacija, slažem se, privatizacija je bila potpuno pljačkaška, ali ne trpim da mi to kažu oni koji su učestvovali u jednoj takvoj privatizaciji. Vređa me.
Opominjali smo, ne može da bude procena kapitala zasnovana na knjigovodstvenoj vrednosti imovine, a to su radili. Suprotno čak i međunarodnim računovodstvenim standardima, jer ih tad nismo uveli ali su radili po tom zakonu i donosili zakon. Onaj ko dobacuje, nije taj zakon doneo taj gospodin, nego gospoda kojima se obraćate.
To znači da objekat koji ima realnu tržišnu vrednost, recimo, 500 hiljada evra a star je 20 godina, njegova knjigovodstvena vrednost je znate kolika – nula. I kao nula je ulazila u katalog za privatizaciju. Obrazloženje tada vrlo ministra iz Vlade, iz prve DOS-ove Vlade, gospodina Vlahovića je bila – pa, to će tržište da odredi. Pa je onda Bubalo isto to rekao kada je bio ministar ispred Demokratske stranke Srbije.
Ali, sad ne znam šta patriote traže sa njima, kad su oni upropastili tri države – Srbiju, kad je Kosovo proglasilo nezavisnost, Državnu zajednicu Srbije i Crne Gore i Saveznu Republiku Jugoslaviju. Ja se s takvima ne družim. Biram društvo. Ali je bilo bitno da se uđe u parlament i da se prosipaju laži o rezultatima Vlade Aleksandra Vučića – slaži što više, okrivi ga što više, da bi imao glasova što više. Ne valja ta politika.
Bilo je diskusije da je čak i problem što se uvodi posebna akciza za kafu. Kažu – biće upropašćeni domaći proizvođači kafe. Hajde da krenemo ko su domaći proizvođači kafe – sve miljenici bivšeg režima. Jel se oni brane? A to, pazite, najluđa moguća rečenica – da zemlje Evropske unije daju subvencije proizvođačima kafe. Pa jel kafa raste u Evropskoj uniji? E, onda se pojavljuje eks ministar u liku stečajnog upravnika i narodnog poslanika.
(Radoslav Milojičić, s mesta: Šta je ovo, prepričava sad ceo tok sednice?)
Polako, polako.
Kažu ovako – najveći problem jeste „Petrohemija“ i 105 miliona evra duga koji treba da se plate „Petrohemiji“. Niko nije rekao da je taj dug nastao za vreme Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije.
(Radoslav Milojičić, s mesta: Kad ste vi bili u Vladi, piše ovde.)
Tad je bio Savez komunista, ne dobacuj više. Tad si učio da hodaš. I niko neće da kaže, osim ministra Antića, da danas „Petrohemija“ u 2016. godini treba da iskaže dobit između 40 i 50 milijardi dinara, možda čak i više. Ali, nije bitno. Bitno je da se kaže kako se nešto otima od građana Srbije.
Kad smo govorili o RTB Boru, niko neće da kaže da je najveći dug koji RTB Bor ima baš prema bankama koje su u stečaju i koje su, dok su ovi vršili vlast, preko Agencije za osiguranje depozita, pokušavali na svaki mogući način da naplate te dugove koje je država koja više i ne postoji davala tom istom Rudarsko-topioničarskom basenu.
Onda dolazimo do priče oko partokratije. E, sad ćemo malo to da analiziramo. Izađe jedan narodni poslanik i kaže – Gospodin Spaskovski je čovek kome niko ništa ne može, on je direktor Srpske napredne stranke. Koliko ja znam, gospodin Spaskovski koji se bori za opstanak RTB Bor, bio je direktor i u prethodnim vladama. Kako to sada on, dok ste vi bili na vlasti, je bio dobar i držali ste ga na vlasti, a sad ne valja?
Kad pogledam sve ove diskusije i sve ovo što se oko ovih zakona spominjalo, evo, ponovo ćemo da se vratimo i na te lične karte i na preduzeća u restruktuiranju, lik i delo eks ministra…
Gospođo predsedavajuća, opomenite narodnog poslanika, stalno dobacuje! Ne znam, čini mi se da je peti blok odavde.
Znači, spominju se te lične karte, a znate šta je bio cilj tih ličnih karata, lepo je to bilo da se zna tačna vrednost imovine i ponaosob gde se ta imovina nalazi, ali je problem što je zakon trebalo da sprovodi taj eks ministar, danas stečajni upravnik i narodni poslanik. Sa imovinom koju bi kao ministar popisao, imao bi tačno stanje svakog preduzeća, sa namerom da ta ista preduzeća, govorim o gospodinu Raduloviću, gurne u stečaj po novom Zakonu o stečaju, kojeg je trebao da vodi izvesni gospodin Borivoje Petrović, stečajni upravnik, koji je čak i plaćao kazne za nezakonito vođenje stečaja, preko komorskog sistema, zato što bi se ukinula Agencija i nadzor države nad stečajevima državnih preduzeća.
I cela ta priča oko borbe za glasove jeste da se sva ova preduzeća koja su u restrukturiranju stave u stečaj. Briga njih za građane. Briga njih za penzionere. Briga njih za zaposlene u organima državne uprave. Treba doći do provizije i nagrade stečajnog upravnika od 20%, a da se prodaje imovina i rasprodaje imovina koja košta nekoliko milijardi evra. Pa se napadaju zašto to država pokušava da sačuva, da sačuva i te zaposlene i te njihove porodice, samo iz razloga da neko može da kaže kako su tamo partijski kadrovi.
Kad pogledate biografije onih koji najviše napadaju ovaj zakon, ja bih voleo da je makar jedan stečajni postupak koji je vodio eks ministar a sada stečajni upravnik i narodni poslanik, da se makar jedan stečaj završio tako što je stečaj obustavljen i preduzeću vraćena registracija koju je imalo u APR-u. Ne. Svi stečajevi koje je on vodio, završavali su se isključivo likvidacijom, rasprodajom imovine.
E sad, zamislite kada bi takav danas bio premijer, mogli bi da se pozdravimo i sa „Petrohemijom“, sa RTB Borom, mogli bi da se pozdravimo i sa „Prvom petoljetkom“, „Sartid“ smo uspeli da privatizujemo, to ne može da pošalje u stečaj, ali bi zato i „Trajal“ poslao u stečaj, poslao bi i „Tigar“, ne automobilski deo, u stečaj i da ne nabrajam dalje. Znači, to je njihova politika.
I sada sakrivaju činjenice od građana, da možemo da živimo samo od onoga što zarađujemo i da ove mere koje sprovodi Vlada Republike Srbije jesu kupovina vremena dok privredu ne osposobimo da može da počne da radi, da imamo veću zaposlenost, da imamo više fabrika, a ne da kritikujemo radi kritike i radi toga da dobijemo neki glas više.
Neki poslanici se čak žale zašto država hoće da napravi puteve. Pa kažu – štampajte novac, što podižete kredite. Hoće da nas vrate u 1993, 1994. godinu. To im je cilj. Tada su radnici primali po dve-tri marke platu. Takvu budućnost nude oni Srbiji. Znači, ja mogu samo da podelim na one koji su napravili dovoljno štete da ne bi ni trebali više da se bave politikom, na one koji bi štampali novac i na one koji bi od Srbije napravili stečajno preduzeće. Ja nemam drugu podelu za one koji ne podržavaju Vladu Republike Srbije.
Mogao bih ovako satima da kritikujem sve ono što je izrečeno i što su laži. Jedna od laži jeste, koja se stalno provlači, a to je da su subvencije koje se daju privredi isključivo za strane investitore. Prvo, ko god ima dobru investiciju i dobar program, dobiće sredstva od Vlade Republike Srbije. Onda se bave računicama, pa kažu ovako – neko radno mesto platite pet hiljada evra, a on daje radniku platu 200, 250 evra. Pa on treba, pa izračunaj koliko meseci treba da radi, da država vrati ta sredstva. LJudi moji, to je ekonomski toliko političko neznanje, da ja to ne mogu da verujem.
Svaki dinar koji date u subvenciju i otvarate novo radno mesto se na više načina vraća državi. One neznalice uzmu samo digitron i izračunaju, oni koji znaju. A šta uradi taj koji primi platu? Stavi u slamaricu? Ne, ide da je potroši. Zaradio je platu i za trgovca. I on će primiti nešto od tih para. Zaradio platu od proizvođača robe, jer neko konzumira robu. Zaradio je platu i za nečiju penziju, ali to ne žele da prihvate. Znači, četiri ili pet puta taj jedan dinar koji uložite u novo radno mesto se vrati državi.
Zato nemamo nikakvih dilema da ćemo kao poslanička grupa podržati set ovih zakona, koliko god da se nekome ne sviđaju. Ali, pošto mi ostalo tri minuta pročitaću i biografiju gospođe Danice Marinković zarad istine, pošto je bila žestoko napadnuta i optužena.
Za sudiju Okružnog suda u Prištini izabrana je 1. jula 1984. godine, gde je do 31. maja 1994. godine radila parnicu, radila u svojstvu istražnog sudije sprovodeći istrage u svim predmetima nezavisno od vrste krivičnog dela, kao i u predmetima kada je u pitanju krivično delo terorizma na teritoriji cele AP Kosovo i Metohija. Između više predmeta u kojima je sprovodila istragu, ističemo predmet ilegalni MUP gde je istraga bila sprovedena protiv 112 lica albanske nacionalnosti, a optužnica je podignuta protiv 88 lica i doneta je pravosnažna osuđujuća presuda. Isto tako je sprovodila istragu protiv dve grupe Albanaca zbog krivičnog dela terorizma. Akcije su izvedene na celoj teritoriji autonomne pokrajine koja je obuhvatala 15 lica, pa sad se nabrajaju lica, presuda je postala pravosnažna. Dalje, u njenoj biografiji, se navodi da je vodila postupke bez obzira koje su nacionalnosti oni koji su činili teroristička dela i bez obzira na to koje su nacionalnosti bili oni kojima su činjena teroristička dela.
Mislim da takva osoba treba da bude imenovana i da nema razloga da se stidi bilo kog dela svoje biografije, jer je radila na očuvanju zakonskog poretka, štitila sve, bez obzira na njihovu versku i nacionalnu pripadnost. I, napadati njen rad je isto, kao što sam i rekao, ponovno vršenja zločina nad nedužnim civilima i pripadnicima MUP-a koji su radili svoj posao. Ko to ne može da shvati, postavljam pitanje, kako može da predstavlja građane koji glasaju za njega? Ne daj Bože da se to desilo na nekom drugom mestu i da su ti isti građani bili žrtve. Kakav bi bio osećaj onda?
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Hvala.
Reč ima Muamer Zukorlić. Izvolite.
(Saša Radulović, s mesta: Replika.)
Izvinjavam se vama poslaniče, opet imamo isti tehnički problem. S leve strane neko viče, ne mogu da definišem ko je.
(Saša Radulović, s mesta: Ništa, znači od replike.)
Reč ima Muamer Zukorlić.
...
Bošnjačka demokratska zajednica

Muamer Zukorlić

Narodni poslanici koji nisu članovi poslaničkih grupa
Samo mi vreme, molim vas, vratite.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Moram ponovo da vas isključim, jer 11 sekundi ste uskraćeni za govor.
...
Bošnjačka demokratska zajednica

Muamer Zukorlić

Narodni poslanici koji nisu članovi poslaničkih grupa
Dame i gospodo, poštovani prisutni, raspoloživo vreme ću iskoristiti da se osvrnem na Zakon o javnom servisu. Naime, po definiciji javni servis bi trebalo da bude servis, medijski servis svih građana. O političkoj obojenosti javnog servisa su već govorili neki prethodnici zato o tome ne želim ništa kazati, ali ću naglasiti da Bošnjaci u Srbiji nemaju priliku da osete da je medijski javni servis RTS i njihov servis. Nemaju prilike imati emisije na svom maternjem jeziku. Nemaju prilike na tom servisu predstaviti sopstvenu kulturu i sopstvene vrednosti.
Jedan od izvora zla među ljudima, zajednicama i narodima je međusobno nepoznavanje. Zato je od izuzetne važnosti i interesa, stabilnosti i mira države i društva bilo to da javni medijski servis zapravo bude prilike gde bismo se međusobno upoznavali u punoj autentičnosti i originalnosti, kako bi padala predrasude i naša međusobna nepoznavanja.
Pored mehanizama zaštite države i društva, uobičajenih mehanizama, ključni mehanizam i temelj politike pomirenja jeste zapravo međusobno upoznavanje i kulturna razmena. Zato je od izuzetne važnosti da očito naterani takvim ponašanjem javnog medijskog servisa zakonski preciziramo obavezu da se omogući svim etničkim zajednicama pristup ovom servisu i medijima koji su u okviru ovog servisa. Što je zapravo Ustavom zagarantovano kao i Zakonom o manjinskim pravima.
Isto tako Islamska zajednica kao tradicionalna institucija koja predstavlja islam i Muslimane nema priliku biti zastupljena na javnom servisu. Doduše taj servis je dostupan jednoj grupi i Islamskoj zajednici koju po svaku cenu želi nametnuti ostalim Muslimani kao jedinu legalnu i legitimnu, a svi znamo da to nije tako, te da je rezultat toga činjenica da preko 90% Muslimana, džamija, imama i ostalih faktora u Islamskoj zajednici nema priliku biti predstavljeno na javnom servisu.
Očito postoje neke strukture, ja to zovem paradržavom. Paradržava je najveća opasnost i za državu i za društvo. To su one strukture vrlo često u administracijama organa i ustanova koje imaju svoje nalogodavce, svoje mentore i koje obično se izborima ne menjaju već ostaju, ali vrlo često imaju jači uticaj od samih ministara, njihovih pomoćnika i ostalih političkih struktura.
Zato pozivam i nadležno ministarstvo i uredništvo RTS, ali i nas ovde kao zakonodavce da ovu nepravdu otklonimo i omogućimo pripadnicima Islamske zajednice da javni servis dožive kao svoju ustanovu kroz koju će se predstaviti i upoznavati sa drugima i time zapravo da omogućimo da one strukture i one etničke zajednice koje do sada ili posebno u proteklim teškim vremenima nisu imali baš priliku da se osete ravnopravnim u ovoj državi, da im omogućimo takav ambijent u kome će moći da se osete jednako pravnim građanima i da se i kao individue i kao kolektiviteti razvijaju, grade ovo društvo i budu korisni članovi zajednice. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.
Reč ima narodni poslanik Zoran Živković. Izvolite.
...
Nova stranka

Zoran Živković

Narodni poslanici koji nisu članovi poslaničkih grupa
Veliki je problem sa ovom sednicom, i metodološki i sadržajni. Šta se ponavlja? Ponavlja se to da neko hoće da ponizi ovaj parlament, sve poslanike u ovom parlamentu, ne samo opozicione, da neko hoće da ponizi i ministre i druge saradnike njihove tako što se zakazuje sednica na 24 sata, sa 27 zakona i odluka, od kojih su neki usvojeni na Vladi istog dana kada je zakazana sednica, 21. decembra, neki 19. decembra, a neki kasnije.
To niste smislili vi. Ja ne sumnjam u prisutne ministre i njihove saradnike. Niste vi to smislili. Nisu to smislile ni kolege iz vlasti, poslanici vlasti. To je smislio neko ko ima jako veliku mržnju prema svemu što se dešava normalno u ovoj zemlji i verovatno je on i potpisao predlog za ovaj saziv.
Znači, potpuno je bezobrazno da neko zakazuje sednicu sa važnim zakonskim predlozima tako što ponovo ne da ne samo poslanicima nego i građanima Srbije minimum mogućnost da se upoznaju sa materijalom.
Mi juče nismo dobili dnevni red, nego smo dobili kukavičje jaje. To je podmetanje da bi parlament ličio na ono na šta liči danas, a to je provala demagogije sa različitih strana.
Šta je u sadržaju dnevnog reda? Odlaganja. Kažu – hitno je. Ističu rokovi 31. decembra. Pa i pre četiri meseca ste znali da je 31. decembar poslednji dan u godini i da vam to piše u onim zakonima. Ko je kriv? Da li sam ja kriv zbog toga što su vas saradnici upozoravali da ističe rok, da vam je neko rekao – čekaj, čekaj, nema veze. Gurnućemo to u parlament kad mi padne na pamet, a tamo su ovi moji koji će da glasaju čim neko pritisne zvono. To je metodologija i to je unižavanje i vas, gospodo ministre. Žao mi je zbog toga. Žao mi je i vaših sardnika koji verovatno dobro rade svoj posao, ali ne mogu da ga ostvare zbog zla koje stoji nad Srbijom.
Šta još dobijamo? Naravno, nove namete, akcize, PDV, zaduženje od nekih 205-206 miliona, što se vidi na prvi pogled, piše, a koliko se krije iza toga?
Ponovo dobijamo velike najave - „Petrohemija“ će biti rešena. Znam, to smo slušali i o „Sartidu“ pre tri godine kada je bilo ono genijalno rukovodstvo slovačko-američko, pa je ispalo da su dugovi povećani za sto i nešto miliona. Ozdravljenje se vidi na kraju, kada vidite da je pacijent ustao iz kreveta, a ne tako što ćete da pričate – mi ćemo ga lečiti najbolje na svetu i on će biti najbolji mogući. „Petrohemiju“ bog otac ne može da spasi, kao i mnoga druga preduzeća i ona postoje samo zato da bi se ogromne narodne pare prelivale u privatne džepove, ne od tih ljudi koji tamo rade, nego mnogih tajkuna one ili ove vlasti, svejedno, koji preko tih leševa privrednih uzimaju, peru pare, otimaju novac. Najskuplje nabavke, najviše cene na svetu su kada Vlada Srbije ili neko javno preduzeće ili neko propalo preuzeće kupuje nešto. Pogledajte nabavke. Najbolji posao na svetu je raditi sa firmom koja je u gubicima. Pogledajte lepo šta piše.
Konačno, kolege poslanici od prekoputa, koji glasate na zvono, otrgnite se od toga. Niste vi takvi ljudi. Taj ko vas tera na to, kaže – šta, oni moji, ma glasaće na zvono odmah. Kaže, to su oni koji misle da je Mortadela italijanski predsednik, a da parizer muzej u Parizu. Ne, vi niste takvi. Pokažite bunt.
(Aleksandar Martinović, s mesta: Donesi bure.)
Ja sam na sve ove zakone vaše na svaki član stavio isti amandman koji se zove – briše se, a obrazloženje vam preporučujem da pročitate za svaki član.
Kome treba bure, bure će ga snaći, a ja sam ponosan na sve što sam radio dok sam bio u vašoj poziciji, u poziciji vlasti. Hvala vam.
...
Srpska napredna stranka

Maja Gojković

Poslanička grupa Srpska napredna stranka | Predsedava
Reč ima Aleksandra Tomić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Aleksandra Tomić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Zahvaljujem, predsedavajuća.
Poštovani ministri, kolege poslanici, pa onaj ko govori o tome kako se zakazuju sednice sa neviđeno velikim brojem tačaka, kako se spaja nespojivo, očito nije ni pogledao dnevni red. Danas sam prepodne rekla, verovatno neki nisu bili ni prisutni, da većina zakona su prošla Odbor za finansije, a ono što nije je praktično vezano za finansije, ali kako je to izgledalo 2009, 2010. i 2011. godine, pokazuje da je preko 18 sednica imalo preko 20 tačaka dnevnog reda, sedam sednica preko 30 tačaka dnevnog reda, a čak je jedna sednica imala 94 tačke dnevnog reda, 5. maja 2011. godine.
To vama govorim, gospođo predsednice, da u stvari uopšte niste pogrešili što ste ovakvu sednicu sazvali, jer na toj sednici se razgovaralo i o Zakonu o PIO, i o zakonu o telekomunikacijama, i o vojnoj saradnji sa Nemačkom i Crnom Gorom, i o Zakonu o sorti poljoprivrednog bilja, i o zakonu o zaštiti kućnih ljubimaca, i o Zakonu o izbeglicama, i o Zakonu o lekovima i medicinskim sredstvima i o mnogim drugim sporazumima koji zaista nemaju tema koji imaju neku dodirnu tačku, tako da ova sednica danas pokazuje jednu ozbiljnost, krajnju odgovornost svih građana Srbije, a kada govori o dugovima, pre svega treba da bude svako realan ovde prema građanima Srbije koliko je oko svojim činjenjem ili ne činjenjem zadužio građane Srbije time pozivajući da li neko da plaća račune ili da ne plaća račune. Hvala.
(Zoran Živković, s mesta: Replika.)