PRVA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 09.11.1999.

1. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

PRVA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA

1. dan rada

09.11.1999

Sednicu je otvorio: Dragan Tomić

Sednica je trajala od 10:40 do 00:00

OBRAĆANJA

Miodrag Dišić

Predsedniče, kolege poslanici, evo danas je Vlada ovim paketom, pet izmena poreskih zakona, jednim novim zakonom ispunila svojevremeno dato obećanje ovde, da će u radikalnoj reformi poreskog zakonodavstva ići do kraja.
Očito da su prethodni zakonski projekti dali rezultate na terenu i da ovih novih pet dopuna i jedan novi zakon imaju za cilj ne da vrše novo zahvatanje iz džepova poreskih obveznika, nego upravo da omoguće da se taj poreski teret što lakše podnese, a da država što efikasnije ubere preko potrebna sredstva. Mislim da je to jedan od razloga, pored razloga koji su sadržani u potrebi da se paralelno sa paketom zakona na saveznom nivou vezanih za kreditno - monetarnu politiku, vezanih za fiskalnu politiku i oblast prometa roba, i na nivou Republike Srbije stvore uslovi ili normativne pretpostavke da se ublaže i efekti sive ekonomije i da se stvore uslovi da se uberu sredstva za otklanjanje šteta nanetih kao posledica agresije NATO pakta.
Sledeći motiv verovatno koji je rukovodio, i koji je sasvim logičan, je da Vlada ima nameru da brzo stvori uslove za revitalizaciju privrede, odnosno proizvodnih kapaciteta. Ona to može postići samo usmeravanjem svih potencijala na razvoj malih preduzeća, koja imaju svoju prednost. Videli smo da veliki privredni sistemi imaju svoje bolesti i da u ovakvoj ekonomskoj situaciji, ekonomskom okruženju, em što su potrebna ogromna sredstva i napori, em sporo ili gotovo nikako ne mogu da brzo u oživljavanju svoje proizvodnje daju rezultate.
Upravo zbog toga što su mala preduzeća i fleksibilnija i brže mogu da promene svoj proizvodni program, fiskalna politika u celoj stvari mora ovaj instrument ekonomske politike pratiti i biti u funkciji ostvarivanja takvih ciljeva.
Posebno, od svih ovih poreskih zakona, interesantan je Predlog zakona o uslovima i načinu izmirivanja dospelih obaveza po snovu javnih prihoda, nagomilanih iz prethodnih godina. Očito je da u ovakvom ekonomskom i socijalnom okruženju, odnosno socijalnim uslovima do kojih su doveli sankcije i NATO intervencija, možda je ova mera malo iznuđena, možda je mnogo ranije trebalo ići na ovo rešavanje, ali očito da ova vlada u kojoj su srpski radikali, Vlada nacionalnog jedinstva je pokazala i mnogo više hrabrosti i odlučnosti i efikasnosti da posegne za nekim merama.
Jedna od tih mera je i ova mera rešenja nagomilanih unutrašnjih dugova. Jeste da je ovo početni korak od 9,6 milijardi dugova koje imaju preduzeća prema državi. Ovo je možda 25. deo ukupnih unutrašnjih dugova, koji se procenjuje na negde oko 240 milijardi između preduzeća i preduzeća, preduzeća i banaka, između banaka, ali kažem, treba pohvaliti pokušaj da se krene u rešavanje tih unutrašnjih nagomilanih međusobnih dugova, da bi se time stvorili određeni preduslovi za jedan ozbiljniji ekonomski razvoj. Često se, vidim, komentarisalo i bilo je komentara i na Odboru za finansije, da li je ovo ponovo reprogram. Mislim da smo reprograma imali ranije, da su samo pojedina preduzeća bila oslobođena od pojedinih izmirenja obaveza.
Ovog puta se u formi zakona daje mogućnost preduzećima da u određenom periodu izmire svoje obaveze. Jasan je motiv Vlade da su ti unutrašnji dugovi ipak nerealni, da iz prethodnih godina i kamatna politika koja je vođena, visina kamatnih stopa na sve te obaveze, kako onih redovnih, zateznih ili revalorizacionih kamata, bila je nepodnošljiva u uslovima blokade.
Ovim putem se daje zakonska mogućnost da svi oni, a ne verujem da će biti tu selekcije i da će Vlada posegnuti ili određeno ministarstvo da ovom prilikom nekoga oslobodimo, ali kažem mora se pohvaliti jedan ovako hrabar korak, da se krene u razrešenje ovih unutrašnjih dugova, koji očito guše na svakom polju ekonomske politike. Hvala.

Dragan Tomić

Socijalistička partija Srbije | Predsedava
Zahvaljujem. Da li se još neko javlja za reč? Živko Radovančev, pa Miletić.

Živanko Radovančev

Socijalistička partija Srbije
Poštovani predsedniče, uvaženo predsedništvo, uvaženi članovi Vlade, kolege poslanici, osećam potrebu, pre svega kao privrednik, da uzmem učešće u današnjoj raspravi po pitanju paketa poreskih zakona kako bih, pre svega, svojom diskusijom podržao predlog Vlade koja je u svim dosadašnjnim situacijama ostala dosledna reformskom kursu, interesima privrede i interesima građana Srbije.
Kada sam rekao - u svim situacijama - naravno mislio sam na teške i složene situacije sa kojima se ova vlada u svom radu suočavala. Uostalom, ova vlada i ne zna za lako rešive situacije i probleme. Ova Vlada je zajedno sa građanima Srbije, policijom i vojskom uspela da odbrani zemlju od vojne agresije i pokaže celom svetu kako se bori za očuvanje slobode, nezavisnost svoje zemlje.
Ova vlada je dobila još jednu veliku bitku upravo ovih dana koja se zove - uspešna obnova zemlje od posledica ratnog razaranja, čija je prva faza uspešno završena ovih dana.
Bez obzira na partijsku pripadnost, patriotska ili izdajnička osećanja, priznavali ili osporavali uspeh Vlade, šetali i protestvovali ili radili, izgrađivali porušeno, ovaj i ovakav uspeh u obnovi zemlje je pred sudom javnosti. Sud javnosti je očigledan i nepogrešiv.
Sada moramo biti jedinstveni, kao što smo bili u ratu, u obnovi zemlje i odbrani zemlje od ekonomske agresije koja se čini spolja i iznutra, a radi očuvanja ekonomske i socijalne sigurnosti i stabilnosti društva, i, što ne reći, očuvanja osnovnih nacionalnih interesa zemlje.
Upravo poreski paket rešenja u fiskalnoj sferi, koji je na dnevnom redu ovog skupštinskog zasedanja, je potvrda doslednosti i opredeljenja Vlade narodnog jedinstva u pravcu nastavka programa reformi i ciljeva zacrtane ekonomske politike.
Osnovni cilj ekonomske politike ove vlade je ekonomska, socijalna, cenovna i valutna stabilnost u uslovima mnogih ograničenja. Poreski paket zakona koji je danas na dnevnom redu ima zajednički cilj da nizom olakšica privredi stvori realne uslove za veću privrednu aktivnost, realizaciju socijalnih programa, podsticanje donatorstva radi brže obnove zemlje, olakšice za mala preduzeća, olakšice za nastradale u bombardovanju NATO avijacije.
Posebno bih se osvrnuo na Predlog zakona o posebnim uslovima i načinu izmirivanja dospelih obaveza preduzeća po osnovu javnih prihoda, kao najznačajnijem rešenju u paketu novih poreskih rešenja.
Ovim zakonskim rešenjem privreda se oslobađa obaveza prema budžetu i fondovima u iznosu od 5 milijardi dinara, što čini 505 ukupnih obaveza u periodu do kraja 1998. godine.
Ovo su značajna sredstva koja će prihvatanjem Predloga ovog zakona ostati privrednim subjektima za njihovu privrednu aktivnost i povećanje proizvodnje i zaposlenosti. Uveren sam da ćemo danas usvojiti predloženi paket poreskih zakona kao nastavak reformskog kursa Vlade u fiskalnoj sferi.
Usvajanje ovih predloga pre svega treba shvatiti kao meru bezrezervne podrške Vladi narodnog jedinstva za ono što je do sada učinila i meru poverenja za budući rad Vlade. Hvala.

Dragan Tomić

Socijalistička partija Srbije | Predsedava
Ima reč narodni poslanik Milivoje Miletić.

Milivoje Miletić

Poštovani predsedniče Vlade, poštovano predsedništvo, kolege poslanici, pred  nama je danas zaista jedan izuzetno značajan paket zakona, koji na jedan zaista pravi način uređuje jedan segment procesa koji možemo nazvati obnova, a dodao bih i prestruktuiranje.
Ovo što se danas nalazi pred nama omogućava preduzećima da se proces prestruktuiranja, promene strukture privrede, još više ubrza. To je izraz ove generacije privrednika, to je izazov svih resursa i potencijala ovog društva.
Rekao bih čak da nema značajnijeg posla i projekta, društvenog i državnog, od projekta obnove i prestruktuiranja. U tom procesu svi imaju posla i to je prilika za afirmaciju rada, reda i znanja, ali nažalost neki su u ovome videli i način i potrebu da se iskažu na jedan drugi način, na način izdaje, na način koji nije primeren graditeljima i onima koji hoće da stvaraju. Zato prednost dajemo takvim snagama i takvim ljudima, moramo je obezbediti i danas i u narednom periodu.
Pred nama je izazov kada posmatramo te zadatke kroz struku, sa stanovišta jednog patriotskog čina i to je naš najznačajniji zadatak. Svedoci smo, dakle, da kada su u pitanju konkretni zakonski predlozi da se u mnogome pokreću određeni procesi.
Kao što su prethodni diskutanti rekli, svakako da jedan od osnovnih problema koji stoji pred privrednicima i našom privredom je rešenje pitanja dužničko-poverilačkih odnosa. Svakako da inicijativa, koju je Vlada ovog puta pružila predlažući jedan akt, treba da preraste u jedan sveopšti proces, koji treba da doprinese da se raščišćavanje tih dužničko-poverilačkih odnosa preduzeća stave u poziciju da mogu raditi na kompletnom prestruktuiranju, koje podrazumeva programsko, organizaciono-upravljačko prestruktuiranje, koje treba da dovede i omogući priliv domaćeg i stranog kapitala.
Ti procesi su zaista umnogome započeti i ovi zakoni će te procese znatno da ubrzaju. Znači, šta donose konkretno ovi zakoni. Najkraće, pre svega operacionalizuju stretegiju privrednog razvoja, olakšavaju fiskalnu poziciju preduzeća za ulazak u prestruktuiranje sa stanovišta nivoa poreskog zahvatanja, ali i vođenje poreske evidencije.
Takođe doprinose rasterećenju, konsolidaciji i oživljavanju proizvodnje. Liberalizuju se i uslovi poslovanja, a omogućava se stvaranje uslova za efikasnije ostvarivanje i realizaciju javnih prihoda. O značaju tog detalja nije potrebno posebno govoriti.
Nama je potrebna izvozno orijentisana privreda, sa promenje­nom robnom strukturom, da bismo takav izuzetno važan strateški posao realizovali. Osim ovih zakona koje danas usvajamo, uveren sam da će se ubrzo pred nama i pred poslanicima u Saveznom parlamentu naći i druga danas pomenuta, a toliko potrebna zakonska rešenja i projekti koji će još jednom proces ubrzati, ali i doprineti da možemo ravnopravno da radimo i na partnerskim osnovama sa onima koji su, kada je to u pitanju, taj sistem već izgradili ili su poodmakli.
Šta je to što, sasvim konkretno, ovi zakoni donose? Reći ću još da je uvažena jedna inicijativa koja je odavno bila prisutna, od strane Sindikata, a to je da visina neoporezivog iznosa ličnih primanja po osnovu otpremnine, regresa, toplog obroka, određuje se iznosom koji je kao najnižni utvrđen Opštim kolektivnim ugovorom, umesto kao do sada propisanih apsolutnih iznosa.
Zakoni takođe uređuju porez na imovinu, tj. on se ne plaća od strane obveznika ako je učestvovao u snagama odbrane zemlje, odnosno utvrđuju se olakšice za one čiji su članovi domaćinstva učestvovali u snagama odbrane. Takođe se od plaćanja poreza oslobađaju oni obveznici koji svoje nepokretnosti ustupe pravnom licu koje ima direktnu ratnu štetu.
Tu su i drugi efekti koji su pre svega na liniji suzbijanja sive ekonomije. Izuzetno su značajni i to su sve praktično razlozi koji govore da ove zakone treba prihvatiti i da treba podržati jedno ovakvo izuzetno značajno, ključno, reformsko opredeljenje koje je sadržano u ovim zakonskim projektima.
Toliko i hvala.

Dragan Tomić

Socijalistička partija Srbije | Predsedava
Da li još neko od narodnih poslanika želi reč? (Ne želi.)
Zaključujem zajednički načelni pretres.
Narodna skupština će o svim predlozima zakona o kojima je obavljen zajednički načelni pretres pojedinačno glasati u načelu, obaviti pretres u pojedinostima i glasati u celini.
Prelazimo na razmatranje 4. tačke dnevnog reda: - PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POREZU NA DOHODAK GRAĐANA
Primili ste Predlog zakona koji je podnela Vlada Republike Srbije. Primili ste amandmane koje su na Predlog zakona podneli narodni poslanici Milan Miković, Bojana Ristić, Jožef Kasa i Mihalj Sečei i Nebojša Atanacković. Primili ste izveštaje Odbora za finansije i Zakonodavnog odbora, koji su prihvatili Predlog zakona u načelu i u pojedinostima. Primili ste mišljenje Vlade o podnetim amandmanima.
Pošto je načelni pretres o ovom predlogu zakona obavljen u okviru zajedničkog načelnog pretresa, prelazimo na odlučivanje o Predlogu zakona u načelu.
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice. (Imamo kvorum.)
Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana, u načelu.
Za su glasala 162 narodna poslanika, protiv niko, uzdržana dva, nije glasalo pet, 169 prisutno.
Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova prihvatila Predlog zakona u načelu.
Otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Na član 3. amandman je podneo narodni poslanik Milan Miković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandman, Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanom pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne želi.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice. (Imamo kvorum.)
Stavljam na glasanje amandman.
Za je glasalo šest narodnih poslanika, protiv 161, uzdržan jedan, jedan nije glasao, 169 prisutno.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Na član 4. amandman je podneo narodni poslanik Milan Miković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanom pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne želi.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice. (Imamo kvorum.)
Stavljam na glasanje amandman.
Niko nije glasao za ovaj amandman, protiv 164, uzdržan jedan, pet nije glasalo, 170 prisutno.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Na član 4. amandman je podneo narodni poslanik Nebojša Atanacković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanom pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne želi.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice. (Imamo kvorum.)
Stavljam na glasanje amandman.
Niko nije glasao za, protiv 170, uzdržan jedan, dva nisu glasala, 173 narodna poslanika prisutna u sali.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Na član 5. amandmane su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Milan Miković i Nebojša Atanacković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandmane, a Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanima pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne želi.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice. (Imamo kvorum.)
Stavljam na glasanje amandmane podnete u istovetnom tekstu.
Niko nije glasao za, protiv 161, uzdržan jedan, deset nije glasalo, 172 prisutna u sali.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ove amandmane.
Na član 6. amandman je podneo narodni poslanik Nebojša Atanacković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanom pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne želi.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice. (Imamo kvorum.)
Stavljam na glasanje amandman.
Niko nije glasao za, protiv 168, uzdržana dva, dva nisu glasala, 172 poslanika prisutna u sali.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Na član 7. amandmane su, u istovetnom tekstu, podneli narodni poslanici Milan Miković i Nebojša Atanacković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandmane, a Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanima pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne želi.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice. (Imamo kvorum.)
Stavljam na glasanje amandmane podnete u istovetnom tekstu.
Jedan narodni poslanik glasao je za, protiv 160, niko uzdržan, šest nije glasalo, 167 prisutno.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ove amandmane.
Na član 8. amandmane su u istovetnom tekstu podneli narodni poslanici Jožef Kasa i Mihalj Sečei i narodni poslanik Milan Miković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandmane, a Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanima pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandmane podnete u istovetnom tekstu.
Za je glasao jedan, protiv 168, uzdržanih - niko, nisu glasala dva, ukupno je prisutan 171 narodni poslanik.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ove amandmane.
Na član 8. amandman je podneo narodni poslanik Nebojša Atanacković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanom pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandman.
Za - niko, protiv 168, uzdržanih - nema, nije glasao jedan, ukupno je prisutno 169 narodnih poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Vlada Republike Srbije je predložila da odredba člana 8. Predloga zakona ima povratno dejstvo.
Prema članu 137. stav 3. Poslovnika, kad Predlog zakona sadrži odredbe za koje se predviđa povratno dejstvo, prilikom glasanja o tim odredbama Narodna skupština posebno odlučuje da li za to povratno dejstvo postoji opšti interes.
Odbor za finansije smatra da postoji opšti interes za povratno dejstvo člana 8. Predloga zakona.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje predlog Vlade Republike Srbije da odredba člana 8. Predloga zakona ima povratno dejstvo za koje postoji opšti interes.
Za je glasalo 160, protiv dva, uzdržanih - niko, nije glasalo sedam, ukupno je prisutno 169 narodnih poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština utvrdila da postoji opšti interes da odredba člana 8. Predloga zakona ima povratno dejstvo.
Na član 9. amandmane su u istovetnom tekstu podneli narodni poslanici Bojana Ristić i Milan Miković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili amandmane, a Zakonodavni odbor smatra da je rešenje predloženo amandmanima pravno moguće.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandmane podnete u istovetnom tekstu.
Za nije glasao - niko, protiv 167, uzdržanih - niko, nije glasalo tri, ukupno je prisutno 170 narodnih poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ove amandmane.
Da li još neko želi reč o Predlogu zakona u pojedinostima? (Ne.)
Pošto se niko ne javlja za reč, zaključujem pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana u celini.
Za je glasalo 170, protiv - niko, uzdržanih dva, nije glasalo tri, ukupno je prisutno 175 narodnih poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana, u celini.
Prelazimo na 5. tačku dnevnog reda: - PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O AKCIZAMA I POREZU NA PROMET
Primili ste Predlog zakona, koji je podnela Vlada Republike Srbije. Primili ste amandmane koje su na Predlog zakona podneli narodni poslanici Milan Miković, Bojana Ristić, Jožef Kasa i Mihalj Sečei, Dražimir Marušić i Nebojša Atanacković, kao i mišljenje Vlade o podnetim amandmanima. Narodni poslanik Dražimir Marušić je odustao, na sednici Odbora za finansije, od amandmana da se posle člana 2. doda novi član 3. Primili ste izveštaje Odbora za finansije i Zakonodavnog odbora, koji su prihvatili Predlog zakona, u načelu i pojedinostima. Pošto je načelni pretres o ovom predlogu zakona obavljen u okviru zajedničkog načelnog pretresa, prelazimo na odlučivanje o Predlogu zakona u načelu.
Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje Predlog zakona u načelu.
Za je glasalo 167, protiv - niko, uzdržanih - niko, nije glasalo dva, ukupno je prisutno 169 narodnih poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština većinom glasova prihvatila Predlog zakona u načelu.
Otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Na član 1. i član 2. amandman je podneo narodni poslanik Nebojša Atanacković.
Vlada, Odbor za finansije i Zakonodavni odbor nisu prihvatili ovaj amandman.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da, radi utvrđivanja kvoruma, ubace svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandman.
Za nije glasao - niko, protiv 171, uzdržanih - niko, nije glasao jedan, ukupno je prisutno 172 narodna poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ove amandmane.
Na član 3. amandman je podneo narodni poslanik Milan Miković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je ovaj amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandman.
Za je glasao jedan, protiv 166, uzdržanih niko, nije glasalo pet, ukupno su prisutna 172 narodna poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Na član 6. amandman je podneo Nebojša Atanacković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je ovaj amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandman.
Za niko nije glasao, protiv 169, uzdržanih niko, nije glasalo četiri, ukupno je prisutno 173 narodna poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Predlog da se posle člana 6. doda novi član 6a.
Narodni poslanik Nebojša Atanacković je podneo amandman, kojim predlaže da se posle člana 6. doda novi član 6a.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je ovaj amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandman.
Za niko nije glasao, protiv 166, uzdržanih niko, nije glasalo tri, ukupno je prisutno 169 narodnih poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Na član 8. amandman je podneo narodni poslanik Milan Miković.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je ovaj amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandman.
Za nije glasao niko, protiv 165, uzdržanih jedan, nije glasalo dva, ukupno je prisutno 168 narodnih poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Na član 9. amandmane su u istovetnom tekstu podneli narodni poslanik Milan Miković i narodni poslanici Jožef Kasa i Mihalj Sečei.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je ovaj amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandman.
Za niko nije glasao, protiv 169, uzdržanih niko, nije glasalo tri, ukupno su prisutna 172 narodna poslanika.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Vlada Republike Srbije je predložila da odredba člana 9. Predloga zakona ima povratno dejstvo.
Prema članu 137. stav 3. Poslovnika, kad predlog zakona sadrži odredbe za koje se predviđa povratno dejstvo, prilikom glasanja o tim odredbama Narodna skupština posebno odlučuje da li za to povratno dejstvo postoji opšti interes.
Odbor za finansije smatra da postoji opšti interes za povratno dejstvo člana 9. Predloga zakona.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje predlog Vlade Republike Srbije da odredba člana 9. Predloga zakona ima povratno dejstvo za koje postoji opšti interes.
Za je glasalo 168, protiv niko, uzdržanih niko, nije glasalo pet, ukupno je prisutno 173 narodnih poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština utvrdila da postoji opšti interes da odredba člana 9. Predloga zakona ima povratno dejstvo.
Na član 10. amandman je podnela narodni poslanik Bojana Ristić.
Vlada i Odbor za finansije nisu prihvatili ovaj amandman, a Zakonodavni odbor smatra da je ovaj amandman pravno moguć.
Da li neko želi reč? (Ne.)
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje amandman.
Za niko nije glasao, protiv 166, uzdržanih niko, nije glasalo pet, ukupno je prisutan 171 narodni poslanik.
Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj amandman.
Da li još neko želi reč o Predlogu zakona u pojedinostima? (Ne.)
Pošto se niko ne javlja za reč, zaključujem pretres Predloga zakona u pojedinostima.
Molim narodne poslanike da postave svoje kartice u poslaničke jedinice.
Imamo kvorum.
Stavljam na glasanje Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o akcizama i porezu na promet, u celini.
Za je glasalo 164, protiv niko, uzdržanih niko, nije glasalo osam, ukupno su prisutna 172 narodna poslanika.
Konstatujem da je Narodna skupština usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o akcizama i porezu na promet.
Nastavljamo sutra u 10 časova.