TREĆA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 18.11.2008.

6. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

TREĆA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA

6. dan rada

18.11.2008

Sednicu je otvorila: Gordana Čomić

Sednica je trajala od 10:05 do 19:40

OBRAĆANJA

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Imali ste još tri minuta. Pošto na listi poslaničkih grupa više nema prijavljenih za reč, pitam, da li žele reč predsednici, odnosno predstavnici poslaničkih grupa, ili još neko ko nije iskoristio svoje pravo iz člana 93. Poslovnika? (Ne)
Da li ministar Dačić želi reč?
...
Socijalistička partija Srbije

Ivica Dačić

| Ministar spoljnih poslova
Gospodine predsedavajući, dame i gospodo poslanici, ja ću samo dati nekoliko informacija na osnovu rasprave koja se ovde čula. Prvo, želim da odgovorim na pitanje koje mi je uputio Odbor za odbranu i bezbednost. Poternice koje su naši pravosudni organi izdali protiv lica koja se terete za dela terorizma su i dalje na snazi, i centralna poternica i međunarodna poternica protiv Haradinaja, Čekua i Tačija. One su i međunarodne poternice, ali se, kao što i sami kažete, očigledno, ne postupa po njima.
Želim povodom ovog predloga zakona, koji ste imali pred sobom, da kažem da je MUP to poslao u skupštinsku proceduru, odnosno u Vladinu proceduru, bukvalno, u julu, odmah posle izbora nove vlade Republike Srbije. Zašto? Zato što je odmah bilo jasno da je nemoguće ispuniti ono što piše u Zakonu, a to je da se do kraja godine obavi zamena starih pasoša novim pasošima.
Želeo bih da skrenem pažnju i otvoreno da kažem da tu nema mnogo filozofije. Odgovornost, zaista, leži na državi. Doneli smo Zakon prošle godine. Definisali smo rokove, za koje se ispostavilo da nisu realni, kasnilo se u pripremi i tehnologije i svega ovoga o čemu se govorilo i, umesto da se krene u aprilu, krenulo se 7. jula. Nije moguće bilo do kraja godine promeniti sve pasoše, zato je naš logični predlog bio, da se građani ne bi nalazili u nezgodnoj situaciji, da do kraja godine istekne važenje pasoša, da produžimo važenje do kraja sledeće godine. Kada govorimo o odgovornosti, odgovornost, sada mogu da kažem, jeste na onima koji su bili pre mene. Oni koji su bili u jednoj ili drugoj stranci u toj vladi mogu da kažu da je odgovornost na jednima ili drugima. Odgovornost je na svima onima koji u određenom trenutku vrše vlast.
Zakon je donet prošle godine. Da li su sva zakonska rešenja i procedure koje su tada donete bile najbolje, o tome treba da razgovaramo. Apsolutno se slažem s onim što je govorio gospodin Buha, da treba da radimo dalje na pojednostavljenju procedura. Želim da obavestim građane Srbije da će MUP učiniti sve da, čak, dođemo do te faze da građani ne moraju lično da dolaze, već ćemo otvoriti portal, gde bismo sve te zahteve primali na takav način. Naravno, to podrazumeva i ono što smo već uradili, a to je da, kad građanin dođe, može u isto vreme, o isti trošak, da završi izdavanje, odnosno prijavljivanje za nove dokumente, i za ličnu kartu i za pasoš.
Želim da podsetim samo, da ne bi bilo dileme, da je u proteklih devet godina izdato tri miliona i 900 hiljada pasoša, ali to ne znači da tri miliona i 900 hiljada ljudi ima pasoš. Pasoš ima nešto više od 10% građana. Znači, ima oko milion ljudi pasoš Srbije, odnosno SRJ. U tom smislu, godišnje se izdaje negde od 300 do 550 hiljada pasoša. Zato smo mi ostavili ovaj rok.
Mi primamo 12.000 zahteva za izdavanje novih pasoša nedeljno, osposobljeni smo da se u ovom trenutku može izdavati 60.000 pasoša mesečno, novih pasoša. U svakom slučaju, mislimo da će do kraja sledeće godine građani Srbije moći da imaju dovoljno prilike da promene svoja lična dokumenta.
Podsetio bih da lične karte ne moraju da se menjaju još. Njihova važnost ističe tek 2011. godine. Naravno, ističe kada mu istekne rok u ličnoj karti, osim ukoliko nemaju trajne lične karte. U svakom slučaju, želim, takođe, da podsetim da je u proteklih nekoliko godina zaista mnogo uloženo u tehnologiju i u tome je gospodin Todorović u pravu. Znači, od 2001. godine, pa nadalje, ulagano je i otvarano više ugovora koji se tiču ličnih dokumenata, za opremu, za akviziciju i personalizaciju. Znači, reč je o ličnim kartama, pasošima, vozačkim dozvolama, saobraćajnim dozvolama.
Znači, ne računajući troškove koje će ZIN imati na osnovu izrade pasoša, do sada je 98 miliona evra, u proteklih osam godina, potrošeno u te svrhe. Ugovor ZIN-a za izradu pasoša je oko 29 miliona evra. Moram, takođe, da kažem svima ovde, potpuno otvoreno i iskreno, 2.000 dinara koje građani plaćaju za pasoše ne ide MUP-u, sve ide Zavodu za izradu novčanica, za izradu pasoša, tako da kad građanin dođe, on plati 2.000 dinara i 170 dinara za republičku taksu, koja, takođe, ide u budžet Republike Srbije. Znači, MUP od izrade novih pasoša nema nijedan jedini dinar prihoda.
Mislim da je to potpuno, ako me već pitate, nelogično, zato što i Zavod za izradu novčanica, odnosno Narodna banka Srbije, ne rade sami to za šta su dobili ovlašćenja po Zakonu, nego raspisuju tender i daju posao drugima.
Ne vidim zašto bi to neko uradio u ime ovlašćenog državnog organa kao što je MUP. Ali, to je definisano Zakonom koji je usvojen prošle godine.
Dalje, mislim da je nama interes da se ukinu vize prema svima, odnosno da naši građani imaju bele liste, da tako kažem, sa svim državama u svetu. Nama je interes da se ukinu i šengen vize, ali nam je interes i da se ukinu vize sa Rusijom, s Ruskom Federacijom. To će biti naša politika u narednom periodu. To nije samo posao MUP-a, to je posao i Ministarstva spoljnih poslova, ali ćemo se truditi da i u razgovorima s Ruskom Federacijom, zbog prijateljskih odnosa koje imamo, takođe, dođemo do toga da se ukinu vize građanima Srbije kada putuju u Rusku Federaciju. Naravno – beli šengen jeste uslov za razgovore sa evropskim državama i drugim zemljama, eventualno, o liberalizaciji viznog režima.
Kada je reč o pasošima za Albance, mi smatramo Kosovo i Metohiju sastavnim delom Srbije i mi njima izdajemo pasoše. Kao što ste videli, od ovih 100 hiljada izdatih pasoša, jedan deo pasoša je već izdat na teritoriji gde su područna sedišta MUP-a i, naročito, u diplomatsko-konzularnim predstavništvima, gde se i dalje izdaju stari pasoši. Moram da kažem da je i u Beču počelo izdavanje pasoša, znači, izdavanje novih pasoša.
Na kraju, ovde ste postavili nekoliko pitanja. Želim da vam kažem za prekategorizaciju prelaska kod Sombora, a bilo je još pitanja vezanih za granične prelaze. Granični prelazi, otvaranje novih graničnih prelaza nije isključiva nadležnost MUP-a. Postoji zajednička komisija koja se tiče graničnih prelaza, u kojoj se nalaze i predstavnici Ministarstva spoljnih poslova, tu je i Ministarstvo finansija, infrastrukture itd.
Mi smo ovaj predlog za koji ste me konkretno pitali, vezano za Sombor, dali u proceduru. Reč je o tome da taj prelaz treba, prekategorizacijom, da pređe u međunarodni prelaz. Nezavisno od toga, mi ćemo se truditi da s Mađarskom, Rumunijom, Bugarskom, imamo ugovore o malograničnom saobraćaju, kako bi ljudi koji žive na tom području mogli da idu bez viza, odnosno, možda, čak i bez pasoša, kada je reč o državljanima Bugarske, na primer, itd.
O tome sam razgovarao s ministrom unutrašnjih poslova Mađarske, koji se, takođe, pošto je neko ovde spominjao prezime Drašković, preziva Drašković. Ne znam da li je na njega mislio, u svakom slučaju, pošto je verovatno bilo reči o tome da je u prethodnim mandatima Ministarstvo spoljnih poslova razgovaralo o tome, imamo dobru saradnju. Kako je rekao i gospodin Čedomir Jovanović, mi smo ostvarili dobru saradnju s ministarstvima unutrašnjih poslova susednih država. Smatramo da, kada je kriminal u pitanju, ne treba da postoje granice.
Ono što je gospođica Nataša Jovanović rekla, moram da vas informišem da nastavljamo razgovore o dvojnom državljanstvu sa Crnom Gorom. Mi imamo naš zakon o državljanstvu, ovde nije u pitanju naš stav, ovde je u pitanju da li će oni dozvoliti svojim građanima da imaju i naše državljanstvo bez otpusta iz crnogorskog državljanstva. Naš zakon postoji, on će se poštovati i dalje i mi ćemo i dalje primati u državljanstvo Srbije sve one u skladu s našim zakonom. Verovatno ćemo postići dogovor koji bi bio neko kompromisno rešenje, kako bismo omogućili svima onima koji do dana potpisivanja ovog sporazuma imaju dvojno državljanstvo, ili su uzeli dvojno državljanstvo Srbije i Crne Gore, da to mogu da zadrže bez odricanja i gubitka državljanstva Srbije ili Crne Gore.
Na samom kraju, pošto ste ovde govorili o tome šta je sve potrebno za ''Mapu puta'' za EU, neophodno je formirati koordinaciono telo za sprovođenje strategije za integrisano upravljanje granicom. To će biti urađeno u MUP-u do početka sledećeg meseca.
Takođe, izraditi strategiju za suzbijanje ilegalnih migracija, naš rok je početak decembra, izraditi instrukciju o postupanju s krijumčarenim licima, to je već završeno, usvojiti strategiju za borbu protiv organizovanog kriminala i akcioni plan za sprovođenje strategije za borbu protiv organizovanog kriminala, za šta je naš rok, koji smo dali u MUP-u, početak decembra.
Imenovali smo nove članove Saveta za borbu protiv trgovine ljudima i nacionalnog koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima. Takođe, cilj je da se do 25. novembra usvoji akcioni plan za primenu strategije za borbu protiv trgovine ljudima. Čekamo termin da potpišemo sporazum o saradnji sa FRONTEKS-om, međunarodnom organizacijom koja se brine o granicama. To su zadaci koje ima MUP.
Znači, što se tiče zakona i svega ostalog, ostaje da završimo ovo što sam vam pročitao i do kraja ove godine će to sve biti završeno. Šta još ostaje? Ostaje da se izradi i usvoji strategija za upravljanje migracijama, da se uspostavi koordinaciono telo Vlade Srbije za upravljanje migracijama, da se usvoji nacionalna strategija za reintegraciju povratnika, na osnovu Sporazuma o readmisiji i Akcionog plana za prihvat, zbrinjavanje i integraciju povratnika po osnovu Sporazuma o readmisiji.
Takođe treba usvojiti nacionalnu strategiju za borbu protiv droge u Srbiji, za period od 2008. do 2012. godine, i akcioni plan za sprovođenje ove strategije. Treba da se usvoji Predlog zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranju terorizma. Kao što znate, taj zakon je bio već u proceduri i ne znam kako je bio, jer je bio više puta u prošlosti u proceduri, možda, ne u ovom obliku.
Srbija je, takođe, u obavezi da ratifikuje sledeće konvencije Saveta Evrope – Konvenciju o sajber kriminalu; Dodatni protokol uz Konvenciju o sajber kriminalu, koji se odnosi na inkriminaciju rasističkih dela ksenofobične prirode, izvršenih putem kompjuterskih sistema; Konvenciju o trgovini ljudskim bićima; Konvenciju o pranju, traženju i zapleni, konfiskaciji prihoda stečenih kriminalom i o finansiranju terorizma; Protokol kojim se menja i dopunjava Evropska konvencija o suzbijanju terorizma i Konvencija o sprečavanju terorizma.
Nužno je da se uspostavi koordinaciono radno telo Vlade za pravosuđe i unutrašnje poslove, koje će se baviti pitanjima iz oblasti pravosuđa i unutrašnjih poslova. Takođe je nužno da se zaključe bilatelarni sporazumi o readmisiji i viznim olakšicama, shodno obavezama u Sporazumu s Evropskom unijom, i da se obezbede uslovi za postupak, za sprovođenje postupka akvizicije podataka i prijema zahteva za izdavanje pasoša u diplomatsko-konzularnim predstavništvima u inostranstvu.
Znači, to je akcioni plan koji imamo i koji je vezan za prelaženje ''Mape puta'' ka EU. Ali, što se tiče MUP-a, mi smo ostvarili sve ono što je u skladu sa zadacima koje smo imali na ovoj pređenoj mapi puta.
Imajući u vidu potrebe građana Srbije, putne isprave važe i u sledećoj godini, zato što nisu postojali svi tehnički uslovi, koje država nije obezbedila građanima da ostvare mogućnost za promenu pasoša, odnosno predlažemo da se ovaj deo zakona izmeni i da pasoši, putne isprave važe do kraja sledeće godine.
Ja sam iskoristio ovu priliku da odgovorim i na razna druga pitanja, koja nisu direktno vezana za ovo što je baš predmet ovog zakona, ali još jednom pozivam sve političke stranke, imajući u vidu da je u pitanju interes građana, da je u pitanju nešto što je neophodno da se donese, zato što još malo ističe godina i građani treba da znaju i da imaju sigurnost koliko važe njihove putne isprave, da izglasamo ovu izmenu i dopunu Zakona.
Takođe, želim da preuzmem obavezu u ime države, odnosno MUP-a, da ćemo morati da garantujemo svim građanima, ne samo ono o čemu ste vi ovde govorili, a tiče se neke liberalizacije viznog režima, o čemu ne želim da govorim u ovom trenutku, već želim da govorim o potrebi da se omogući pravo građanima Srbije da imaju nove pasoše – da se dođe do pojednostavljenja procedure, da MUP stvori tehničke mogućnosti da se smanje gužve.
Mi smo već smanjili zakonske rokove. Zakonski rokovi su 30 dana, a mi smo ih smanjili na 15 i na 10 dana, zavisno od toga da li je podnošen zahtev u Beogradu ili negde van Beograda.
Ako me već terate da kažem i svoje lično mišljenje, kada je reč o evropskim integracijama, smatram da ne treba, apsolutno su štetne, odnosno koristi se za jednokratnu upotrebu svako pominjanje bilo kakvih rokova koji se tiču ovoga. O tome smo razgovarali i s predstavnicima EU, koji i sami govore tako da ne treba o tome govoriti u tom smislu. Do kraja godine ćemo imati još jedan sastanak s predstavnicima Evropske komisije, s evropskim komesarom Baroom, s kojim smo razgovarali nedavno, gde ćemo još jednom razmotriti tu pređenu ''Mapu puta''. Onda će biti poslata misija, odnosno komisija koja će pogledati implementaciju onoga što smo ovde doneli u prvih nekoliko meseci, u januaru i u februaru sledeće godine, i onda ćemo razgovarati dalje o putu koji Srbija treba da pređe ka liberalizaciji viznog režima.
Zato vas pozivam da svojim glasovima omogućite da putne isprave građana Srbije važe do kraja sledeće godine. Hvala.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Hvala, gospodine ministre.
Povodom, povrede Poslovnika, javio se gospodin Bajatović, pa gospodin Maraš, pa će repliku dobiti gospodin Todorović.
Ima reč gospodin Bajatović.
...
Socijalistička partija Srbije

Dušan Bajatović

Socijalistička partija Srbije - Jedinstvena Srbija
Poštovani predsedavajući, poštovane kolege poslanici, čekao sam ovo vreme pred pauzu, jer nisam hteo da remetim završetak ove tačke dnevnog reda. Žao mi je što nisam mogao da budem ovde pre podne.
Javljam se u vezi s čl. 225. i 226. i mislim da će informacije koje ću vam sada dati biti korisne za razumevanje, pre svega, ove priče koja je sada aktuelna, oko računa za gas koje su dobili individualni potrošači, odnosno domaćinstva. Nadam se da ćete mi odobriti da ovde govorim i u svojstvu direktora ''Srbijagasa'', jer znate da trenutno obavljam tu dužnost.
Znači, građani su se žalili kod nas, u Poslaničkoj grupi, a vidim i vama, upoznao sam se iz stenograma, da su dobili od strane distributera račune na ceo iznos, suprotno preporuci Vlade Republike Srbije. Nisu to uradili svi distributeri, ali većina jeste.
Želim da vas obavestim da je ''Srbijagas'' održala sastanak s predstavnicima svih distributera, da je naš upravni odbor u potpunosti prihvatio preporuku Vlade Republike Srbije, jer se, ipak, radi o pravnom subjektu i privrednom subjektu – da građani, praktično, plaćaju 62,5% od računa, što bi značilo da za individualne potrošače, odnosno za domaćinstva, u toku ove godine ne bi bilo povećanja cena, a da drugi valutni deo bude 15. maja, odnosno do 15. maja iduće godine svaki sledeći račun koji ide na mesečnom nivou – za sledećih šest meseci.
Svi distributeri treba da se jave, a moram da priznam da se većina nije javila, ''Srbijagasu'', da ispostave količine koje isporučuju domaćinstvima.
Pošto će za daljinske sisteme grejanja i za industriju biti primenjen tarifni sistem, molim sada građane i sve vas – svi oni koji se jave ''Srbijagasu'' s potrebnim količinama, imaće umanjene račune. Sada će platiti 62,5%, kako je to Vlada tražila, a za šest meseci ostatak.
Ukoliko dođe do drastičnijeg pada cene....
Ja vas molim, gospodine ministre, da saslušate, biće i vama interesantno. To je pitanje bezbednosti ove zemlje, zato molim gospodina ministra da to sasluša.
Ukoliko dođe do drastičnijeg pada cena gasa, s obzirom na to da to ne prelazi 20%, gledaćemo da pomognemo stanovništvu. Prema tome, molim i vas, kao kolege, i one distributere koji nemaju poverenje u preporučene mere Vlade Republike Srbije – da razumeju da je ovo odnos prema porodicama i prema individualnim potrošačima.
Dakle, sada kažem, svi potrošači koji su dobili račun u celini neka se jave ''Srbijagasu'', ako neće njihov distributer to da uradi – mi ćemo sve količine gasa i sve fakture umanjiti distributerima, onako kako je to rekla Vlada Republike Srbije.
Pošto je naš osnivač javnog preduzeća Vlada Republike Srbije...
(Predsedavajući: molim vas, završite i nemojte diskutovati )
Mislim da je veoma interesantno, ukoliko se kolege poslanici slažu, samo hoću da približim kakva je situacija. Naš osnivač je Vlada Republike Srbije. Ono što treba da znaju građani i vi, s obzirom na to da ovo jeste veliki udarac na standard građana, udar na industriju i na daljinske sisteme grejanja, po našem džepu, ova cena, koja je previsoka i koju ćemo teško plaćati, jeste na bazi dolara od 51 dinar, a dolar je danas 68 dinara. To znači da bi gas, po automatizmu, trebalo da poskupi 30%.
(Predsedavajući: molim vas, ceo minut )
Ako mi dozvolite, gospodine predsedavajući, vidim da poslanici slušaju.
(Predsedavajući: ne mogu da vam dozvolim jer zloupotrebljavate Poslovnik.)
Vlada Republike Srbije neće dozvoliti dalje poskupljenje gasa. I to je malo, trebalo bi da bude još 30%, hoću da građani znaju. To znači da će Vlada Republike Srbije dovesti ''Srbijagas'' u poziciju da je čist gubitak na supstanci 50 miliona evra, sa toliko ćemo, po ovoj ceni gasa, subvencionisati potrošnju u domaćinstvima ove godine. Mislim da bi građani Srbije trebalo da znaju...

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Minut  i po, hvala vam. Nema povrede Poslovnika gospodine Bajatoviću, pa vas upozoravam na zloupotrebu Poslovnika i molim vas da to više ne činite.
Za reč se javio gospodin Maraš.

Slobodan Maraš

Poštovani potpredsedniče, gospodine ministre, dame i gospodo narodni poslanici, izuzetno cenim iskustvo koje su demonstrirali i, malopre, gospodin Dačić, ministar unutrašnjih poslova, i gospodin Bajatović, i poslanik, i direktor ''Srbijagasa''. Izuzetno cenim i to što je odmah došao ovde da da informaciju građanima, ali ono što smo čuli, i od jednog i od drugog, mislim da je malo problematično.
Prvo, gospodine Dačiću, nijedna jedina reč o odgovornosti. Predsednik LDP-a Čedomir Jovanović, kao ovlašćen od LDP-a za ovu tačku, i dva narodna poslanika, zamolili su da kažete bar jednu jedinu reč ko je odgovoran zbog ove situacije. Nije država odgovorna, odgovorni su neki pojedinci koji su obmanjivali i neki pojedinci ... Tako je, država će da plati.
Vratio bih se na ovo što je gospodin Bajatović govorio. Znači, vi ste sada prebacili na građane da građani zovu ''Srbijagas'' i da će na taj način biti plaćanje u dva dela. Vidite, neko je i za to odgovoran. Neko je odgovoran za to što je Vlada dala obećanje da će biti iz dva dela, pa je neko odgovoran za to što ti računi distributerima nisu stigli u dva dela, pa je neko odgovoran za to što ti distributeri s kojima radi ''Srbijagas'' nisu reagovali i na kraju su građani dobili 60% veći račun. Neko je za to odgovoran.
Mi ceo dan ovde pokušavamo samo jedno, da dođemo do odgovornih ljudi za propuste. Znam da ste vi došli, maltene, juče na to mesto direktora i, naravno, da vi niste odgovorni za to, ali je, isto tako, ova vlada stavila u pregovarački tim sa ''Gaspromom'' dojučerašnjeg direktora ''Srbijagasa'' i potpredsednika ''Jugorosgasa'' i on je član pregovaračkog tima sa Rusima. U čijem interesu on radi?
Iz medija smo saznali da je Saša Ilić član pregovaračkog tima sa srpske strane, a čovek koji je plaćen od Rusa triput više nego što je bio plaćen na mestu direktora ''Srbijagasa''. Ko je odgovoran za to? Takav sukob interesa je bio i to je još uvek nešto neverovatno, a neko je odgovoran za to.
Gospodine Dačiću, mi smo samo tražili da čujemo bar jedno ime. Neko jeste odgovoran za ove propuste i građani to plaćaju, a vi kažete – država je kriva.
Oni koji vode državu, odnosno oni koji preuzimaju u ime države odgovornost da neke poslove urade su odgovorni, država sama po sebi nije odgovorna i ne bih želeo, kao ni vi, da građani budu ti koji će na kraju platiti tih 60% više, zbog tih nekih distributera koji nisu postupili u skladu s vašom preporukom. Hvala.

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Hvala.
Po Poslovniku se javio gospodin Todorović, pa gospodin Buha.
...
Srpska radikalna stranka

Dragan Todorović

Srpska radikalna stranka
Dame i gospodo narodni poslanici, moram da zahvalim ministru unutrašnjih poslova, gospodinu Dačiću, što je potpuno potvrdio i sumnje i sve činjenice koje su izneli poslanici SRS-a kada je u pitanju izrada ovih pasoša i sve ono što smo, između ostalog, naveli, posebno kada je u pitanju potpredsednik Vlade Božidar Đelić.
Na osnovu ovoga što nam je rekao ministar unutrašnjih poslova, ne može da se zaključi drugo sem da je Božidar Đelić ili apsolutni diletant, ili prevarant, ili i jedno i drugo.
Ako uzmete samo ovo što je pročitao Ivica Dačić, šta sve još Srbija treba da uradi da bi došla do liberalizacije viznog režima, kako je Božidar Đelić mogao u aprilu da kaže da ćemo do kraja godine stići na belu šengen listu? To pokazuje do kojih razmera se obmanjuju građani Srbije i kakvi prevaranti se nalaze na najodgovornijim mestima u Vladi Republike Srbije.
Sad dolazimo do još jedne stvari koja je ovde vrlo interesantna. Znate, ona svađa između Đelića i Jelašića nije ni najmanje slučajna. Prosto se zapitate, kakve veze imaju sad Jelašić i Đelić, pa se svađaju oko pasoša? Izuzetno velike veze.
Vi znate, kad se ''krokodili'' svađaju, koji je razlog – pare, provizija, podela plena, a ovo je veliki plen, izuzetno veliki plen. Dobili ste informaciju, rekao sam da je 110 miliona koštala oprema. Znate kolike su uobičajene provizije; ovde su ljudi stekli imena po tome – ''Mister pet posto'', ''Mister sedam'', ''Mister 10 posto'', pa vidite na taj iznos kolike su provizije.
Dolazimo do jedne zapanjujuće činjenice. U Zakonu o putnim ispravama, Narodna banka je ovlašćena da izdaje putne isprave. Kakve to ima veze? Ko je to uradio? Pa, onaj koji je u nadležnost svog ministarstva uneo toliko stvari da je trebalo dve strane u Zakonu o ministarstvima da bi nabrojao sve ono što radi tamo.
Evo, jednostavne činjenice. Uzeli su proizvođača, što bi se reklo, neku nemačku firmu iz Slovenije, njima daju 15 evra, sebi pet evra. Za šta? Ko je to omogućio? Zbog čega? Da je to radilo Ministarstvo unutrašnjih poslova, naplaćivalo bi samo troškove i stvar bi bila završena. Zbog čega Zavodu za izradu novčanica pet evra po pasošu, koje plaćaju građani Srbije, pa su pride oštećeni što su morali da uzimaju stare pasoše, pa sad moraju nove, zato da bi se oni koji obmanjuju i varaju građane Srbije na njihovoj grbači i obogatili?!

Nikola Novaković

Ujedinjeni regioni Srbije | Predsedava
Gospodin Buha se javio po Poslovniku.

Milorad Buha

Srpska radikalna stranka
Kada govorimo o ceni prirodnog gasa, onda se moramo vratiti na sam početak.

Whoops, looks like something went wrong.