Treća sednica Drugog redovnog zasedanja, 20.10.2015.

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Treća sednica Drugog redovnog zasedanja

01 Broj: 06-2/409-15

20.10.2015

Beograd

Sednicu je otvorio: Igor Bečić

Sednica je trajala od 10:10 do 21:35

OBRAĆANJA

...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Vreme.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Molim da se izjasnimo.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 15, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 139 od ukupno prisutnih 154 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Marko Đurišić na osnov člana 92. stav 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložio je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – PREDLOG ZAKONA O DOPUNAMA ZAKONA O POREZU NA DODATNU VREDNOST, koji je podneo Narodnoj skupštini 15. septembra 2015. godine.

Da li narodni poslanik Marko Đurišić želi reč? (Ne.)

Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Molim da se izjasnimo.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 13, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 142 od ukupno prisutnih 155 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanika Marko Đurišić na osnovu člana 92. stav 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložio je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POREZIMA NA IMOVINU, koji je Narodnoj skupštini podnela grupa od 11 narodnih poslanika, poslaničke grupe Boris Tadić, SDS, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije, 29. juna 2015. godine.

Da li narodni poslanik Marko Đurišić želi reč? (Ne)

Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Molim da se izjasnimo.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 10, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 145 od ukupno prisutno 155 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Marko Đurišić, na osnovu člana 92. st. 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložio da se dnevni red sednice dopuni tačkom – PREDLOG ZAKONA O PRESTANKU VAŽENjA ZAKONA O PRIVREMENOM UREĐENjU I NAČIN ISPLATE PENZIJA, koji je podneo Narodnoj skupštini 15. septembra 2015. godine.

Da li narodni poslanik Marko Đurišić želi reč? (Ne)

Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Molim da se izjasnimo.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 10, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 145 od ukupno prisutno 155 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Borislav Stefanović, na osnovu člana 92. st. 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložio je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – PREDLOG ZAKONA O SLOBODI OD STRAHA, koji je grupa od 19 narodnih poslanika poslaničke grupe DS podnela Narodnoj skupštini 20. novembra 2014. godine.

Da li narodni poslanik Borislav Stefanović želi reč? (Ne)

Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Molim da se izjasnimo.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 14, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 142 od ukupno prisutno 156 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Dragam Šutanovac na osnovu člana 92. st. 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložio da se dnevni red sednice dopuni tačkom – PREDLOG ZAKONA O DOPUNAMA KRIVIČNOG ZAKONA, koji je Narodnoj skupštini podnela grupa od 15 narodnih poslanika poslaničke grupe DS, 29. juna 2015. godine.

Da li narodni poslanik Dragan Šutanovac želi reč? (Ne)

Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Molim da se izjasnimo.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 16, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 141 od ukupno prisutno 157 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Slobodan Homen je na osnovu člana 92. st. 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložio da se dnevni red sednice dopuni tačkom – PREDLOG ZAKONA O DOPUNAMA ZAKONA O AGENCIJI ZA BORBU PROTIV KORPUCIJE, koji je podneo Narodnoj skupštini 11. septembra 2015. godine.

Da li narodni poslanik Slobodan Homen želi reč? (Ne)

Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Molim da se izjasnimo.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 12, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 145 od ukupno prisutno 157 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Aleksandar Senić, na osnovu člana 92. st. 2. i 4. Poslovnika narodne skupštine, predložio je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – PREDLOG ZAKONA O DOPUNAMA ZAKONA O POREZU NA DOBIT PRAVNIH LICA, koji je podneo Narodnoj skupštini 11. septembra 2015. godine.

Da li narodni poslanik Aleksandar Senić želi reč? (Da)

Reč ima narodni poslanik Aleksandar Senić. Izvolite.
...
Socijaldemokratska stranka

Aleksandar Senić

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Zahvaljujem gospodine predsedavajući.

Ponovo predlažem da se na dnevni red uvrsti Predlog zakona o dopunama Zakona na porez na dobit pravnih lica.

Imamo situaciju da je nivo investicija u Srbiji na veoma niskom nivou i da jednostavno politika Vlade kada je u pitanju privlačenje stranih investicija evidentno nije dobro.

Podsećam da je Tomislav Nikolić 2012. godine u predsedničkoj kampanji pričao da će u Srbiju doći 100 milijardi evra investicija, ako on postane predsednik Srbije. Nažalost, on je to postao i nažalost investicija nema nigde.

Danas ćemo raspravljati i o Predlogu zakona o ulaganjima koji apsolutno ništa novo doneti neće i koji nikako neće poboljšati klimu za nove investicije.

Još jednom vas pozivam da razmotrite ovaj moj Predlog zakona o dopunama Zakona o porezu na dobit pravnih lica, jer on upravo omogućava podsticajne mere i poresko oslobađanje za nove investitore, kako bismo privukli strane investicije i kako bismo smanjili stopu nezaposlenosti.

Dakle, tom dopunom zakona sam predvideo da poreski obveznik koji u poslovnoj godini na neodređeno vreme, a najmanje na dve godine, zaposli nove radnike, ima umanjenu poresku osnovicu za iznos uplaćenih zarada novozaposlenih radnika, a takođe, predviđeno je i da novoosnovano pravno lice u privredno nedovoljno razvijenim opštinama, a koje obavlja isključivo proizvodnu delatnost, se oslobađa poreza na dobit za prve tri godine od početka obavljanja delatnosti i to u periodu od tri godine, srazmerno učešću ostvarene dobiti u ukupnoj dobiti poreskih obveznika. Dakle, jasne mere za privlačenje novih investicija, naročito u nedovoljno razvijene opštine i molim vas da još jednom razmotrite ovaj moj Predlog zakona o dopunama Zakona o porezu na dobih pravnih lica. Zahvaljujem.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – devet, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 150 od ukupno prisutnih 159 narodnih poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik prof. dr Janko Veselinović, na osnovu člana 92. stav 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložio je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – Predlog zakona o konverziji kredita u švajcarskim francima, koji je podneo Narodnoj skupštini 18. septembra 2015. godine.

Da li narodni poslanik prof. dr Janko Veselinović želi reč? (Da)

Reč ima narodni poslanik prof. dr Janko Veselinović.
...
Stranka slobode i pravde

Janko Veselinović

Samostalni poslanici
Pokret za preokret, zajedno sa udruženjem Efektiva, koje štiti 100.000 građana koji su ugroženi štetnim kreditima, kreditima koji su zaključeni i realizuju se u korist banaka, podnelo je Predlog zakona o konverziji kredita u švajcarskim francima u evro.

Šest zemalja bilo je pogođeno ovim kreditima, ovim zelenaškim kamatama i ugovorima i od šest zemalja, pet zemalja je rešilo ovaj problem donošenjem zakona - Poljska, Mađarska, Hrvatska, Crna Gora, zakon je u proceduri i u Bosni i Hercegovini. Jedino Srbija, jedina na planeti, nije rešila ovaj problem, drži u neizvesnosti 100.000 ljudi. Mnogi od njih svakim danom ostaju bez krova nad glavom, među njima i 50.000 dece, 50.000 dece. Ovo je jedan smajl koji vam je poslalo dete iz Kikinde, smajl, iako tom detetu i njegovoj porodici nije ni do smeha, jer svako jutro ustaju sa zebnjom da će u koverti u poštanskom sandučetu naći obaveštenje od banke da se njihov stan prodaje.

Prikupili smo potpise, idemo dalje sa peticijom, ali pitam narodne poslanike – da li će oni i dalje jedini na ovoj planeti štititi bankarske monopole ili će zaštititi građane Srbije?

Jutros u osam sati, posle prošlonedeljnog predloga zakona, najave štrajka, održan je sastanak kod premijera. Pretpostavljam da se radi o kupovini vremena. Formirana je radna grupa da reši ovaj problem. Znamo kako se kod nas formiraju radne grupe da problem ne bi bio rešen.

Naravno, tim ljudima ostaje samo jedna nada. Ostaje nada da će narodni poslanici zaštititi građane, a ne bankarske monopole. Pokret za preokret će biti sa tim građanima, a vi imate mogućnost da birate.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Vreme. Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 14, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 147 od ukupno prisutno 161 narodnog poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Branka Karavidić, na osnovu člana 92. stav 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – Predlog zakona o izmenama Zakona o javnom informisanju i medijima, koji je podnela Narodnoj skupštini 11. septembra 2015. godine.

Da li narodni poslanik Branka Karavidić želi reč? (Da)

Reč ima narodni poslanik Branka Karavidić.
...
Socijaldemokratska stranka

Branka Karavidić

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Hvala.

Zakon o javnom informisanju i medijima na snazi je od avgusta meseca 2014. godine i njegovo donošenje u okviru seta medijskih zakona najavljivano je kao veliki reformski pomak.

Savet za borbu protiv korupcije je u februaru 2015. godine objavio izveštaj o vlasničkoj strukturi i kontroli medija u Srbiji. Iako ovaj izveštaj obrađuje stanje u medijima u pogledu vlasničke strukture i kontrole u periodu koji je prethodio usvajanju medijskih zakona, Savet se ipak osvrnuo u svom izveštaju i na rešenje u novom zakonu, čiju izmenu predlažemo. Po mišljenju Saveta, u praksi postoje i akcionari, koji poseduju manje od 5% udela u vlasničkoj strukturi izdavača, a vrše efektivnu kontrolu nad uređivačkom politikom kao i izvorima finansiranja više medija istovremeno.

Smatram da postojeće rešenje, koje ne predviđa upis svih direktnih i indirektnih vlasnika medija, već samo onih čiji su udeli iznad 5%, otvara prostor za zloupotrebe, ne garantuje u dovoljnoj meri transparentnost vlasničke strukture i stvara uslove za netransparentno ostvarivanje uticaja na tokove u društvu direktno ili indirektno putem medija.

Članom 1. odnosno Predlogom zakona predlaže se izmena u članu 39. stav 1. tačka 8), tako što se predviđa da se u registar medija upišu svi vlasnici direktni i indirektni, bez obzira na visinu udela u osnivačkom kapitalu izdavača, za razliku od dosadašnjeg rešenja koje predviđa da se upisuju samo podaci o vlasnicima, čiji udeo prelazi 5%.

Predložena izmena Zakona o javnom informisanju i medijima obezbediće transparentnost vlasničke strukture izdavača, odnosno medija, što će doprineti vraćanju poverenja građana u medije, a istovremeno će se smanjiti mogućnost eventualnih zloupotreba ili nedozvoljenih uticaja na medije ili preko medija.

Ustavni osnov za donošenje zakona o izmeni Zakona o javnom informisanju i medijima sadržan je u članu 97. Ustava Republike Srbije, prema kome Republika Srbija, pored ostalog, uređuje i obezbeđuje ostvarivanje i zaštitu slobode i prava građana, što pravo na informisanje svakako jeste, ali i svojinske odnose, kao i kontrolu zakonitosti raspolaganja sredstvima pravnih lica.

Još jednom pozivam sve kolege da ovaj moj predlog podrže. Zahvaljuje.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 10, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasalo 150 od ukupno prisutno 160 narodnog poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Biljana Hasanović Korać, na osnovu člana 92. stav 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – Predlog zakona o predlaganju zakona, koji je podnela Narodnoj skupštini 15. septembra 2015. godine.

Da li narodni poslanik Biljana Hasanović Korać želi reč? (Da)

Reč ima narodni poslanik Biljana Hasanović Korać.
...
Socijaldemokratska stranka

Biljana Hasanović-Korać

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Zahvaljujem, gospodine predsedavajući.

Dame i gospodo narodni poslanici, naša poslanička grupa Boris Tadić – SDS, Zajedno za Srbiju i Zeleni Srbije podnela je Predlog zakona o predlaganju zakona. Ja sam podnela predlog da se ovaj Predlog zakona uvrsti u dnevni red današnje sednice.

Ovo iz razloga što je ova materija kod nas regulisana podzakonskim aktima, osim nekoliko članova koji regulišu ovu materiju i koji su propisani i u Ustavu Srbije i u Zakonu o Skupštini, i uglavnom je regulisano poslovnicima, i to Poslovnikom o radu Skupštine i Poslovnikom o radu Vlade.

Vladajuća većina to koristi već duže vreme da sve što je predviđeno kao izuzetak pretvori u pravilo, tako da se većina zakona donosi po hitnom postupku, bez održavanja javne rasprave, a i kada se održava javna rasprava, pitanje je u kom krugu se održava i da li svi zainteresovani imaju mogućnost da uzmu učešće u javnoj raspravi. Zatim, obično se predlaže da zakon stupi na snagu u roku kraćem od osam dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku“ i po običaju se ne dostavljaju podzakonska akta koja treba da prate predlog zakona, a kako je predviđeno Rezolucijom o zakonodavnoj politici.

Da bi sve ovo izbegli i da bi uveli red u ovu oblast, mi smo predložili da se ona zakonski reguliše, što bi onda stvaralo veću obavezu za vladajuću većinu da poštuje pravila i da poštuje procedure za donošenje zakona.

Ako ova Skupština nema zakon koji to reguliše i ako ova Skupština ne poštuje pravila i procedure i prva krši to, odnosno koristi sve mogućnosti koje su predviđene kao izuzetak da pretvori u pravilo, onda ne možemo da računamo ni da imamo stabilnu pravnu državu, ni da razvijamo stabilan pravni sistem. Zato još jednom predlažem da ovaj Predlog zakona stavite na dnevni red i da se usvoji. Hvala.
...
Srpska napredna stranka

Igor Bečić

Srpska napredna stranka | Predsedava
Zahvaljujem, gospođo Korać.

Stavljam na glasanje ovaj predlog.

Molim da se izjasnimo.

Zaključujem glasanje i saopštavam: za – 11, protiv – niko, uzdržanih – nema, nije glasao 151 poslanik od ukupno prisutna 162 narodna poslanika.

Konstatujem da Narodna skupština nije prihvatila ovaj predlog.

Narodni poslanik Biljana Hasanović Korać, na osnovu člana 92. st. 2. i 4. Poslovnika Narodne skupštine, predložila je da se dnevni red sednice dopuni tačkom – Predlog zakona o dopunama Zakona o lokalnoj samoupravi, koji je podnela Narodnoj skupštini 7. oktobra 2014. godine.

Da li narodni poslanik Biljana Hasanović Korać želi reč? (Da.)

Izvolite, gospođo Korać.
...
Socijaldemokratska stranka

Biljana Hasanović-Korać

Socijaldemokratska stranka, Zajedno za Srbiju, Zeleni Srbije
Zahvaljujem, gospodine predsedavajući.

Naša poslanička grupa je podnela Predlog zakona o dopuni Zakona o lokalnoj samoupravi. Osnovni cilj ovog Predloga zakona jeste da se dopuni član 20. koji reguliše nadležnost lokalne samouprave, time što bi se dodala nova tačka 16a. koja glasi: „Uređenje i obezbeđenje stipendiranja učenika i studenata.“

Naime, sada je ovo u nadležnosti Republike, a znamo u kakvom je stanju budžet Republike Srbije i znamo kako ova vladajuća većina nije uspela za ove tri i po godine da obezbedi sredstva u budžetu Republike, time što bi konsolidovala poresku upravu i naplatila poreze od najvećeg dužnika, a prema spisku poreske uprave najveći dužnici su najbogatiji ljudi u Srbiji, nije uspela da zavede mere štednje u državnim organima i restrikcije u potrošnji u korišćenju vozila, u reprezentaciji, već budžet puni time što su smanjene plate i penzije.

Iz tog razloga nema ni dovoljno sredstava za stipendiranje učenika i studenata, pa lokalne samouprave koje su u neposrednom kontaktu sa ovim građanima i koji dele sudbinu ovih građana svakodnevno, moraju da se snalaze na razne načine da pomognu učenicima i studentima koji su u lošem materijalnom stanju. Nemaju zakonski osnov za to i, ukoliko vrše stipendiranje tokom revizije završnih računa, revizor onda to konstatuje kao prekršaj.

Donošenjem ovog zakona, mi bi lokalnim samoupravama dali pravni osnov za uvođenje stipendiranja učenika i studenata i mislim da je sada baš pravo vreme da to uradimo, jer onda mogu već u budžetu za sledeću godinu da sredstva, koja inače troše za te namene, nazovu pravim imenom i da na vreme donesu kriterijume i merila u kojima bi vršili raspodelu tih sredstava, a time bi pomogli učenicima lošeg materijalnog stanja da se iškoluju i time kod njih stvorili materijalnu obavezu da i ostanu na toj teritoriji, da ostanu u toj lokalnoj samoupravi i da ne odlaze više mladi u tom broju u inostranstvo kao sada. Zahvaljujem.