Dvadeset četvrta posebna sednica , 18.06.2019.

1. dan rada

OBRAĆANJA

...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Hvala, dr Tomić.
Da li izvestilac nadležnog odbora želi reč, odnosno ponovo dr Aleksandra Tomić? Ne.
Da li predsednici, odnosno predstavnici poslanih grupa žele reč?
Reč ima narodni poslanik Vjerica Radeta.
Izvolite, koleginice Radeta.
...
Srpska radikalna stranka

Vjerica Radeta

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Džaba ste krečili, gospodine Pejoviću. Čuli ste malopre, niko nije kriv, sva opravdanja za sve ovo što ste vi radili, podneli u izveštaju, ovi iz vlasti očigledno ne prihvataju, ali dobro.

Srpska radikalna stranka, naša poslanička grupa, tri i po godine, već tri i po godine koliko je od ovog saziva, insistira na tome da Narodna skupština počne da se ponaša, odnosno skupštinska većina da počne da se ponaša na demokratskim principima, da se poštuje parlamentarna demokratija, da se u Narodnoj skupštini na plenarnim sednicama raspravlja pojedinačno o tačkama dnevnog reda, bez onih besmislenih spajanja po 40, 50, 70 tačaka u okviru jedne tačke dnevnog reda. Dakle, pokušavali smo svaki put i kroz poslanička pitanja i kroz raspravu, načelnu raspravu, raspravu u pojedinostima, pokušavali smo da skrenemo pažnju skupštinskoj većini da ponašanje baš me briga, može mi se, nije dobro, nije demokratski.

Šta se onda desilo? Onda dođe nekakav izveštaj Evropske neke komisije, dođe Sem Fabricio, održi predavanje poslanicima ovde u Narodnoj skupštini, pa onda održe neki nacionalni konvent o EU, koji je, što se nas tiče, bio nacionalna sramota, jer je zaista bilo strašno da predsednik države i ostali državni funkcioneri se pravdaju pred članovima, kako se zove, humanitarnog fonda Nataše Kandić, pred onima što organizuju "Mirditu" u Beogradu, pred Sonjom Liht itd.

Onda takve posluša skupštinska većina i mi sad konačno radimo kako Bog zapoveda, što je dobro. Ali, samo, ovo sam morala da kažem, pre svega, radi javnosti, da javnost zna, da građani koji biraju narodne poslanike znaju da SRS insistira na tome od početka ovog saziva.

Iznenađenje je svakako što se ovaj izveštaj i ovi izveštaji, na ovoj sednici tri, biće verovatno još tri na sledećoj, što su uopšte našli na dnevnom redu Narodne skupštine. Ovo je valjda prvi put. Vi ste stizali do odbora i dalje nije bilo rasprave o ovome. Dobro je što danas raspravljamo o ovome, kao što je dobro, ponavljam, što smo uveli Skupštinu u neke normalne tokove. Videćemo dokle će skupštinska većina imati strpljenja za demokratski pristup u radu parlamenta.

Stvarno iznenađuje, koleginica malopre kaže, eto, oni su shvatili, odlučili da je dobro da se javnost upozna sa ovim izveštajima. Pa, gde ste bili sve ovolike godine? Pa, kad ćete shvatiti da bi bilo dobro da javnost čuje da poslanici raspravljaju o završnom budžetu? Pretpostavljam, gospodine Pejoviću, da ste i vi to primetili, da Narodna skupština od 2000. godine nije raspravljala o završnom računu budžeta Republike Srbije.

Tako da, mogu da kažu šta god hoće - suficit, deficit, inflacija, deflacija, mogu šta god hoće da kažu zato što niko nije u Narodnoj skupštini raspravljao o završnom računu.

Vaš izveštaj smo detaljno pogledali i ovo što ste vi skrenuli pažnju kroz ovaj vaš izveštaj ukazuje zapravo na katastrofalan rad pojedinih državnih organa, lokalnih samouprava, sudova. Kaže koleginica kako oni sebe nazivaju samostalni. Ne nazivaju se, nego su oni nezavisni, samostalna grana kao grana vlasti pravosuđa. Ali, dobro, ne moraju svi sve da znaju.

Takođe je neverovatno da smo čuli malopre da neki predsednik opštine možda nije ekonomista, ne razume se u finansije, pa šta će jadan, mora da greši, pa ne zna šta su javne nabavke. Predsednik opštine nije jedan jedini čovek koji tamo radi. Valjda u opštinama imaju službe, valjda imaju službu finansija, valjda imaju službu koja prati javne nabavke. Dakle, to što je neki predsednik opštine, ne znam, po struci konobar, vozač, pekar, apotekar, to nema veze, on je politička funkcija, birala ga stranka koja je vlast u toj opštini i neka im ga, ali to nije opravdanje za greške u radu koje su konstatovane u ovom vašem izveštaju.

Ono što bismo mi želeli vas da pitamo, gospodine Pejoviću, uglavnom ono što smo imali napisano u vašem izveštaju, vi ste nama o tome govorili, ali čini mi se da su ostala neka pitanja na koja bi trebalo da nam date odgovore.

Nas interesuje šta vi, kao državni revizor, vaše kolege, cela institucija, mislite o tome koliko ste vi zaista nezavisni. U kom smislu? Da li je dobro, a u vašem izveštaju smo videli, recimo, da vama finansijski plan odobrava Ministarstvo finansija, kako ćete onda vi kontrolisati to ministarstvo? Videli smo u vašem izveštaju da vi nemate poslovni prostor i da je to razlog što ne možete da zaposlite onoliko ljudi koliko vam je skupštinski odbor dozvolio na vašu sistematizaciju. To je takođe problem. Šta mislite vi da treba da se uradi?

Mi ćemo reći šta mi mislimo. Mi mislimo da je jedini sa kim vi komunicirate u državi Narodna skupština, skupštinski odbor, pa Narodna skupština, a sa kim komunicirate u smislu rešavanja vaših problema. Vi ste ovde napisali da ste ukupno predložili 34 izmene akata zakona ili podzakonskih akata, uglavnom zakona, jer ste uočili u toku revizije da postoje problemi u primeni, ne u primeni, nego u formi određenih propisa.

Vlast je do sada izmenila samo 11 tih akata. Vi ste predlagali izmenu zakona, a Vlada donela zaključak, uredbu, neki podzakonski akt. Dakle, uglavnom nisu menjali zakone. Čuli smo malopre od koleginice da pripremaju izmene Zakona o budžetskom sistemu, ali to šta će biti, videćemo. Dvadeset i tri akta ste predložili još za izmenu, a koji se nisu našli na dnevnom redu. Mi vam predlažemo, obratite se poslaničkoj grupi SRS, napišite nam koje su vaše primedbe, koji su propisi, a mi ćemo ovde inicirati izmenu propisa da bi vaša institucija još bolje radila svoj posao.

Inače, naš stav je da DRI je jedinica od tzv. nezavisnih institucija koja zaista treba da postoji u sistemu. Sve druge su idi mi dođi mi, partijski postavljani ljudi, partijske zadatke izvršavaju itd. Ovo je naš stav od početka. Kada je bio na vašem mestu gospodin Sretenović, imali smo odličnu saradnju sa njim, a u smislu da je čovek bio raspoložen da razgovara, da na odborima prihvata sugestije itd. Za sada je i sa vama takvo iskustvo. Dakle, mi vas pozivamo da … To je potpuno legitimno, mi smo najveća opoziciona poslanička grupa u Narodnoj skupštini, i potpuno je legitimno da se vi, ako Vlada neće da vas posluša i da predloži neki zakon, da se obratite narodnim poslanicima.

Takođe, zanima nas vaš stav o odnosu izvršne vlasti prema vama, ne vama lično, gospodine Pejoviću, nego prema revizorskoj instituciji. Da li oni vas zaista doživljavaju kao nadstranački, nezavisni organ? Mi smo ovde godinama slušali kako je ova vlast napravila čudo donošenjem Zakona o javnim nabavkama, pa nema više krađe, pa je sada sve čisto kao suza, a vaš izveštaj kaže da se ozbiljno radi bez javnih nabavki. Nas zanima kakve su posledice. Šta je sa tim predsednikom opštine kome ste vi napisali primedbu, dali preporuku, on se oglušio? Da li mu je falila dlaka sa glave? Nije. Tu tražimo da zajedno nađemo modus, da nađemo rešenje da ako neko kaže, utvrdi da se nije u toj i toj opštini poštovao Zakon o javnim nabavkama i da je zbog toga pretrpljena tolika šteta, toliko i toliko nenamenski potrošenih sredstava, da vidimo kako to da rešimo.

Vi ste nama ovde dostavljali brdo materijala, kontrolisali ste ovu opštinu, onu opštinu, ovo javno preduzeća, ono javno preduzeća, listali smo, gledali smo i svuda je bilo primedbi, negde manje, negde više. Postoje i neke primedbe koje mogu da prihvatim, kao što je rekla koleginica, gde je u pitanju više nepoznavanje, gde je očigledno da je u pitanju greška, a ne neki namerni propust itd, ali je bilo i ozbiljnih grešaka i ozbiljnih primedbi i niko ništa.

Znate li šta je još veoma zabrinjavajuće? Da vi podnesete više od 2.000 prekršajnih prijava i da više od 1.000 bude zastarelo. To je zaista neverovatno. Mogla bih da razumem da ste vi podneli 2.300, koliko beše, prekršajnih prijava, da je sproveden sudski postupak i da je prekršajni sud utvrdio u toku postupka da niste bili u pravu, da vam odbaci prijave, odbije, kako god. To bi mi bilo potpuno normalno, potpuno sistematski i sistemski, ali da zastari toliko vaših prijava, to je ozbiljan problem. Molim vas i predlažem vam da zatražite od sudova precizan popis koji su to predmeti koji su zastareli i da Narodnu skupštinu upoznate sa tim, pa da mi malo porazgovaramo sa ovog mesta sa tim sudijama, jer zaista je nedopustivo to što smo ovde čuli.

Dalje, kada sam pitala za odnos Ministarstva finansija prema vama, mi mislimo da to daje određenu dozu zavisnosti, a vi morate biti apsolutno nezavisni. Ponavljam, jedino je Narodna skupština organ koji može vama na ovaj način da se obraća i da vas hvali, da vas kritikuje, da vam stavlja primedbe i da vam daje predloge itd. Samo Narodna skupština, skupštinski odbor, naravno, kao deo Narodne skupštine.

Kako je moguće da se zaposleni revizori tretiraju kao državni službenici? Da li ste vi državni organ u tom smislu? Niste. Vaši službenici su revizori ovog, onog stepena, kako se vi u okviru vaše službe, vaše institucije delite, ali svakako to ne može biti po Zakonu o državnim službenicima. Dakle, država vama ne da da budete samostalni, da budete taj organ koji jeste, kako je definisano Ustavom i zakonom.

Samo da vidim šta sam još zabeležila. Sada malo da prođemo kroz ovaj izveštaj. Ima ovde zaista dosta podataka, dosta ste vi to sami pominjali. U ovom prvom delu rezimea ste precizno napisali da ste izvršili 436 revizorskih proizvoda, grešaka i nepravilnosti, 270 milijardi dinara su greške i nepravilnosti. O tome takođe treba da se razgovara. Imamo ovde, ne znam da li ću stići sve to da prelistam, utvrđeno da je za zarade isplaćeno više sredstava nego što je planirano. Sada je pitanje, kada ste vi to konstatovali, napisali, da li je neko vratio te pare što je dobio? To je pitanje ili ste vi opet džaba radili.

Valjda ću sresti to ovde na ovim mojim beleškicama, pa ću i to da vam kažem konkretno.

Govorili ste o učešću duga opšteg nivoa države i BDP-a i rekli ste - na dan 31. decembra 2017. godine taj dug iznosi 62,5% prema podacima o BDP-u Republičkog zavoda za statistiku. To je iznad nivoa od 45% BDP-a određenog Zakonom o budžetskom sistemu i dobro je da i ovo javnost čuje, da ne slušamo samo, ne znam, koliko miliona, milijardi, zapeta onoliko, pa onda naravno taj broj ne zna da se ponovi. Ovo govori nešto drugo.

Dozvoljen je i izvršen prenos sredstava iz tekuće budžetske rezerve između izvršne i sudske vlasti u iznosu od 322,5 miliona dinara, što je utvrđeno Zakonom o završnom računu Republike Srbije za 2017. godinu. Mi ovo možemo da vam verujemo, možemo da ne verujemo, jer mi završni račun videli nismo. To je jedan od osnovnih problema.

Evo vidim ovo – više isplaćenih plata, zarada u vrednosti, iznosu od 348,49 miliona dinara kod pet subjekata revizije. Znači, ovo su ozbiljne pare i zaista treba da se zna i koji su to subjekti i da li su oni koji su taj novac dobili, taj očigledno nezarađen, da li su taj novac vratili. Valjda je to bilo. I to je pitanje za vas, kad vi to kažete, konstatovali ste ovo, da li vi onda možete da naložite, kome možete da naložite da traži da se ta nezakonito isplaćena sredstva vrate i šta ako se ne vrate?

Nekako, kad čitamo sve ovo imamo utisak da vi radite taj posao, da primate platu, da vam se iz budžeta određuju sredstva, a efekat je samo ovo što je ovde napisano na papiru. Mi hoćemo da vaš efekat bude opipljiv u životu, da ono što vi konstatujete da to bude zaista primenjeno i da neko treba da oseti bar malo nelagodnosti, da ne kažem, straha kad mu se najavi revizor da će doći u reviziju, u kontrolu.

Znate, koliko god da se poštuje zakon, da se radi zaista u skladu sa zakonom, desi se opet neki propust, a zamislite one koje je baš briga za zakon, koji kaže nije predsednik opštine, ne poznaje finansije, pa onda ne treba da primenjuje Zakon o javnim nabavkama. Sačuvaj Bože.

Ono što mi generalno imamo kao primedbu, odnosi se i na vas i to je, pre svega, odnos prema, i stav SRS, putu Srbije ka EU. Mi smo apsolutno protiv toga da Srbija ide u EU, zato što zemlje EU u SAD nama otimaju KiM, a mi to ne želimo i nećemo i ne možemo da dozvolimo.

Malo nam je mnogo ove vaše saradnje. Ovo nije međudržavna saradnja, već tamo neke njihove organizacije, pa vi sa njima, itd. Mi mislimo da ste vi pametni ljudi, da inače su u Srbiji ljudi pametni, obrazovani, osim onih koji kupuju diplome, to ne može ovde da se vidi, i da nema potrebe - iskustva razvijenih zemalja da, ali ova vrsta saradnje, pogotovo nam se ne sviđa saradnja sa ambasadama, jer vi ste ovde rekli da sarađujete sa ambasadama Norveške, Švedske, Švajcarske, Velike Britanije, Holandije, Slovenije, Ruske Federacije, SAD, Izraela, Nemačke na uspostavljanju i proširenju bilateralne saradnje.

Naravno, jedan deo ovih država su dobronamerne, pre svega Ruska Federacija u odnosu na Srbiju, a sarađivati sa Vladom Velike Britanije i SAD, sa onim Skotom koji svakodnevno na društvenim mrežama i u javnosti najgore stvari o Srbiji, koji đacima našim pokazuje kartu bez KiM, nemojte to. Ubediće i vas da KiM nije sastavni deo Srbije.

Dakle, sarađujete sa prijateljima Srbije, jer vi ste institucija koja radi u interesu Srbije. Jer, onaj ko god poštuje zakon, ko god poštuje propise i ko god se ponaša u skladu sa ovim što ste vi naloži ili ako je pogrešio, pa ispravi nakon toga što mu vi naložite, taj svakako voli svoju državu, jer onaj ko krade na javnim nabavkama ne voli svoju državu i sa njim može svašta da se radi, njega može svako da vrbuje. Onaj ko deli pare na zarade nekome ko ih nije zaradio, ne voli svoju državu. Znate, patriotizam se na različite načine pokazuje.

Završavam kolega Vlado Marinkoviću. Dakle, što se tiče SRS za nas je ovaj vaš izveštaj korektan. Mi smatramo da DRI je jedina od tih tzv. nezavisnih institucija koja treba da postoji, koja treba da nastavi da radi, ali mislimo da vas vlast, i sudska vlast i izvršna, drže na neki način u šaci, zato što vam ne dozvoljavaju da se vi potpuno, da kažem, osamostalite, razmašete i da ono što vi nekome naložite bude zakon, da taj neko mora da poštuje, da ne može da kaže – bili mi oni revizori, baš me briga, sad ću ja zvati sudiju. To se dešava, pogotovo, na terenu. Vi to radite po unutrašnjosti, ali mi odlično znamo šta se dešava i šta vam se dešavalo u svakoj opštini gde ste vršili reviziju. Hvala.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Hvala koleginice Radeta.
Reč ima dr Aleksandra Tomić, pretpostavljam, pravo na repliku, želite?
Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Aleksandra Tomić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Zahvaljujem se predsedavajući.

Samo da preciziramo neke stvari. Niti sam rekla da predsednici opština ne treba da poštuju zakon zato što ne znaju finansije, nego sam rekla da oni trpe najviše zato što ne znaju finansije jer mora da trpe konsekvence za nepoštovanje zakona, a to što njihovi načelnici i šefovi finansija mogu da ih savetuju pogrešno, za to plaćaju ceh pred zakonom kroz ove određene prekršajne prijave ili krivične. To sam rekla.

Što se tiče sudova, valjda možemo da kažemo da sud ne sprovodi, ne radi svoj posao kada može samo dve presude od 263 krivične da donese. On je nezavistan. Tačno. Mi ne možemo da utičemo na njihove odluke, ali možemo u javnosti da kažemo cifre. Možemo da kažemo da je prošle godine bilo 263 krivične prijave, svega dve presude. Ostale su sve zastarele, dve oslobađajuće. To je statistika.

Treća stvar. Kada pričamo o donošenju novog zakona i da država ne dozvoljava da oni budu nezavisni, mi smo zaista pokrenuli inicijativu, razgovaramo o tome da u budućnosti treba da idu određene izmene i dopune o radu DRI i da to zaista nije problem i da u budućnosti zaista treba da razgovaramo o tome.

I nama bi jako odgovaralo da oni svojim finansijskim planovima zaista dolaze na Odbor za finansije da razmatramo. Tako da oko toga sigurno kao poslanici možemo da se složimo.

Na kraju, kada govorite o tome da opozicija treba da bude predlagač određenih zakona, izmena i dopuna što se tiče finansija, mislim da je procedura sledeća – da na osnovu svojih preporuka prvo treba da se obrate onima koji su zaista predlagači Zakona o budžetu Srbije, a to je Ministarstvo finansija i taj red treba da se poštuje.

Što se tiče obraćanja opoziciji, to nije problem. Dajte prvo da vidimo sveobuhvatne predloge kada je u pitanju Zakon o budžetu. Ipak je tu ministarstvo i Vlada kao predlagači. I na kraju krajeva, svi ovde poslanici možemo da reagujemo kroz amandmane. Mislim da je to pošteno da se kaže koja je procedura i koji su zakoni i da to poštujemo.

Što se tiče opozicije, nikada nije problem da oni nešto predlože. Mi smo imali ovde u parlamentu dva puta da su predlagači određenih zakonskih predloga bili predstavnici opozicije, ali mislimo da kada su u pitanju zakoni i preporuke DRI gde najviše poštovanje te institucije ide kroz poštovanje Vlade i nadležnih ministarstava da izmene te zakonske predloge. Hvala.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Zahvaljujem.
Pravo na repliku narodni poslanik Vjerica Radeta. Izvolite.
...
Srpska radikalna stranka

Vjerica Radeta

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Najpre, u ovom izveštaju Državnog revizora 23 predloga zakona nisu došla na dnevni red, njihovih predloga da se menjaju, 11 njihovih predloga je umesto, kroz zakone, promenjeno kroz zaključke itd. ne odnosi se sve na budžet, i nema niko tapiju da ne može predložiti. Svaki narodni poslanik, ima pravo, piše u ovom nakaradnom Poslovniku, kakav god je, ali nam to dozvoljava da možemo da predložimo zakon, izmene, dopune, nov zakon, kako god.

Što se tiče predsednika opština, ovo obrazloženje me je prilično zbunilo, jer ja mislim, gospođo Tomić, da vi ovo znate, ne na način na koji ste rekli, nego na pravi način, neverovatno mi je da nije tako. Vi kažete – trpi posledice predsednik opštine koji ne zna dobro finansije.

Predsednik opštine, po zakonu, zna da je on direktni nalogodavac za izvršenje budžeta. Ako nije sposoban da to uradi, ako nije sposoban da okupi ekipu, ako nema znanja, iskustva, veština, itd, onda lepo, naš narod kaže – poljubi i ostavi. Zašto prihvata da radi tako nešto, a koliko god je finansijska neznalica, zna da pročita da mu je budžet jedan milion i da on ne sme potrošiti jedan milion i dva dinara. Toliko valjda zna, a to rade.

Još kada bi revizori stigli u sve opštine i na svako mesto, bili bismo šokirani šta bi sve našli, kao što jesmo videli u svim onim papirima koje smo dobijali u toku ovog prethodnog perioda.

Dakle, nemojte da branite nebranjivo. Razumemo mi, vi branite svoju politiku, svoje predsednike opština, ali nije vam valjda politika da objasnite da predsednik opštine zato što ne zna finansije ima pravo da troši budžet kako mu padne na pamet, da ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama, itd. To vam nije dobro.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Reč ima koleginica Aleksandra Tomić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Aleksandra Tomić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Zahvaljujem predsedavajući.

Ne branimo mi svoje opštine, mi upravo, govorimo o vašim opštinama, vi ste na Starom gradu. Gospodin Bastać je napravio problem i manjak od 580 miliona dinara za poslovni prostor na vašoj opštini.

Što se tiče naših opština, kako vi kažete, svako odgovara pred zakonom za ono što je počinio, odnosno nije počinio. Kada je u pitanju Zakon o reviziji i računovodstvu, imamo primere u određenim lokalnim samoupravama, nemojte da pričamo o ljudskim kapacitetima, o mogućnostima da oni zaista rade ovaj posao kako treba. Kada su pitanju finansije, mi imamo agroinžinjere za predsednike opština, imamo lekare, koji zaista slušaju svoje saradnike, koji su tu opštinama dugo godina, načelnici uprava, šefovi za finansije, koji pogrešno knjiže, i dolazimo u situaciju da izveštaj koje dobijamo, finansijski, su pogrešno proknjiženi. On ne zna kao lekar ili kao agroinženjer, kako treba da se knjiži, za to su zaduženi načelnici uprava i šefovi i načelnici finansija u određenoj opštini. I, vi to znate, gospođo Radeta, sigurno.

Znači, o tome govorim. Da, taj predsednik opštine, zbog toga što je pogrešno knjiženo, određeni finansijski izveštaji su u prekršaju. I, to je to, on će da trpi konsekvence što on to ne zna, ne zna da kaže načelnici da nešto nije dobro uradila. Ona može iz nekoliko razloga da to uradi, iz neznanja, ili zato što je na funkciji od prethodnog režima, pa želi to predsedniku to tako da prezentuje ili politički želi da manipuliše sa određenim predsednicima.

Znači, mnogo je tu, kako da kažem, stvari koje treba da sagledate kada je u pitanju opšte vođenje finansija, a pogotovo kada je u pitanju jedna politička ličnost koja treba da vodi neku lokalnu samoupravu. Mnogo je tu opasnosti i izazova koji se kriju za te predsednike opština, ali on je pred zakonom kriv, kako god okrenete, ukoliko Državni revizor utvrdi da nije trošio javne finansije u skladu sa zakonom. On će to da trpi, on će da snosi konsekvence.

Da li je on član SNS, i da li mi tu možemo ili ne možemo da ga štitimo, mi ne možemo nikoga da zaštitimo ko je prekršio zakon, nego, mora da se ponašamo u skladu sa zakonom. Hvala.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Pravo na repliku, koleginica Radeta. Izvolite.
...
Srpska radikalna stranka

Vjerica Radeta

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Vi ste koleginice Tomić najbolji primer. Vi ste mašinski inženjer koji je u međuvremenu na Univerzitetu Alfa stekao diplomu magistra pa doktora ekonomije. Znači, nije to problem ako neko hoće nešto da radi.

Druga stvar, ja bih vas molila da nam kažete samo jednu opštinu u Srbiji gde se zadržali načelnika uprave iz neke prethodne vlasti. Nema, ne postoji i vi to dobro znate da ne postoji, da su vaši načelnici uprava, što nama nije problem zato što mi nismo licemeri. Mi kažemo – onaj ko drži vlast mora da drži i poluge vlasti i mi mislimo da načelnik uprave treba da bude iz one stranke koja drži vlast, ali nemojte da se folirate. Budite iskreni.

Kažete, dešava se zato što predsednik ne zna, pa bude pogrešno knjiženo. Ja nijednom nisam pomenula pogrešno knjiženje, čak sam rekla gospodinu Pejoviću da pretpostavljam i oni razlikuju da li je neko greškom uradio, nešto što lako može da se ispravi. Govorila sam o izbegavanju Zakona o javnim nabavkama. To je kriminal, to je korupcija. O tome sam govorila.

Još dve stvari, kažete naša je opština Stari grad. Mi smo koalicioni partner na opštini Stari grad. Ja sad ne znam jedino kako ste vi izvukli to da Stari grad kao opština nije naplatio neke poslovne prostore kada poslovne prostore naplaćuje grad Beograd, ali nije to ono što mi je bitno. Mi smo gospođo Tomić u koaliciji u opštini Požega. Svi vaši pohapšeni radikali u koaliciji, nikom dlaka s glave ne fali, svi časno i pošteno radili svoj posao. Zašto bi se mi sada odricali koalicije u Požegi zato što ste vi tamo imali lopove, lopovi su otišli u zatvor, došli neki novi ljudi i mi normalno funkcionišemo.

Tako da nemojte te stvari nama. Znate, razumemo mi šta su politički govori, ali nekako čini mi se da ovde trebalo ipak pričati o ovim konkretnim stvarima i o ovom što su svi ovi ljudi koji su danas nama posvetili ovde i mi njima vreme o čemu žele da govore. Hvala.