Dvanaesto vanredno zasedanje , 26.06.2019.

2. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Dvanaesto vanredno zasedanje

01 Broj 02-6/156-19

2. dan rada

26.06.2019

Beograd

Sednicu je otvorila: Maja Gojković

Sednica je trajala od 10:05 do 19:45

OBRAĆANJA

...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Reč ima narodni poslanik Milena Turk.
Izvolite koleginice.
...
Srpska napredna stranka

Milena Turk

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Hvala predsedavajući.

Uvažena gospođo Mihajlović, dame i gospodo narodni poslanici, Moravski koridor je projekat broj jedna za Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture, ali je isto tako i projekat od vitalnog značaj za oko pola miliona ljudi koji žive na ovom potezu. Za sve stanovnike počev od Pojata, Ćićevca, Stalaća, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva i Čačka ovo je izuzetno važan koridor jer će povezati koridore 10 i 11 i učiniti nas dostupnijim investitorima što je veoma važno u ovom trenutku. Za sve stanovnike koji žive na ovom potezu ovo je presudan trenutak jer je ovo naša prilika da se povežemo i razvijamo budući da se ovako važne saobraćajnice na ovaj način povezuju.

Ovaj koridor će biti dužine od 110 kilometara i ono što je veoma važno predviđa opremanje i uređenje dve industrijske zone što je za nas koji živimo na ovom potezu veoma značajno jer će nas učiniti konkurentnim i atraktivnijim za potencijalne domaće i strane investitore. Jedna industrijska zona je planirana između Varvarina i Ćićevca, druga je planirana između Trstenika i Vrnjačke Banje i to je ono što investitori očekuju kada se opredeljuju koju će opštinu izabrati za svoje ulaganje očekuju infrastrukturu, očekuju uređene industrijske zone.

Pored onoga što je Republika Srbija uradila u sprovođenju reformi na postizanju političke stabilnosti i finansijske konsolidacije ovo su veoma važni projekti koje moramo realizovati ukoliko želimo da modernizujemo da oživljavamo i pokrećemo našu privredu.

To nam je veoma važan cilj koji želimo da postignemo i za to ćemo se boriti da pokrenemo i oživimo potencijale koje već imamo, naše skladišne kapacitete, naše industrijske kapacitete. Isuviše vremena smo izgubili jer naši prethodnici nisu imali ni znanja, ni smelosti da ove uslove obezbede za svoje građane. Konkretno u Trsteniku, mi smo gotovo jednu deceniju imali ovaj problem, problem sa industrijskom zonom i tek je dolaskom SNS ova industrijska zona uređena.

Dakle, prepreka je bila jedan loš ugovor koji je bio pun manjkavosti, neprimenljiv i dolaskom SNS 2016. godine, kada smo preuzeli odgovornost na rukovođenju opštine mi smo zajedno sa Vladom Republike Srbije rešili ovaj problem. Ministarstvo privrede je opredelilo 40 miliona dinara za uređenje ove industrijske zone i mi se danas možemo pohvaliti da imamo uslove za grinfild investiciju sa priključcima.

Ono što je takođe veoma važno za građane opštine Trstenik, predsednik Aleksandar Vučić je u decembru prošle godine otvorio fabriku koja se bavi auto delovima. Ona danas upošljava 300 radnika, od planiranih hiljadu. Ovo je samo dakle, prvi korak i pokretanje naše privrede za koju želimo da oživi i da se razvija i očekujemo da kada ove industrijske zone budu uređene i pripremljene da imamo još mnogo više šanse da budemo atraktivniji i primamljiviji za investitore i da možemo da budemo konkurentni da učestvujemo u trci sa ostalim opštinama.

U ovom trenutku postoji politička volja, postoje rešenost, postoje sredstva i spremnost da se ovaj projekat realizuje do kraja. Nažalost, mnogi jesu gradili svoje političke kampanje na ovoj temi, svojatali ovaj projekat, otimali se o njega, ali činjenica da ništa konkretno nisu učinili, jer da jesu mi bismo danas imali mnogo bolje rezultate i u Trsteniku i u svim drugim opštinama. Činjenica je da nisu radili eksproprijaciju nijednog metra puta na ovom potezu i toliko samo ovo svedoči o njihovoj ozbiljnosti i spremnosti, ali i stručnosti da na ovom projektu rade.

To nije jedini projekta na kome su zatajili, gospođa ministarka je upoznata sa projektom izgradnje visećeg mosta u Trsteniku nakon poplava koje su nas zadesile. Mi smo, ponavljam, 2016. godine kada smo preuzeli odgovornost u Trsteniku bukvalno morali da krenemo od nule jer nijedan jedini dokument nije postojao, nijedan papir od koga bismo krenuli. Dakle, od obezbeđivanja lokacijske dozvole, izgradnje projekta, sve smo to uradili zajedno sa Ministarstvo građevine uz ogromnu podršku i izuzetnu saradnju. Tako da smo počevši od nule, sav teret bukvalno preuzeli i uspeli da realizujem ovaj veoma važan projekta za sve stanovnike naše opštine.

Tako se radi kada se ozbiljno pristupa projektima, posvećeno i predano i upravo je i ovaj zakon o kome danas raspravljamo, koji se tiče utvrđivanja javnog interesa kada je u pitanju izgradnja Moravskog koridora još jedna dokaz da posvećeno i predano se bavimo ovom temom, jer želimo da budem brzi i efikasni i želimo da ne gubimo vreme već da što pre realizujemo ovaj projekta. Želimo da spremni uđemo u njegovu realizaciju, da pripremimo sve preduslove, projektne dokumentacije, eksproprijacije, da se ovaj projekat realizuje u najkraćem mogućem roku.

Izgradnja Moravskog koridora nam otvara mogućnost da se poljoprivreda poveže sa drugim delatnostima, da se otvore nova tržišta u susednim zemljama i poveća spoljno trgovinska razmena, imajući u vidu već postojeću potražnju za poljoprivredno prehrambenim proizvodima, za proizvodima namenske industrije. Ono što je važno jeste da obezbedimo uslove za bolji plasman ovih proizvoda.

Cilj je svakako i uspostavljanje dugoročne strategije kada je u pitanju razvoj u skladu sa lokalnim i regionalnim kapacitetima i potencijalima i podsticanje daljeg razvoja naselja koji se nalaze na ovoj trasi. Unapređenje sistema transporta će svakako smanjiti troškove, dovešće do uštede u vremenu i očekujemo da dovede i do velikog razvoja privrede.

Još jedan aspekt prilikom izgradnje ovog koridora je činjenica da nakon poplava 2014. godine su se u značajnoj meri promenili propisi koji uređuju izgradnju infrastrukture. Dakle, sada su propisi strožiji i ovo je veoma značajno jer će se uporedo sa izgradnjom Moravskog koridora raditi na utvrđivanju obala, radiće se na regulaciji vodotokova, na regulaciji rečnog korita, ne samo Zapadne Morave već i svih pritoka koje su nam zapravo 2014. napravile najveću štetu i dovele do katastrofalnih posledica.

Dakle, novi Zakon o vodama propisuje rigoroznije uslove od onih koji su važili kada je urađena prva procena i jasno je zbog čega je cena iz tog razloga veća, radi se o bezbednosti i stanovništva i infrastrukture koja će pratiti izgradnju ovog projekta. Uz to je planirana i izgradnja moderne telekomunikacione mreže. Dakle, jedan sveobuhvatan i celovit pristup gde se zapravo u ovom projektu realizuju tri krupna projekta.

Naravno, pojedini poslanici opozicije koji danas nisu našli za shodno ni da se pojave u ovoj sali i da diskutuju na ovu temu, kritikuju one koji su zapravo zasukali rukave i krenuli u realizaciju projekata koji oni nisu bili kadri da završe. Oni dakle poručuju sa distance, šalju neke svoje kritike, međutim, ono što imam da im kažem da je ovo mesto gde se razgovara, ovo je mesto na koje su ih građani uputili da zastupaju njihove interes. Ono što bi građani trebali da znaju, da oni na posao ne dolaze ali nemaju problem sa tim da od Narodne skupštine prime platu, dakle krajnje licemerno i nedopustivo.

Nisu bili kadri ni te konferencije, koje su tako pompezno najavljivali da održavaju u nekom kontinuitetu, nikakav paralelni parlament ne postoji, vreme je verovatno letovanja, vuku atraktivne destinacije, ali ono što je važno je da oni i dalje slede Dragana Đilasa, koji je za jedna most utrošio 400 miliona evra, dakle, za samo jedan most, a Moravski koridor, koji nosi sa sobom 10 kilometara autoputa, uređenje Zapadne Morave, svih pritoka, uređenje industrijskih zona i telekomunikacione mreže, valjda previše skupo kada se to uporedi.

Naglašavam još jednom da je ovo strateški važno povezivanje jer je magistralni put koji prolazi kroz ove opštine opterećen, prolazi kroz naseljena mesta, prolazi pored škola, prolazi preko pružnih prelaza i izgradnjom ovog autoputa uštedeće se dakle i u vremenu i troškovima transporta, ali isto tako će se povećati bezbednost saobraćaja.

Ono što bih takođe još želela da istaknem je dobra saradnja naših lokalnih samouprava sa Ministarstvom građevine i to kažem u svetlu sastanka koji je nedavno održan u opštini Trstenik i koji je okupio sve predstavnike lokalnih samouprava na ovom sastanku.

Dakle, centralna tema jeste bila izgradnja Moravskog koridora, ali isto tako se razgovaralo o ključnim projektima u našim gradovima i opštinama, dakle, projekti koje realizujemo zajedno za Ministarstvom su više milionski, koji su veoma važni i tiču se i regionalnih puteva, ali rekonstrukcija dogradnje kanalizacione mreže, jedan izuzetno važan program koji je namenjen našim građanima kako bismo unapredili kvalitet života.

Ovom prilikom bih pomenula i nadovezala se na ono što je kolega Bojanić rekao u svom izlaganju, dakle, 28. juna je najavljeno otvaranje i aerodroma „Morava“ u Kraljevu, što je takođe veoma važno, obzirom na blizinu Moravskog koridora i na dostupnost te saobraćajnice.

Ovo je jedan vojno- civilni aerodrom koji ima potencijal i da se širi i da bude vodeći u ovom delu Evrope, kada je u pitanju kargo saobraćaj i za naše opštine na trasi Moravskog koridora veoma je značajno i to što će na ovom poslu biti angažovane domaće firme, što će imati priliku da se uposle i mi očekujemo da i nadamo se da će građevinske firme biti prosto sposobne da odgovore na sve zahteve i na sve izazove koje ovi veliki projekat nosi, ali je veoma važno što će domaće firme biti angažovane korišćeni domaći materijali.

Dakle, veoma zahtevan projekat, koji se sastoji zapravo od tri celine, koji će sa sobom nositi 76 mostova, koji znači izgradnju 110 kilometara autoputa, koji znači izgradnju moderne telekomunikacione mreže, ali ono što je veoma, veoma značajno uređenje korita Zapadne Morave i svih pritoka kako bi se obezbedilo bezbednost za sve stanovnike, ali i za infrastrukturu.

Ovaj zakon je garant brzine i efikasnosti i priprema svih preduslova i korak ka boljem povezivanju i razvoju.

Iz tog razloga, ja ću u danu za glasanje, sa zadovoljstvom podržati ovaj Predlog zakona. Hvala vam.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Reč ima ministar dr Zorana Mihajlović.
...
Srpska napredna stranka

Zorana Mihajlović

| Ministarka rudarstva i energetike
Samo želim da informišem da ukoliko poslanici parlamenta budu usvojili ovaj Predlog zakona, Ministarstvo će u narednih mesec dana obići svaku opštinu i svaki grad, na deonici Pojate-Preljine, da bi razgovarala sa građanima, predstavila projekat, predstavila ne samo trasu, nego sve ono što će građane očekivati u izgradnji ovako važnog infrastrukturnog projekta.
Tu ćemo naravno, očekivati pomoć kako načelnika okruga, tako predsednika opština, gradonačelnika, zato što mislimo da je jako važno, da je zaista ovo prvi autoput koji spaja Srbiju sa Srbijom, dakle u centru Srbije spaja koridore.
Jedna samo mala opaska, vi ste takođe pomenuli, dakle poslanici, nije stvar samo u tome što poslanici, opozicioni poslanici nisu prisutni ovde, oni daju mnogo izjava na temu Moravskog koridora, a da praktično improvizuju sve navode i da sve ono što govore, zaista ne samo da nije tačno, nego predstavlja samo napad na jedan projekat, i ne samo napad na taj projekat Moravskog koridora, nego prosto napad na svaki projekat, na svaku investiciju koju Vlada Republike Srbije radi, a to je važno za sve građane, bez obzira da li bili pripadnici jedne, druge ili bilo koje druge političke opcije, ali zaista se nadam da ćemo mi i ovaj projekat i ovaj koridor uraditi najbrže moguće, početi njegovu realizaciju, kao na kraju krajeva što smo završavali neke prethodne, tako da se vidimo uskoro na toj trasi koridora Pojate-Preljine. Hvala.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Reč ima narodni poslanik Snežana Petrović.
...
Srpska narodna partija

Snežana Petrović

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Zahvaljujem predsedavajući.

Uvažena potpredsednice Vlade, poštovane kolege narodni poslanici, kaže se da putevi povezuju predele i ljude. Ovo svakako potvrđuje i budući Moravski koridor, kao direktna veza između Koridora 10 i Koridora 11, ali kao interna povezanost zapadnih i jugozapadnih sa južnim i jugoistočnim delovima Republike Srbije i dalje sa Bugarskom, Grčkom i Turskom.

Otuda, budući Moravski koridor, odnosno deonica puta Pojate-Preljina, ima veliki strateški značaj za Republiku Srbiju, upravo zbog tog unutrašnjeg povezivanja, ali i povezivanja za zemljama regiona.

Treba ponoviti da će budući autoput povezati sva veća naseljena mesta preko Ćićevca, Stalaća, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke banje, Kraljeva i Čačka.

Značaj ovog koridora je tim veći, zato što na ovom području živi oko pola miliona ljudi i posluje preko 21.000 malih i srednjih preduzeća i preduzetnika.

Ako se uzme u obzir, da u ovom delu Republike Srbije ima šest planina, 20 manastira i 10 popularnih destinacija banjskog turizma, očigledno je kakav će značaj imati budući autoput za razvoj turizma ovog dela zemlje, ali i za privlačenje budućih potencijalnih investitora.

Pored izgradnje moderne saobraćajnice, kakav će biti Moravski koridor, važno je istaći da su predmet ovog projekta i regulacioni radovi na reci Moravi i okolnim vodotokovima, čijim završetkom će se trajno otkloniti opasnost od poplava u ovom području.

Sve navedeno veoma je važno za unapređenje kvaliteta života lokalnog stanovništva, ali i za industrijski, poslovni, turistički razvoj Centralne Srbije.

Obzirom da dolazim iz Užica, najvećeg grada Zlatiborskog okruga, osvrnuću se na značaj izgradnje Koridora 11, tj. autoputa od Obrenovca do Preljine, čiji kompletan završetak u ukupnoj dužini od 103 kilometara koji je najavljen do kraja godine, svi mi stanovnici ovog dela Republike Srbije željno iščekujemo.

Praktično, on će povezati Beograd i Čačak. Puštanjem u rad deonice autoputa na Koridoru 11 od Ljiga do Preljine, u oktobru 2016. godine u dužini od 40 kilometara, delom je olakšao putovanje na veoma teškoj i opterećenoj i rizičnoj Ibarskoj magistrali.

Na sam pomen Ibarske magistrale, vezuju se teške reči, velike gužve, rizik i smanjenje bezbednosti za učesnike u saobraćaju, do teških učestalih saobraćajnih nezgoda često i sa smrtnim ishodom.

S toga je izgradnja ovog autoputa, lično smatram, najvažnija infrastrukturna investicija za stanovništvo ovog dela zemlje, koja se realizuje uz veliko zalaganje i trud nadležnog Ministarstva uz podršku Vlade Republike Srbije i predsednika Republike.

Iz ličnog iskustva, a znaju to i moji zemljaci koji često putuju iz ovih krajeva ka glavnom gradu, da putovanje od četiri sata u jednom pravcu Ibarskom magistralom, pa i vraćanje istom relacijom u istom danu je veoma teško.

O problemima funkcionisanja putničkog i teretnog saobraćaja, da ne govorimo.

S toga je izgradnja autoputa od Pojate do Preljine i početak radova na deonici Preljina-Požega, predstavlja zamajac razvoja ovog kraja, otvaranje novih radnih mesta i dolaska potencijalnih investitora, što naravno predstavlja i ekonomski prosperitet ovog kraja.

Nadamo se u skorijoj budućnosti i nastavku izgradnji kraka autoputa preko Užica i Kotromana, prema Sarajevu, što bi Zlatiborski okrug i Zapadnu Srbiju izjednačilo sa ostalim krajevima gde su izgrađeni autoputevi u smislu kvalitetnijeg života stanovništva, lakšeg poslovanja privrednika, naravno usled smanjenja transportnih troškova i stvaranja povoljnih uslova za dolazak novih investitora u ove krajeve.

Izgradnjom autoputa na Koridoru 11 i povezivanje preko Moravskog koridora sa Koridorom 10 i regionom, turistička ponuda Zlatiborskog okruga i Zapadne Srbije sa svojim već poznatim destinacijama koje nudi Zlatibor-Tara-Zlatar -Mokra Gora, bila bi još atraktivnija i prihvatljivija kako za domaće, tako i za strane turiste.

Takođe, sve poznatiji i atraktivniji zdravstveni turizam na ovim prostorima, imao bi izgradnjom savremene putne infrastrukture veću prođu kod korisnika u budućnosti.

Pozitivni efekti, svakako, izgradnje autoputa na koridorima 10, 11 i Moravskom brojni su.

Zbog toga ćemo mi poslanici Srpske narodne partije u danu za glasanje podržati predloženi zakon. Hvala.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Zahvaljujem.
Reč ima narodni poslanik Milanka Jevtović Vukojičić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Milanka Jevtović Vukojičić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Zahvaljujem.

Poštovani predsedavajući, uvažena potpredsednice Vlade, kolege poslanici i poslanice, poštovani građani Srbije, pred nama se danas nalazi Nacrt zakona o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju Moravskog koridora, odnosno za izgradnju dela autoputa Pojate–Preljina.

Ovaj predlog zakona i te kako je značajan, jer ovim predlogom zakona rešava se prethodno pitanje, utvrđivanja eksproprijacije i to po hitnom postupku, utvrđuju se nadležni organi koji treba u ovom postupku da rešavaju, takođe u skraćenim rokovima.

Naravno da građani koji su korisnici nepokretnosti nad kojima će biti izvršena eksproprijacija, ni na koji način neće biti oštećeni, iz razloga što cena nepokretnosti ne može biti manja od utvrđene tržišne cene nepokretnosti na tom području, odnosno na području lokalne samouprave na kojoj se nepokretnost nalazi.

Takođe, ovaj predlog zakona omogućava da se što brže i efikasnije realizuje projekat, otpočne sa realizacijom ovog projekta autoputa Pojate–Preljina, koji je od vitalnog i životnog značaja za građane centralnog dela Srbije, na koji gotovo niko u zadnjih 70 godina, kada se tiče putne infrastrukture, bilo koje i drumskog saobraćaja i železničkog saobraćaja i vazdušnog saobraćaja, nije vodio računa do ove vlade, do našeg predsednika Aleksandra Vučića i, naravno, vašeg ministarstva, gospođo Mihajlović.

Već smo čuli da je dužina ovog koridora 110km, da će on prolaziti kroz gradove, da će on doprineti unapređenju života u gradovima: Čačak, Kraljevo, Trstenik, Ćićevac, Varvarin, Kruševac, da će izgradnja ovog autoputa doprineti povećanom privrednom rastu, da će građevinarska industrija za sobom, naravno, povući i proizvodnju, odnosno uključiti domaće građevinske operatere, da će se, naravno, povećati potrošnja domaćeg građevinskog materijala, a sve to svakako uticaće na rast BDP.

Putevi za građane Srbije znače život, bolji život građana. U fokusu politike Aleksandra Vučića i SNS jeste bolji život svakog građanina Srbije, bilo da on živi u Beogradu, bilo da on živi na severu Srbije, na jugu, na zapadu, u jugozapadnom delu naše zemlje.

Prema tome, izgradnja ovog koridora dovešće do povezivanja građana iz centralne Srbije sa građanima iz zapadne Srbije, sa građanima sa juga Srbije, sa građanima severa i, naravno, jugoistočnog dela Srbije.

Izgradnja Koridora 10 je od nemerljivog značaja takođe za sve građane Republike Srbije. Danas od Horgoša do granice sa Severnom Makedonijom stiže za nekih pet časova.

Kada se tiče Koridora 11, i tu je urađeno dosta. Deonica Ljig–Preljina je puštena i to svaki građanin vidi, to je deonica od 40km. Naravno da je započeta sa radom i deonica koja ide od Preljine do Požege, dužine je 30,9km, ali verujte kada se mi koji putujemo jugozapdanim delom Srbije, kada krenemo trasom Ljig–Preljina imamo osećaj da se vozimo u avionu, a ne u automobilu.

I te kako ste dosta učinili da Beograd postane transportni centar i drumskog i železničkog i vodnog i vazdušnog saobraćaja. Moram da navedem da je kompanija „Er Srbija“ u 2018. godini po osnovu bezbednosti svojih usluga nagrađena najvećom ocenom sa sedam zvezdica.

Takođe, moram da naglasim da ste izvršili rekonstrukciju 77km na železničkom Koridoru 11, to je Resnik–Valjevo, vozovi sada tu idu brzinom od 120km, a do 2012. godine išli su brzinom od 20-50km.

Takođe, koliko sam upoznata, radi se projektno-tehnička dokumentacija za dalju rekonstrukciju pruge Valjevo do državne granice i, naravno, ovaj krak koji bude građen na autoputu Koridora 11 iz Požege ići će u dva pravca, jedan pravac ići će do Užica, odnosno Kotromana, a dalje će se spajati sa Republikom Srpskom i Bosnom i Hercegovinom, a drugi krak ići će preko Ivanjice, Pešterske visovravni i spajaće se sa državnom granicom, odnosno sa Crnom Gorom.

Sve ovo što ste do sada uradili jeste u interesu boljeg života građana Srbije i mi iz SNS za to se zalažemo, nemamo nikakvu dilemu i ovo ćemo podržati.

Zahvaljujem.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Zahvaljujem.
Reč ima narodni poslanik Ivana Nikolić. Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Ivana Nikolić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Hvala predsedavajući.

Uvažena potpredsednice Vlade sa saradnicima, dame i gospodo narodni poslanici, zaista je zadovoljstvo danas govoriti o Predlogu zakona kojim se uređuje utvrđivanje javnog interesa za izgradnju autoputa E-761, još jednog u nizu posle izgrađenih 300km autoputa u prethodnom periodu.

Izgradnja Moravskog koridora je od izuzetnog strateškog značaja za Republiku Srbiju, kako za unutrašnje povezivanje i veću mobilnost, tako se prepoznaje i mnogostruki regionalni značaj.

Strateški značaj projekta ogleda se u povećanju dostupnosti opštinskim centrima, takođe u privrednim zonama i u turističkim destinacijama.

U zoni autoputa, o kome danas govorimo, već imamo industrijsku zonu, planira se još minimum dve da se izrade.

Takođe, na ovom potezu na dužini od 110 kilometara autoputa, tu nam živi pola miliona građana i imamo 20.000 firmi i to su sve kriterijumi koji apsolutno opravdavaju ovako značajan projekat i koji predstavljaju perspektivu za još bolji i brži razvoj tog dela Srbije.

Dobar put, dobra saobraćajna povezanost, svedoci smo od suštinske važnosti jesu za privlačenje kako domaćih, tako i stranih investicija.

Dolazim iz opštine Ub, i želim da prenesem iskustvo da zaista posebnu težinu i poseban značaj za ovako malu lokalnu samoupravu kao što je Ub ima izlaz na autoput.

Evo, mi se radujemo i završetku deonice autoputa E-763 i već se oseća ta jedna dobra atmosfera gde imamo fabriku u Obrenovcu, imamo fabriku u industrijskoj zoni Ubu, gde naši građani rade, a i te fabrike će proširivati svoje kapacitete i biće još novih radnih mesta.

Ozbiljnih investitora iz sveta i onih čiju pažnju možete da privučete nema mnogo i onda je do nas, a SNS to dobro prepoznaje, da stvorimo ambijent da oni dođu u Srbiju.

Građani Republike Srbije su svedoci da odgovorna politika, borbenost, marljivost i znanje daju rezultate. Zato mi danas posle nekoliko decenija možemo da za pet sati stignemo od Horgoša do Preševa, a u prethodnih 70 godina smo imali samo obećanja da će to tako ubrzo biti.

Zatim, do kraja godine imaćemo u funkciji autoput od Surčina do Čačka, a za dve i po godine i biće povezani građani Srbije, znači biće povezan Koridor 10 i Koridor 11.

Ne tako davno, imamo deceniju iza nas gde je isto bila data prilika i prethodnom režimu, gde je isto bio odvojen novac u budžetu za izgradnju saobraćajnica, ali kilometri autoputeva su pretočeni samo, nažalost u cifri na ličnim bankovnim računima fizičkih lica.

Takva praksa u aktuelnoj Vladi ne postoji, takva praksa u radu predsednika Aleksandra Vučića ne postoji i od odgovornog rukovodstva koji sprovodi program SNS.

Isto tako, naglašavam da je i danas ovako koncipiran predlog zakona, donosi se da bi sterilizacija ovako značajnog projekta izbegla loša praksa, usvajanjem zakona na dnevnom redu činimo jedan od prvih koraka u sprovođenju aktivnosti i iz ovog, možemo slobodno reći mega projekta.

Definitivno se unapred planiraju poslovi u vezi sa eksproprijacijom, poslovi i u vezi sa tehničkom dokumentacijom, kompletnom pratećom infrastrukturom i tako dalje.

Dakle sistemski odgovoran pristup svakom zadatku, domaćinsko ophođenje prema novcu građana Republike Srbije i pravdanog ukazanog poverenja aktuelnoj Vladi i predsedniku Republike Srbije daju, odnosno iznedriće ovakve projekte. Građani znaju i već su svedoci kakva politika je danas aktuelna, takvoj politici daju podršku, takva politika nema alternativu i znaju da je to put za pristojnu i modernu Srbiju. Svakako u danu za glasanje ja ću kao i moje kolege iz poslaničke grupe SNS podržati predlog zakona.