Dvadeseto vanredno zasedanje , 29.01.2020.

3. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Dvadeseto vanredno zasedanje

01 Broj 06-2/17-20

3. dan rada

29.01.2020

Beograd

Sednicu je otvorio: Veroljub Arsić

Sednica je trajala od 10:10 do 22:20

OBRAĆANJA

...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Hvala.

Reč ima po amandmanu dr Milan Ljubić. Izvolite.

...
Srpska napredna stranka

Milan Ljubić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Zahvaljujem.

Poštovani predsedavajući, uvažena ministarko sa saradnicima, poštovani narodni poslanici, značajne izmene ovog zakona su profesionalne kvalifikacije u oblasti planiranja i izgradnje, izdavanje licence inženjerima, arhitektima i prostornim planerima za obavljanje ove vrste stručnih poslova. Radi se o konstantnom usavršavanju i sticanju znanja, kompetencija.

Izmenama i dopunama Zakona stvoriće se uslovi za bržu i efikasniju realizaciju infrastrukturnih projekata koji su od značaja za Republiku Srbiju. Smanjuju se procedure, omogućava se brže izdavanje dozvola.

Sve ovo je značajno zbog ubrzanja realizacije projekta iz novog investicionog plana, čija je ukupna vrednost veća od pet milijardi evra.

Investicioni plan "Srbija 2025. godine" odnosi se na saobraćajnu, energetsku, komunalnu infrastrukturu i obuhvata izgradnju brzih saobraćajnica, projekte u drumskom i železničkom saobraćaju, kao što su izgradnja auto-puta Beograd-Sarajevo, Moravskog koridora, Fruškogorskog koridora, kao i izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta, rekonstrukcija pruge Niš-Dimitrovgrad.

Danas govorimo o povezivanju, drumskom, železničkom, vazdušnom, vodenom. Osnovna ideja povezivanja svih različitih projekata je stvaranje modernije, uspešnije, organizovanije i efikasnije Srbije. Uz uređene javne finansije, stabilnost i noviji investicioni plan Srbija se razvija. To nam govori koliko Srbija ide napred.

Ovo su važni koridori. Moći ćemo da idemo brzim i novim putevima. Danas je Srbija jedno veliko gradilište sa obnovljenom građevinskom industrijom koja značajno doprinosi stalnom rastu BDP, smanjenju broja nezaposlenih i rastu privrednih aktivnosti. To je dobra vest, to je ogroman napredak.

Sve ovo znači, svaki taj rast, u skladu sa stopom rasta, sa našim napretkom, veći prihod u budžetu. Plate će biti veće i penzije će biti veće. Sve ovo možete da radite kada imate stabilne finansije. Odgovornom politikom novac koji zaradimo investiramo u nešto što podstiče naš rast.

Danas Srbija, zahvaljujući Aleksandru Vučiću i SNS, može mnogo više nego pre u odnosu na one koji su je devastirali, koji su je opljačkali, ostavili nama da rešavamo probleme i nikada im na pamet nije padalo da vode računa o mladim ljudima, pripadnicima snaga bezbednosti, ni o kome drugom sem njih.

Sve ovo je u ekonomskom interesu kako bi Srbija rasla, razvijala se. Mnogo toga je urađeno i uloženo u poboljšanje poslovnog ambijenta, napretka na međunarodnim listama, danas smo na devetom mestu. Sve ovo će omogućiti Srbiji da se ekonomski rast naše zemlje u budućnosti nastavi. Zahvaljujem.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Hvala, dr Ljubiću.
Na član 36. amandman je podneo narodni poslanik Milorad Mirčić.
Izvolite.
...
Srpska radikalna stranka

Milorad Mirčić

Poslanička grupa Srpska radikalna stranka
Sasvim normalno bi bilo da mi ovde raspravljamo o nijansama Predloga izmena i dopuna ovog zakona, međutim, umesto toga da vidimo koliko je korisno, a koliko je štetno licenciranje prostornih planera.

Kada su u pitanju strana lica, mi ovde moramo da se bavimo nečim što nas podseća na ranije periode kada su predstavnici G17 bili ministri u Vladi, pre svega Mlađan Dinkić, koji je imao ovakav stil kao trenutno Zorana Mihajlović, koji je sadašnjem guverneru NBS kao član Vlade rekao da laže kao pas. Onda, nije mu bilo dovoljno to, nego je išao korak dalje, što je priznao kasnije da je obmanuo javnost da će oni koji budu glasali za Tadića imati po 1.000 evra.

Zar vas ne podseća ova atmosfera sad na taj period, kada neko ko je iskonski i dalje u toj matrici političkoj ovde se nabusito osiono ponaša prema predstavnicima onih koje je narod birao?

Vi mislite, drage kolege iz vladajuće koalicije, da je to dobro, jer vi niste ciljna grupa. Grdno se varate. Pitanje je samo trenutka, ako dozvolite ovo, pitanje trenutka kada ćete vi doći na red. Uostalom, idu izbori, u izborima niko ne može sa sigurnošću da prognozira kakvi će rezultati biti. Posle izbora sve je moguće, ali jedno je sigurno – ako SRS bude u mogućnosti da učestvuje u izvršnoj vlasti, da vodi ovu Srbiju, žestoko će se obračunati sa onima koji su nosioci kriminala i kriminalnih radnji, a među njima svi oni koji su bili perjanice G17+.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Hvala.
Reč ima, po amandmanu, dr Branimir Rančić.
Izvolite, dr Rančiću.
...
Srpska napredna stranka

Branimir Rančić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Zahvaljujem, predsedavajući.

Poštovani ministre, gospođo Mihajlović, poštovani gosti iz Ministarstva, poštovani narodni poslanici koji ste u sali, čitajući Predlog ovog zakona, obrazloženje i razloge za donošenje ovog zakona može se zaključiti da oni utiču na sveukupni razvoj Republike Srbije, odnosno ravnomerni regionalni i lokalni ekonomski razvoj, kao i međunarodno i unutrašnje povezivanje.

Pored izgradnje autoputeva, ja ih ovde ne bih nabrajao, jer su prethodnici o autoputevima dosta govorili, odnosno puno govorili i izgradnji brzih saobraćajnica, podvukao bih pitanje o ulaganju u „Železnicu“.

Kao što znate, predsednik Vučić najavio je, predstavljajući program 20-25, a Vlada u svom planu rada i budžeta za 2020. godinu i dalje za 2021. i 2022. godinu procenila na oko pet milijardi evra za ulaganje u infrastrukturne projekte, između ostalog i za „Železnicu“.

Nabrojiću: izgradnja brze pruge Beograd – Budimpešta, izgradnja beogradskom metroa, rekonstrukcija pruga Jajinci – Mala Krsna, rekonstrukcija pruge Niš – Dimitrovgrad, rekonstrukcija pruge Niš – Brestovac, rekonstrukcija regionalnih pruga i drugo.

U vezi sa tim, postavio bih pitanje gospođi Mihajlović – zašto nije pomenuta pruga Niš – Beograd koja treba da bude rekonstruisan do brzine od 130 kilometara na sat?

Sada imamo sledeću situaciju. Pruga Beograd – Novi Sad – Budimpešta planira se do 200 kilometara na sat, a pruga Beograd – Niš do 130 kilometara planira se do 130 kilometara na sat. Zato je predsednik Vučić zamolio Vladu i regionalno ministarstvo da razmisliti o mogućnosti da i ovaj deo pruge bude napravljen za brzinu veću, da ne bi posle dvadeset godina opet pravili rekonstrukciju te iste, jer će potrebe biti povećane. Ako možete odgovorite mi.

Hvala.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Hvala, doktore Rančiću.
Reč ima Prof. dr Zorana Mihajlović.
Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Zorana Mihajlović

| Ministarka rudarstva i energetike
Čekajte da ovo sklonim, ovo nije moj broj.
Dakle, mi smo počeli da radimo brzu prugu Beograd – Budimpešta i ona će da bude na 200 kilometara na sat. Dakle, radi se na Prvoj sekciji, na Drugoj sekciji, Beograd – Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad, a od marta meseca počinju radovi na deonici Novi Sad, pa sve gore, do granice.
U isto vreme krenuli smo da radimo Projektnu tehničku dokumentaciju upravo za ovu deonicu za koju ste vi i pitali, Beograd – Niš – Preševo. Beograd – Niš će biti brzina, dakle još uvek se razmatra da li 160 kilometara na sat, dakle ne 130, nego 160 kilometara na sat, ili 200 kilometara na sat.
U toku ove godine treba da se donese odluka, verovatno negde tu već do maja meseca i onda bi sledeće godine mogli da radimo na ugovoru o finansiranju.
Deonica od Niša do Preševa je deonica kojom ćemo ići 120 kilometara na sat. Za nas je to svakako važno zato što cela ta pruga Koridora 10 za nas je važna, a pre svega za kargo transport, naravno važno je i za putnički, ali kargo transport je nešto što je prioritet.
Dakle, realno je očekivati da sledeće godine možemo da imao Ugovor o finansiranju i da mogu da počnu radovi zato što bi ove godine i delom početka sledeće godine, praktično završavana dokumentacija.
I mislim da je to za Srbiju jednako važno kao i svaki auto-put koji smo završili zato što ako hoćemo uopšte da razvijamo naš tranzitni saobraćaj onda je to upravo taj Koridor 10, dakle, koji ide sa severa ka jugu i povezuje nas, na kraju krajeva, sa vrlo važnom lukom u Grčkoj.
...
Socijaldemokratska partija Srbije

Vladimir Marinković

Poslanička grupa Socijaldemokratska partija Srbije | Predsedava
Hvala, gospođo Mihajlović.
Reč ima narodni poslanik dr Rančić.
Izvolite.
...
Srpska napredna stranka

Branimir Rančić

Poslanička grupa Srpska napredna stranka
Ja bih vas još jedanput zamolio kao i predsednik Vučić da razmislite o ovoj mogućnosti da ova pruga zaista bude napravljena na 200 kilometara na sat, jer ja nisam stručnjak, inženjer, ali zemljište kroz Vojvodinu je faktički isto kao i zemljište duž doline reke Morave. Tu nemate problema sa Sićevačkom klisurom, tu nemate problema sa Grdeličkom klisurom, a već ima postojeća železnička pruga.

Dakle, još jednom razmislite ukoliko je tehnički moguće da kada gradimo nešto napravimo za sva vremena, a ne da posle 20 ili 30 godina ponovo pravimo rekonstrukciju, kao što je, ako ste slušali moje prethodno izlaganje kada sam pomenuo gospodina Simonovića koji je hteo da unazadi grad Niš na taj način što je hteo da elektrificira prugu kroz Niš i saobraćaj u Nišu bi bio za sva vremena zacementiran.

Hvala.