BRANKO LUKIĆ

Grupa građana Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Branko Lukić prvi put je izabran za narodnog poslanika u 14. sazivu, kao 13. na listi Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović, mandat mu je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu deo je poslaničke grupe Grupa građana - MI glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović. Član je Odbora za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja, i zamenik člana Odbora za odbranu i unutrašnje poslove i Odbora za Kosovo i Metohiju.


BIOGRAFIJA

Rođen je 1959. godine. Po profesiji je advokat.

Živi u Beogradu.


Poslednji put ažurirano: 12.09.2024, 14:54

Osnovne informacije

Statistika

  • 17
  • 6
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Peta vanredna sednica , 16.06.2025.

Hvala vam.

Poštovani ministri, poštovana predsedavajuća, koleginice i kolege poslanici, mi hoćemo da ukažemo na član 6. koji se odnosi na član 7. tačka 8. Zakona o javnim medijskim servisima gde se govori o besplatnom i jednakom predstavljanju političkih stranaka, ali samo u vreme izborne kampanje.

Dakle, ukoliko bismo želeli da izbegnemo da izmena bude kozmetičke prirode mi predlažemo da to predstavljanje se odnosi i na vreme van izborne kampanje, da se odnosi na sve političke subjekte i van političke kampanje.

Pre dve nedelje je došao podatak da se predsednik Aleksandar Vučić obratio javnosti u ovoj godini 190 puta. Svima je jasno da ko kontroliše medijski prostor kontroliše i politički narativ. Da bismo napravili pravilnu, jednaku utakmicu moramo svim političkim subjektima da omogućimo da svoje ideje putem javnih medija, pogotovo javnog servisa predstave građanima Srbije i biračima.

Vidimo da je ime Aleksandra Vučića dominirajuće u svim medijima. Na izborima sve izborne liste nose njegovo ime iako prema Ustavu Srbije član 111. predsednik Republike izražava državno jedinstvo Republike Srbije. na koji način Aleksandar Vučić izražava državno jedinstvo ukoliko se uvek stavlja na stranu jedne političke opcije? Dakle, naša medijska scena je preplavljena njegovom imenom, odnosno predstavljanjem SNS-a u javnosti.

Molim vas da razmilite i usvojite ovaj amandman kako bi svi u ovoj državi imali jednako predstavljanje u javnom servisu.

Hvala vam.

Peta vanredna sednica , 16.06.2025.

Hvala.

Uz svo dužno poštovanje, uvek ovako izgleda kada neko tumači šta ste vi to hteli da kažete, pa i kolega Jovanov je vrlo pogrešno protumačio ono što sam ja govorio. Dakle, kao što je moj kolega Pavić rekao, apsolutno nisam mislio da se zabrani predsedniku Aleksandru Vučiću da se pojavljuje na medijima, nego samo tražimo ravnopravnu zastupljenost u odnosu na rezultate izbora. Dakle, ne tražimo čak ni da se pojavljujemo u obimu koliko se pojavljuju predstavnici SNS. Drugo, danas smo čuli da je predsednik Vučić lider SNS. Ja sam mislio da je drugi čovek na čelu SNS, a ne Aleksandar Vučić.

Već sam govorio o tome da nije opravdanje ako je neko drugi nešto radio da i vi pogrešno radite. Ako Pera krade, ne znači da i vi možete da kradete. Ako je Koštunica radio isto to što danas radi Aleksandar Vučić, ne znači da je opravdano ono što radi Aleksandar Vučić, jer je pogrešno, ne samo po Ustavu, član 111, nego i po Zakonu o predsedniku, član 1, postupa protivno i Ustavu i Zakonu. Da nas neko sada ubeđuje da je to ispravno, apsolutno je pravno neprihvatljivo. Hvala vam.

Peto vanredno zasedanje, 10.06.2025.

Hvala vam.

Poštovani ministri, dobar dan, poštovane koleginice i kolege poslanici, i vama želim dobar dan.

Slažem se sa koleginicom Nestorović, koja više nije u ovom momentu sa nama, koja je kritikovala ovaj način rada Skupštine koji je postao uobičajen, gde se obavljaju objedinjene rasprave. Na ovaj način se umnogome onemogućuje da se iznese sve ono na šta poslanici imaju da prigovore. Ali u vremenu koje nam je dato ja ću da prođem kroz nešto što sam smatrao da drugi možda neće da obrade.

Možda izgleda čudno, ali ja bih vam skrenuo pažnju i na izveštaje Poverenika za zaštitu ravnopravnosti, Izveštaj 31 i Izveštaj 33 po nama je sporan pošto u sebi obrađuju rodnu ravnopravnost. Izveštaj 31 na dva mesta u članu 2. i Izveštaj 33 u članu 5. Međutim, primena Zakona o rodnoj ravnopravnosti je suspendovana do konačne odluke Ustavnog suda Srbije. Dakle, smatramo da je ovo greška i da bi pre usvajanja morala da se ispravi.

Kada govorimo o broju 34, Izveštaj o radu Državne revizorske institucije za 2024. godinu, koji je podnela Državna revizorska institucija, treba primetiti da se oni reklamiraju porukom da pomažu Republici Srbiji da mudro upravlja i koristi resurse. Mi smo imali prepisku sa ovom institucijom i našli smo da nikada nije izvršena revizija Ministarstva zaštite životne sredine i „Rio Sava Eksplorejšn“, a u Ministarstvu rudarstva i energetike obavili su neku sporednu reviziju 2018. godine. Radi se o pravnim licima koja raspolažu bez kontrole rudnim resursima vrednim preko 250 milijardi dolara, kako smo čuli od predstavnika vlasti Srbije.

Na pitanje naše poslaničke grupe postavljeno Državnoj revizorskoj instituciji da li se obavlja revizija legalnosti poslovanja Ministarstva rudarstva, a ako se nije obavila predložili smo hitno obavljanje revizije legalnosti poslovanja, jer se upravo i nelegalno odlučuje o raspolaganju državnom imovinom. Odgovorili su da reviziju nisu obavljali, niti je u planu za ovu godinu, jer se plan revizije usvaja godinu dana unapred. Dakle, konstatovano je da nije izvršena revizija.

Međutim, netačno je da ne može da se izvrši revizija u toku ove godine pošto zakon dopušta vanrednu reviziju i u toku godine, pa bismo na to skrenuli pažnju kada se bude odlučivalo o broju 34.

Kada se govori o broju 38, dakle o izveštaju Evropske komisije, ukazali bismo da je Evropska komisija u svom izveštaju navela, a to znamo iz ranijih stavova pod tačkom 58. su naveli, da za svako napredovanje Srbije u evrointegracijama mora da se postigne sporazum kosovskih i srpskih vlasti kako bi se postigao sveobuhvatan pravno obavezujući sporazum o normalizaciji na temelj uzajamnog priznavanja i u skladu sa međunarodnim pravom. Poziva se Kosovo i Srbija da provedu sporazume iz Brisela i Ohrida, dakle, bez obzira što ohridski nije potpisan, poziva se na njegovo provođenje i ukidanje srpskog protivljenja članstvu Kosova u regionalnim i međunarodnim organizacijama.

Dakle, to je ono što ćemo morati ispuniti ukoliko želimo da se pridružimo Evropskoj uniji i molim da se i ovo ima u vidu kada se bude odlučivao o tački 38.

Danas smo imali priliku da raspravljamo i o Predlogu zakona o zaštiti vazduha, bilo je nekih prigovora zašto nije nešto se pročitalo. Treba znati da smo u petak obavešteni o ovome što će danas da se raspravlja, a ovaj zakon ima 880 stranica. Ukoliko ova Skupština želi informisane i obaveštene poslanike, smatramo da treba smanjiti na minimum zakazivanje hitnih sednica i nastojati da se radi redovno i da se radi bez objedinjenih rasprava, pa ćemo imati vremena o svemu da prodiskutujemo.

Pod tačkom 23. nalazi nam se Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o zajmu, drugi zajam za razvojnu politiku zelenog rasta u Republici Srbiji između Republike Srbije i međunarodne banke. Ovaj zakon o zelenoj tranziciji je čist nastavak prodaje suvereniteta u energetskom sektoru. Ovim zajmom će se dalje prilagođavati pod navodnim znacima, regulativa zakonska i Srbija će se odreći desetina hiljada radnih mesta koji rade u termoenergetskom sektoru Kolubara, Kostolac, Tent, ali i rudari u javnim preduzećima za podzemnu eksploataciju uglja.

Pored brzog zatvaranja stuba stabilnosti srpske energetike, ovim zajmom je predviđena dalja prodaja i predaja srpske energetike stranim i domaćim tajkunima, kojima dajemo besplatno srpsku zemlju za izgradnju solarnih elektrana i vetrogeneratora, a pri tom im parama svih građana garantujemo cenu struje koju oni dalje prodaju na tržištu. Dakle, mi preko EPS-a garantujemo cenu struje i plaćamo sve razlike od tržišne do garantovane cene za sve količine koje oni proizvedu iako mi nećemo dobiti tu struju. To je pljačka građana i države i otimanje energetskog sistema.

Upozoravamo da će cena struje da drastično da se poveća. Pare se daju da bi se podstakle aukcije za obnavljanje obnovljivih izvora energije, za privatne investitore. Dakle, mi se zadužujemo da bismo podmazivali masnu gusku. Građani i država ne dobijaju aukcije i podsticaj privatnicima ništa. Država se zajmi i ovim parama garantuje cene, tako strani i domaći tajkuni apsolutno anuliraju bilo kakav rizik u poslovanju. Ugovorima o izgradnji solarnih kolektora i vetro-generatora nisu predviđeni troškovi reciklaže i zbrinjavanje posle 25-godišnje eksploatacije, a to su milijarde dolara, gospodo.

Dakle, da rezimiramo, Srbija ne dobija ništa osim ogromne štete na osnovu plaćanja kredita i kamata, uništavanja svoje energetike, uništavanja standarda građana, jer neće moći da plaćaju tu cenu električne energije.

Sve rizike i troškove preuzima Srbija i njeni građani, a tajkuni, strane korporacije nemaju nikakav rizik. Milijarde dolara za recikliranje nakon isteka 25 godina, Srbija će postati apsolutno kolonija. Ovo je najbolji osnov da Srbi nestanu kao što će nam nestati i suverenitet. Hvala vam.