ZORAN KRASIĆ

Srpska radikalna stranka

Rođen je 11. marta 1956. godine.

Završio je Pravni fakultet u Nišu.

Jedan je od osnivača SRS i dugogodišnji član Predsedništva kolegijuma radikala i član Centralne otadžbinske uprave. Bio je ministar trgovine u vladi Mirka Marjanovića od 1998. do 2000.godine. Šef je Pravnog tima za odbranu Vojislava Šešelja u Haškom tribunalu.

Na vanrednim parlamentarnim izborima 24. aprila 2016.godine, ponovo je izabran za narodnog poslanika.

Osnovne informacije

Statistika

  • 204
  • 0
  • 471
  • 1
  • 2 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo za narodne poslanike - Pitanja za Vladu

čeka se odgovor 22 dana i 19 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune Porodičnog zakona

čeka se odgovor 2 meseca i 24 dana i 14 sata

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Hvala.

Naš amandman se odnosi na ovaj član o kome se priča, ali mi smo tražili da se samo nešto promeni u vezi matičnog broja, zato što kada Vlada predlaže neki zakon ona ima status predlagača. Međutim, mi u proceduri već imamo i Predlog zakon o jedinstvenom matičnom broju.

Ali da proširim malo ovo. Svako dete, do 15 godine života, je po sili zakona u obaveznoj zdravstvenoj zaštiti. Sada vi pravite anketu - da li je. Pa, jeste, zakonska prezunkcija. To je prvi nedostatak ovog stava, trećeg ili četvrtog.

Međutim, napravili ste jednu grešku. Vi ste prilikom taksativnog navođenja svih tih podataka, koji su interesantni za predškolsko vaspitanje i ja bih rekao i negu deteta, jer u prvim godinama života to je više nega nego vaspitanje, morali da pođete od principa obaveznih i fakultativnih podataka, tim pre što izvor podataka su roditelji koji saopštavaju te svoje podatke.

U obavezne podatke koji moraju da se saopšte su, svakako, podaci o zdravstvenom stanju deteta, ne samo sa gledišta da li je kliconoša, da li može da izazove neke zaraze, itd, nego radi praćenja i nege, a vi ste ovo sve zgurali u nekoliko stavova i sami sebi nametnuli obavezu da vas neko prati i sa gledišta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a da pri tom mi nemamo odgovor u zakonu – a šta ako roditelj ne saopšti podatke. Šta ako roditelj ne saopšti podatke?

Ovi podaci o socijalnom statusu deteta, mislim, da ste morali da budete izuzetno oprezni, tim pre što Republika Srbija je u obavezi da vodi politiku nataliteta, borbu protiv bele kuge, po sistemu - svako dete je drago dete, bez obzira na socijalni položaj roditelja i na druge specifičnosti.

Svako dete je željeno dete. Nama su potrebna deca i sva deca treba da budu, sa gledišta države i zakona, izjednačena i zato i vam i kažem, pošto je ovaj zakon, praktično, prati dete od šestog meseca života do polaska u prvi razred osnovne škole.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Članom 6. Predloga zakona vrši se intervencija na članu 15. stav 3. osnovnog teksta u skladu sa izmenama i dopunama koje su nedavno usvojene u Narodnoj skupštini, a tiču se osnova sistema obrazovanja i vaspitanja, i to poprilično deluje jasno. Ali, oni koji su bili protiv onog predloga zakona, valjda bi trebalo da budu protiv ovog predloga zakona u ovom delu.

Meni je drago što u ovoj raspravi ima puno amandmana sa svih strana, i poslanici vlasti i poslanici opozicije su podneli i svi su to podneli sa ciljem da se popravi tekst, mi iz opozicije malo da vas kritikujemo, pa ovi koji su sa druge strane, i oni da vas malo kritikuju, da utiču na vas da popravite ovaj predlog zakona. I to je dobra rasprava i dobro je što Arsić vodi ovako demokratsku ovu raspravu da sučeljimo mišljenja, da bi pomogli ministru.

Gospodine Šarčeviću, kada ste radili ovaj predlog zakona i one prethodne predloge, očigledno onaj ko vam je činio pomoć ili uslugu, ko se konsultovao, kako ste vi rekli, sa 22 državne institucije itd, očigledno nije konsultovao neke elementarne stvari. Znači, kada su u pitanju zaposleni, postoji Zakon o evidencijama u oblasti rada, gde je tačno navedeno šta se sve vodi, koji podaci se registraciju kada su u pitanju zaposleni.

Gospodine Šarčeviću, u Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o predškolskom vaspitanju i obrazovanju nema mesta za odredbu o upotrebi pečata. To treba da ide su statut predškolske ustanove.

Znate, ne može sve da se gura u zakonsku normu, jednostavno, ne može. Vi ste ovde to ubacivali. Neko vas je, ja vas ne optužujem, ali neko od ovih 22 je zakazao.

Druga sednica Drugog redovnog zasedanja , 03.11.2017.

Evo, ovo što je obuhvaćeno članom 17. na koji se odnosi intervencija iz člana 8. Predloga zakona je dobar primer da je pola dobro, a pola ne valja. Pola koje je dobro to je ono što brišete, a druga polovina koja ne valja je ovo što dodajete.

Stvarno, gospodine Šarčeviću, nešto nije u redu sa ovim Predlogom zakona kada vas kritikuje i vlast i opozicija. Vidite i sami, skoro na svaki član Predloga zakona najmanje dva poslanika iz vlasti su podneli amandmane da vas upozore da nešto nije dobro. Hajde što nas iz opozicije ne slušate, to dođe nekako kao normalno, ali što ove vaše iz vlasti ne slušate, e to se zamislite, tu mogu da lipnu kraci, znate. Za čas, skupe se 126 i vas mogu da razreše.

Gospodine Šarčeviću, pošto je ovo predškolsko vaspitanje, svi ti programi koji se koriste imaju za cilj da na neki način kod te dečice podstaknu nešto što u krajnjem slučaju treba da bude reč odgovornost, i to društvena odgovornost. Kada su kod kuće sa roditeljima, babama, dedama, rođacima, to je jedna socijalna sredina u kojoj dobijaju neke navike koje možda i ne moraju da budu društveno prihvatljive i verifikovane i neophodne za obrazovni proces koji je sledeća stanica, odnosno sledeća etapa u njihovom razvoju.

Predškolske ustanove su dobre sa gledišta te socijalne klimatizacije deteta da shvati i ono što znači bezbednosti, da shvati šta to znači društvo, da shvati koje su to vrednosti koje društvo nagrađuje, a koje su to mane koje društvo na neki način kažnjava, a sve u cilju pripreme da dete kad krene u školu može da primi neophodnu količinu informacija, koje će u životu da predstavlja znanje i prihvatanje društvenih vrednosti.

Imovinska karta

(Beograd, 21.09.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 90000.00 RSD 03.06.2016 -
- Skupština gradske opštine Rakovica (Odbornik) Opština - 14000.00 RSD 21.06.2016 - 15.09.2016.
Poslednji put ažurirano: 08.03.2017, 12:42