DEJAN PISAREVIĆ

Nestranačka licnost

Rođen 12. septembra 1965. godine. Dejan Pisarević je inženjer drumskog saobraćaja, a po zanimanju je privredni preduzetnik.

2008. godine bio je kandidat Jedinstvene Srbije na parlamentarnim izborima na listi Socijalističke partije Srbije (SPS) - Partije ujedinjenih penzionera Srbije (PUPS) i Jedinstvene Srbije (JS).

Pisarević je 20. decembra 2010. u skupštini zamenio Jasminu Milošević, iz JS, koja je podnela ostavku na poslaničko mesto. Jedinstvena Srbija prema koalicionom dogovoru ima tri poslanika u Skupštini.

Odbornik je Jedinstvene Srbije u Skupštini opštine Velika Plana, izabran na lokalnim izborima 2008.

Predsednik je Opštinskog odbora JS u Velikoj Plani.
Poslednji put ažurirano: 19.02.2022, 19:41

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

TREĆA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 07.04.2011.

Uvažena gospođo predsednice, uvaženo predsedništvo, dame i gospodo narodni poslanici, koristeći svoje pravo da kao narodni poslanik postavim poslaničko pitanje ministru Milutinu Mrkonjiću. Pitanje je sledeće – da li će se nastaviti rekonstrukcija započetog regionalno puta L 214 koji spaja Veliku Planu sa Lapovom.
Naime, o čemu se radi? Godine 2006. započeta je rekonstrukcija tog puta i ona je urađena do naseljenog mesta Lozovik. Prilikom rekonstrukcije urađena je savremena signalizacija, vertikalna i horizontalna, zatim urađen je dobar zastor asfaltni itd.
Međutim, nastavak tog puta nije urađen i iz kog razloga nije urađen zaista ne znam. Da bi bliže shvatili koji je taj put, to je putni pravac koji se kreće od Beograda, preko Grocke, Velike Plane, Lapova i dalje. Samo kroz područje opštine Velika Plana to nije urađeno.
Ne mogu, a da ne primetim, da ne budem malo kritičan u celoj priči, moram ovako da kažem javno, da ovde u ovoj sali ima nas trojica poslanika iz Velike Plane, nažalost ništa nije urađeno. Ovde sam da bih pomogao svom mestu da se nešto uradi. Isto tako, mogu da kažem da se u okruženju, u okolnim opštinama uveliko radi i to zahvaljujući ipak poslanicima koji su ovde.
Daću primer Lapova. U Lapovu radi fabrika "Kronošpan" koja zapošljava ljude. Ne može niko da mi kaže da nije doprinos ovde, jer tamo je gospodin Zlatnić, predsednik SPO, a gospodin naš kolega verovatno ima doprinos, Mirko Čikiriz, tamo i tamo se zapošljava veliki broj radnika.
Drugi primer, opština Rača, koja je, takođe, mnogo manja od bilo kog pomoravskog sela, tamo radi fabrika "Jura" i trenutno radi tamo preko 600 radnika. Ne može niko da mi kaže da to nije delo naše predsednice, da je omogućila da rade ljudi i mogu da vam kažem da su ljudi prezadovoljni, od Natalinaca, Viševca itd., tamo iz tog kraja i svi hvale taj poduhvat.
Sledeći je primer opštine Svilajnac, tu je kolega Miša Marinković, koji je omogućio da nemačka fabrika "Reum" dođe u Svilajnac i da se zaposle radnici. Međutim, u opštini Velika Plana, koja ovde ima tri poslanika, a sva trojica smo iz tri različite partije, nije uradila ništa.
Šta je problem? Problem je u lokalnoj vlasti. Tamo većinsku skupštinu, u lokalnoj vlasti, čine odbornici DSS i odbornici SRS. Odbornici DSS i odbornici JS su tamo u opoziciji. Mi kritikujemo, ali uzalud. Trenutno je lokalni parlament u problemu, došlo je do prebega određenih odbornika u druge grupe i ta skupštinska većina je totalno nestabilna. Na ovaj način želim da iznesem taj problem i želim jednostavno da i naša opština bude uspešna kao i druge opštine.
Takođe, Podunavski region ovde ima pet poslanika. Sva petorica smo iz pet različitih partija. Znači, jednom rečju, jedno nejedinstvo, jedna nesloga je po sredi, da nijedna kapitalna investicija ne dođe u mesto gde živimo. Ljudi očekuju od mene, jer sam stalno tamo i na ulici i u selu, da nešto uradim i da se nešto pomogne.
Na ovaj način, eto, želim da pokušam, ako je moguće i pozivam predsednika opštine Velika Plana i njegove saradnike, ako imaju sluha, da uz moju pomoć i pomoć još dvojice poslanika koji su ovde, da uspostavimo kontakt opštinske i republičke vlasti, da se nešto uradi. Jer, kroz opštinu Velika Plana prolazi auto-put u dužini oko 40 kilometara na koridoru 10 i tamo bukvalno ništa nije urađeno. Takođe, u Smederevu je isti problem.
U tom smislu sam postavio ovo konkretno pitanje i, ukoliko ima sluha da se ovaj put uradi biće dobro, a biće dobro i ako želi predsednik opštine Velika Plana i njegovi saradnici da ih na neki način povežem, jer oni su očigledno u svađi sa Republičkom vladom, da nešto uradimo za dobrobit građana Velike Plane.

TREĆA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 07.04.2011.

Uvažena gospođo predsedavajuća, predsedništvo, dame i gospodo narodni poslanici, slušajući diskusiju našeg poslanika u prethodnom delu stekao sam utisak da smo mi ovde narodni poslanici opšte prakse.
Zašto opšte prakse? Mogu da vam kažem da se mi ovde kao razumemo u sve i svašta. Jednostavno, ovaj zakon koji je na dnevnom redu, a govoriću o Zakonu o prevozu u drumskom saobraćaju, to mi je struka, time se bavim i onda ću reći na tu temu konkretne stvari koje se tiču toga zakona. To bi bilo isto kao kada bih govorio o zakonu o veterini i medicini itd, pa da nešto nije tačno.
O čemu se ovde radi? Ovaj zakon je dobar i odličan. Za one koji ne poznaju ovu materiju mogu odgovorno da kažem da se ovaj zakon odnosi na uređenje saobraćaja u funkcionalnom i u organizacionom smislu. Ovaj zakon nema veze sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja, o kojem je bilo reči ovde od prethodnih sagovornika.
Zakon je dopunjen onim odredbama koje tačno preciziraju ono što treba za normalno funkcionisanje ove materije. Kao što svi znamo, saobraćaj je jedna živa stvar, jedna velika grana privrede od koje zavisi jedna država i on kao takav mora biti uređen. Ovim zakonom se tačno uređuje auto-taksi prevoz, prevoz linijski, prevoz vanlinijski i prevoz za sopstvene potrebe.
Kada govorim o auto-taksi prevozu, mogu vam reći da sam pre današnje Skupštine obavio razgovor sa dvadesetak taksista i dva udruženja iz opštine Velika Plana i Smederevo. Predočio sam ovaj predlog zakona i mogu vam reći da su zadovoljni.
Kao što sami znate, taksisti su jedna veoma ozbiljna kategorija, ogledalo jednog grada, jer stranac kada dođe u neki grad on se prvo obrati taksisti gde će i kako da ide. Oni su jedna sila, da ako nešto ne valja oni mogu to da svojim protestom pokažu.
Međutim, ovaj zakon njima odgovara. U kom smislu odgovara? To je tačno precizirano u članu 6a gde se jasno vidi, što do sada nije bilo, da taksi vozač može da pruža taksi usluge na području svog grada, što je normalno. Ukoliko započne vožnju van svog grada, ide u drugi grad, on je dužan da za vreme čekanja skine taksi oznaku, a ne isključuje taksimetar. To je normalno radi zaštite konkurencije. Na taj način je konkurencija onemogućena i to je odlična stvar.
Čulo se ovde u diskusiji da je potrebno više taksi udruženja. Mogu vam reći da na zapadu, recimo, ako grad propiše da je potrebno 500 taksista, 501 neće moći da bude, već će moći da kupi licencu u nekom drugom. To je dobro.
Šta je još jako dobro? To što je jako dobro za taksiste je način na koji se povezuju. U ovom trenutku se povezuje Zakon o bezbednosti saobraćaja odnosno Pravilnik o registraciji vozila. Prvi put sada novim tablicama su takoreći izbačeni divlji taksisti. To je dobra stvar i ko se bavi materijom on je primetio. Svako taksi vozilo koje ima firmu na krovu svog vozila mora da ima zadnju slovnu oznaku "TH" tako da divlji taksisti neće moći da stave firmu i da kupe putnike. To je dobar momenat koji je zakonom predviđen.
Kada je reč o javnom prevozu putnika, on se deli na linijski i vanlinijski javni prevoz putnika. Što se tiče linijskog prevoza putnika, manje-više, zakon je ostao u onoj meri kako jeste i sve odredbe koje su predviđene su odlične.
Kolega koji je ovde kazao da je za linijski potreban samo jedan autobus, on ne zna problematiku. Šta ako krene autobus na liniju, pa se pokvari? Ko će da ga zameni? Na toj liniji obično putuju đaci, deca itd. Deca kupuju mesečnu kartu, onda nema prevoza i mora da plati kartu drugom prevozniku. U tom slučaju su neophodna tri autobusa. Može vozilo da bude ispravno pri samom polasku na put, a može da dođe do kvara na nekom delu i tu je popravka od tri do pet sati. To je osnovni razlog koji je predvideo da budu tri autobusa i to je odlično rešenje.
Što se tiče vanlinijskog prevoza, tu je potreban jedan autobus i ne treba više jer se bavi određenom turom koja krene negde, obično su to ekskurzije itd. i uvek ima vremena da se neki drugi kolega angažuje oko tog prevoza da nastavi prevoz na dalju turu.
Ovde bi možda trebalo da uđe u kaznene odredbe, nije se računalo na taj momenat, to je drugi problem. To je problem na terenu. Znate da postoje republičke i lokalne linije. To su međugradske linije, ali se zovu republičke pošto se dobija rešenje od ministarstva. Te dozvole izdaje ministarstvo, a na lokalnom saobraćaju lokalna samouprava propisuje kako će da se obavlja prevoz.
Tu sada dolazi do jedne vrste zloupotrebe, ali na štetu građana. Šta se tu dešava? Ukoliko isti prevoznik koji ima liniju republičku i pokriva opštinsku liniju, on bi po pravilu trebalo da pošalje opštinski autobus na opštinsku liniju, a on stapa liniju. Znači, pusti republičku u to vreme i onda o istom trošku vozi i tu liniju.
Posledica je neodržavanje linije, a druga posledica što je karta zbog poreza na PDV 18%, ovde 8%, znači veća je karta. Tu bi možda trebalo u nekoj odredbi da se predvidi, možda takav slučaj niste imali, pa bi to trebalo na neki način da se uredi.
Pošto je neko spomenuo ovde da na linijskom prevozu ne može da bude vozilo manje, zakon je propisao da na linijskom prevozu može da bude vozilo od 20 sedišta. Znači, jedan minibus tipa "mercedes" ili "iveko", oni imaju 25 sedišta, oni su mali potrošači i oni mogu da stignu mnogo brže i bolje nego bilo koji drugi minibus neke veće kategorije, tako da lično mislim i u tom delu gde se odnosila kritika da nema osnova za kritiku.
Kod kategorija prevoza u drumskom saobraćaju koji je vanlinijski, to je drugim rečima ugovoreni prevoz. Znači, u vanlinijskom prevozu se ugovara prevoz, tačno se precizira vreme polaska itd. Tu je sve lepo definisano i predviđeno je da za sve vreme prevoza korisnik prevoza, odnosno poručilac usluga ima dokaz o upotrebi prevoza.
Tu je sada malo nejasna jedna stvar, jedna mala nepoznanica. Imao sam prilike u svom poslu da sretnem na terenu takav problem. O čemu se tu radi? Jasno je da mi prevoznici smo oslobođeni poreza na promet u vanlinijskom saobraćaju. U tom prevozu treba imati dokaz o uplati. Ne precizira se tačno da li je dokaz o uplati račun koji uspostavi naručilac usluge ili je dokaz o uplati izvod na kome se vidi da je plaćeno, ili je dokaz o uplati blanko račun koji je izdat od samih prevoznika. To bi trebalo da se uradi.
(Predsedavajuća: Narodni poslaniče, vreme koje je na raspolaganju vašoj poslaničkoj grupi je iskorišćeno.)
Da budem konkretan, ovaj zakon je dobar, a vidim da je vreme isteklo, ne bih hteo više da dužim. Lično mislim da ste shvatili poruku. U danu za glasanje podržaćemo ovaj zakon zato što je uneo mnoge novine i koji će pomoći ovoj materiji.

PRVA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 16.03.2011.

Poštovana predsednice, poštovani ministre, dame i gospodo narodni poslanici, moje drage kolege, ulažem repliku na osnovu izlaganja prethodne sagovornice, zato što je pomenula mog predsednika Dragana Markovića Palmu, koji nije tu. Želim joj reći da je gospodin Marković dobio poverenje građana da bude i narodni poslanik, kao i gradonačelnik Jagodine. On je to dokazao svojim delom, i to ne u jednom, nego u dva mandata. Nadam se da će i u trećem mandatu tako da radi. Njegov primer treba da slede svi. Hvala.

Whoops, looks like something went wrong.