GORAN STEFANOVIĆ

Nestranačka licnost

Rođen je 1972. godine u Vranju. Diplomirani je pravnik, advokat. Radi u advokatskoj kancelariji.

Član Demokratske stranke od 1996. godine. Predsednik je Opštinskog odbora Demokratske stranke u Vranju od 2005. godine. Izabran je za predsednika Gradskog odbora DS u Vranju (njegov četvrti mandat) 2011. godine.

Bio je poslanik u Narodnoj skupštini Republike Srbije i u sazivu 2007−2008. godine.

Angažovan u nevladinoj organizaciji "Chris", mreža odbora za zaštitu ljudskih prava – u timu advokata za pravnu pomoć.

Oženjen je, ima sina.
Poslednji put ažurirano: 20.02.2022, 09:32

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

Treća sednica, Drugog redovnog zasedanja, 11.11.2008.

Gospođo predsednice, poštovano predsedništvo, dame i gospodo narodni poslanici, uvaženi predstavnici Vlade, imam posebno zadovoljstvo i drago mi je što je napokon u Srbiji došao trenutak kada se raspravlja o sistemski bitnim zakonima, koji se odnose na reformu pravosuđa u Srbiji. Od 2000. godine se razmišljalo u tom smeru, konstatacija i činjenica postoji, i raspoloženje građana Republike Srbije ide u prilog tvrdnji da je, zaista, potrebna jedna korenita i ozbiljna reforma, kako joj sada pristupa Ministarstvo pravde.  
Imamo niz činjenica koje ukazuju na to da ovog trenutka pravosuđe nije na onom nivou kako je to predviđeno sistemski u državama EU, u državama gde je pravna sigurnost zagarantovana kako fizičkim tako i pravnim licima, svakako u onim sistemima kakav bi i Srbija jednog dana trebalo da ima.
Neću da ponavljam ono što ide u prilog tvrdnji da treba glasati o ovim predlozima zakona, što je bilo rečeno od strane pojedinih kolega. Svakako hoću da se osvrnem na pojedine detalje koji su isticani od strane predstavnika opozicije, pre svega, koji se odnose na ukidanje pojedinih opštinskih sudova i svođenje njihove ingerencije na nivo osnovnih sudskih jedinica.
Svakako, tvrdnja da će pravda građanima Srbije u onim opštinama, pre svega, manjim opštinama, gde se ukidaju opštinski sudovi i svode na sudske jedinice, biti nedostupna, nisu tačne, imajući u vidu da će te sudske jedinice obavljati funkciju opštinskih sudova, da će postupati i imati sudeće dane, da će sudije po principu i po mehanizmu slučajnog određivanja iz sudske uprave osnovnog suda, i rotacijom pojedinih sudova, dobijati sudije koje će biti specijalizovane za pojedine oblasti, koji će biti nepoznati tim malim sredinama, koji će doprinositi jednom efikasnijem i boljem sudskom postupku, da li u krivičnom ili parničnom postupku, to nije bitno.
Svakako i rad na usavršavanju i specijalizovanju sudija će doprineti da pojedini postupci koje imamo priliku da cenimo i vidimo da traju u nedogled i da vidimo da zaista pravda u ovom trenutku može da bude duga, nije primereno za društvo koje pretenduje jednom ozbiljnom razvoju i u tom slučaju i takvoj situaciji smo prinuđeni da ozbiljno prionemo ovom poslu i da se ova reforma dovede do kraja.
Ono što, kao činjenicu, hoću da istaknem, a odnosi se na Predlog zakona o uređenju sudova, a nije ovde istaknuto od strane predstavnika pozicije, svakako je činjenica da se sistemski utvrđuje pravo onih najboljih sudskih pripravnika, koji polože pravosudni ispit sa najboljom ocenom, samim zakonom, odredbom zakona im se priznaje pravo da nakon položenog pravosudnog ispita zasnuju radni odnos na neodređeno vreme, tj. budu primljeni na mesto sudskog pomoćnika u tom sudu u kom su radili.
Na ovaj način se daje šansa onima koji su najbolji, mladim ljudima koji dosledno i odgovorno hoće da primenjuju zakon, a sve u interesu građana Republike Srbije.
Imajući u vidu da imamo priliku da razgovaramo i o uređenju sudova, u smislu organizacije i u smislu teritorijalne organizacije i nadležnosti, hoću da kažem da, imajući u vidu da privredni sudovi, u kontekstu celokupne reorganizacije privrednih sudova, imamo jedan amandman koji ćemo u razgovoru sa predstavnicima Ministarstva pokušati da dogovorimo.
Da, takođe, jedna jedinica Privrednog suda u Leskovcu funkcioniše u Vranju, s obzirom na to da imamo velike potrebe i da je jedan od prevashodnih ciljeva neformiranog Udruženja privatnih preduzetnika, koje teži razvoju Pčinjskog okruga, formiranje odeljenja sudske jedinice Privrednog suda Leskovca, sa sudećim danima u Vranju, a ne kao do sada sa postupajućim danima samo u nekim privrednim prestupima.
Mislim da je to presudno bitno za razvoj Pčinjskog okruga, generalno Vranje, kao centar Pčinjskog okruga i u tom smislu ja ću, kao poslanik Pčinjskog okruga, podržati ovaj predlog zakona. Hvala lepo.

PRVA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 29.10.2007.

Poštovani gospodine predsedniče Narodne skupštine, dame i gospodo narodni poslanici, javljam se za povredu Poslovnika po članu 104. stav 1.
I dalje čitavog dana se grubo narušava dostojanstvo Narodne skupštine Republike Srbije, počev od lokalnih problema što se tiče odbornika, uglavnom SRS, što se tiče nekih lokalnih koalicija koje vidimo i konstantno se dovodi u pitanje izražena izborna volja građana, koja po meni u toku čitave današnje diskusije predstavlja jedno ključno pitanje.
S obzirom da nam se bliže izbori, zaista je ključno pitanje izborne volje građana, kao što vidimo naročito onih birača i građana koji se izjašnjavaju i svoj glas daju SRS.
Vidimo da se u nizu opština dešavaju situacije, što je danas izneseno od strane pripadnika SRS, da isti ti odbornici napuštaju odbornički klub SRS i pri tome pristupaju nekom drugom odborničkom klubu ili nastupaju kao samostalni odbornici.
Saglasno toj priči, ovde danas nije pomenuto da nije problem kod odbornika SRS da oni, da li sad navedeni nekim motivom u kontekstu, kako smo čuli, plaćanja, para ili nekih drugih usluga od strane nekih grupacija, postupaju.
Imamo ovde jednu situaciju koja je vezana za lokalni parlament SO Vranje, gde odbornici SRS takođe nisu ispoštovali odluku svog opštinskog odbora.
Znači, nije bilo trgovine, nije bilo uzajamnih dogovaranja i napuštanja odborničke grupe, već jednostavno odbornici SRS nisu ispoštovali odluku Opštinskog odbora Vranje i od ukupno osam odbornika koji su participirali u SO Vranje, samo njih troje su ispoštovali odluku Opštinskog odbora, a njih petoro ostalo je da potpomažu opštinskoj većini.
U toj opštinskoj većini ne participira DS, već većinu čine odbornici SPS, DSS i SRS. Imajući u vidu celokupnu ovu diskusiju, potrošen maltene čitav dan, trudili smo se da apelujemo i da kažemo da imamo bitne teme za raspravu, da imamo raspravu i o amandmanima koji su podneseni od strane poslaničke grupe SRS, a naročito imajući u vidu novu sednicu Skupštine koja je zakazana, na kojoj je jedna od tačaka dnevnog reda zakon o Ustavnom sudu, za koga svi znamo da je goruće pitanje, za koga svi znamo da je preko potreban Republici Srbiji, tako da u svakom slučaju današnji potrošen dan, pre svega, ne služi dostojanstvu ni svih nas pojedinačno, niti Narodne skupštine.

TREĆE VANREDNO ZASEDANjE, 19.06.2007.

Dame i gospodo narodni poslanici, uvaženi gospodine ministre, pred nama je danas zaista jedan od suštinskih zakona, odmah nakon Ustava.
Kao što smo rekli, situacija u kojoj se država Srbija našla posle perioda privremenog finansiranja, uredbama, tj. ovo je trenutak kada treba zaista ozbiljno razmotriti ovaj dokument, a uvođenje ove kontrole od strane zakonodavnog doma, u svakom slučaju, treba pozdraviti.
Ono što sam hteo, pre svega, ovde da pozdravim, u smislu namere Vlade Republike Srbije, to je dalji rad na poboljšanju standarda građana Republike Srbije, misleći, pri tom, na održavanje na snazi potpisanih protokola između sindikata prosvete, sindikata zdravstva i sindikata pojedinih institucija kulture i Vlade Republike Srbije i, u određenom delu, pojedinih državnih organa, odnosno državnih službenika.
U svakom slučaju, ti protokoli će biti nastavljeni i njihova realizacija je potvrđena i sadržana u ovom predlogu budžeta, što je dobro.
Hteo sam da proverim, a bitno je za standard drugih građana, naročito građana na jugu Srbije, odakle ja dolazim, za Pčinjski okrug, opštinu Vranje i sve druge opštine Pčinjskog okruga, kao jednog od najsiromašnijih okruga u Republici Srbiji, gde je veliki broj nezaposlenih ljudi, činjenicu, a ovde se u raspravi govorilo o njoj, koliki su ti novčani iznosi na ime transfera koji se prebacuju opštinama, tj. lokalnim zajednicama i gradovima.
Činjenica koja me je ohrabrila i koja mi ukazuje da Vlada ima nameru da radi na tome da se ravnomerno razvija ostatak Srbije u odnosu na Beograd i Vojvodinu, jeste da je u 2006. godini, kao transfer, namenjen iznos od 108.034.000 dinara, što je prebačeno i realizovano u 2006. godini, a u 2007. godini taj iznos je 2,5 puta povećan, tako da je u toku 2007. godine, budžetom koji je danas pred nama, projektovano i određen je transfer za opštinu Vranje u iznosu od 285.311.000 dinara.
U svakom slučaju, sada je sve na opštini Vranje, kao i na drugim opštinama, čija su sredstva, prema podacima koje sam video u memorandumu i protokolu, uvećana najmanje dva puta, negde i do tri puta.
Znači, treba da na najbolji način implementiraju ta novčana sredstva i da obezbede, pre svega, bolju infrastrukturu, kada govorimo o jugu Srbije, a onda i da porade na nekim drugim planovima, pre svega, na polju zapošljavanja.
Ono što je, takođe, dobro i što treba pokazati kao činjenicu koja je obuhvaćena ovim predlogom budžeta jeste da je u okviru budžeta Ministarstva poljoprivrede predviđen zaista impozantan novčani iznos - od 14,5 milijardi dinara.
Ovo je novčani iznos će, pored poboljšanja životnog standarda ljudi koji su na budžetu, koji rade u zdravstvu, prosveti i kulturi, podići i životni standard ljudi koji žive na selu, koji se bave poljoprivredom.
Tu su i nastojanja Ministarstva poljoprivrede da se kroz subvencije, kroz konkretne projekte, ukazuje našim poljoprivrednim proizvođačima na one kulture koje su profitabilne, na kulture koje se mogu lako prodati, tako da na taj način mogu sami da doprinesu da njihov životni standard bude veći, da se isplati baviti se poljoprivredom.
Činjenica je da u Vranju imamo "Britiš-ameriken tobako", kao ozbiljnu firmu, koja po ugovoru sa Republikom Srbijom, sa Agencijom za privatizaciju, ima obavezu da od poljoprivrednih proizvođača na teritoriji Pčinjskog okruga otkupi sav duvan, prema klasifikaciji i prema kriterijumima i evropskim standardima, koji se proizvede na teritoriji Pčinjskog okruga. U obavezi je, po ugovoru, da to otkupi u iznosu od 50% svoje proizvodnje. Ovog trenutka ne može da popuni ni kapacitet od 5% svoje proizvodnje.
Mislim da će i u tom slučaju Ministarstvo poljoprivrede poraditi na tome i da će subvencija za zasade duvana biti znatno veća u odnosu na druge, neprofitabilne kulture, koje naši ljudi koji žive na selu, poljoprivrednici, nisu dovoljno stručni da obrade, a nisu dovoljno stručni ni da procene situaciju na tržištu.
Moja zamerka, kao i većine mojih kolega narodnih poslanika, jeste što nije iskazano, u odnosu na projektovani iznos iz Nacionalnog investicionog plana i iz kapitalnih investicija, koji su to prioriteti, na koji način će se oni određivati.
U svakom slučaju, očekujem će Ministarstvo, tj. Kancelarija za Nacionalni investicioni plan i druga ministarstva konsultovati lokalne zajednice o prioritetima koji su neophodni i da će zajedno rešiti koji su to kapitalni projekti i ono što je neophodno za sve lokalne sredine.
Ono što je za Vranje najbitnije, na šta sam ukazivao i sa ove govornice, jeste da u Vranju postoji veliki broj radnika koji su zaista stručno kvalifikovani, pre svega, mislim na radnike tekstilne industrije, kožarske industrije. To su ljudi koji su u ovom periodu ostali bez posla, a imaju kvalifikaciju i znanje i hoće da rade.
Opština Vranje je prosledila projekat Ministarstvu vezan za industrijsku zonu Bunuševac i ističem to kao prioritet ovog ministarstva. Ja ću se zalagati za to da što pre taj projekat krene u realizaciju, jer je to presudno za opštinu Vranje i za Pčinjski okrug.
Kao narodni poslanik Demokratske stranke, glasaću za ovaj budžet, što preporučujem i drugim kolegama.