Zahvaljujem, gospodine predsedavajući, član 53. Predloga zakona, govori o utvrđivanju prestanka rada na položaju i tumačeći i čitajući ovaj član, mi smo došli do zaključka da je on pre svega deklarativnog karaktera i amandmanom smo predložili da se izmeni i st. 1. i 2. i da član dobije konstitutivni karakter, odnosno da sa dispozitivom rešenja utvrdi dan prestanka rada na položaju, a da u obrazloženju budu sadržani razlozi zbog kojih prestaje rad na položaju.
Prema Predlogu zakona, obrazloženje sadrži i datum i razloge. Budući da je već predviđeno stavom 1. da se prestanak radnog odnosa utvrđuje rešenjem, potrebno je da u dispozitivu rešenja, po našem mišljenju bude utvrđen datum prestanka radnog odnosa.
Ukoliko bi se zadržalo rešenje koje je dato u predlogu zakona, to bi značilo da radni odnos na položaju prestaje po sili zakona danom ispunjavanja razloga, a da se rešenje donosi najkasnije u roku od 8 dana, od dana kada radni odnos već jeste prestao, čime se stvaraju praktični problemi, jer iz prakse znamo da je onda, ako se donese u roku od osam dana, to može da bude i osmi dan, onda se u praksi stvaraju problemi, da se izvrši odjava dotične osobe i u Fondu za penziono i u Fondu za zdravstveno osiguranje.
U obrazloženju za ne prihvatanje amandmana, upravo se i poziva na to da je norma deklarativnog karaktera, i da zato ne treba da stoji datum prestanka, pa smo to mi shvatili iz tumačenje i zato smo podneli zahtev i kažem opet, iz čisto praktičnih razloga, zbog daljih postupaka, koji slede posle donošenja rešenja i odjave tog lica, predlažemo da se uvede konstitutivni karakter i da u dispozitivu stoji datum prestanka radnog odnosa. Hvala.