JADRANKO VUKOVIĆ

Nestranačka licnost

Rođen je 1961. godine. Po profesiji je pravnik.

Važi za čoveka od poverenja predsednika SRS Vojislava
Poslednji put ažurirano: 17.02.2022, 15:20

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

ŠESTA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANJA, 28.12.2011.

Dame i gospodo narodni poslanici, u članu 7. razdeo 3 glava 3 tačka 16) Kancelarija saveta za nacionalnu bezbednost i zaštitu tajnih podataka, funkcija 110, ekonomska klasifikacija 411 – plate, dodaci i naknade zaposlenih, u kolonama devet i 11 iznos 12.777.000 dinara zamenjuje se iznosom 777.000 dinara. Dakle, ovde predlažemo uštedu 12 miliona dinara.
Srpska radikalna stranka smatra da je rad Kancelarije saveta za nacionalnu bezbednost i zaštitu tajnih podataka nepotreban jer postoji BIA koja ima isti delokrug rada. Dovoljno je da BIA podnosi izveštaj najvišim državnim organima. Nema potrebe da se kroz rad kancelarije stvaraju dodatne institucije i filteri informacija.
U tom kontekstu ovaj amandman dovodi do uštede od 12 miliona dinara. Ta sredstva se preusmeravaju na jačanje javne bezbednosti građana, kao i radi smanjivanja kriminala i korupcije u oblasti za koju je nadležan MUP Srbije. Stanje u kojem se nalazi MUP mora biti popravljeno, jer je država godinama štedela na izdacima za MUP, posebno za one policajce koji su najviše izloženi rizicima na svom poslu. Mora se povratiti ugled MUP u narodu.

ŠESTA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 09.12.2010.

Dame i gospodo narodni poslanici, Srpska radikalna stranka  podnela je amandman na član 7. sa predlogom da se u članu 24. Zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi doda stav 3. koji glasi: predsednik Republike, na predlog ministra odbrane i uz prethodnu saglasnost radnog tela Narodne skupštine nadležnog za pitanje odbrane i bezbednosti, može skratiti trajanje služenja vojnog roka za određenu partiju vojnika za najviše 15 dana."        
Gospodine ministre, dame i gospodo narodni poslanici, inače sam Predlog odluke da se obustavi služenje vojnog roka nije sporan, zbog toga što se nastoji da se vojska profesionalizuje, već je sporan način na koji se to u ovim okolnostima i u ovom konkretnom trenutku uspostavlja.
U obrazloženju odluke se navodi da se obustavom obaveze služenja vojnog roka sprovodi obaveza iz člana 135. stav 4. Zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi. Ovaj član propisuje da će Narodna skupština Republike Srbije obustaviti obavezu služenja vojnog roka nakon potpune profesionalizacije Vojske Srbije.
Iz izostavljenog obrazloženja ne može se zaključiti da je profesionalizacija sprovedena. Navodi se da, prema strategiji odbrane Republike Srbije, vojska treba da ima 10.918 profesionalnih vojnika, te da se očekuje da će do kraja 2010. godine biti popunjeno preko 90% formacijskih mesta.
Gospodo poslanici, podnosilac ovog predloga je bio dužan da nas obavesti o strukturi tih 10.918. pripadnika, kako bi bili obavešteni koji vidovi vojske se razvijaju, koliko pripadnika pripada pojedinim vidovima.
Po meni, normalno je da ratno vazduhoplovstvo i protivvazdušna odbrana, kao tehnološki najrazvijeniji vid vojske, ima najviše profesionalnih pripadnika vojske. Tu mislim na stručno-tehničko-obrazovni kadar, ovo se isto odnosi na raketne jedinice, oklopnu artiljeriju itd. Međutim, mi ništa od toga ne znamo, zato sumnjamo da će sada vojska biti jača ako se profesionalizuje, kao što se predlaže.
Ustav Republike Srbije je promenio raniju ulogu vojske sa pretpostavkom da ćemo se udružiti u neki vojno odbrambeni savez, da vojska više ne brani suverenost i teritoriju. Neko je predvideo da vojska jedino učestvuje u izvršenju međunarodnih ugovora i odbrani od terorizma.
Gospodine ministre, treba da nas obavestite o veličini i strukturi vojne sile u okruženju, pre svega mislim kako na okupiranu teritoriju Republike Srbije Kosovo i Metohiju i na Republiku Hrvatsku, susednu Republiku Hrvatsku, imajući u vidu njihove razvojne tehnološke mogućnosti, tako i o ceni koštanja jednog profesionalnog vojnika za budžet, kako bismo znali odmah koliko to košta državu, odnosno da li smo u stanju da finansijski podnesemo profesionalizaciju vojske, pod uslovom da od sada postajemo jači, tj. da je bezbednost države podignuta na viši nivo.
Dalje, mi treba da imamo u vidu da nismo razvili ministarstvo za vanredne situacije i da praktično sada nemamo slobodnih ljudskih kapaciteta za slučaj elementarnih nepogoda, kao što su poplave, požari i zemljotresi. Ta pitanja su do sada uspešno bila pokrivana kontigentom vojnika na obaveznom odsluženju vojnog roka.
Vi ste, gospodine ministre, kao odgovoran čovek među prvima bili u Kraljevu i sami ste javno pozivali građane da pomognu svojim komšijama kojima su ugrožene kuće, srušene itd. Znači, ovo je veliki problem, po meni.
Takođe, ostaje nejasan zakon o dobrovoljnom služenju vojnog roka, jer nismo u stanju da sagledamo koji interes za to postoji, da li će svako moći da služi vojni rok ko to želi, i kako će se u praksi realizovati ovo pravo građana. Podsećamo na primer Švajcarske koja je neutralna zemlja da ima vrlo razvijen odbrambeni sistem, sa kombinacijom profesionalizacije i obavezne obuke.
Dakle, gospodine ministre, očekujem odgovor od vas na ova pitanja, kako bismo se mogli izjasniti o vašem predlogu za donošenje odluke o prestanku opšte vojne obaveze.

OSMO VANREDNO ZASEDANjE, 17.06.2009.

Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na član 76. stav 1. tačka 2), koji je predlagač odbio sa obrazloženjem da se amandman ne prihvata jer se stavom utvrđuje namena sredstava za naknadu štete oštećenim licima.
Dame i gospodo narodni poslanici, SRS smatra da je u sadašnjoj situaciji opšte ekonomske krize osnivanje još jednog državnog organa kao što je garantni fond necelishodan, trošadžijski potez Vlade Srbije.
U ovom konkretnom slučaju, u Predlogu zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju susrećemo se sa garantnim fondom, dakle, još jednim novim državnim organom koji Vlada Srbije formira, novim organom koji će biti još jedan korisnik već ionako opterećenog budžeta Republike Srbije.
Srpska radikalna stranka se, po ko zna koji put, u diskusijama i raspravama o svim ovim amandmanima pita gde je ovome kraj, kako se u vreme današnje opšte ekonomske i svake druge krize Vlada Srbije ponaša, o kakvoj se štednji ovde radi, kada se čini upravo suprotno?
Iz svih ovih razloga moj amandman je da se u članu 76. stav 1. tačka 2) Predloga zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju briše. Zahvaljujem se.