VLADIMIR JOVANOVIĆ

Demokratska stranka

Rođen je 13. decembra 1973. godine u Prokuplju.

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

ŠESTA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 11.12.2004.

Dame i gospodo narodni poslanici, moj amandman uopšte nije rezultat nekih prikupljanja jeftinih političkih poena, nego je moja želja bila, a i želja mojih kolega poslanika iz opštine Prokuplje, koji su morali da povuku svoje amandmane, da stvarno ukažemo na jedno teško stanje, uopšte u opštini Prokuplje i uz pomoć određenih pokazatelja da dokažemo da je opština Prokuplje oštećena ovakvim transferom republičkih sredstava.
Ovde sam spremio te pokazatelje, ali vidim da je uzaludno pričati o tome, jer ministar finansija nije ovde da to čuje, s jedne strane, a s druge strane mislim da mogu da govorim u ime svih opština Topličkog, Jablaničkog, Pčinjskog okruga, da su mahom sve oštećene ovakvim načinom, osim možda jedne koja se vezuje za rođaštvo, odnosno za korene ministra finansija i to je konkretno opština Vlasotince.
Pa upoređujući podatke opštine Vlasotince odakle je, koliko znam, mama gospodina ministra, i podatke opštine Prokuplje, samo na prvih par podataka se vidi, Prokuplje je dobilo 59 miliona, Vlasotince 66 miliona. Prokuplje ima 48.501 stanovnika, a opština Vlasotince 33.312 stanovnika. Po broju osnovnih škola, takođe i po broju seoskih izbornih jedinica, odnosno seoskih mesnih zajednica, vidi se razlika.
S ove govornice smo čuli javno obećanje gospodina ministra da će ovakve stvari biti moguće ispraviti 31. marta. Željno očekujem taj datum i dotle ćemo možda malo i ćutati o svemu ovome, a inače ćemo izneti još veći broj podataka koji govore u prilog tome, da je ovaj budžet deljen po principu imovine Topalovića u filmu Maratonci trče počasni krug. Još samo treba da dobijemo odgovor koliki je naš deo. Hvala.

ŠESTA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 11.12.2004.

Moja namera stvarno nije bila da ukažem da je Vlasotince dobilo više nego što treba. Vlasotince treba, kao nerazvijena opština, još više da dobije, ali sam hteo da ukažem da se nisu koristili pravi kriterijumi, odnosno nisu ispoštovani kriterijumi zakona. Ako je kodeks zakonitost, onda mi uporedite Apatin i Prokuplje sa tim pokazateljima, pa ćete videti da sam govorio istinu.

ŠESTO VANREDNO ZASEDANjE, 13.07.2004.

Poštovani predsedniče, dame i gospodo narodni poslanici, moram da kažem na samom početku da zaista poslanička grupa DS – Boris Tadić ima više racionalnih razloga da podrži ovaj zakonski projekat.
Na prvom mestu tu je naš principijelni stav da ćemo, bili vlast ili opozicija, uvek podržavati ove reformske zakone i sve ono što nas vodi ka EU. Drugi racionalni razlog je i onaj najvažniji, zato što ovaj zakon vodi ka daljem suzbijanju sive ekonomije i uvođenju reda i discipline u ekonomski sistem, finansijski sistem naše zemlje. Zatim, u skladu sa našim stavom za zajedničkom državom, ovaj zakon uskladiće poreske sisteme dveju država članica i to je još jedan od razloga zašto podržavamo ovakav zakonski projekat.
Međutim, pored svih ovih racionalnih razloga, moram da navedem jedan emotivni, što je, prostim jezikom rečeno, ovaj zakon naše čedo. Čedo Demokratske stranke, kao i set zakona koji su se javljali ovde u ovom sazivu.
Mislim da je naše čedo i verujem gospodinu Aci Vlahoviću da je naše čedo, kao i dvadesetak zakona koji su bili ovde, i mi ćemo ih podržati.
Da se ne bi pomislilo da ćemo svaki zakon koji dođe kao predlog Vlade Republike Srbije na dnevni red podržavati, da ćemo ga aminovati, bez ikakvog kritičkog preispitivanja, moram da kažem da su i povodom ovog zakona poslanici poslaničke grupe DS – Boris Tadić podneli nekoliko amandmana. Ti amandmani su u vezi sa nejasnoćama oko korisnika slobodnih zona, kao i u vezi posebnih poreskih stopa; međutim, o tome ćemo više kada bude rasprava po amandmanima.
Ono što nas daleko više zabrinjava od izglasavanja ovakvih zakonskih projekata, to je njihovo sprovođenje, njihova implementacija. Naime, primeri iz bliske prošlosti nam govore da ovakvi zakonski projekti ne bivaju realizovani, a sve zbog određene političke atmosfere, političke klime koja se stvara, kao i zbog neprincipijelnog stava političara prema vitalnim procesima u našem društvu. Primeri koji govore da se zakoni ne sprovode zbog ruiniranja samih institucija koje treba ovakve zakone da sprovedu su odmah tu iza nas.
Na prvom mestu, to je proces privatizacije, koji se u političkoj kampanji zloupotrebljavao, pa sada imamo i prepirke među članicama vladajuće koalicije oko tog samog procesa i u ovoj godini je, faktički, sveden na nulu. Takođe smo nedavno u ovom domu izglasali Zakon o sprečavanju sukoba interesa koji se ne primenjuje, a čak i neki ministri u Vladi Republike Srbije direktno krše odredbe tog zakona.
Iskreno se nadamo da će Ministarstvo finansija, odnosno Vlada Republike Srbije smoći snage da napravi takvu atmosferu i da poveže dobru kadrovsku politiku da se ovaj zakon sprovede, jer je on stvarno dobar, da ne ponavljam razloge koji su ovde ko zna koliko puta ponovljeni. Toliko. Hvala.

Poslednji put ažurirano: 13.09.2016, 07:39