IVICA DAČIĆ

Socijalistička partija Srbije

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Ivica Dačić je funkciju narodnog poslanika obavljao šest puta do sada. Prvi put je izabran za narodnog poslanika u prvom sazivu, od 1991. do 1993, zatim u četvrtom sazivu, od 1997. do 2001, kao i u šestom sazivu, od 2004. do 2007. godine. Ponovo je izabran u 11. sazivu, od 2016. do 2020. godine, 12. sazivu, od 2020. do 2022. godine, te u 13. sazivu, od 2022. do 2023. godine.

U 12. sazivu bio je predsednik Narodne skupštine, i predsednik Odbora za prava deteta. Tokom 12. saziva na redovnim skupštinskim zasedanjima prisustvovao je 206 sati, dva puta se obraćao u plenumu u svojstvu poslanika, i nije učestvovao u javljanju za postavljanje poslaničkih pitanja, kao ni u javljanju za obaveštenja i objašnjenja. Prisustvovao je izglasavanju 340 akata, od čega je za jedan glasao “protiv”, a za 340 se izjasnio “za”.

U 13. sazivu izabran je za poslanika kao prvi na listi IVICA DAČIĆ – PREMIJER SRBIJE, mandat mu je potvrđen 01.08.2022. godine. U 13. sazivu bio je predsednik poslaničke grupe IVICA DAČIĆ - Socijalistička partija Srbije (SPS). Podneo je ostavku na početku saziva, mandat mu je završen 25.10.2022.

U 14. sazivu izabran je za narodnog poslanika kao prvi na listi Ivica Dačić – Premijer Srbije, mandat mu je potvrđen 06. februara 2024. godine. Ostavku je podneo na početku saziva, mandat mu je završen 1. maja 2024.


BIOGRAFIJA

Rođen je 01. januara 1966. godine u Prizrenu. Završio je gimnaziju "Stevan Sremac" u Nišu. Diplomirao je na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, sa prosečnom ocenom 10.

Od 1992. do 2004. godine bio je savezni poslanik u Veću građana Savezne skupštine SRJ i SCG. Bio je predsednik Odbora za javno informisanje 1996, a od juna 1997. i član Odbora za spoljnopolitičke odnose. Od 2000. godine je bio član Odbora za bezbednost i spoljnu politiku oba veća savezne skupštine.

U Prelaznoj Vladi Republike Srbije od oktobra 2000. godine do januara 2001. godine bio je ko-ministar za informisanje.

Bio je predsednički kandidat 2004. i 2012. godine. 2004. godine osvojio je 4,04 odsto glasova, a 2012. godine 14,23 odsto glasova.

Od jula 2008. do jula 2012. godine obavljao je funkciju prvog potpredsednika Vlade Srbije – zamenika predsednika Vlade i ministra unutrašnjih poslova. Od jula 2012. do aprila 2014. godine obavljao je funkciju predsednika Vlade i ministra unutrašnjih poslova. Tokom 2015. godine bio je Predsedavajući OEBS-a.

Nakon parlamentarnih izbora 2012, postao je premijer Republike Srbije i ostao je na čelu Ministarstva unutrašnjih poslova. Izabran je 2012.godine za glavnog pregovarača Srbije u pregovorima sa predstavnicima Vlade Kosova. Nakon izbora 2014. godine obavljao je funkciju ministra spoljnih poslova u Vladi Srbije, a na to mesto je ostao i nakon izbora nove Vlade 11. avgusta 2016. godine, sve do 2020. godine.

Na funkciji Prvog potpredsednika Vlade zaduženog za spoljnu politiku i bezbednost i ministra spoljnih poslova bio je od 26. oktobra 2022. godine.

Za ministra unutrašnjih poslova i potpredsednika Vlade izabran je 2. maja 2024. godine. Miloš Vučević podneo je ostavku 28. januara 2025. Narodna skupština konstatovala je ovu ostavku 19. marta 2025, čime je ovoj Vladi prestao mandat.

Ponovo je za ministra unutrašnjih poslova i potpredsednika Vlade Vlade izabran 16. aprila 2025.

Bio je predsednik Košarkaškog kluba „Partizan“ i predsednik Rukometnog kluba „Partizan“, potpredsednik Jugoslovenskog olimpijskog komiteta i predsednik Sportskog saveza Srbije. Bio je i predsednik FK „Palilulac“.

Dobitnik je priznanja "Najevropljanin" za 2009. godinu, Ordena prijateljstva Ruske Federacije 2018. godine i priznanja Statueta "Kapetan Miša Anastasijević" 2018. godine.

Bio je u fakultetskoj organizaciji Saveza komunista, a 1990. postao prvi predsednik mladih socijalista Beograda. Osam godina, od 1992. do 2000. godine je bio portparol Socijalističke partije Srbije. Za člana Izvršnog odbora Glavnog odbora Socijalističke partije Srbije izabran je na Drugom kongresu 1992. godine.

Za predsednika beogradskog odbora Socijalističke partije Srbije biran je 2000. i 2002. godine. U januaru 2003. godine izabran je za predsednika Glavnog odbora Socijalističke partije Srbije. Decembra 2006. godine izabran je za predsednika Socijalističke partije Srbije, i na toj poziciji je i danas.

Poslednji put ažurirano: 17.04.2025, 06:26

Osnovne informacije

  • Samostalni poslanik
  • Beograd
  • Prizren
  • 01.01.1966.
  • diplomirani politikolog
    • Ministar unutrašnjih poslova
    • Potpredsednik Vlade

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 07.10.2025.

Žao mi je što nisu tu poslanici. To su abra-kadabra, čas ih vidih, čas ih ne vidiš. Ja ovamo pogledam, oni se vrate, uzmem papire, oni odu. Ne želim da se bavim njima pošto imamo veoma malo vremena.
Hoću da vam kažem da je od 1. novembra do 6. oktobra, znači do juče bilo 25.172 skupa. Od toga je sigurno 97, 98% bilo neprijavljenih koji nisu u skladu sa Zakonom o javnom okupljanju. Taj zakon nije donet u poslednjim godinama, taj zakon je donet ko zna kada.
Isto tako bilo je 13.138 lokacija na kojima se saobraćaj blokiran. Pogledajte koliko je to skupova, neprijavljenih, koliko problema za policiju da obezbedi te skupove, a da pri tome dodam nasilje koje se pojavilo posle 28. juna prema policijskim službenicima, a onda napadi na policiju zbog navodne policijske brutalnosti.
Ako je neko prekoračio ovlašćenja, policiji je bar lako, svako ko koristi sredstva prinude mora da koristi izveštaj o tome. Postoji služba Unutrašnje kontrole koja se time bavi, ali pazite, 152 policijska službenika su povređena od 12. avgusta do šestog.
Kako 152 policijska službenika povređena, a policijska brutalnost? Koliko onda treba da bude hiljada i hiljada demonstranata povređeno ako su povređena 152 policajca?
Što se tiče kampa u Loznici, to sam hteo malopre da kažem dok je gospodin bio prisutan. Mi smo to na vreme javili moldavskim partnerima i neke ranije aktivnosti. Oni su uhapšeni pre izbora u Moldaviji, ali zašta su se oni obučavali navodno. Da se biju sa policijom na dan izbora, da prave nerede, jel to liči na nešto što se ovde dešava? Da vas pitam u kom kampu su se ovi vaši ovde obučavali i u kojoj zemlji i od strane koje službe?
Što se tiče premijera Macuta, nemojte da pričate o premijerima. Mirko Cvetković je bio toliko prisutan u javnosti da je zasenio sve ostale funkcionere Demokratske stranke u vreme kada je bio premijer. Boris Tadić se nije čuo od Mirka Cvetkovića, kako da ne, on je vodio glavnu politiku. On je bio glavni politički tumač i vodio je telo sa najvećim ovlašćenjima u Srbiji, ali dobro.
Što se tiče ovog što govori o levici, znam da on misli da Amerika i Engleska biće zemlja plenumska, ali daleko je on od tih nekih ideala za koje se predstavlja. Uostalom, svi oni, ova dvojica koja su otišla, pa oni su čuli na „Novoj“ da studentkinja neka koja je sa ETF-a je rekla, na pitanje šta je program studentske liste, šta je program studenata, kaže – Srbija i hrišćani. Ovi padoše u nesvest. Kažu joj –bolje da se niste izjasnili. Pa jel to program njih koji su izašli iz sale? Pa nije.
Slušajući njega, kaže – dok mi ovde sedimo, traje pobuna. Ne znam koliko je bilo malopre, koliko je bilo, čekaj da vidim. Danas u 12 sati je bilo 530 ljudi u Beogradu na 10 lokacija. Velika pobuna zaista.
Što se tiče takođe Generalštaba, DS i derivati DS imaju iskustva u tome, pa oni su dali Maršalat da SAD naprave ambasadu. Vi ste dali, mi smo bili protiv, u Gradskoj skupštini jedva je to prošlo, zato što ste morali da vrbujete neke druge da glasaju za to, nije bitno koga, pa sve ste učinili da Amerika dobije ambasadu, dajući taj Maršalat, to je dvor, Maršalat dvora.
Na kraju, kada pričamo o zabranama, znate li koliko ja slušam o tim zabranama? Pa jedno 30 godina sigurno. Evo, danas je 7. oktobar. Evo, da vam kažem, ako je 5. oktobra bila borbena strategija, 6. oktobra ste odmarali, 7. oktobra ste se već raspali, a da vam kažem, ja ovde nemam ni s kim da polemišem o 5. oktobru. Pa, ko je od vas učestvovao u 5. oktobru?
(Ana Jakovljević: Pa mi čas nismo tu, čas jesmo.)
Ne, ne, pa niste. Ja vama ništa nisam dobacivao, ako ste pratili, sedeo sam ovde pet sati i ništa nisam dobacio. Prema tome, nemojte da mi dobacujete. Jel razumete? Nisam se vama ništa obraćao, jer vi u tome niste ni učestvovali. Pričam o liderima DOS-a, o predsedništvu DOS-a. Koštunica. Gde je Koštunica? Uostalom, Koštunica je podržao Tomu Nikolića na izborima. Je li tako? Koštunica je podržao Tomu Nikolića, u odnosu na Borisa Tadića.
Zoran Đinđić je, nažalost, ubijen, što je najveća tragedija, upravo za vreme vlasti koja je došla posle 5. oktobra. Gde je Nenad Čanak? Goran Svilanović? Nigde. Nebojša Čović, Mićunović, Korać, Iakov, Milovanović, Dušan Mihajlović, Perišić, Veselinov, Vuk Obradović, Batić, Branislav Kovačević? Znate ko je ostao? Rasim, Ugljanin i Velja Ilić. I ne znam gde je bio Marijan Rističević.
(Borislav Novaković: Ana, da li ovo korespondira sa onim što treba da govori ministar unutrašnjih poslova?)
E, to su vam tekovine 5. oktobra. I nemojte da pričate o nekim zabranama, zato što ste vi hteli da zabranite, 7. oktobra ste me već zvali. Demokratska stranka, kada je ubijen Đinđić, koga ste hteli da zabranite i da uhapsite? Koštunicu. Zato što ste rekli da je to politički motiv za ubistvo Đinđića, a Đinđić mi je rekao da dok je on živ neće ići u koaliciju sa Koštunicom i sa G17 Plus. Prema tome, nemojte da pričate o tome i nemojte mi dobacivati. Vi ste govorili o zabranama. Ako već govorite i ako se već služite mačem, onda budite spremni da od njega i poginete. Hvala vam.

Prva sednica Prvog redovnog zasedanja , 06.03.2025.

Zahvaljujem.
Dame i gospodo, pošto je na dnevnom redu Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja ne putevima, podsetiću da je osnovni tekst zakona više puta menjan, da je on donet 2009. godine. Naravno, složena materija i rešenja koja utiču na građane Srbije nameću da postoji veliki broj zainteresovanih subjekata, a između ostalog nisu samo građani – fizička ili pravna lica, nego i privreda. Zato se često dešavaju kontinuirane izmene ovog zakona, kako bi se odgovorilo novim potrebama i taj zakon unapredio u skladu sa potrebama prakse.
Rešenja u ovom Predlogu zakona o izmenama i dopunama ovog zakona su prevashodno usmerena na rešavanje problema nedostatka profesionalnih vozača u Republici Srbiji, kako bi se pomoglo toj transportnoj privredi i omogućio priliv novih vozača u komercijalnom saobraćaju. Takođe, ovim predlogom se olakšava procedura uključivanja u saobraćaj vozila čije je korišćenje od opšteg društvenog značaja, kao što su izgradnja auto-puteva, različiti kapitalni ili naučno-istraživački projekti i istovremeno ova predložena rešenja doprineće većoj bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.
Da se ne bih javljao povodom ovih amandmana koji su bili, većina amandmana je bila podneta sa osnovnim tekstom, predlogom da se briše. Međutim, da se mi razumemo, Predlog ovog zakona je proizašao, pre svega, iz zahteva onih krugova koji su van MUP-a. Znači, mi ovde imamo samo, pošto je ovo jedan interresorni zakon, da tako kažem, i tiče se različitih ministarstava, jedan član koji se tiče MUP-a, a on se odnosi na… Kada je reč o privremenom oduzimanju, jel tako Lakićeviću, ovde je načelnik saobraćajne policije, privremenog oduzimanja predmeta koji je bio upotrebljen za izvršenje prekršaja prema vozaču, počiniocu težeg prekršaja iz oblasti bezbednosti javnog saobraćaja i sve ostalo je na neki način deo proizašao iz potrebe da se pomogne toj transportnoj privredi, da se pomogne ljudima. Bilo je velikih problema, isticao je rok za te tzv. kvalifikacione kartice.
To je taj petogodišnji rok koji je bio propisan zakonom i pošto zakon nije donet do kraja 2024. godine. Mi smo upravo na zahtev tih udruženja različitih, sećate se, bilo je to objavljivano, mnogi od njih su najavljivali određene neke proteste sa pravom zato što nije stiglo da bude na dnevnom redu Narodne skupštine, odnosno Agencija za bezbednost saobraćaja nije uspela da stigne da zameni toliki broj tih kartica. Znači, prema podacima Agencija za bezbednost saobraćaja, broj profesionalnih vozača kojima bi kvalifikaciona kartica istekla u 2024. godini je 82.000 vozača, a to je taj petogodišnji rok koji je bio propisan zakon. Upravo udruženja prevoznika su ukazala na potencijalni problem i mogućnost da veliki broj profesionalnih vozača neće moći da nastavi da obavlja poslove profesionalnog vozača usled nemogućnosti sticanja pet periodičnih obuka u roku od pet godina od dana izdavanja kvalifikacione kartice, što je uslov za produženje te kartice, a kada tome dodate, znate da su u tih pet godina, to su bile godine koje su praktično bile izgubljene, a to je godina sa kovidom, 2020. i 2021. godina, a kada ovlašćeni centri za obuku nisu mogli da održavaju obavezne seminare. Tako da su mnoge zemlje članice EU svojim propisima omogućile profesionalnim vozačima taj dodatni rok za sticanje pet periodičnih obuka u cilju produženja kvalifikacione kartice profesionalnog vozača.
Imajući u vidu značaj ovog problema, Vlada je 20. decembra donela Uredbu o posebnim uslovima važenja kvalifikacionih kartica vozača izdatih do 31. decembra 2020. godine.
Upravo sada dopunom kroz zakon, dopunom ovog zakona omogućiće se ovim profesionalnim vozačima produžetak važenja kartice i Koda 95 najduže sedam godina od datuma izdavanja kartice. U praksi to će značiti da vozači koji obavljaju prevoz tereta i putnika na teritoriji Republike Srbije da će moći da nastave obavljanje ovog posla bez izdavanja novih dokumenata.
Oni bi se nesmetano mogli kretati van granica Srbije, i moraće naravno, da podnesu zahtev za izdavanje nove vozačke dozvole u kojoj će biti upisan taj međunarodni Kod 95 sa rokom važenja najduže sedam godina od datuma izdavanja kartice. Upravo to je bio i glavni motiv zašto idemo sada sa izmenom ovog zakona.
Inače, u planu je donošenje novog, odnosno da tako kažem, jedna obimnija i sistematičnija izmena zakona koja se baš tiče bezbednosti u saobraćaju u smislu preispitivanja kaznene politike, jer znate da mi stalno izvlačimo zaključke na osnovu pre svega broja saobraćajnih nesreća i broja poginulih ljudi u saobraćajnim nesrećama. Veliki broj ljudi koji izazivači saobraćajnih nesreća su praktično povratnici. Tako da to onda nameće i neke zaključke ili razmišljanje o tome na koji način ta kaznena politika da bude u narednom periodu.
Znači, to je suština ovih predloženih, da sada ne idem po amandmanima.
Želim samo da kada sam se već javio, nisam hteo da koristim to vreme pošto su bile određene primedbe na ponašanje pripadnika MUP ovde u ovoj zgradi Skupštine, želim da dodam, da samo dve stvari istaknem. Pošto je od strane nekih bilo napomenuto da je namerno izazvana ta dojava o bombi u Skupštini, mislim da svima treba da bude jasno da policija postupa profesionalno. Svi koji se bave ovim poslom, a ima među pripadnicima i vladajućih partija i opozicionih, oni koji su profesionalno bili i u MUP znaju kako se reaguje u tim situacijama i na koji način se obavlja taj tzv. kontradiverzioni pregled.
Inače, taj pregled se obavlja u ovoj sali i u glavnim salama Skupštine pred svako zasedanje i spolja pred svako zasedanje Narodne skupštine Republike Srbije i tu nema nikakvih izuzetaka. Policajci koji tu dođu u prisustvu službenih pasa koji se bave pronalaženjem eksplozivnih naprava, detektori se tu koriste i jedan broj ljudi koji se nalazi pre svega u policijskoj brigadi, ali u Jedinici za zaštitu i obezbeđenje određenih objekata i ličnosti ne razlikuje da li je neko pripadnik vladajućih ili opozicionih političkih stranka i da li se neke prostorije koriste za ove ili one.
Inače, mi svakodnevno imamo, mi smo pre desetak dana, dvadeset dana imali jednu dojavu da je na aerodromu postavljeno ne znam koliko eksplozivnih naprava, na mestima i da ukoliko se u roku od dva sata ne proglasi obustava međunarodnog saobraćaja avio da će biti aktivirane. Vi morate da postupate.
Ovo nije politika, ovo je policija, i molim da neko ne zloupotrebljava to, jer mi moramo da reagujemo na svaku prijavu.
Druga stvar, oko ulaska u zgradu ovde. Narodna skupština je ovlašćena i ona sama, a ja sam bio predsednik Narodne skupštine, pa imam priliku da o tome naravno, i svedočim, mada to nije bilo u vreme kada sam ja bio predsednik, ali ne znam, koje godine mislim da su bilo čak pre 10 godina donete određene odluke, ili kako se to kaže, o unutrašnjem redu ovde u Skupštini, MUP je ovde u Skupštini samo po vašim odlukama da brine o redu u Skupštini. Pravila vi utvrđujete, pa i utvrđujete šta se unosi u zgradu, šta se ne unosi u zgradu. Tako je definisano da se u sale ne unose i u centralni hol hrana i piće. Nikakve veze nema to sa postupanjem policije.
Ako postoji neka potreba, ja pozivam i sve nadležne odbore ovde koji se tim pitanjima bave, da ta pitanja regulišu, pošto mi nemamo fizički sada odvojene kontrole za hol i druge sale i ovu glavnu salu. Jedino sada da postavimo na svakih 10 metara posebne kontrole za ovu ovde salu itd. ali to je sada stvar odbora, odnosno ne znam da li je to Administrativni odbor. Tako da vas molim da i tom pitanju posvetite pažnju kako ne bi pripadnici policije dolazili u jednu situaciju da oni moraju da arbitriraju kako će da se u određenom trenutku ponašaju.
Isto tako bih zamolio i poslanike da imaju u vidu da to što neko ima imunitet ne znači da je oslobođen od odgovornosti za vršenje krivičnih dela. Tačno se zna na šta se taj imunitet odnosi. Odnosi se na pritvaranje i to u određenim slučajevima.
Sa druge strane, poslanici se ne pretresaju prilikom ulaska. Znate šta znači pretres? Ono kroz šta vi ovde prolazite nije pretres. Vi ostavljate torbe, kapute, sakoe ili ne znam šta još. Putovali ste svuda po svetu. Ja kada sam ulazio u Kongres ili kada sam ulazio u ruske prostorije, pa da ste najveći mogući prijatelj na svetu ako nešto ne uradite, neće vas pustiti da uđete.
Znači, molim sve da se pridržavaju propisa. Ostavi se torba. Imate pregled, to je rendgen, vidi se šta je u torbi, poslanik prolazi kroz KD vrata tzv. Ako ima upozorenje da postoji nešto što je metal zamoli se da to izvadi. Poslanici se ne pretresaju. Nemoj neko da laže i da ovde govori svima da je neko nekoga pipkao ili pretresa. Upravo zato što se poslanici ne pretresaju neki su mogli da unesu šta su uneli.
Tako da, to je puna istina o svemu i ne bih hteo da sada idem dalje i policija će se strogo pridržavati. Uostalom, nismo mi od juče. Ovde je to 30 godina. Trideset godina postoje ista pravila. Skupština nema svoje obezbeđenje, nego se koristi MUP.
Da ne komplikujem dalje. Neću se više javljati oko ovih amandmana. Ne znam ni da li su ljudi koji su podnosili amandmane ovde prisutni, ali vas molim da razumete da ovaj zakon je promenjen isključivo zbog ljudi koji su profesionalni vozači i potrebe da oni nemaju problema kada sada idu da rade i da voze naročito van granica naše zemlje. To je osnovna suština. Hvala.

Prva sednica Prvog redovnog zasedanja , 06.03.2025.

Hvala.
Zakasnio sam da se javim povodom ove tačke, ali da samo dodam. Želim da se zahvalim na podršci što se ovoga tiče. Čisto da znate da smo time izašli u susret, još jednom ću ponoviti, transportnoj zajednici, odnosno svim ljudima, svim firmama i pojedincima koji su se žalili na to da nemaju sve sertifikate i dozvole da bi mogli da obavljaju posao vozača. Problem je nedostatak profesionalnih vozača koje imamo u našoj zemlji. To je suština ove zakonske izmene. I nama je bilo žao što ona nije stigla da bude na dnevnom redu pre Nove godine, kada je to isticalo.
Sve zemlje u svetu su produžile važnost svega toga na još neku godinu, mi smo izašli sada u susret i moći ćemo da odgovorimo pozitivno svima njima. Mislim da će oni svi biti oko ovoga zadovoljni. Ali bih hteo da to ljudi znaju, jer u ovoj kakofoniji i u ovom nasilju u kojem smo imali prilike da prisustvujemo i učestvujemo, da budemo ovde, mislim da neko možda neće to ni da čuje, niti da konstatuje da se tako nešto desilo. Zato je bilo bitno da ovo bude na dnevnom redu, jer da smo čekali sada da to dođe do nekih sledećih sednica, imali bismo problema za ljude koji se bave ovim poslom profesionalno.
Izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima je kompleksna i ona će ići u narednim mesecima i kada se bude izabrala nova Vlada, ali mi smo već tu započeli sa svim tim aktivnostima. Tako da želim da se zahvalim na ovoj podršci.
Želim da samo još dodam na kraju ovo o čemu je govorio prvi potpredsednik Vlade i ministar Mali, svako ko je počinio bilo koji prekršaj ili krivično delo, što se tiče Ministarstva unutrašnjih poslova, biti doveden i predat tužilaštvu koje mora da kvalifikuje ta dela. Uviđaji su u toku. Mi radimo i upravo ovo što se sada dešava, o čemu je i on govorio, završena je sednica Skupštine grada, bilo je incidenata, bilo je i tih konotacija da su građani, eto, policija kao maltretira građane, legitimiše građane, a kao privatno obezbeđenje čuva…
Kakvo privatno obezbeđenje? Reč je o obezbeđenju koje Skupština grada, kao i svaka druga skupština opština i gradova, angažuje. Pri tome, imate obezbeđenja tih stranaka i tih ličnosti, oni su kao neki… Znate u kakvu smo mi situaciju dovedeni? Na primer, desilo se ono što se desilo u Novom Sadu i sada gađaju policiju raznim predmetima i desilo se da je neko iz te grupe, iz tog dela gde je bila policija uzvratio, odnosno taj predmet vratio tamo, i to je strašno. Znači, sad je veći problem što je neko vratio predmet otuda, nego neko ko je bacio to na policiju. Ali pazite, evo u kakvu mi sad situaciju dolazimo. Znači, kao i ovde ispred Skupštine grada Beograda. Odgovorni smo što ih nismo pustili da uđu. Mi smo došli kao policija zato što nas je pozvala Skupština grada, kao i svaka druga skupština, kao i ova Skupština ovde, da održavamo javni red i mir. Ko može da uđe, to nije naša stvar, to je stvar, može da uđe valjda onaj ko je poslanik, ko je odbornik. S druge strane, nikakvi predmeti koji mogu da budu opasni, da li su oružje ili neki drugi, ne mogu da se unose.
Evo ovde smo mi juče imali situaciju, to ste vi svedoci ovde, da je jednoj poslanici oduzete lisice.
Čekaj, sada ja kada pričam o lisicama, Veljko mi dodaje nešto za drugi zakon hajde da vratim, za ovaj zakon koji smo imali. Znači, cena za dobijanje dozvole za profesionalnog vozača biće niža za blizu 50%. Znači, sada je 1400 evra, biće niža za 50% od 1400 evra. Pošto to nisu neozbiljne stvar, to su ozbiljne stvari, 1400 evra do sada je koštala dozvola za profesionalnog vozača. Ovim izmenama zakona, ako glasate, a nadam se da ćete da glasate, mi skoro za 50% smanjujemo tu cenu za profesionalne vozače. Mislim da je to velika korist, jer to nije ni mali broj ljudi zato što privreda se razvija i mislim da će ta mera biti pozdravljena naravno.
E, sad sa se vratim na ove lisice. Hajde samo neko objasni kakva je to potreba da neki narodni poslanik unosi lisice u Narodnu skupštinu? Pazite, nije policija otkrila lisice pretresajući tog narodnog poslanika, nego je to bilo u torbi, koja je puštena kroz rendgen. Znači, da se razumemo, pošto je po vašim propisima ovde definisano da predmet koji se oduzme se vraća poslaniku kada izađe. Znači, ta narodna poslanica je tražila i dovela je advokata, a i cela poslanička grupa da se buni zašto nismo vratili lisice. Moram da kažem samo to, zato što na lisicama postoji serijski broj i nadležni organi treba da utvrde odakle su te lisice. Da li su one za privatnu upotrebu ili su iz nekih državnih resursa, jer znate da je to službeno sredstvo koje duži policija, vojska i druge.
To je jedini razlog, ali zašto uopšte dolazimo u situaciju da se oko toga raspravljamo? To nešto ne može i ne može, kao što i vi sutra se dogovorite da li će u ovu salu moći da se unosi hrana i piće, ili neće moći, ako neće moći policija to nikome neće dozvoliti. I tu nema nikakve razlike, ali samo hoću da vam kažem do kakvih sve mi paradoksa, a pri tome reč je o ljudima koji pripadaju akademskoj zajednici, tako da eto to je nešto što.
Kao što znate i kao što je rečeno ovde u ovu salu policija ulazi po odobrenju i na poziv predsednice Narodne skupštine i postupa po instrukcijama. Ona ne postupa prema poslanicima, ali zato drugi državni organi koji treba time da se bave su nadležni da definišu, da li u nekim postupcima postoje elementi prekršaja ili krivičnih dela i zna se tačno zašto služi ta institucija imuniteta, ali ne da neko to zloupotrebljava i da može da radi nešto što ne može da uradi u običnom životu, svakako ne bi smeo da uradi ni ovde u sali i u zgradi Narodne skupštine. Hvala vam.

Imovinska karta

(Beograd, 18.11.2020.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Predsednik Narodne skupštine Narodna skupština Republike Srbije (Plata) Republika Mesečno 128585.00 RSD 22.10.2020 -
Predsednik Narodne skupštine Narodna skupština Republike Srbije (Paušal) Republika Mesečno 33148.00 RSD 03.08.2020 -