Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanika <a href="https://otvoreniparlament.rs/poslanik/8490">Dragoljub Anastasovski</a>

Govori

Dame i gospodo narodni poslanici, javljam se po Poslovniku, član 226, i posle više poziva građana leve obale Dunava, morao sam da se javim i da vidim, jer  na kraju krajeva, nije ni meni jasno zbog čega dolazi do konstantnog isključenja struje ljudima sa leve obale Dunava. Šta je u pitanju? Da li vama treba novac i sa ove strane za kampanju ili je nešto drugo u pitanju.
Ako treba da se pojača napon struje, neka se pojača, neka se uradi bilo šta. Na levoj obali Dunava imamo preko 100 hiljada stanovnika. Od tih 100 hiljada, 90% se greje na struju i na čvrsto gorivo. Kod njih je katastrofalna situacija kada nestane struja. Uopšte ne može ništa da se radi, ljudi ne mogu da izađu iz svojih stanova, a ogroman broj je male dece, tako da ovi ljudi odgovorni iz distribucije povedu puno više računa, ne malo više, nego puno više računa o levoj obali Dunava, jer je tamo stvarno alarmantna situacija. Smrzavaju se ljudi, ne mogu da idu ni na svoj posao, ne mogu ništa da rade bez struje.
Što se tiče same Elektrodistribucije, računi za struju su astronomski. Prošli mesec imao sam astronomski račun za struju, ali sam ga platio. Ne znam kako će ovi drugi ljudi plaćati te račune i normalno da će doći da im seku struju i onda će tek biti problema.
Zato bih molio nadležne iz Elektrodistribucije da vide šta se to dešava i zbog čega nestaje struja, jer to su višesatna isključenja struje na levoj obali, tako da se objasni ljudima zbog čega se to dešava i zbog čega se to dešava isključivo na levoj obali Dunava.
Dame i gospodo narodni poslanici, javljam se po članu 226. Poslovnika o radu Narodne skupštine, jer se jutros dogodio nemio događaj u opštini Palilula, gde je odbornik SRS koji je dežuran maltretiran od strane nepoznatih momaka; bilo je njih pet-šest, a moj odbornik je žensko koje je teško, daj bože, 40 kilograma, našli su nju da maltretiraju. Povrh svega, još su i meni neke gluposti govorili.
To sve ne bi bilo strašno da ne kruže druge priče, odnosno ne kruže, nego se u prošlonedeljnom tabloidu pojavio članak kako u opštini Palilula postoje narkomani, kriminalci, građevinska mafija, uzima se novac u ogromnim količinama, ljudi se reketiraju. Na to sam ukazivao i ja, odnosno ukazivao sam i na postojanje droge koja je pronađena u opštini Palilula, i izvrgnut sam ruglu. Izvrnut sam ruglu i podsmehu prvenstveno od strane predsednika opštine.
Zato bih želeo da nadležni organi utvrde koji su to momci koji su maltretirali odbornika SRS i želeo bih da mi gospodin Jočić pismeno odgovori – dokle se stiglo u istrazi i da li je uopšte pokrenuta istraga u vezi sa svim ovim što se događa u opštini Palilula?
Dame i gospodo narodni poslanici, javljam se po članu 226. Poslovnika o radu Narodne skupštine.
Neraspisivanjem izbora od strane predsednika Skupštine Olivera Dulića, prekršeni su i Ustav i svi zakoni.
Očigledno da ovo, prvenstveno, naš glavni grad uvodi u haos, jer su, jednostavno, u proteklom periodu uzurpirali vlast u Beogradu.
Ne bi oni pristali da prepuste vlast tek tako. U pitanju je ogroman novac, u pitanju su ogromne privilegije i to se sve odražava ne samo na grad, to se spustilo i na nivo opština, tako da je i u opštinama haos, pogotovo u onim opštinama gde su na vlasti u koaliciji DS, DSS i G17 plus, a u većini opština su oni u toj koaliciji. Oni rade sve i svašta samo da bi zadovoljili sebe i pojedine svoje članove, odnosno tajkune koji se na njihov račun bogate.
Što se tiče aktuelnog ministra, trenutno nije u sali, jer se solidarisao sa grupom poslanika koji su napustili salu, a čini mi se da je ovo prvi put da poslanici vladajuće koalicije napuste salu. Možda bi tako trebalo da rade i ubuduće, da se ne vraćaju, jer je očigledno da poslanici koji su trenutno u skupštinskim klupama mnogo bolje rade, mnogo bolje funkcionišu, tako da nam oni baš i nisu preko potrebni.
Za ovaj gest koji je aktuelni ministar učinio, jednostavno bih ga pozvao da podnese ostavku, jer ne može da se svrstava ni na jednu stranu. On je ministar u Vladi Srbije, a ne ministar u vladi DS-a. Očigledno, zakletva ne znači ništa. Može čovek da položi bilo kakvu zakletvu, ako neće da je poštuje. Pošten čovek poštuje svoju reč i svoj obraz i tako se i ponaša.
Javljam se po 104. članu Poslovnika o radu Skupštine. Ne zbog Milana, Milan je OK momak, nego sam se javio, jer sam baš ganut ovom ljubavlju našeg ministra prema jednom uspešnom privredniku, za koga niko nema lepu reč, ne u PKB-u, ne u Padinskoj Skeli, nego na celoj Paliluli.
Gospodine ministre, pa vi ste sa tim uspešnim biznismenom počeli gradnju hale sportova u Padinskoj Skeli i čini mi se da ste i vi ugradili kamen temeljac tamo, i na tome je ostalo, završeno, nema više ni novca, nema ni hale sportova.
Gospodin Bugarin, stvarno je lepo što ga volite i tu nema primedbi, međutim, radnici PKB-a ne mogu da prežive od tog dobrog posla koji on vodi, non-stop prekidaju posao, ucenjuju jednostavno, jer neće ništa da uradi za te radnike.
I vi sami znate kako se u PKB-u radi. Okupljena je grupica ljudi koja slepo izvršava naređenja gospodina Bugarina, tako da ne stoji priča o njegovoj uspešnosti, možda na papiru može sve da postoji, ali nije on toliko uspešan koliko bi ga vi predstavili i ne bih mu dao dve nacrtane kokoške da mi sačuva, jer bi jednu ukrao garantovano.
Dame i gospodo narodni poslanici, pozivam se na Poslovnik, član 225. i 226. a mogu i na bilo koji drugi, jer ovde se više ne zna ni ko pije ni ko plaća.
Međutim, za vladajuću garnituru, da ih obavestim da je Grmovac jedno lepo beogradsko prigradsko naselje, na nekih, 20-tak kilometara od centra Beograda. U tom naselju žive ljudi isto kao što smo i mi ovde, ali ti ljudi zavise sada od pojedinaca, od nekog Komatine, od Radmile Hrustanović koji su se proglasili za male bogove u ovom gradu, misleći da će oni ostati tu večno.
Neće, idu lokalni izbori pa ćemo videti kako će oni proći. Ne znam ko su ti ljudi da od njih zavisi preko 2000 žitelja jednog naselja, da oni ne odobravaju nešto. Da li je to gospođa, izvinjavam se, Radmila Hrustanović koja ima više lokala u Beogradu koje izdaje i sasvim lepo živi sa svojim mužem Šerifom.
Za gospodina Komatinu ne mogu ništa da kažem jer ga i ne poznajem, ali očigledno da je loš čovek. Čovek koji ne bi trebalo da ima poverenje ne samo žitelja Grmovca, već uopšte beograđana, pa čak ni svoje stranke. Mislim da bi svi žitelji naselja Grmovac trebalo da dobiju električnu struju, jer na to imaju pravo.
Ova gospoda koja se suprotstavljaju tome, trebalo bi da znaju da je ovo 21. vek, da ljudi u štalama, u svinjcima uvode električnu energiju i koriste je u svim tim prostorijama, a ne dozvoljava se građanima da imaju svoja kupatila, da mogu da se okupaju, da održavaju ličnu higijenu i da koriste blagodeti koje mogu da koriste, a koje im se uskraćuje.
Izgubismo ovde puno vremena, ništa nismo rekli, a ovaj problem može da reši jedan telefonski razgovor za koji izgleda neki nemaju sluha. Pozdravio bih sve žitelja naselja Grmovac, poželo im sreću i dobiće oni struju uskoro. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, pre nego što se pozovem na članove Poslovnika, da poručim građanima Grmovca da će oni dobiti struju, jer pretpostavljam da je i onom Komatini, ne znam više kako se zove, i gospođi Hrustanović doprlo do mozga da ovde nema provizije, ovo je moranje. Ovde se radi o celom naselju, ne o pojedincima, a oni su navikli da od pojedinaca drpaju koliko god mogu više. Sada se pozivam na članove Poslovnika o radu Skupštine 104, 225. i 226.
(Predsedavajući: Šta time reklamirate?)
Gospodine predsedavajući, ja vas ne prekidam kada pričate, ostavite vi mene da ja završim svoje, pa ćemo onda pričati kasnije. Ne bih ni izlazio da malopre, u prepodnevnom delu zasedanja, nije gospodin Aligrudić izašao da nam održi lekciju o lepom ponašanju ili već kako hoćete da je nazovete. On je nas naučio kako bi trebalo da se ponašamo, zašto mi vršimo opstrukciju rada Skupštine, umesto da se vi zapitate kako ova skupština radi i šta radi. Da li radi ono zbog čega se mi ovde okupljamo? Pretpostavljam da se mi ovde okupljamo da donosimo zakone.
Molim vas, gospodine predsedavajući, umirite ih ili neka izađu za govornicu da kažu šta imaju. Otpočetka formiranja ove skupštine mi smo doneli jedan jedini zakon, a to je, Zakon o produženju pritvora. Taj zakon ste doneli zbog sebe, da biste zaštitili istražne i pravosudne organe koji nisu sposobni da rade svoj posao. Ni Karla del Ponte ne vrši ove istražne radnje ovoliko kao naši istražni organi, a tek kada dođe pred sudstvo to se otegne u nedogled, tako da je vrlo teško doći, ne zna se ni kada je počeo proces, ni kada će se završiti. Važno je da ljudi leže u zatvoru. Ako su krivi treba da budu osuđeni, međutim, ima tamo i ljudi koji nemaju veze sa nekom krivicom, ali su zatvoreni po nekom drugom osnovu.
Sada ste otvorili duvansku aferu, o duvanskoj mafiji. I tu produžite istražne radnje. Umesto da istražitelji pročitaju knjigu dr Vojislava Šešelja o Canetu Subotiću-Žapcu, šefu duvanske mafije, da nauče nešto i na osnovu te knjige mogu da pokrenu akcije i u sudstvu i svuda da bi mogli da odrade bar jedan posto kako valja. Nema opstrukcije od strane srpskih radikala, opstrukciju vršite sami, jer vam to trenutno odgovara.

PRVA SEDNICA

14-05-2007

Dame i gospodo narodni poslanici, dolazim sa opštine Palilule koja ima, mislim, jedno od najvećih romskih naselja. Izašao sam da repliciram gospodinu Đuriću, jer sam imao veće pravo ja da pričam o romskoj populaciji, jer na Palilu je romska populacija glasala, odnosno većinu glasova dala SRS – dobili smo više glasova na Palilula nego što je gospodin Đurić ukupno dobio.
Gospodine Đuriću, Romi su narod i vi njih treba ovde da zastupate, jer se predstavljate tako. Međutim, čini mi se da vi ovde zastupate isključivo sebe, svoje interese i svoj džep, tako da nemate pravo govoriti u ime Roma, jer ste do sada najmanje u ime njih govorili za ovom govornicom. Nema potrebe da se predstavljate lažno, jer znate za koga radite, ko vas plaća, a ovo vam je sada u Skupštini, uzgred, samo da imate za džeparac, tako da, ostavite romsku populaciju onim ljudima za koje oni glasaju, i onim ljudima koje oni smatraju svojim predstavnicima.
I sami znate da u pojedina romska naselja niste smeli da uđete, a vi se predstavljate predstavnikom Roma.
Nemojte drugi put tako i ostavite SRS da radi svoj posao, jer ga radi odlično. Vidite koliko je ova desna strana zastupljena: imamo i Rome i sve nacionalnosti, i mi smo pravi predstavnici svih naroda koji žive u ovoj Srbiji. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, u ime SRS podneo sam amandman na Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2006. godinu – u članu 7. razdeo 37 funkcija 470 briše se. Ali, pre nego što počnem o ovome da pričam, možda je čak i malo glupo, jer posle ministrove besede mislim da je ovo besmisleno govoriti.
Toliko smo bogata zemlja da više nema potrebe ni za parlamentom, ni za kim, dovoljan nam je ministar finansija i biće sve u redu. Sada nas je ubedio kako je smanjen spoljni dug za 5,5 milijardi. Međutim, ministar je zaboravio da je od 2000. godine, od dolaska DOS-a na vlast, više od polovine Srbije rasprodato i da ne postoji više nijedna državna, naša banka. Baš me čudi da nije tačno...
E pa, ljudi moji, treba da se zapitate šta nam ministar priča ovde. On nam priča ovde neke bajke. Ovo su priče za malu decu, a i ona ne bi verovala. Suficit u budžetu. Dugujemo i bogu i narodu, a imamo suficit, zamislite, molim vas. Penzioneri bez penzija i ljudi na biroima ne primaju po šest meseci zaostatke, ono malo novca što im duguju, a mi smo u suficitu i to je lepo, ali hajde da ja nastavim ovo zbog čega sam izašao za govornicu.
Srpska radikalna stranka je protiv osnivanja agencije, pogotovu kada je i politička i finansijska situacija u zemlji vrlo teška, da ne kažem alarmantna. S obzirom na to da se sve agencije finansiraju iz budžeta, trebalo bi da znamo koliko je do sada formirano agencija, kako su poslovale u proteklom periodu, da li su i koliki profit ostvarile, odnosno da li su postigle očekivane rezultate i opravdale razloge zbog kojih su i formirane.
Sve me ovo podseća na neka davna vremena kada su neki formirali OUR-e. Oni su usitnjavali preduzeća da bi otvorili što više rukovodećih radnih mesta. Oni su zadovoljili apetite pojedinih. To isto činite i vi. Žao mi je što ministra nema. Formiranjem agencija za sve i svašta, u kojima će se zapošljavati rođaci, prijatelji i normalno stranački aktivisti, bez obzira da li je agencija potrebna ili ne, stvara se skup i neefikasan deo državnog aparata, koji neće opravdati očekivanja, ali će se zato dodatno opteretiti budžet i time povećati troškovi državne administracije.
Zbog ovoga svega iznetog SRS neće glasati za ovaj predlog zakona. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, u ime poslaničke grupe SRS podneo sam amandman na član 35. Predloga zakona o deviznom poslovanju. Tražim da se u stavu 2. člana 35. reč "toj" briše.
U glavi V reguliše se platni promet sa inostranstvom. Članom 35. reguliše se način držanja deviza, uslovi pod kojima se otvaraju devizni računi i uslovi poslovanja između banke i rezidenta.
Član 35. glasi: "Banka drži devize i kod druge banke, odnosno kod Narodne banke Srbije. Rezident - pravno lice i preduzetnik drži devize na deviznom računu kod banke ili ih prodaje toj banci.
Narodna banka Srbije propisuje uslove pod kojima banke otvaraju devizne račune i način vođenja tih računa i deviznih štednih uloga rezidenata. Visina, način obračuna i plaćanja kamate, kao i valuta u kojoj se plaćaju kamate i glavnica, utvrđuju se ugovorom između banke i rezidenta".
Amandmanom SRS koji zastupam traži se brisanje reči "toj" u stavu 2. ovog člana. Suština ovog amandmana je u tome da rezident može slobodno raspolagati svojim devizama, bez obzira kod koje banke ima otvoren devizni račun.
Otvaranjem deviznog računa kod neke banke ne treba uslovljavati rezidenta da obavezno mora da proda devize banci kod koje ima devizni račun.
Našim predlogom ostavlja se mogućnost da rezident po svom slobodnom izboru proda devize onoj banci koja ima najpovoljniji kurs na dan prodaje. Ne treba vezivati otvaranje računa sa obaveznom prodajom deviza toj banci. Rezidentu se mora ostaviti slobodna volja kome će prodati devize.
Da ste Zakonom o bankama regulisali situaciju da sve banke rade pod istim uslovima, što znači da imaju isti devizni kurs, da imaju iste kamatne stope, moj amandman možda ne bi imao smisla.
Ovako predlažem da u danu za glasanje prihvatite moj amandman, jer se nadam da će donekle regulisati član 35.
Dame i gospodo narodni poslanici, u ime poslaničke grupe SRS podneo sam amandman na član 56. Predloga zakona o računovodstvu i reviziji, kojim tražim da se član 56. briše.
Članom 56. regulisan je rad, ovlašćenje i sastav nadzornog odbora komore ovlašćenih revizora. On glasi: ''Nadzorni odbor ima pet članova. Nadzorni odbor čine: predsednik, potpredsednik, jedan predstavnik ministarstva i dva predstavnika preduzeća za reviziju. Predsednika i potpredsednika predlažu članovi skupštine komore, iz redova članova komore.
Za predsednika i potpredsednika nadzornog odbora ne može biti izabrano lice koje je član političke stranke i funkcioner u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija ili funkcioner sindikalne organizacije. Ministar finansija daje saglasnost na imenovanje predsednika i potpredsednika nadzornog odbora.
Predsednik i potpredsednik biraju se na period od pet godina i ista lica ne mogu ponovo da budu izabrana na tu funkciju. Nadzorni odbor vrši: 1) nadzor nad zakonitošću rada komore; 2) pregleda godišnji izveštaj o radu i finansijski izveštaj, kao i druge akte komore; 3) obavlja i druge poslove na osnovu ovog zakona i statuta komore.''
Amandmanom na član 56. predlaže se brisanje odredbe koja reguliše rad nadzornog odbora.
Prema konceptu SRS, statut komore treba da reguliše vrste organa komore, ovlašćenja i delokrug rada organa komore, kao i sastav i način biranja članova organa komore.
Nedopustivo je da se zakonom ograničava izbor predsednika i potpredsednika nadzornog odbora zato što su članovi neke stranke ili sindikalne organizacije.
Takođe, u stavu 5. ministar finansija daje saglasnost na imenovanje predsednika i potpredsednika nadzornog odbora, čime direktno utiče na sastav i rad nadzornog odbora.
Komora, a samim tim i nadzorni odbor, moraju da budu profesionalna i strukovna udruženja, a ne filijale Ministarstva finansija.
S obzirom da zakon nije dobar, zakon nije primenljiv, jedino je primenljiv za ministra Dinkića, i nadam se da u danu za glasanje moj amandman verovatno neće biti prihvaćen, ali pretpostavljam i da zakon u celini neće biti prihvaćen.
Dame i gospodo narodni poslanici, u ime SRS podneo sam amandman na član 129. stav 1. Predloga zakona o tržištu hartija od vrednosti i drugih finansijskih instrumenata kojim tražim da se u članu 129. stav 1. reči "i dodatne dokumentacije" brišu.
Mislim da nema potrebe da Komisiji za hartije od vrednosti dajemo mogućnost da se nekim podzakonskim aktima reguliše ono što je zakonom regulisano.
Sadržina zahteva koji se podnosi Komisiji za hartije od vrednosti radi dobijanja dozvole za obavljanje delatnosti brokersko-dilerskog društva je taksativno navedena u Predlogu zakona, te ne vidim svrhu da Komisiji za hartije od vrednosti dozvolimo da bude više od zakona. Ovim se Komisiji za hartije od vrednosti omogućava da bude iznad zakona i da sama reguliše ono što je već zakonom regulisano.
Komisija za hartije od vrednosti je formirana na predlog ministra finansija gospodina Dinkića i najverovatnije je da će, ako ovako ostane i ne prihvati se moj amandman, imati mogućnosti da stavlja u privilegovani položaj svoje prijatelje, rodbinu i ostale koji će se enormno bogatiti, a država neće imati nikakve koristi od toga.
Zato bih molio narodne poslanike da u danu za glasanje usvoje amandman koji sam podneo i ove reči izbrišu. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici u ime poslaničke grupe SRS podneo sam amandman na Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o rudarstvu, kojim tražim da se u članu 21. stav 1. tačka 1) (nova tačka 4) briše.
Pošto predviđate brisanje članova 14. i 15. postojećeg Zakona o rudarstvu, a to niste smeli da uradite, sada pokušavate dodavanjem tačaka 4), 5) i 6) u članu 21. Predloga zakona o izmeni i dopuni Zakona o rudarstvu da precizirate uslove pod kojima će Ministarstvo ukinuti odobrenje za eksploataciju mineralnih sirovina.
Bilo bi normalno da se, u skladu sa članom 14. postojećeg zakona, ugovorom između Ministarstva za rudarstvo i preduzeća koje vrši eksploataciju urede i uslovi pod kojima će ugovor prestati da važi, a samim tim prestati važenje odobrenja za eksploataciju mineralnih sirovina. Za ubuduće bi mogli da se za pisanje zakona iskoriste stvarno pravi stručnjaci, koji će na pravi način uraditi taj zakon, da ne bi došlo ni do amandmana, ni do bespotrebne diskusije.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na član 2. Predloga zakona o bankama u ime poslaničke grupe SRS, kojim tražim da se ovaj član briše.
Međutim, pre toga moram da kažem, po starom običaju, nema resornog ministra da prisustvuje ovoj raspravi, da bi mogao da prihvati neki amandman, ali dobro, šta je tu je.
Narodna skupština Republike Srbije ne bi smela da bude glasačka mašina u funkciji G17 plus i Vlade Republike Srbije. Predloženi zakon o bankama treba da ozakoni sve zloupotrebe Mlađana Dinkića i njegovih pajtaša, pa je iz tih razloga dostavljen narodnim poslanicima pred sam početak rasprave, da ne bi mogli da prouče zakon i kroz raspravu u Skupštini obaveste javnost o namerama Mlađana Dinkića.
Bez obzira na sve pokušaje ministra i Vlade da nam otežaju rad, poslanička grupa SRS će učestvovati u raspravi o Predlogu zakona o bankama povodom svih amandmana.
Mislim da su resorni ministar i Vlada zakasnili sa ovim predlogom zakona, jer je trebalo da ga donesu mnogo ranije, odnosno pre uništavanja bankarskog sistema i zatvaranja skoro svih domaćih banaka, te stoga ne vidim svrhu ovog zakona, sem ako ne planirate da sve nelegalne i kriminalne radnje, koje ste počinili, opravdate i ozakonite.
Po mom mišljenju, bilo bi mnogo bolje da danas raspravljamo o predlogu zakona o stranim bankama na teritoriji Republike Srbije, koje niču kao pečurke i veoma dobro rade, ali isključivo za sebe.
Nijedna zemlja u okruženju nema ovako visoke kamatne stope kao mi i, samim tim, banke imaju ogromne profite, a sve su to mogle da rade naše domaće banke i da profit ostaje u Srbiji.
Zbog svega navedenog, poslanička grupa SRS neće glasati za ovaj zakon. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, u ime poslaničke grupe SRS podneo sam amandman na Predlog zakona o bezbednosti i zdravlju na radu. U članu 27. na kraju stava 4. briše se tačka i dodaju reči "i mora se obaviti pre otpočinjanja samostalnog rada zaposlenog".
Amandmanom se pojašnjava prilično nejasna formulacija u ovom ali i drugim članovima Predloga zakona, po kome se zaposleni tek nakon sticanja statusa zaposlenog lica osposobljava za bezbedan i zdrav rad.
Neka zakonska rešenja u drugim zemljama idu dotle da predlažu da osposobljavanje bude sprovedeno pre započinjanja zaposlenog sa radom, što mislimo da bi otežalo poziciju i poslodavca i budućeg zaposlenog. Ovim predlogom ostavlja se mogućnost neometanog zasnivanja radnog odnosa. Osposobljavanjem za zdrav i bezbedan rad se ne uslovljava zaposlenje, ali se precizno definiše kada zaposleni postaje samostalan u svom radu.
Pri donošenju ovakvog zakona trebalo je prvenstveno konsultovati direktno zainteresovane za ovaj zakon, odnosno i poslodavca i zaposlenog. Ovo je vrlo važan zakon. Ako se bude striktno primenjivao u mnogo čemu će doprineti radnicima za bolji, kvalitetniji i sigurniji rad, odnosno izvršavanje radnih zadataka. Zato treba angažovati inspekcijske službe ili druge nadležne organe koji će kontrolisati poslodavce da li se i na koji način pridržavaju ovog zakona.
Treba unaprediti i rad službi medicine rada, da oni rade svoj posao kako treba, a ne površinski i rutinski. U većini slučajeva radi se o radnicima koji rade pod izuzetno teškim uslovima i na teškim poslovima. Trebalo bi obratiti pažnju na te sistematske preglede.
Ispričaću vam jednu priču, u kojoj sam lično učestvovao. Bili smo sa grupom radnika u službi medicine rada na pregledu, pregled je obavljen, završen, sutradan je naš kolega preminuo. Hajde, desilo se, šta će čovek, ne možete to da izbegnete.
Međutim, posle 10-tak dana stižu rezultati medicine rada po kojima je radnik potpuno zdrav i sposoban za rad na visini i dubini.
Da se ovo ne bi dešavalo, treba obratiti pažnju na rad medicine rada, unaprediti njihov rad, dati im instrumente, ali i oni da se uozbilje, da mogu da obavljaju svoj rad.
Ovaj zakon bi mogao da bude dobar i koristan ako se striktno primenjuje.
Dame i gospodo narodni poslanici, nisam izašao ovde da bih pričao o politici, ali sam osetio potrebu da kažem nešto u vezi sa dobrovoljnim davanjem krvi i smanjenjem jedne nagrade koju su dobrovoljni davaoci krvi imali. Osetio sam potrebu, jer imam puno prijatelja dobrovoljnih davalaca krvi, a i ja sam jedan od njih i u petak sam dobio priznanje za 100 puta datu krv, a inače sam do sada dao 106 puta krv.
Mislim da nije u redu da se na ovakav način umanjuje ova nagrada za humani čin, a većinom radnici i seljaci daju krv. Zato bih molio da ili prihvatite ovaj amandman, da se vrati na staro ovo davanje, jer u protivnom ne ostaje alternativa, sem da se plaća ta krv. Ali, to više nije humani čin i ne znam šta će se u tom slučaju dešavati. Sada se isključivo uzima zdrava krv, krv koja pomaže bebama i unesrećenima, a budite sigurni da će kupovina krvi mnogo više koštati i ovu državu i zdravstvo. Kupovaće se krv od narkomana, zaraženih ljudi, što sigurno nije dobro. Hvala.