Poslanik nije ni u jednom radnom telu.
Nema informacija o predloženim aktima.
Dame i gospodo narodni poslanici, podnetim amandmanom na Predlog zakona o izmeni Zakona o uređenju sudova, predlažemo brisanje člana 1, jer ne postoji ni jedan opravdani razlog da se menja član zakona o izmenama i dopunama ovog zakona iz 2016. godine, koji je odavno u prelaznim i završnim odredbama osnovnog teksta zakona.
Ako se pročita tekst zakona koji se menja, njega je nemoguće pronaći u zakonu. Ako se pročita pregled odredbe koja se menja, situacija je još komplikovanija, a kada se pročita obrazloženje vidi se da predlagač ima ozbiljne probleme koje ne može da reši ovim Predlogom zakona.
Ne možete iz godine u godinu da odlažete prelazak nadležnosti iz Ministarstva pravde na VSS i da to odlaganje opravdavate čekanjem konačnog stava Ustavnog suda i odgovora da li je to preuzimanje nadležnosti u skladu sa Ustavom ili nije.
Zakonodavni procesi iz oblasti uređenja sudova moraju brzo da se rešavaju sistemskim rešenjima, a ne ovako da se problemi guraju pod tepih na godinu dana i da, kao vladajuća većina čekate da ih rešava Ustavni sud. Prepreka je uvek bilo i biće ih. Ko vam brani u koliko je problem već uočen da sednete i napišete kvalitetne i ozbiljne izmene Zakona. Ovako opterećujete efikasnost Narodne skupštine i ponovo ćemo, verovatno za manje od godinu dana raspravljati ponovo o ovom Predlogu zakona.
Srbija nema vremena da čeka, građani su vam dali poverenje, izabrali su vas da budete vlast i opravdano sada traže bolje uslove za život i nova zaposlenja.
Ne možete samo da kažete, ovde u obrazloženju, očekujemo da se reši u narednih godinu dana problem ustavnosti prenosa nadležnosti pred Ustavnim sudom. Na medijima kažete da očekujete bolji standard 2018. godine, građani nemaju vremena da vi dalje očekujete. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podnetim amandmanom na Predlog zakona o izmeni i dopuni Zakona o tržištu kapitala predlažemo brisanje člana 16. jer ne postoji ni jedan opravdani tržišni razlog za izmene i dopune ovog zakona koji je donet 2011. godine a izmenjen 2015. godine.
Ovde suština nije sadržaj vladinog obrazloženja za neprihvatanje ovog amandmana i pokretanje privrednog kaznenog postupka protiv lica koje vrši povrede Zakona o tržištu kapitala, već se ovde zapravo radi o još jednom predlogu zakona koji se našao pred nama kao rezultat vašeg puta u EU i nasilnog usklađivanja naših zakona sa propisima EU. Čak i sada u ovom predlogu zakona ne ispunjavate u potpunosti, već samo delimično ispunjavate obaveze proizašle iz SSP, čime nam nedvosmisleno ukazujete da ovaj predlog zakona nije konačan, već će se njegove izmene i dopune ponovo naći pred nama.
Upravo zbog takvog odnosa prema tržištu kapitala, nastao je ovaj amandman, kojim poslanička grupa SRS pokušava da utiče na vas da odustanete od besmislenog puta u EU koja vodi eksploatacionu politiku prema malim državama, gledajući ih kao obično tržište za svoju robu, bez mogućnosti recipročnog izlaza, a svi znamo kolika je razlika između naših jabuka, krušaka, grožđa, i ostalog voća i plastike koju jedu u EU bez mirisa i ukusa, ali nam ne daju izvoz izmišljajući besmislene uslove.
Naš amandman je zapravo posledica vašeg cilja koji želite postići usvajanjem ovog predloga zakona, a to je veća zaštita investitora i liberalizacija tržišta. Kada je zaštita investitora u pitanju i garantovanje kapitala, tu SRS dodaje da istovremeno mora da se zaštiti i srpski radnik, jer na njemu počiva i ova država i ovo društvo. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, gospođo predsednik, nije valjda državna tajna informacija o tome koliko nam je još vremena preostalo u ovoj objedinjenoj raspravi?
Vi ste vlast, mi vas molimo, ukoliko nije problem, ukoliko ne tražimo previše, da nam date tu informaciju, da bismo prilagodili naša izlaganja, samo je to razlog.
Podnetim amandmanom predlažemo brisanje člana 12, jer ne postoji nijedan opravdani tržišni razlog za bilo kakvu izmenu ovog zakona. Ako imamo u vidu da je zakon donet 2006. godine, da su izmene ovog zakona bile 2009. i 2011. godine i da je uvek izmena ovog zakona donosila nove afere, stav SRS je da Narodna skupština kao zakonodavno telo treba najpre da se bavi regulisanjem oblasti društvenog života, od kojeg će širi slojevi građanstva imati direktnu i brzu korist, a ne da se ponovo bavimo usklađivanje naših zakonskih propisa sa zakonima EU, koji građanima neće doneti ništa dobro.
Regulisanje ove materije o akcionarskim društvima svakako treba da dođe na red, ali su za to potrebne pravno dosledne institucije i ljudi sa integritetom, koji će poštovati zakonske odredbe, gde neće doći do preuzimanja akcionarskih društava od strane tajkuna, jer onda sve gubi svoj smisao.
Interesantno je da se Vlada u obrazloženju za neprihvatanje ovog amandmana poziva na to da u našem obrazloženju amandmana nisu navedeni razlozi koji upućuju na osnovanost i opravdanost rešenja navedenog u tekstu amandmana, što evidentno očigledno nije tačno, jer upravo se u objašnjenju predloženog amandmanskog rešenja pozivamo na pravno-tehničko sređivanje norme, na nepostojanje potrebe da se važeći Zakon o preuzimanju akcionarskih društava menja, jer uvek kada je menjan, menjan je iz potrebe da neki tajkun, nazovi privrednik, dođe u posed akcionarskog društva. Navodimo dalje bojazan, u tekstu pojašnjenja amandmana, da ne dođe nove afere. Hvala.
(Žitorađa, 03.07.2016.)
Funkcija | Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija | Izvor prihoda | Interval | Neto prihod | Valuta | Vreme obavljanja / od-do |
---|---|---|---|---|---|---|
Narodni poslanik | Narodna skupština Republike Srbije | Republika | Mesečno | 43000.00 | RSD | 03.06.2016 - |
- | Fakultet umetnosti u Nišu (Nastavnik) | Republika | Mesečno | 53000.00 | RSD | 01.10.2004 - |