JADRANKA JOVIŠIĆ

Nestranačka licnost

Rođena je 1986. u Novom Sadu, gde je završila osnovnu školu i gimnaziju "Jovan Jovanović Zmaj". Diplomirana pravnica.

Učlanila se u Demokratsku stranku 2006. godine.

Od 2008. godine obavlja funkciju narodne poslanice.

Govori engleski jezik i služi se nemačkim i španskim. Živi u Novom Sadu.
Poslednji put ažurirano: 20.02.2022, 11:50

Osnovne informacije

  • Za evropsku Srbiju
  • Novi Sad
  • 17.06.1986.

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

TRINAESTO VANREDNO ZASEDANJE, 22.09.2011.

Poštovano predsedništvo, dame i gospodo narodni poslanici i poslanice, želim da postavim pitanje NBS i guverneru NBS, o razlozima i eventualnim preprekama uvođenja tržišta elektronskog plaćanja u Srbiji. Odnosno, postoje li prepreke odobrenju internet servisima elektronskog plaćanja, kao što je pejpal jer je Srbija, ukoliko ne znate jedna od pet zemalja, na žalost, u kojoj pejpal neposluje, a da niko zaista ne zna pravi razlog.

Pitanje postavljam, jer sam saznala da ogroman broj građana i građanke Srbije ne uspeva upravo zbog nedostatka pejpala i sličnih servisa, da svoja poslovanja preko interneta obavlja normalno i u zakonskim okvirima.

Prema tome, molim jasan i nedvosmislen odgovor u Poslovniku predviđenom roku jer su do sadašnje informacije, koje zvanično a koje nezvanično i poluzvanično, dolaze kako iz NBS tako i iz Ministarstva finansija, zbunjujuće i kontradiktorne i izazivaju sumnju da neko ko je nadležan za omogućavanje tržišta elektronskog poslovanja ne radi li ne ume da radi svoj posao. Verujem u suprotno i verujem da će odgovor biti i u korist NBS i u korist Ministarstva finansija, a najvažnije da će biti od koristi svima onima koji posluju na internetu u Srbiji. Hvala.

PETO VANREDNO ZASEDANJE, 28.06.2011.

Poštovano predsedništvo, dame i gospodo narodni poslanici, gospođo ministarko, pred nama je danas tema o kojoj poslanici Demokratske stranke imaju mnogo toga da kažu, ali je tema o kojoj je Demokratska stranka u prošlosti, pre svega svojim delima mnogo toga rekla.Danas ću govoriti o ovom zakonu upravo zato što je jasno koliko je važna podrška mladima u organizovanju, u društvenom delovanju, što širem, što većem zaista, uključivanju mladih u sve sfere društva.
Reći ću da je Demokratska stranka prepoznala zaista ova pitanja kao značajna i u prošlosti je to i pokazala, dakle pre svega u praksi, među poslanicima Demokratske stranke je, kada je oformljena ova Skupština bilo deset poslanika mlađih od 30 godina. Dakle 10 poslanika kojima je poverena zaista značajna funkcija, upravo zbog toga da bi stekli iskustva i znanja, da bi pomogli mladim ljudima i učestvovali u procesima donošenja zakona, svojim primedbama, svojim amandmanima koji su uvek dobro došli, posebno kada su mladi ljudi u pitanju. Ono što je takođe značajno pomenuti, to je da na lokalu, u lokalnim samoupravama postoji veliki broj zaista mladih ljudi, ljudi koji rade na tome da je život pre svega njihovih vršnjaka bude bolji. U tom smislu danas govorimo i donećemo dakle ovaj zakon, on nije velika promena, ali jeste svakako korak napred.
Moram da izrazim svoje zadovoljstvo što je zakon prošao zaista široku javnu raspravu, dakle sve relevantne činjenice bile su u pitanju i svi su se složili oko jednog, dakle svi su se složili oko zajedničkog cilja da je zaista izuzetno važno pružiti podršku omladinskom organizovanju, pružiti podršku društvenom delovanju i aktivnom uključivanju mladih u sve sfere društva. Takođe, vrlo je bitno ispoštovati načela koja se dakle ovim zakonom propisuju jednake šanse za tim aktivnim učešćem mladih u odgovornosti, solidarnosti itd. To je nešto što složila bi se sa pojedinim mojim kolegama danas, svakako ne mora biti propisano zakonom, ali evo jeste i nije zgoreg to i u zakonu pomenuti.
Ono što je takođe značajno reći da zakon dalje prepoznaje nacionalnu strategiju za mlade, prepoznaje udruženja mladih, kao i udruženja za mlade, dakle u omladinskom organizovanju imamo jednu piramidalnu strukturu udruženja mladih za mlade mogu se organizovati u saveze. Takođe možemo formirati i probne saveze, dakle, saveze koji imaju preko 60 registrovanih udruženja koji se bave omladinskim radom dužim od dve godine i imaju do 2.000 registrovanih članova. Dakle dve trećine moraju činiti mladi ljudi. Prosto oni moraju formirati probne saveze i mislim da je to dobro i mislim da je to ono što su zaista svi članovi omladinskih organizacija i govorili u prethodnom periodu.
Ono što je značajno reći da zakon poznaje i savet za mlade, kancelarije za mlade i agencije za mlade. Kad je u pitanju savet za mlade, on se organizuje i formira se pri Vladi Srbije i predstavlja savetodavno telo. Mislim da je značajno reći da će u njemu sedeti ljudi koji su stručnjaci i koji se već dugi niz godina bave omladinskom politikom, ali da će u tom savetu za mlade sedeti jedna trećina mladih ljudi. Ovde je danas rečeno i da je to možda malo, ali smatram da je to dovoljno i može da bude i više, što je sasvim u redu. Ono što ne bih volela, jeste da uloga saveta za mlade ostane samo slovo na papiru, odnosno da se uloga saveta za mlade ostvari samo ovim zakonom, ali ne zaista i u praksi. Ne bih volela da to bude samo nešto o čemu će poslanici da rasprave i da ostane upisano, ali što se neće zaista i primenjivati.
Kad su u pitanju kancelarije za mlade, moraću da podelim utisak koji danas imaju i moje kolega, većina mojih kolega. Naravno da je dobro da bude što veći broj kancelarija za mlade i naravno da je dobro da se ta mreža širi i naravno da je dobro da mladi budu aktivni i da imaju jednu kancelariju, pa i u onim najmanjim mestima. Zaista se plašim da su u pojedinim gradovima pojedine lokalne samoupravama kancelarije za mlade postale ustvari instrument političkih partija da ostvare svoje ciljeve i da njima, kao koordinatori vrlo često, ne kažem u svim, rade ljudi koji su pripadnici omladina političkih podmladaka itd. Mislim da je važno da zaista kancelariju za mlade oslobodimo političkih partija i nadam se da će se to u narednom periodu i ostvarivati, u nekoj većoj meri.
Ono što je problem kad su u pitanju kancelarije za mlade jeste možda ta neka loša komunikacija sa lokalnim samoupravama. Mislim da nema dovoljno dobre komunikacije, pre svega lokalnih vlasti sa koordinatorima. Jasno je da vrlo često nema ni finansija. Jasno nam je da je vrlo često problem u novcu. Kad sa jednom dobro komunikacijom se uspostavi dobar odnos sa kancelarijama za mlade i lokalnom samoupravom, da tu može da se zaista pokrene čitav taj proces sa mrtve tačke i najmanji pomak je zaista važan. U onim mestima koja su zaista nerazvijena, dobra komunikacija, dogovor može da uradi mnogo.
Ono što je važno, zakonom se propisuje i formiranje agencije za mlade. Mnogi se u ovoj sali ježe kad se kaže "agencija". Međutim, ono što je važno, a to je da ćemo mi agenciju za mlade formirati, odnosno da će se formirati onog momenta kad mi postanemo zemlja kandidatkinja, odnosno kandidat za EU. Važno je da agencija postoji, bez obzira koliko se nekim mojim kolegama ovde ne sviđa taj izraz, ali prosto bitno je da postoji upravo zbog toga što će ona biti telo preko koga će se sprovoditi programi EU koji su namenjeni mladima. Sve omladinske organizacije koje budu delovale na ovim prostorima, moraće da se informišu o programima koje EU nama daje ili koji su joj dostupni upravo preko te agencije. Vrlo je važno da ona postoji. Mislim da nema potrebe da niko bude skeptik po tom pitanju. Ne bih volela, opet kažem, da to njeno postojanje bude puko postojanje samog zakona, nego da je to zaista zaživi u praksi.
Ono što bih na kraju volela da dodam, jeste opet vezano za ovu temu, živimo u vremenu rijaliti programa, živimo u društvu u kome je često mnogo važnija vest ko se sa kim pomirio i ko se od koga razveo. Živimo u vremenu u kome, bez obzira kako smatraju mlade ljude, a ministarka je danas rekla nisu naivni, vrlo dobro razumeju šta to znači politika, vrlo često gledaju prenose skupštinskih sednica. Moram da kažem da ne bih volela da me u budućnosti moj vršnjaci pitaju ko je danas u Parlamentu vređao. Volela bih i zaista želim da svi poslanici rade na tome da se po pitanjima koje se meni i svima nama budu postavljali koje se zakoni u Parlamentu donose, koji su zakoni važni i šta je ovim dana u Parlamentu aktuelnu. S tim u vezi, želela bih da apelujem na svoje kolege, kaže se u narodi, nemoj nikad da radiš nešto što tvoja majka ne bi odobrila. E pa ne bih nikad volela da moje kolege rade bilo šta, zbog čega bi se stideli pred nekim mlađim ljudima koji gledaju prenos pred svojom decom i pred nečijom drugom decom. Vrlo je važno i ovaj zakon koji donosimo i o tome da mi mislimo o mladim ljudima. Hajde da to pokažemo i u ovom Domu primerima koji će biti dobri i u budućnosti. Zahvaljujem se i mi ćemo podržati ovaj zakon. Hvala.

PRVO VANREDNO ZASEDANjE, 23.02.2011.

Hvala. Poštovano predsedništvo, dame i gospodo narodni poslanici, nikako ne delim mišljenje da je Srbija opasno mesto za življenje. Srbija je dobro mesto za življenje, a može da bude najbolje mesto za život svih građana i građanki, ukoliko radimo na tome da svi žive slobodno. Ovo je upravo jedan od koraka ka tome.
Kada govorimo o nezavisnim regulatornim telima i kada posmatramo odnos parlamenta i nezavisnih regulatornih tela čini nam se da taj odnos nije u potpunosti regulisan i da možda možemo da napravimo određene napore da bismo otklonili nejasnoće, da bi taj odnos bio u potpunosti definisan. Kada smo pravili novi poslovnik, želeli smo da preciziramo na koji način se razmatraju izveštaji koje su nezavisna regulatorna tela obavezna da podnose Skupštini.
Međutim, ispostavilo se da je definicija člana 237. ostavila mogućnost da neko zloupotrebom ovog člana može da vrši politički pritisak na tela koja treba da budu nezavisna i zato mi je zaista čudno kada čujem danas ovde svoje kolege koje se protiv ovog bune, koje u ovome pronalaze nešto sporno. Valjda nam je svima u cilju da ta tela budu nezavisna.
Mi smo predložili da se posebno utvrdi procedura za razmatranje izveštaja nezavisnih regulatornih tela, to su tela koja se bave zaštitom prava građana i građanki, borbom protiv korupcije, itd. Prema tome, želimo da predložimo proceduru po kojoj nadležni odbor razmatra izveštaj određenog nezavisnog regulatornog tela, te izveštaje predlaže Narodnoj skupštini da ona razmatra, dakle, te zaključke. Treba da naglasimo da je smisao tih zaključaka upravo da se predlože određene mere i preporuke kojima bi se poboljšalo stanje i unapredilo stanje u tim oblastima. Namera jeste da se otkloni svaki mogući prostor zloupotrebe, svaka mogućnost da se političkim pritiscima utiče na nezavisna regulatorna tela.
Demokratska stranka i poslanici DS će se uvek zalagati da jednom pravilnom procedurom zaštitimo tela koja treba da budu nezavisna. S toga vas pozivam da u danu za glasanje svi podržimo predloge koje smo ovde danas raspravljali. Mislim da nam je svima u interesu da otklonimo mogućnost da bilo kada, bilo ko vrši politički pritisak na nezavisna regulatorna tela. Hvala. (Aplauz)

Whoops, looks like something went wrong.