U postojećem pravnom okviru za izbor predsednika opština i gradonačelnika u Srbiji nadležne su skupštine opština, odnosno gradova, dok građani neposredno na izborima biraju samo odbornike u lokalnim skupštinama.
Smatrajući da postojeće rešenje ne omogućava ostvarivanje željenog stepena nezavisnosti i odgovornosti predsednika opština odnosno gradonačelnika, predložene su izmene i dopune Zakona o lokalnim izborima kojima je predviđen izbor gradonačelnika odnosno predsednika opštine neposredno od strane građana.
Predviđeno je da izbore raspisuje predsednik Narodne skupštine i to najkasnije 30 dana pre kraja mandata predsednika opštine odnosno gradonačelnika. Kandidati za predsednika opština i gradonačelnika mogu da budu punoletni, poslovno sposobni državljani Srbije koji imaju prebivalište na teritoriji lokalne samouprave u kojoj su predloženi za navedene funkcije.
Izbori su tajni i neposredni, sprovode se u jedinici lokalne samouprave kao izbornoj jedinici, a organi za sprovođenje izbora su isti kao i kod izbora odbornika – birački odbori i izborna komisija jedinice lokalne samouprave. Samostalne kandidate za predsednika opština ili gradonačelnike svojim potpisom mora podržati najmanje 1% birača upisanih u birački spisak na dan raspisivanja lokalnih izbora Zaštita izbornog prava takođe se vrši u istom postupku u kome se u važećem pravnom okviru vrši u pogledu izbora odbornika.
Da li podržavate ovaj predlog zakona? Glasajte ovde i pogledajte rezultate
Za: 187
Protiv: 192
187%
192%
0%
Ključne novine
UVOĐENJE IZBORA PREDSEDNIKA OPŠTINE I GRADONAČELNIKA NEPOSREDNO OD STRANE GRAĐANA
Predlogom zakona predviđeno je da umesto lokalnih skupština predsednike opština i gradonačelnike biraju građani neposredno, tajnim glasanjem.
Da li podržavate ovu ključnu novinu? Glasajte ovde i pogledajte rezultate
Da li podržavate ovaj predlog zakona?
Glasajte ovde i pogledajte rezultate