VIDOJE JOVANOVIĆ

Nestranačka licnost

Poslednji put ažurirano: 06.05.2016, 09:50

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

OSMA SEDNICA DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 29.12.2007.

Gospodine potpredsedniče, gospodine pomoćniče ministra, dame i gospodo narodni poslanici, u ime SPS-a, na osnovu članova 145. i 163, podneo sam amandman na član 56. Član 56. stav 1. glasi: "Načelnika opštinske uprave, odnosno uprave za pojedine oblasti, postavlja opštinsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina."
Moj predlog za izmenu ovog člana 56. stav 1. je sledeći – posle reči "postavlja opštinsko veće" dodaju se reči "na predlog predsednika opštine, uz saglasnost skupštine opštine", a reči "na osnovu javnog oglasa" brišu se, i reč "pet" zamenjuje se rečju "četiri".
Obrazloženje Vlade je da ne prihvata ovaj amandman zbog profesionalizacije i depolitizacije načelnika opštinske uprave. Mislim da je ovo obrazloženje Vlade na neki način neprihvatljivo. Načelnik uprave je veoma važna ličnost koja u najvećoj meri, u odnosu na ingerencije koje ovaj zakon daje predsedniku opštine, jeste prvi saradnik, neposredni saradnik koji vrši poslove iz nadležnosti opštinske uprave.
Mislim da ima logike da predsednik opštine predloži to rešenje. Zašto ne mogu da prihvatim da iz razloga depolitizacije i profesionalizacije to bude putem javnog oglasa? Ako je predsednik opštine predsednik opštinskog veća, ako imamo zamenika i predlaže ga predsednik, s jedne strane članove opštinskog veća predlaže predsednik opštine a bira skupština, znači, logično je da predloži i načelnika uprave. Iz tih razloga, i ako bude načelnik uprave postavljen na osnovu javnog konkursa, normalno je da će predsednik imati odlučujuću reč u smislu odabiranja načelnika uprave.
Iz tih razloga smatram da je neprihvatljivo ovo obrazloženje Vlade. Mislim da je Vlada mogla da prihvati, odnosno ministar je mogao da prihvati ovaj amandman. No, o tom potom, videćemo. Ovo je posebno problem u malim sredinama. Videćete da će male sredine, pored ovog načina postavljanja načelnika uprave putem javnog konkursa, sigurno imati problema, jer male sredine nemaju dovoljno kadrova. Imaće, a i ovako su imale, problema oko postavljanja načelnika uprave. Za načelnika uprave može se postaviti lice koje je završilo pravni fakultet, ima položen stručni ispit i najmanje pet godina iskustva. Mislim da je praksa pokazala da male sredine nemaju dovoljno kadrova; čak je bilo načelnika uprava koji su postavljani, a nisu završili pravni fakultet.
Koristim priliku, s obzirom na ovaj Zakon o lokalnoj samoupravi, na nadležnosti koje ima opština, odnosno skupštine opština, i s obzirom na to da smo povukli jedan broj diskusija o amandmanima, kada je u pitanju besplatna podela akcija, odnosno kada je u pitanju Zakon o privatizaciji, da pomenem pismo Opštinskog odbora SPS-a iz Malog Zvornika i jednog dela građana Malog Zvornika, koje se odnosi na privatizaciju UTP "Putnik". Želim da postavim par pitanja, jer ti građani traže odgovor, odnosno traži Opštinski odbor SPS-a.
UTP "Putnik" je privatizovano. Nakon privatizacije, zbog neispunjenih obaveza od strane onoga ko je kupio ovo preduzeće, došlo je do raskida ugovora i "Putnik" je vraćen u Akcioni fond. U međuvremenu, kako se to preduzeće vratilo u nadležnost Akcionog fonda, došlo je do nekog formiranja upravnog odbora od osam članova i u tom sastavu ostalo je negde oko 45 radnika. Isti ti članovi upravnog odbora angažovali su advokata i tužili UTP "Podrinje" za vreme koje su proveli u svojstvu članova i predsednika upravnog odbora, a ništa nisu radili i ostvarili su naknadu u visini od 3.143.033 dinara, sa kamatom, računajući i troškove advokata; 45 radnika je dobilo 4.569.783 dinara. Građani se pitaju čemu ovo vodi, šta je preduzeo Akcioni fond zbog krčmljenja društvene imovine u smislu da osam ljudi u upravnom odboru, koji su tužili sopstveno preduzeće, a neko ih je postavio u upravni odbor, uzmu 3.143.000, a 45 radnika da uzme 4.569.783 dinara.
Sve ovo je u režiji Sekulić Stojimira koji je predsednik upravnog odbora; bio je u Demohrišćanskoj stranci, pa u Seljačkoj stranci, a ovu politiku prodaje UTP "Putnik" podržavala je i ranija politika. Sada, ovakav način i odnos se podržava, Grupa građana "Za Mali Zvornik", iz čijih redova je predsednik skupštine. Zato ovi ljudi traže od mene, kao od poslanika, da postavim nekoliko pitanja i da tražim odgovor od Vlade i Ministarstva za ekonomiju i regionalni razvoj. Ko je imenovano upravni odbor UTP "Putnik" kada je on već u nadležnosti Akcionog fonda? Koji je pravni osnov, kao drugo pitanje, za toliko visoke naknade? Da li je na ovo krčmljenje društvene imovine reagovao ili će reagovati Akcioni fond? Četvrto pitanje - da li će sama Skupština Malog Zvornika pokrenuti kod Akcionog fonda ovo pitanje zbog ovakvog odnosa i ovakvog krčmljenja društvene imovine? Hvala.

OSMA SEDNICA DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 29.12.2007.

Gospodine predsedavajući, dame i gospodo narodni poslanici, veoma je čudno da potpredsednik Narodne skupštine Republike Srbije ovako priča. Prvo, priča uz jedno apsolutno neznanje. To je elementarno pravno pitanje koje sa predsednikom opštine nema veze. Ja sam ovde podneo amandman na član 56, Vlada ga je odbila, dala pravno obrazloženje zbog čega. Verujte da najbolji saradnici u opštini treba da budu načelnik uprave i predsednik opštine po novom zakonu koji predviđa organe u opštini, skupštinu opštine, predsednika kao izvršni organ, opštinsko veće. To valjda treba da čini jednu celinu, u smislu odvijanja svih poslova, zadataka i nadležnosti koje su date lokalnoj samoupravi.
Dao sam ovde predlog i rekao sam da ništa ne menja da li će to biti javni konkurs ako već o tome odlučuje opštinsko veće, a predsednik opštinskog veća je predsednik opštine i članove opštinskog veća predlaže predsednik opštine. Još sam rekao, uz saglasnost skupštine opštine, znači jednog širokog kruga ljudi. Pa, ko će izabrati tog načelnika uprave – buduća koalicija, normalno da će predložiti. Hoćete da kažete, potpredsedniče, da to neće biti političko pitanje? Sigurno će biti političko pitanje. Isto to vi radite, i mnogo gore nego što smo mi ranije radili. Nemojte tako da se ponašate. Neke elementarne stvari ne znate. Možda matematiku poznajete, ali pravo ne poznajete. Niste bili i nemojte da me napadate.
Zašto? Kada je u pitanju imovina koja je predmet prodaje, vi treba da pitate Agenciju za privatizaciju i Centar za stečaj, idite u Novi Beograd u objekat Skloništa i pitajte ko je prodao tu imovinu. Mi smo stavili zabranu i ta imovina je prodata, pare su blokirane na računu i radnici zadruge ne mogu da dobiju te pare. Ovde iznosite gnusne laži, ne poznajete stvari. Zato otiđite, odgovor na to pitanje ćete dobiti u Agenciji za privatizaciju, u Centru za stečaj, koji je postavio stečajnog upravnika koji je prodao tu imovinu u kafani, možda, neću da tvrdim, a možda je tako. Opština je, dođite da proverite, uložila žalbu i stavila zabranu prodaje društvene imovine i u katastru to ne može da se sprovede upravo iz razloga što smo mi to tražili.
To što vi smatrate da neko privatno... I ja želim svakom čoveku da ima svoj mir ... Molio bih da završim.
(Predsedavajući: Izvolite.)
Predsednik opštine s tim nema ništa; javni pravobranilac je reagovao, republički pravobranilac je reagovao i prodaja te imovine je još uvek pod znakom pitanja. Iznosite laži, na neki način, i nepotpune informacije u ovoj skupštini.
Drugo, imovina mesne zajednice je predmet licitacije. Na licitaciji su se javila tri zainteresovana lica kada je u pitanju Dom kulture. Dom kulture je razdvojen od objekta o kojem vi govorite 15-20 metara. Između ta dva objekta prolazi magistralni put M19. O čemu vi govorite? Sprovedena je pravna procedura. Vi ovde iznosite neke laži.
Odgovorno tvrdim da sve aktivnosti kada je u pitanju prodaja imovine koja je predmet zakona koji će biti usvojen, kada je u pitanju Zakon o denacionalizaciji... Ali, to nije učinila opština, ona je stavila zabranu. Drugo, sproveden je postupak i onaj ko je ponudio najbolju cenu dobio je taj prostor.
Mislim da nemate razloga da zbog nečijeg mira osporavate nešto što je pravno, legitimno, urađeno onako kako treba.

OSMA SEDNICA DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 29.12.2007.

Gospodine potpredsedniče Albijaniću, pitam se da li potpredsednik Skupštine Republike Srbije treba na ovakav način da izađe za govornicu i da, u skladu sa elementarnim pravima, postavlja pitanje o  kojem u dovoljnoj meri ne zna.
Neću se više javljati. Što se tiče, još jedanput ponavljam, predsednika opštine, da li to bilo moje ili nečije drugo ime, da li je to Ljubovija ili neka druga sredina, vi vrlo dobro znate da društvenom svojinom, odnosno zemljištem koje je nacionalizovano raspolaže za sada država, a ne opština. Ni do danas nismo dobili imovinu i ne znamo o čemu vi pričate.
Što se tiče toga što je prodato tim ljudima koji eksploatišu šljunak, otiđite, još jednom vam govorim, u Agenciju (ako ne znate, ja ću vas odvesti da vam pokažem gde se nalazi objekat) i u Centar za stečaj, kod čoveka koji je stečajni upravnik i postavljen je od strane vladine agencije. Nemojte ovde da izvitoperujete neke stvari.
S druge strane, kada je u pitanju Dom kulture, čovek je na licitaciji dobio kao najpovoljniji ponuđač kada je u pitanju cena, o tome postoji verodostojna dokumentacija.
Gospodine Albijaniću, ja sam predsednik osam godina. Dođite vi u Ljuboviju da agitujete politički, pa ćete videti kako ćete proći; vaš G17 plus u Ljuboviji nema nijednog odbornika i neće ga nikad ni imati. Vi ga predstavljate ovako kako ga predstavljate za ovom govornicom.
Što se tiče sukoba interesa, moram da vam kažem još jednu stvar. Dobio sam uverenje od Republičke izborne komisije koju je imenovala Skupština i objavila u "Službenom glasniku" u decembru 2006. godine da to nije sukob interesa. Onog momenta kad sud bude odlučio da je to sukob interesa, ja ću se opredeliti šta ću biti, da li ću biti poslanik ili presednik opštine. Hvala lepo.

Whoops, looks like something went wrong.