DRAGAN AĆIMOVIĆ

Nestranačka licnost

Rođen je 1976. godine. Po zanimanju je preduzetnik.

Živi u Banovom Polju u opštini Bogatić.
Poslednji put ažurirano: 19.02.2022, 18:42

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

ŠESTA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANJA, 28.12.2011.

Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o budžetu Republike Srbije za 2012. godinu u članu 7. Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Upravi za agrarna plaćanja, gde se prosleđuju sredstva od dve milijarde dinara od strane Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja.
Srpska radikalna stranka smatra da sredstva iz NIP od 2 milijarde dinara treba umanjiti na poziciji Ministarstva ekonomije, tj. za realizaciju Nacionalnog investicionog plana. Smatramo da sredstva koja su na ovoj poziciji treba u toj vrednosti da budu usmerena ka Ministarstvu poljoprivrede, odnosno subvencijama za poljoprivredu preko Uprave za agrarna plaćanja.
Razlog zbog čega su nepotrebna sredstva u NIP je način na koji se sprovode tenderi, kao i drugi uslovi kada su infrastrukturni projekti u pitanju.
Na prvom mestu su uslovljavanja od strane EU i Evropske investicione banke koja favorizuje svoje građevinske firme načinom i uslovima tendera koji su prihvatljivi samo za njih. Primeri su "Alpina", austrijska firma koja je jedina imala uslove koje je tender propisao. Radi se o iznosu više od milijardu evra vrednosti radova u toku jedne godine, tako da naše firme u startu su bile diskriminisane.
Podsetimo da je "Mostogradnja" bivši izgraditelj mosta Beška, a nije imala mogućnost da rekonstruiše taj most zbog ulova koji su postojali na tenderu ili firma "Energoprojekt", takođe srpska firma, zbog istih uslova imala je istu sudbinu, ali su zato "Štrabak", austrijska firma i duge evropske firme dobijale veliki deo krupnih poslova u Srbiji. Osnovni razlozi svega ovoga bili su uslovi od strane EU i njihovih banaka da novac koji nam zaduže, ujedno skinu i velike sume novca preko firmi koje dolaze iz njihovih sredina.
Naše domaće firme imale su mogućnost da budu podizvođači, da dobijaju male delove takozvanog kolača. Zbog toga smatramo da sredstva od dve milijarde dinara treba da budu preusmerena u ratarstvo, proizvodnju mleka, stočarstvo, vinogradarstvo i druge oblasti koje spadaju u Upravu za agrarna plaćanja.
Takođe, ne treba zaboraviti da je poljoprivreda, pored teške ekonomske situacije…
(Predsednik: Nemate vremena više, završite rečenicu.)
Takođe, ne treba zaboraviti da je poljoprivreda, pored teške ekonomske situacije u kojoj se nalazi doživela i prirodne i elementarne nepogode koje u velikom delu nisu nadoknađene poljoprivrednicima u Mačvi, Jadru i drugim delovima Srbije. Ova finansijska pomoć bi u velikom pomogla da ugrožena domaćinstva pokrenu proizvodnju koja je u velikom delu uništena.
Smatramo da posebno treba obratiti pažnju na broj krava koja danas poseduje Srbija, subvencionisati junad ili telad sa 70 evra po grlu. Osnovni razlozi za to su izvoz teladi do 200 kg koji prilično ugrožava konpletan lanac u govedarstvu.
Smatram da izvoz žive stoke treba pod hitno zabraniti i izvoz vršiti isključivo kompenzirani čerek, odnosno zaklana najmanje do 500 kg žive vage ili prerađeni proizvod. Ovim bi država Srbija pomogla da profitira proizvođač, prerađivač i izvoznik. Jednim udarcem bi ubili tri muve.
(Predsednik: Zaista ste preterali.)
Zahvaljujem.

PRVA POSEBNA SEDNICA, 07.03.2011.

Dame i gospodo narodni poslanici, poštovani građani Srbije, Zakon o sportu Republike Srbije donet je još 1996. godine, pa je normalno da se jedan ovakav zakon donese posle 15 godina. U međuvremenu se mnogo štošta desilo, promenilo, pa i unapredilo u oblasti sporta. Stari zakon nije obuhvatio dovoljno sportskih aktivnosti i delatnosti, pa je ovaj zakon trebalo izraditi mnogo ranije.
Za donošenje novog zakona moglo bi se nabrojati mnogo razloga. Jedan od bitnih je neregulisanost pojedinih pitanja važnih za funkcionisanje sistema sporta u Republici Srbiji, kako u važećem tako i u ovom predlogu zakona, za pojedine oblasti, kao i neusklađenost sa drugim donetim pravnim propisima.
Verujem da je svaki građanin Republike Srbije svestan da je sport od posebnog značaja za našu zemlju. Zato mi poslanici, bez obzira na političko opredeljenje, moramo prići vrlo ozbiljno ovom zakonu i kritički se osvrnuti na pojedine odredbe zakona koje nisu dovoljno precizno definisane i koje daju mogućnost za dalje zloupotrebe i nezakonitosti u ovoj oblasti.
Svedoci smo svakodnevnih negativnih pojava u oblasti sporta, od najnižih sportskih organizacija pa sve do samog vrha. Takođe, može se čuti u medijima koji politički moćnici upravljaju kojom sportskom organizacijom; koliko je sportista zloupotrebljeno u političkom reklamiranju određenih stranaka; zloupotreba mladih sportista, diskriminacija i nezakonita preprodaja, kao i poseban problem, a to je nerešen imovinski i pravni status određenih sportskih organizacija.
Čitajući ovaj zakon stičem ubeđenje da je glavni cilj evidentiranje i privatizacija u oblasti sporta, proces koji će omogućiti pojedinim moćnicima veći prostor za jeftinu kupovinu objekata i celokupne imovine sportskih organizacija, kao što je to prethodno učinjeno u privredi.
Državne institucije Republike Srbije ne ulažu dovoljno finansijskih sredstava za razvoj masovnog sporta. Tu prazninu popunjavaju privatna lica; ulažu vlastita sredstva, ali sa ciljem i namerom da izvuku veliki profit.
Zadatak države je da u raznim oblicima omasovi sportske aktivnosti putem izgradnje terena, dvorana tj. sportskih objekata, jer bez adekvatne sportske infrastrukture nemoguće je razviti masovni sport školske i studentske omladine.
Privatna sredstva i privatnu inicijativu treba razviti u elitnim sportovima, ali da to bude pod strogom kontrolom državnih institucija. U praksi, privatnici zloupotrebljavajući mlade sportiste ulažu mala sredstva u njih, ostvaruju ogromne profite na slobodnom sportskom tržištu i na taj način diskriminišu mlade sportske talente koji nisu pod njihovom lupom.
Sve ove okolnosti koje sam izneo prilikom svog izlaganja ukazuju na to da država nije posvetila pažnju razvoju sporta, a ni odredbe Predloga zakona o sportu nisu potpune i ne garantuju izvršne zadatke i ulogu koju sport ima u oblasti društvenog života. Iz tih razloga SRS neće glasati za predlog ovog zakona. Hvala.

OSMA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANJA, 28.12.2010.

Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o PIO. U članu 10. reči "potpuni", briše se. Citiram, član 10. glasi – u članu 21. posle reči "sposobnosti" dodaje se zapeta i reči "odnosno kod profesionalnog vojnog lica nastane potpuni gubitak sposobnosti za profesionalnu vojnu službu".
SRS smatra da je u ovom članu reč "potpuno" suvišna zbog toga što je profesionalni vojnik ili sposoban za službu ili nije. Ne može biti i jedno i drugo. Nastanka gubitka potpune sposobnosti je svakako moguć prilikom obavljanja profesionalne službe koja se tretira kao i svaki drugi posao koji svaki građanin Srbije obavlja u svom radnom veku.
Prihvatanjem ovog amandmana će se stvoriti jasna definisanost ovog člana i poboljšaće se dopuna ovog zakona. Hvala.