Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanika <a href="https://otvoreniparlament.rs/poslanik/7299">Dragan Aćimović</a>

Govori

Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o budžetu Republike Srbije za 2012. godinu u članu 7. Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Upravi za agrarna plaćanja, gde se prosleđuju sredstva od dve milijarde dinara od strane Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja.
Srpska radikalna stranka smatra da sredstva iz NIP od 2 milijarde dinara treba umanjiti na poziciji Ministarstva ekonomije, tj. za realizaciju Nacionalnog investicionog plana. Smatramo da sredstva koja su na ovoj poziciji treba u toj vrednosti da budu usmerena ka Ministarstvu poljoprivrede, odnosno subvencijama za poljoprivredu preko Uprave za agrarna plaćanja.
Razlog zbog čega su nepotrebna sredstva u NIP je način na koji se sprovode tenderi, kao i drugi uslovi kada su infrastrukturni projekti u pitanju.
Na prvom mestu su uslovljavanja od strane EU i Evropske investicione banke koja favorizuje svoje građevinske firme načinom i uslovima tendera koji su prihvatljivi samo za njih. Primeri su "Alpina", austrijska firma koja je jedina imala uslove koje je tender propisao. Radi se o iznosu više od milijardu evra vrednosti radova u toku jedne godine, tako da naše firme u startu su bile diskriminisane.
Podsetimo da je "Mostogradnja" bivši izgraditelj mosta Beška, a nije imala mogućnost da rekonstruiše taj most zbog ulova koji su postojali na tenderu ili firma "Energoprojekt", takođe srpska firma, zbog istih uslova imala je istu sudbinu, ali su zato "Štrabak", austrijska firma i duge evropske firme dobijale veliki deo krupnih poslova u Srbiji. Osnovni razlozi svega ovoga bili su uslovi od strane EU i njihovih banaka da novac koji nam zaduže, ujedno skinu i velike sume novca preko firmi koje dolaze iz njihovih sredina.
Naše domaće firme imale su mogućnost da budu podizvođači, da dobijaju male delove takozvanog kolača. Zbog toga smatramo da sredstva od dve milijarde dinara treba da budu preusmerena u ratarstvo, proizvodnju mleka, stočarstvo, vinogradarstvo i druge oblasti koje spadaju u Upravu za agrarna plaćanja.
Takođe, ne treba zaboraviti da je poljoprivreda, pored teške ekonomske situacije…
(Predsednik: Nemate vremena više, završite rečenicu.)
Takođe, ne treba zaboraviti da je poljoprivreda, pored teške ekonomske situacije u kojoj se nalazi doživela i prirodne i elementarne nepogode koje u velikom delu nisu nadoknađene poljoprivrednicima u Mačvi, Jadru i drugim delovima Srbije. Ova finansijska pomoć bi u velikom pomogla da ugrožena domaćinstva pokrenu proizvodnju koja je u velikom delu uništena.
Smatramo da posebno treba obratiti pažnju na broj krava koja danas poseduje Srbija, subvencionisati junad ili telad sa 70 evra po grlu. Osnovni razlozi za to su izvoz teladi do 200 kg koji prilično ugrožava konpletan lanac u govedarstvu.
Smatram da izvoz žive stoke treba pod hitno zabraniti i izvoz vršiti isključivo kompenzirani čerek, odnosno zaklana najmanje do 500 kg žive vage ili prerađeni proizvod. Ovim bi država Srbija pomogla da profitira proizvođač, prerađivač i izvoznik. Jednim udarcem bi ubili tri muve.
(Predsednik: Zaista ste preterali.)
Zahvaljujem.
Dame i gospodo narodni poslanici, poštovani građani Srbije, Zakon o sportu Republike Srbije donet je još 1996. godine, pa je normalno da se jedan ovakav zakon donese posle 15 godina. U međuvremenu se mnogo štošta desilo, promenilo, pa i unapredilo u oblasti sporta. Stari zakon nije obuhvatio dovoljno sportskih aktivnosti i delatnosti, pa je ovaj zakon trebalo izraditi mnogo ranije.
Za donošenje novog zakona moglo bi se nabrojati mnogo razloga. Jedan od bitnih je neregulisanost pojedinih pitanja važnih za funkcionisanje sistema sporta u Republici Srbiji, kako u važećem tako i u ovom predlogu zakona, za pojedine oblasti, kao i neusklađenost sa drugim donetim pravnim propisima.
Verujem da je svaki građanin Republike Srbije svestan da je sport od posebnog značaja za našu zemlju. Zato mi poslanici, bez obzira na političko opredeljenje, moramo prići vrlo ozbiljno ovom zakonu i kritički se osvrnuti na pojedine odredbe zakona koje nisu dovoljno precizno definisane i koje daju mogućnost za dalje zloupotrebe i nezakonitosti u ovoj oblasti.
Svedoci smo svakodnevnih negativnih pojava u oblasti sporta, od najnižih sportskih organizacija pa sve do samog vrha. Takođe, može se čuti u medijima koji politički moćnici upravljaju kojom sportskom organizacijom; koliko je sportista zloupotrebljeno u političkom reklamiranju određenih stranaka; zloupotreba mladih sportista, diskriminacija i nezakonita preprodaja, kao i poseban problem, a to je nerešen imovinski i pravni status određenih sportskih organizacija.
Čitajući ovaj zakon stičem ubeđenje da je glavni cilj evidentiranje i privatizacija u oblasti sporta, proces koji će omogućiti pojedinim moćnicima veći prostor za jeftinu kupovinu objekata i celokupne imovine sportskih organizacija, kao što je to prethodno učinjeno u privredi.
Državne institucije Republike Srbije ne ulažu dovoljno finansijskih sredstava za razvoj masovnog sporta. Tu prazninu popunjavaju privatna lica; ulažu vlastita sredstva, ali sa ciljem i namerom da izvuku veliki profit.
Zadatak države je da u raznim oblicima omasovi sportske aktivnosti putem izgradnje terena, dvorana tj. sportskih objekata, jer bez adekvatne sportske infrastrukture nemoguće je razviti masovni sport školske i studentske omladine.
Privatna sredstva i privatnu inicijativu treba razviti u elitnim sportovima, ali da to bude pod strogom kontrolom državnih institucija. U praksi, privatnici zloupotrebljavajući mlade sportiste ulažu mala sredstva u njih, ostvaruju ogromne profite na slobodnom sportskom tržištu i na taj način diskriminišu mlade sportske talente koji nisu pod njihovom lupom.
Sve ove okolnosti koje sam izneo prilikom svog izlaganja ukazuju na to da država nije posvetila pažnju razvoju sporta, a ni odredbe Predloga zakona o sportu nisu potpune i ne garantuju izvršne zadatke i ulogu koju sport ima u oblasti društvenog života. Iz tih razloga SRS neće glasati za predlog ovog zakona. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o PIO. U članu 10. reči "potpuni", briše se. Citiram, član 10. glasi – u članu 21. posle reči "sposobnosti" dodaje se zapeta i reči "odnosno kod profesionalnog vojnog lica nastane potpuni gubitak sposobnosti za profesionalnu vojnu službu".
SRS smatra da je u ovom članu reč "potpuno" suvišna zbog toga što je profesionalni vojnik ili sposoban za službu ili nije. Ne može biti i jedno i drugo. Nastanka gubitka potpune sposobnosti je svakako moguć prilikom obavljanja profesionalne službe koja se tretira kao i svaki drugi posao koji svaki građanin Srbije obavlja u svom radnom veku.
Prihvatanjem ovog amandmana će se stvoriti jasna definisanost ovog člana i poboljšaće se dopuna ovog zakona. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o izmeni Zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti. U članu 1. Predloga zakona reč "Kragujevac" zamenjuje se rečju "Bogatić".
SRS smatra da ravnomeran regionalni razvoj treba da donese pozitivan položaj i za one građane koji se nalaze u manjim opštinama, gde perspektiva za boljim životom ne postoji. Uglavnom je koncentracija mladih ljudi prisutna samo u većim gradovima, tako da u budućnosti sedište Nacionalne službe bilo bi od velike važnosti, kako bi se postigla decentralizacija poslova zapošljavanja i veće uključivanje ljudskih resursa iz regionalnih centara, što je cilj predložene promene sedišta.
Amandmanom se predlaže da sedište Nacionalne službe za zapošljavanje bude u mestu za koje smatram da postoje preduslovi za uključivanje ljudskih resursa i istovremeno rešavanje nezaposlenosti u tom mestu i okolini. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za osiguranje i finansiranje izvoza Republike Srbije.
U članu 1. stav 2. Predloga zakona reč "Užicu" zamenjuje se rečju "Bogatiću". SRS smatra da je najznačajniji izvoz poljoprivrednih proizvoda koje, nažalost, država ne izvozi, već svakodnevno uvozi i stvara problem poljoprivrednicima, slučajno ili namerno, ali činjenica je da vrlo teško žive.
Njihov težak život i propadanje u proizvodnji Vlada prati uporno i pomaže tajkunima da uvoze meso staro nekoliko godina, mleko i sve ono što ugrožava domaće proizvode.
Zbog vrlo teškog života u opštini Bogatić, gde je poljoprivredna proizvodnja zastupljena više od 90%, a zaduženosti građana iz dana u dan su sve veće, smatram da je ovo način da bi se postigla dislokacija poslova i veće uključivanje ljudskih resursa iz regionalnih centara, što jeste cilj predložene promene sedišta.
Amandmanom se predlaže da sedište Agencije bude u mestu za koje smatram da postoje preduslovi za uključivanje ljudskih resursa, istovremeno rešavanje problema nezaposlenosti u tom mestu i okolini, kao i podsticaji izvoza sa te lokacije koja bi ddelovala kao primer i za sve druge. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o budžetu Republike Srbije za 2010. godinu.
U članu 38. stav 1. Predloga zakona reči „i neophodno novo zapošljavanje“ brišu se. Najava vlasti da budžet ne bude razvojni, nego socijalni, ovo se može videti iz stavki budžeta za plaćanje administracije, a vezano je za odluku Vlade Srbije za otpuštanje radnika iz državne administracije. Iz tog razloga se ovaj član unapred demantuje.
Ovim članom budžetskim sredstvima predviđeno je novo zapošljavanje radnika. Zbog toga sam kao predstavnik SRS predložio amandman kojim bi se ova kontradiktornost poništila, a ujedno izbeglo neposredno zapošljavanje birokratije, koje bi za rezultat imalo uvećanje birokratskog aparata države.
Sve ovo navedeno je najobičnija prevara vlasti sa ciljem da se iz državnog aparata otpuste nepodobni radnici, kako bi se na njihovim mestima zaposlile stranačke pristalice i simpatizeri.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o budžetu za 2010. godinu. U članu 47. stav 2. reči "ministar nadležan" zamenjuju se rečima "ministarstvo nadležno". S obzirom da je predloženim zakonskim rešenjem omogućeno da ministar samostalno odlučuje i novac samoinicijativno usmerava kao višak iz prethodne godine, pa podneo sam amandman ispred SRS koji ovu nepravilnost popravlja.
Iz priloženog, kako vidimo, ministru se daje za pravo da odlučuje o svemu u ministarstvu, čime se legalnim putem omogućava zloupotreba ministra, a što nanosi štetu ministarstvu, budžetu i građanima Srbije. Zbog toga mislim da amandmanom možemo sprečiti njegovu individualnu moć sa ciljem da izbegnemo zloupotrebe ministra i da ta prava prenesemo na ministarstvo.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o civilnoj službi i predlažem da se u članu 3. briše prigovor savesti. Ovim zakonom mi omogućavamo nekima, umesto da se vojno obuče i ovaj minimalni rok odsluže časno i pošteno, kao što su naši preci činili u prethodnom periodu, civilno služenje vojnog roka po bolnicama, javnim komunalnim preduzećima i drugim državnim institucijama, što je omalovažavanje srpske vojne tradicije i celog srpkog naroda.
Prigovor savesti, koji tretira ovaj član Predloga zakona, ne znači civilno služenje vojnog roka. Prigovor savesti znači da lice koje se na njega poziva samo ne želi da rukuje oružjem, te se ova problematika može regulisati kroz druge zakone, kao što je zakon o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi. Hvala. (Aplauz.)
Dame i gospodo narodni poslanici, ispred Srpske radikalne stranke podneo sam amandman na Predlog zakona o udruženjima. U članu 29. stav 2. reč „ministar“ zamenjuje se rečju „ministarstvo“.
Srpska radikalna stranka se kritički odnosi prema ovom zakonu zato što se omogućava da se registruju mnoge nevladine organizacije koje su uključene u špijunažu i razbijanje države Srbije, kao i verske sekte koje uništavaju tradicionalne verske zajednice, negiraju ih i ne poštuju na sve moguće načine. Ovim zakonom, koji je suprotan Ustavu Srbije, vrši se diskriminacija ogromnog broja građana Srbije.
Smatramo da su ovim zakonom ministru date prevelike ingerencije i ovlašćenja, što se može lako zloupotrebiti. Smatramo da se ovaj zakon pravi za građane Srbije. Ministarstvo je onaj državni organ koji sprovodi ovaj zakonski projekat, a ne ministar kao pojedinac. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o udruženjima: „Član 86. stav 2. briše se“.
Srpska radikalna stranka se kritički odnosi prema ovom zakonu zato što se ovim zakonom daje mogućnost mnogim nevladinim organizacijama da podstiču nemoralnost u društvu, da špijuniraju, podstiču sekte na sve veću aktivnost i prisutnost na svim javnim mestima. Sve veća aktivnost nevladinih organizacija koje se predstavljaju kao strana udruženja, a brinu o određenom broju građana i prikazuju humanost, jeste upravo produžena ruka mnogih obaveštajnih službi. Upravo je njihovo delovanje proizvod uništavanja države Srbije u svim mogućim oblicima, tako da njihova zakonska zaštita nije potrebna, jer iza njih stoje sve tajne službe i one su sasvim dobro zaštićene, bolje od svakog građanina Srbije, i bez ovog zakona.
Ovaj zakonski projekat nije dobro definisan. Srpska radikalna stranka smatra da strana udruženja ne treba da budu predmet ovog zakona i predlažem da se član 86. briše. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju: „Naslov iznad člana 90. briše se.“ Realno gledano, ovaj zakon o obaveznom osiguranju u saobraćaju je nepotreban, iz razloga što su prethodni zakonski akti regulisali obavezno osiguranje u saobraćaju, preko osiguravajućeg društva; jedini problem je bio sprovođenje i funkcionisanje osiguravajućeg društva.
Posebnu primedbu koju imamo mi iz SRS upućujem nadležnom ministarstvu. Sadržina je u osnivanju i obrazovanju garantnog fonda, koji predstavlja još jedno paralelno državno telo, koje u ovakvoj teškoj ekonomskoj krizi isključivo troši narodni novac i zapošljava isključivo aktiviste vladajućih stranaka prema kojima imate obavezu od prethodnih parlamentarnih izbora.
Ako već postoje osiguravajuća društva pod patronažom određenog ministarstva, šta će nam još jedan paraorgan, koji će skupo da košta državu? Zbog toga sam predložio da se ovaj član briše, a moj amandman usvoji. Hvala.
Podneo sam amandman na Predlog zakona o regionalnom razvoju – naslov iznad člana 2. briše se.
SRS smatra da je podela Srbije na sedam regiona nova prevara građana Srbije. Ova farsa i zabluda građana kako podela Srbije na regione znači ravnomerni regionalni i demografski razvoj Srbije, jeste čista prevara. Nove granice unutar Srbije, kako geografske, tako i političke, jesu cilj vatikanskih i zapadnih sila da od Srbije naprave protektorat, gde se neće znati ni ko je predsednik Srbije, ni ko je na čelu regiona, a sve to da bi se stvorila veća anarhija u državi.
Ovakvom podelom Srbije, porašće apetiti svih manjina unutar Srbije, što je poslednji cilj uništavanja državnosti Republike Srbije.
Da ste hteli, sve prethodne vlade, od 2000. pa nadalje, mogle su naći način i instrumente za sprečavanje odlaska Srba sa KiM-a, juga Srbije, Raške oblasti, da ostanu da žive na svojim ognjištima.
Znači, iz rubnih područja Republike Srbije se ljudi sele, mi tamo gubimo teritoriju. Da li bismo belu kugu ili iseljavanje srpskog življa mogli sprečiti političkom, socijalnom i finansijskom podrškom Republike Srbije baš tim ugroženim Srbima?
Ovo što vam posebno ne verujem, jeste primer od 2000. pa do danas, gde su Srbi doživeli više egzodusa na KiM-u, a što se u budućnosti sa vama širi, sve je više i više u celoj Srbiji. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o bezbednosti hrane. U članu 2. posle reči ''odnosno skladištenje" dodaju se reči "i čuvanje". SRS ima rezervu prema ovom zakonu o bezbednosti hrane, pre svega, zbog sumnjivog porekla mesa koje ima starost i po 20 godina, duboko zamrznuto, a koje, uglavnom završava u klanicama širom Srbije.
Podsetimo se samo pilećeg mesa koje je dopremano na naše tržište iz Brazila, upravo preko Kosova. Određen broj monopolista ima mogućnost snabdevanja ovim sumnjivim pošiljkama iz Južne Amerike, Španije, kao i iz ostalih evropskih zemalja, koje čiste svoje rezerve stare po 20 godina i prodaju ih u bescenje. Prilikom dolaska na naše državne granice, obično fitopatolozi ne obraćaju veliku pažnju na izvršenje kontrole, jer su u pitanju tajkuni bliski režimu i koji su zaštićeni od kontrole njihovih uvoznih roba.
Šta se dalje događa? Sav ovaj otpad upravo završava u mesnoj industriji. Vlasnici mesnih industrija kupuju jeftinu sirovinu, koja se prerađuje u istim, a kasnije proizvodi završavaju na našem tržištu.
Zamislite samo koliko dece i mlađih od 18 godina unesu ovolike otpade u organizme, koji su upravo u razvoju. Zato nije ni čudno zašto mladi ljudi oboljevaju od raznoraznih bolesti. Ovako neodgovornim ponašanjem i lošom kontrolom robe, koja upravo hrani naše građane, mi smo u sve većoj opasnosti za zdravlje i budućnost naše dece.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o zabrani diskriminacije ispred poslaničke grupe SRS.
U članu 3. stav 3. reči "zabranjeno" zamenjuju se rečima "nije dozvoljeno".
Ustavna odredba iz člana 21. Ustava Republike Srbije o zabrani diskriminacije glasi: "Ne smatraju se diskriminacijom posebne mere koje Republika Srbija može uvesti radi postizanja pune ravnopravnosti lica ili grupa lica koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima".
Ovim mojim amandmanom, kao i svim amandmanima SRS, ima se cilj da se ovaj zakonski projekat poboljša, mada generalno ovaj zakon nije trebalo ni pisati, jer ga nemaju ni stare evropske civilizacije, pre svega Nemačka, Austrija, Francuska, Grčka itd.
Pošto je ovo u Holandiji zaživelo, da li je bio cilj da se dodvorite Holandiji i Briselu, kako bi Holanđani promenili svoje stavove i dozvolili ulazak u EU?
Jasno nam je da se u Evropu žuri, ali nikako da se stigne. Ako ste već želeli da se solidarišete sa nekim evropskim zemljama, nije trebalo preko ovih nenormalnih zakona. Ovim zakonskim projektom stvorićete veliku rupu koju će bolesni umovi svakodnevno zloupotrebljivo prikazivati na ulicama, trgovima, u parkovima, u školama i svim drugim javnim mestima. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam amandman na član 4. stav 2. Predloga zakona o zabrani diskriminacije ispred poslaničke grupe SRS, a  koji glasi – građanin je dužan da poštuje načelo jednakosti, odnosno zabranu diskriminacije.
Ustavna odredba iz člana 21. Ustava Republike Srbije o zabrani diskriminacije: Pred Ustavom i zakonom su svi jednaki. Svako ima pravo na jednaku zakonsku zaštitu, bez diskriminacije.
Gospodine ministre, da li će ovaj zakonski projekat imati svoju snagu na KiM, kada su u pitanju Srbi i drugi nealbanski narodi? Da li ste namerno ili slučajno odabrali raspravu po ovom zakonu 17. i 18. marta, kada se desila velika diskriminacija Srba na Kosovu? Zašto onda niste našli za shodno da u ovom zakonu i svakom drugom zaštitite genocidno prognane Srbe sa svojim ognjišta širom bivše Jugoslavije?
Da li se brinete o diskriminaciji Srba u Hagu koji su časno branili svoju zemlju, kao dr Vojislav Šešelj, Slobodan Milošević i svi oni Srbi koji su sada i nekada bili u ovom antisrpskom sudu, a sada nemaju mogućnost ni da se brane sopstvenom stručnošću, znanjem, dokazujući samo istinu o Srbiji i srpskom narodu. Danas su u Hagu žrtve diskriminacije onih koje zastupaju Hašim Tači, Ramuš Haradinaj i ostali zločinci koji imaju podršku i zaštitu Amerike i NATO.
To je još jedan pokazatelj koliko je Haški sud pravedan, koliko se poštuju ljudska prava i kakvu diskriminaciju u njemu doživljavaju...