ŠERIF HAMZAGIĆ

Nestranačka licnost

Rođen je 1956. godine u Tutinu.
Poslednji put ažurirano: 19.02.2022, 19:46

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

ŠESTA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANJA, 29.12.2011.

Zahvaljujem predsednice. Moje poslaničko pitanje je upućeno ministru Mrkonjiću, a tiče se poslaničkog pitanja postavljenog 21. 9. ove godine. Vezano je za putni pravac Novi Pazar – Tutin. Zapravo, ova putna deonica je potpuno devostirana, sa bezbroj udarnih rupa, ulegnuća, suženja, klizišta. Trideset i tri kilometra je duga, a njome se putuje čitav sat vremena putničkim vozilom. Teretnim vozilom i dva sata. Ova opština je vezana ne samo sa susednim gradom i  Pazarom ovim putem, nego i sa ostalim delom Srbije i u opšte sveta.

Samo da napomenem, da u našoj opštini nije bilo apsolutno nikakvih ulaganja, niti domaćih, niti stranih investitora. Sve je vezano opet za lošu putnu infrastrukturu. I do Tutina i do Sandžaka i unutar Sandžaka i unutar naše opštine. Da napomenem opet da je naša opština jedna od najnerazvijenijih sa neverovatno 77% nezaposlenosti i sa višestruko niskim bruto nacionalnim prihodom, sa masom nezaposlenih, bez ikakvih proizvodnih pogona.

Sve to ne bi bilo čudno da nismo dobili obećanje od gospodina Mrkonjića da će ovaj putni pravac početi da se radi jesenas, da će putni pravac Novi Pazar – Sjenica. Gospodin Mrkonjić je gostovao letos u Novom Pazaru i rekao je da će ubrzo krenuti radovi na magistralnom putu Novi Pazar – Sjenica. Odmah posle na regionalnom putnom pravcu Novi Pazar – Tutin. Ne zameram gospodinu Mrkonjiću na tim rečima i verujem da će to bili. Ali, naši građani žele tačan odgovor, kada, jer se o tome priča već godinama. Da pomenem samo da je tutinska opština nije imala ni vodu za piće.

Bivše Ministarstvo za NIP imalo je razumevanja i opredelilo je deo sredstava i ubrzo će Tutin dobiti vodu za piće. Međutim, ovaj putni pravac bruka je i sramota da spaja jednu opštinu sa ostalim delom Srbije. Svako tamo ko je putovao tim putnim pravcem video je da je on potpuno devastiran i ne zaslužuje da 36.000 ljudi, jer to im je jedini izbor sa svetom i sa ostalim delom ove republike. Toliko za sada.

ŠESTA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANJA, 29.12.2011.

Da bi samo konkretizovali, ovaj projekat za ovaj putni pravac nije urađen. Prvo moramo da znamo kada će projekt biti urađen. Lokalna samouprava kaže da CIP to neće da uradi, ili nema volje da uradi, kao i Vlada. Sa druge strane čujemo da lokalna samouprava ili izuzima zemljište i svojinske odnose ili opet neko drugi to radi. Znači, od nečeg bi trebalo krenuti.

TRINAESTO VANREDNO ZASEDANJE, 22.09.2011.

Uvažena predsedavajuća, poštovani poslanici, moje poslaničko pitanje je upućeno ministru za infrastrukturu i energetiku, gospodinu Mrkonjiću, a odnosi se na putni pravac Novi Pazar – Tutin. Ova saobraćajnica spaja tutinsku opštinu, ne samo sa susednim gradom, Novim Pazarom, već i ostalim delovima naše Republike, a i sa svetom, što govori o nemerljivom značaju i strateškom interesu za našu opštinu.

Saobraćajnica je u jako lošem stanju, jedna je od najlošijih u Republici i šire na Balkanu. Jako je devastirana, sa bezbroj ulegnuća, suženja, klizišta, potpuno je devastirana, bez minimuma drumsko-transportnih uslova, sa bezbroj udarnih rupa, delimično presvučenim asfaltom.

Zbog specifičnosti ovog terena velike nadmorske visine, dugih zima sa puno snežnih padavina, jako je teško održavati je u zimskim uslovima, tako da je neretko zavejana i po par sati. Dužine ove deonice je oko 33 kilometara. Da bi se prešla putničkim automobilom potrebno je više od jednog časa, a teretnim vozilima sa tovarom, potrebno je nekoliko časova.

Tutinska opština je jedna od najsiromašnijih opština u Republici, sa bruto društvenim proizvodom višestruko nižim od republičkog proseka, sa stopom nezaposlenosti od neverovatnih 70%, što u brojkama znači od 36.000 stanovnika, samo 3.000 radi. Na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje čeka 7.500 radno sposobnih. Tešku ekonomsku i socijalnu situaciju dodatno komplikuje ovako loša putna infrastruktura.

Jako dobru ideju o industrijskoj zoni na Pešteru trenutno je nemoguće realizovati zbog jako loših komunikacija do Sandžaka i unutar Sandžaka. Naši građani sa pravom očekuju od gospodina Mrkonjića da učini napor, jer je to do sada i obećavao, da iznađe način da se ova saobraćajnica u potpunosti rekonstruiše, prekrije sa odgovarajućim adekvatnim slojem asfalta, jer ona mojim sugrađanima znači život, znači komunikaciju sa ostalim delom ove Republike i uopšte sa svetom. Onda će doći i novi investitori i nove investicije, jer sada u našoj opštini apsolutno nema ni novih proizvodnih pogona, niti novih investitora. Hvala.