VLADIMIR MARINKOVIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen je 02. februara 1976. godine.

Vladimir Marinković je doktor ekonomskih nauka, ima zvanje naučnog saradnika na Institutu za ekonomiku poljoprivrede, vanredni je profesor Univerziteta „Džon Nezbit“ i vanredni je profesor Nezavisnog univerziteta u Banja Luci.

Autor je jednog univerzitetskog udžbenika, dve monografije i više od 80 naučnih i stručnih radova u relevantnim domaćim i stranim časopisima iz oblasti ekonomije, menadžmenta i preduzetništva.
Dobitnik je više nagrada i prestižnog priznanja – Plakete za doprinos sindikalizmu u Evropi koju mu je dodelila Evropska policijska unija, nagrade – Man of the Year (Čovek godine) za političku ideju koja mu je dodeljena od strane časopisa The Man, NALED-ove „Strele“ za doprinos poboljšanju poslovnog ambijenta u Republici Srbiji i ordena Suverenog vojnog Malteškog reda kojim ga je odlikovao Veliki majstor Fra Metju Festing.

Predsednik je Nadzornog odbora Društva ekonomista Beograda i član Međunarodne asocijacije za industrijske i radne odnose (ILERA) iz Ženeve.
Bio je potpredsednik Privredne komore zelene Srbije i član Upravnog odbora Regionalne mreže parlamentarnih odbora za finansije, ekonomiju i evropske integracije zemalja Zapadnog Balkana.
Bio je Generalni sekretar Udruženja industrijalaca i preduzetnika Srbije i Crne Gore, zamenik direktora Instituta za razvoj malih i srednjih preduzeća.

Od maja 2012. godine je narodni poslanik u Narodnoj skupštini Republike Srbije. Od 2014. do 2016. bio je potpredsednik Narodne skupštine, član Odbora za privredu, regionalni razvoj, trgovinu, turizam i energetiku, član Odbora za prava deteta, zamenik člana Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava, predsednik Ekonomskog kokusa NSRS, predsednik Parlamentarne grupe za otvoreni parlament NSRS, predsednik Pododbora za razmatranje izveštaja Državne revizorske institucije, predsednik Parlamentarne grupe prijateljstva sa Suverenim vojnim Malteškim redom.

Pred parlamentarne izbore 2020. godine napustio je SDPS i prešao u Srpsku naprednu stranku.

Na parlamentarnim izborima održanim 21. jun 2020. godine, našao se na 49. poziciji na listi “Aleksandar Vučić - za našu decu” i ponovo dobio poslanički mandat.

Član je Predsedništva Socijaldemokratske partije Srbije i predsednik Odbora za ekonomiju Socijaldemokratske partije Srbije.

Govori engleski i nemački jezik.
Poslednji put ažurirano: 15.10.2020, 13:06

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Deveta sednica Drugog redovnog zasedanja , 29.12.2020.

Hvala predsedniče Narodne skupštine Republike Srbije.

Prvenstveno meni je velika čast da imam tu odgovornost da postavim pitanje u ime, prvi put, u ime poslaničke grupe Aleksandar Vučić – Za našu decu i da zatražim obaveštenje i da pokušam da ohrabrim određene državne institucije, počevši sa MUP, ali naravno sudsku vlast, za sve ono što nas čeka u narednoj godini i o čemu je govorio predsednik Republike gospodin Aleksandar Vučić juče na konferenciji za štampu, a očekuje nas puno izazova u oblasti spoljne politike, ali i unutrašnjih reformi, očuvanja zdravstvenog sistema, očuvanja ekonomskog sistema i unapređenja naše ekonomije i naše geopolitičke pozicije.

Vlada Republike Srbije i predsednik države su bili izuzetno fokusirani ovih prethodnih devet meseci samo na dve stvari, to je očuvanje života naših građana i očuvanje ekonomije, očuvanje radnih mesta. Ja evo svakodnevno komunicirajući sa privrednicima i ovde u Beogradu i širom Srbije dobijam takve pozitivne poruke da mudrost i vizija koju je predsednik imao, kada su u pitanju mere, posebno ekonomske, nije zabeležena niti ovde u regionu, niti u celoj Evropi, tako da hvala i zahvaljujući njemu i zahvaljujući radu Vlade, a na sreću građana Republike Srbije, svih nas koji živimo ovde u zemlji naša ekonomija nije doživela kolaps kao što je to u Hrvatskoj, kao što je to u Crnoj Gori, kao što je to u mnogim zemljama u okruženju, ali i mnogim zemljama koje su članice EU, koje su bile i jesu i dan danas razvijenije od nas.

Međutim, želim da kažem i to da nas očekuje puno unutrašnjih izazova na nivou unutrašnje politike i slobodno mogu da kažem da svi oni koji zavide i svi oni kojima nije u interesu da Srbija ekonomski jača, da Srbija stvara prijateljstva, da Srbija postane ponovo, pošto je postala ekonomski lider i ekonomski faktor u regionu, da postane ponovo politički faktor, mi treba da se fokusiramo i na unutrašnju politiku. Mislim da su pošteniji oni koji su, evo i juče, koji sede u Narodnoj skupštini Republike Srbije, koji ne kriju svoja aspiracije, ne kriju svoje političke stavove, možemo govoriti o tome da li su oni legitimni ili nisu. Šef naše poslaničke grupe, gospodin Martinović, je održao jednu vrstu predavanja juče iz demokratije i poslao jasnu političku poruku da je očigledno Srbija dobra za jedan deo opozicije, jedan deo manjina, kada treba nešto da da, kada treba da izgradi infrastrukturu, kada treba nečega da se odrekne, a čim se radi o zaštiti nacionalnih interesa, zaštiti državnosti onda Srbija nije dobra, hajde da uzmemo, hajde da kažem nešto protiv nje.

Želim da ohrabrim državne institucije da reaguju protiv toga, da reaguju protiv svih onih koji u ovoj zemlji traže i priželjkuju ukrajinski scenario i ne kriju to, koji pišu međunarodnim organizacijama, idu, kriju se po hodnicima, po Stejt departmentu da bi se sreli sa petim ili šestim ešalonom ljudi iz američke administracije, kao što je to radio Dragan Đilas, što sam imao priliku i sam da vidim. S obzirom da sam istog dana kao neko ko je prezentovao parlament u SAD to čuo od ljudi koji su ambasadora Đerđa Matkovića i mene ispraćali iz te zgrade.

Znači, imamo ljude koji inkognito idu i ogovaraju i pljuju svoju državu što je ne zabeleženo u političko istoriji demokratskih zemalja. Mi moramo da podignemo glas protiv toga i moramo da podignemo glas i moramo da reagujemo, očekujemo to i od sudskih vlasti ovde u Republici Srbiji. Šta je urađeno po pitanju zaustavljanja svega onoga što je napad na integritet, što je dehumanizacija predsednika Republike, njegove porodice, a u stvari napad na Republiku Srbiju? Svi mi govorimo o tome. Veliki deo ljudi naravno i zbog ovoga o čemu sam juče govorio, a to je veliki rejting, ovo veliko poverenje. Neću da kažem, nije ni rejting, nego poverenje građana Srbije u Aleksandra Vučića, u našu stranku. Ali, postoji jedna deo ljudi koji uporno kroz pokušaj dehumanizacije, kroz pokušaj agresivnosti i napada želi da napravi atmosferu da se u ovoj državi zaustave demokratski procesi. S obzirom na ovu podršku koju trenutno imamo, a ova podrška jeste, evo vidite, to je ovo plavo ovde, to je Aleksandar Vučić, a svi ostali su ove tačkice u ovom istraživanju.

Nastavićemo sa politikom koja podrazumeva plate u narednoj godini od 570 evra, penzije od 270 evra, privredni rast od 6 evra i uz naš narod i veliko poverenje koje ima u Aleksandra Vučića i naša većina ovde u parlamentu i naša poslanička grupa Aleksandar Vučić – Za našu decu, nastavljaju tu borbu za modernu jaku Srbiju, uz liderstvo i vodstvo Aleksandra Vučića. Hvala.

Deveta sednica Drugog redovnog zasedanja , 28.12.2020.

Hvala predsedniče.

Naravno, vodiću stvarno računa o vremenu i pokušati maksimalno da skratim svoj govor.

Uvaženi ministri u Vladi Republike Srbije, gospođo Joksimović, Čomić, gospodine Selakoviću, dame i gospodo narodni poslanici, uz uvažavanje činjenice da je strateški cilj Srbije članstvo naše zemlje u EU i uz uvažavanje toga da je trgovina i ekonomija u našoj zemlji, pa samim tim i naš razvoj u mnogome i nova radna mesta, budućnost naše zemlje, zavisi od naših odnosa i upravo od ove vrste integracija.

Sigurno je da ne možemo da ne podržimo i napor Vlade Republike Srbije, napor resornih ministara da ovaj proces ide bolje, brže, da ide dinamičnije i da zajednički sa nama ovde u parlamentu rade na tome da ispunimo što pre i što dinamičnije i što kvalitetnije sve evropske standarde koji su definisani u metodologiji EU u procesu pristupanja.

Međutim, ja imam nekoliko stvari da kažem na sve ovo što se događa u proteklih nekoliko godina po pitanju pristupanja Srbije EU, naime, po pitanju metodologije koja se definitivno promenila, imamo i taj jedan važan aspekt da je do pre neku godinu se govorilo i o tome da će moguće da pristup EU, da se sam struktura EU promeni u domenu i da će tu biti zemlje prve brzine, pristupanje prve, druge i treće, što je onako bila ideja koja je naišla na otpor, posebno zemalja članica višegradske grupe, dakle, ovih zemalja koje su novije, takoreći članice EU i što nama nije odgovaralo, kao zemlji koja je kandidat i za koju smatramo gotovo svi ovde, većina nas da ispunjava puno, puno uslova, da što pre uđe u EU.

Ono što ohrabruje i ono što je važno, je da je ekonomija, konkurentnost i sve ono što smo uradili zahvaljujući hrabrim reformama, koje je implementirao predsednik Aleksandar Vučić, koje je zamislio u oblasti ekonomije, samim tim jačanja, snaženja naše privrede, privlačenja stranih direktnih investicija i činjenje da naša zemlja postane ekonomski lider u regionu, ohrabruje i predstavlja, u stvari jedan ključ i stub našeg pristupanja, pored svih ovih primedbi, koja Evropska komisija ima na sve ono što radimo u ostalim, dakle, u različitim domenima društvenog života i u različitim domenima i oblastima koje tretiraju različita poglavlja prilikom pristupanja EU.

Ono što bi isto tako apostrofirao, to je jedan veliki rad i pri tome čestitam ministru Jadranki Joksimović, na tome što je pozicionirala i SNS, a samim tim i našu zemlju u Evropi na takav način da će SNS biti domaćin političke Skupštine Evropske narodne partije i to je na kraju krajeva jedan od vrlo važnih dokaza i konkretnih stvari i rezultata koje pokazuju stvari koliko ta EU poštuje Srbiju i koliko je u stvari stalo da Srbija da se što brže integriše u evropsku porodicu naroda, dakle, te političke veze i politička komunikacija sa ključnim političkim partijama i zemalja članica EU, dovoljno govori o tome koliko imamo priznanja, kao država za sve ono što radimo u procesu političkih, a posebno ekonomskih i socijalnih i svih drugih reformi.

Isto tako važno je da napomenem, da smo dobro ocenjeni po pitanju regionalne stabilnosti, tu je puno energije uloženo i puno znanja, puno strpljenja i moram da napomenem i to da je Srbija u proteklih nekoliko godina postojan član i pokretač i inicijator različitih, kako regionalnih, tako i drugih inicijativa i integracija, naša sjajna saradnja sa zemljama višegradske grupe, koja možda da bude još i bolja, posebno u ekonomskom smislu, pravoslavna kvadriterala, dakle, između Srbije, Bugarske, Rumunije i Grčke, naravno, naše učešće u raznim sporazumima, kao što je CEFTA Sporazum i drugi sporazumi i konačno ono što jeste i rezultat Vašingtonskog sporazuma, koji je potpisan 4. septembra u Americi, a to je Mini Šengen i konačno ono što će dati jedan novi duh, jedan novi karakter razvoju i modernizaciji celokupnog regiona, ali i njegove stabilnosti, a to je dolazak i mogućnost da se u regionu obezbedi slobodan protok roba ljudi i kapitala.

To je ono o čemu predsednik Vučić govori već godinama, da u stvari predstavlja preduslov za ono što može da bude i ono što je najvažnije za ovaj region, a to je dugoročna stabilnost i dugoročna mogućnost planiranja i razvoja saradnje i projekata koji se tiču infrastrukture, međusobne konekcije, povezivanja između država i naroda, kako bi oni na ekonomskom planu napredovali i kako bi se što bolje pripremili svi za brži ulazak u EU.

Kao što sam rekao, u tom domenu smo jako popravili, zahvaljujući i ličnim vezama i ličnom zalaganju predsednika Republike, posebno političkim i ekonomskom odnosima sa ključnim igračima u EU, kao što je Nemačka, kao što je Francuska, jer Nemačka i nemačke kompanije zapošljavaju negde oko 60.000 naših građana, 60.000 radnika radi u nemačkim kompanijama, a Francuska ima jako dobar, velike planove ovde u Srbiji kada je u pitanju ekonomska saradnja i kada su u pitanju investicije. Italija kao već tradicionalni partner i država koja je definitivno jedan od advokata naše zemlje kada je u pitanju pristupanje EU uz Mađarsku i druge zemlje višegradske grupe, koje nas i te kako dobro zastupaju i rade zajednički sa nama i u interesu nam je da Srbija što pre uđe u EU.

Dakle, to su neki aspekti koji su važni uz sve ovo što je Evropska komisija definisala kao primedbe. Za neke možemo da kažemo da su definitivno utemeljene na argumentima, ali ja bih rekao da velika većina je u stvari proizvod jednog birokratskog EU i Evropske komisije, posebno u rešavanju problema, ali i definisanje budućnosti EU, za koju ni oni sami očigledno u ovoj godini, a i u prethodnim godinama krize ne mogu jasno da definišu šta žele i kakvu žele poziciju za EU u okviru međunarodnih odnosa i u okviru globalne politike i globalne ekonomije.

Zbog toga, želim da kažem i da posebno poručim našim prijateljima i partnerima iz EU nešto što je rezultat statistike, nešto što je egzaktno, a to su najnovija istraživanja koja pokazuju da je poverenje građana Srbije u EU da se ono definitivno iz godine u godinu smanjuje.

Recimo, imate situaciju da posle potpisivanja Vašingtonskog sporazuma samo u roku od dve nedelje poverenje i pozitivno mišljenje o odnosima između Srbije i SAD poraste sa 11% na 26%. Dakle, dva i po puta je to poverenje poraslo samo za dve nedelje. Zašto? Zato što su Amerikanci tokom četiri godine funkcionisanja Trampove administracije imali jedan pragmatičan pristup rešavanju problema na teritoriji Zapadnog Balkana zato što su shvatili i priznali da je Srbija deo rešenja na prostoru Zapadnog Balkana, da Srbija ima legitimne interese na Kosovu i Metohiji i zbog tog njihovog pragmatičnog stava došlo je do potpisivanja Vašingtonskog sporazuma, došlo je do otvaranja neslućenih mogućnosti u oblasti ekonomije, u oblasti investicija, u oblasti energetike, u oblasti bezbednosti, dok se kada je u pitanju EU mi očigledno godinama već vrtimo oko nekoliko stvari za koje svi mislimo da su važne i da su prioritetne, a to je pitanje Kosova i Metohije, ali ne uz pritiske, ne uz ucene, ne uz štap i šargarepu, nego uz kompromis, uz dogovor i uz nešto što će definisati na kraju rešenje koje će važiti za narednih nekoliko decenija i za narednih sto godina, a ne neka brza rešenja koja podrazumevaju samo jedan brzi politički poen i rešavanje brzo problema i teranje određenog problema pod tepih, nego rešavanje problema na način koji podrazumeva kompromis dve strane ili, kako bi predsednik Vučić to lepo rekao, da rešenje bude takvo da obe strane budu podjednako nezadovoljne.

Kako su se građani Srbije poneli prema onima koji su pragmatični, koji su konačno počeli da uvažavaju našu zemlju i sve ono što radimo po pitanju ekonomskih političkih reformi, govori upravo ta promena stava prema Americi i prema američkoj politici ovde u Srbiji koja je bila na najnižim mogućim granama i na najnižem mogućem nivou do samo pre nekoliko godina.

Dakle, gospodo, prijatelji i partneri iz EU i Evropske komisije, mislim da bi jedan mnogo pragmatičniji stav, stav koji bi bio zasnovan na meritornosti, na rezultatima koji mogu da budu sprovedeni na terenu, to je nešto što Srbija može da prihvati i to je nešto što smo čuli u više navrata, i od predsednika Vučića i od ovih naših kolega iz Vlade Republike Srbije koji su danas diskutovali jako posvećeno sa nama, i sto puta smo čuli da je Srbija spremna na dijalog, spremna na kompromisno rešenje i spremna da uloži sve svoje ljudske i druge kapacitete kako bi postala deo EU, ali naravno, kako bi zadržala i odbranila svoje dostojanstvo i kako bi taj sutra odnos, kao što je rekla Jadranka Joksimović, kako bi bili deo onih koji donose odluke, ne oni koji bi sledili politike bili oni koji su postali deo nečega gde će se pitati i uticati na donošenje odluka koja su u najboljem interesu kako građana Republike Srbije, tako svih onih koji žive oko nas.

Dakle, sve ovo što sam malo pre naveo dovoljno govori o tome da Srbija, naravno, treba, da se menja, treba da budemo kritični i treba da izanaliziramo ono što jeste i što stoji u Izveštaju Evropske komisije, ali isto tako treba da kažemo i ono što mislimo kada su u pitanju greške i jako, jako veliki birokratski pristup i pogrešan pristup evropskih institucija, posebno Evropske komisije.

Za to vreme, naravno, evo ovo istraživanje tretira i rejting političkih parija. To je istraživanje od pre nekoliko dana. Dakle, rejting koji podrazumeva da SNS na čelu sa Aleksandrom Vučićem ima i zadržala je 66% glasova građana Republike Srbije trenutno.

Sve ovo što vidite, ove tačkice, to su svi ostali, tako da, idemo dalje uz, naravno, dalje poštovanje svega onoga što smo definisali kao strateški cilj naše zemlje, a to je članstvo u EU, dalja modernizacija i posebno stavljanje akcenta na dalje ekonomske reforme. Hvala.

Deveta sednica Drugog redovnog zasedanja , 27.12.2020.

Hvala, poštovani predsedniče Narodne skupštine.

Uvažena potpredsednice Vlade, gospođo Gojković, ministre Udovičiću, dame i gospodo narodni poslanici, na teme današnjeg dnevnog reda govoriću sa aspekta nekoga ko zajedno sa mojim saborcima i kolegama ovde u parlamentu podržava Vladu Republike Srbije i podržava sve napore predsednika Republike, gospodina Vučića, da se na jedan dinamičan način modernizuje naša zemlja, da se realizuju ekonomske reforme i da naša zemlja iz dana u dan ima što bolju geopolitičku poziciju, što nam ide od ruke proteklih nekoliko godina, posebno od 2014. godine, od kada je predsednik Vučić postao predsednik Vlade i kada je došlo u stvari do tih ključnih promena u državnoj politici naše zemlje i kada je naša zemlja počela da osnažuje na svim nivoima, posebno na ekonomskom, vojnom, socijalnom nivou, ali i na nivou međunarodnih odnosa i međunarodne politike.

Zato danas možemo da govorimo o sporazumu koji će doprineti da se izgradi autoput od Niša, preko Merdara, do Prištine. To je ono što će predstavljati ključni rezultat politike naše zemlje i našeg predsednika, a to je da će obezbediti prvenstveno jednu stabilnost u regionu, da će obezbediti da se što kvalitetnije realizuje politika onih najviših civilizacijskih vrednosti i dostignuća, za koje se naš predsednik godinama zalaže, a to je slobodan protok roba, ljudi i kapitala. To su ekonomske slobode i to je, u stvari, preduslov da naša zemlja može da napreduje, da bude, naravno, pored onoga što jeste postala u prethodnih nekoliko godina, a to je ekonomski lider ovog regiona, a to je i politički lider i zemlja koja ima sve preduslove da bude deo i punopravna članica EU, što i jeste krajnji strateški cilj i rezultat politike naše zemlje.

Zašto je važno izgraditi ovaj auto put?

Moj kolega Marijan Rističević je dobro primetio i rekao, naravno zbog svih onih koji kritikuju, a stvarno je vrlo teško objasniti da neko može sa racionalnog aspekta da kritikuje izgradnju puteva, izgradnju železnica, izgradnju aerodroma, izgradnju infrastrukture.

Teško je, dame i gospodo narodni poslanici da neko može da kaže – evo pogledajte ovo je most, ovo je Koridor 10, evo kako to izgleda u bojama srpske zastave, da će to biti loše da se isto ovako nešto pojavi sutra i na teritoriji Kosova i Metohije, potvrđujući na još jedan način suverenitet i teritorijalni integritet naše zemlje, potvrđujući ono što jeste politika predsednika Vučića, to je prvenstveno održanje života, prioritetno našeg naroda, srpskog naroda na Kosovu i Metohiji, njihovih prava, bezbednosti našeg naroda, ali očuvanje kulturne istorijske, religijske i svake druge baštine.

To pitanje suvereniteta naše zemlje je pitanje u stvari – da li ćemo uspeti da napravimo uslove da naš narod opstane na Kosovu i Metohiji, da li ćemo napraviti uslove da on ekonomski opstane, da se on ekonomski razvija, da zapošljava ljude, da naši ljudi bezbedno mogu da idu na svoje njive, naša deca da idu bezbedno u svoje škole, a to možemo samo uraditi na taj način što ćemo izgraditi infrastrukturu, što ćemo im izgraditi puteve i što ćemo zarad centralne Srbije, ali i našeg naroda na Kosovu i Metohiji, umesto 500 miliona evra roba i usluga izvoziti milijardu evra robe i usluga, što znači da stvaramo ambijent i uslove da se što više naših građana, posebno Srba vrati na teritoriju Kosova i Metohije, s obzirom da je poznata činjenica i to mislim da je stid ne samo Evropske unije, nego i Međunarodne zajednice da je samo od završetka rata, odnosno NATO agresije 1999. godine, od kada su ingerencije nad teritorijom Kosova i Metohije preuzeo UMNIK i posle toga naravno, na vojnom planu KFOR i EULEKS policija, da se vratilo od onih koji su prognani samo 2% ljudi i niko se specijalno nije potresao zbog toga, ali smo se potresli mi.

Ali je predsednik Vučić definisao jasnu politiku kojom želimo da obezbedimo uslove da se ti naši ljudi vrate tamo, da ima što više dece u školama na Kosovu i Metohiji, da ima što više posla na Kosovu i Metohiji, da ima što više uslova za kvalitetan i dostojanstven život naših građana, a paralelno sa tim vodimo i međunarodnu borbu, borbu na međunarodnom planu, borbu za naše Kosovo i Metohiju i borbu za naše građane.

Slobodno mogu da kažem da uspevamo u tome. Uspevamo u tome zbog toga što je predsednik 4. septembra potpisao Vašingtonski sporazum, koji je posle nekoliko decenija, pokazatelj da Srbija može da odnosi, ne samo ekonomske pobede, nego može da ostvaruje i diplomatske pobede.

To je sporazum koji je pokazao kako je moguće da jedna mala zemlja koja 2012, 2013. godine, apsolutno je ekonomski bila devastirana i to je proizvod i rezultat pogrešne ekonomske politike, katastrofalne ekonomske politike, privatizacija koje su se dešavale od 2000. godine do 2012. godine, proizvod bogaćenja jedne slobodno mogu da kažem „kamarile“ na vlasti, koja apsolutno nije vodila računa o interesima države, nije znala ni šta je država i nije vodila računa o interesima našeg naroda, nego samo o sebi.

Mi od tada imamo jednu politiku i predsednika koji ima viziju koji zna da samo teškim radom, samo ogromnom posvećenošću i mudrošću, možemo da dođemo do pozicije da Srbija bude poštovana, da Srbija bude ono što danas jeste, pouzdan partner Evropske unije, pouzdan partner SAD, pouzdan partner Narodne Republike Kine, ali koliko možemo danas da vidimo, s obzirom na ove sporazume pouzdan partner Republike Francuske, Japana, zemalja sa kojima Srbija gotovo nekoliko decenija nije imala nikakve odnose, a sada govorimo o strateškom partnerstvu sa Francuskom, potpisana 22 sporazuma, sve jačom njihovom penetracijom na ekonomskom planu, ovde u Srbiji, naravno, što rezultira političkom podrškom, podrškom na međunarodnom nivou i u međunarodnim multilateralnim organizacijama, a koliko možemo danas da vidimo, podrškom i na polju kulture, podrškom i saradnjom na polju kinematografije, što u stvari jeste taj rezultat, te vizije predsednika Vučića koji je kroz dobre lične odnose, kvalitetnu političku saradnju, i predstavljanja Srbije konačno kao jednog pouzdanog partnera najjači i najmoćnijih zemalja, zemalja na svetu, postavio Srbiju na svoje mesto, a to je ona Srbija koja je poštovana, koja je cenjena i koja, kada su u pitanju međunarodni odnosi, ima taj glavni i osnovni kvalitet, a to je pouzdanost.

Dakle, mi smo zahvaljujući njemu, pouzdan partner svima i zato razgovaramo danas o sporazumima sa Francuskom, sa međunarodnim institucijama, bankama, sa Japanom i radićemo i imaćemo mnogo ovakvih sporazuma i rasprava u narednom periodu koji će rezultirati konkretnim rezultatima, koji će se pozitivno odražavati na svakodnevni život građana Republike Srbije.

Postigli smo da njegova ideja o Mini Šengenu, o slobodnom protoku roba, ljudi i kapitala, bude ideja koju je prihvatila i američka administracija, bude nešto čime će se rukovoditi ova prethodna Trampova administracija, ali čiji rezultati neće moći da se potru, ko god tamo bio u administraciji, ko god vodio ekonomiju SAD ili spoljnu politiku, jer ovo su neki rezultati koji se konkretno odnose na kvalitet života građana ovde u Srbiji, ali i na Kosovu i Metohiji, na kvalitet života i Srba i Albanaca, zato što mi uvažavamo interese i one druge strane.

Zbog toga, zahvaljujući toj saradnji i tim odnosima koje je Aleksandar Vučić napravio još 2015. godine, jer želim da kažem i vama dame i gospodo narodni poslanici, ali i građanima Republike Srbije, da znaju da Vašingtonski sporazum nije rezultat nekog brzog dogovora Vučića i Trampa ili Majk Pensa ili nekog drugog, sa kim je predsednik Vučić napravio sjajne lične odnose, jer to je rezultat teškog rada.

Podsetiću vas, prvi signal promene, otopljavanja odnosa je bilo ono pismo osam američkih kongresmena koji su napisali pismo tadašnjem državnom sekretaru, Džonu Keriju i podržali Srbiju i tadašnjeg predsednika Vlade Aleksandra Vučića.

Onda ide pismo 2017. godine, tadašnjem državnom sekretaru, Tilersonu, po prvi put u istoriji dobijamo podršku, nepodeljenu podršku najvećih svetskih sila za ono što radimo ovde u regionu, za ono što radimo po pitanju stabilnosti ovog regiona, svih onih koji dobro znaju šta je infrastruktura, šta su putevi, ali zahvaljujući predsedniku Republike koji dobro zna da imamo puno prostora da izvezemo i roba i usluga i u Albaniju, da su nam za to potrebni putevi, da 160 miliona evra, investicija mađarskih kompanija je rezultiralo upravo zbog toga što imamo odličnu političku saradnju, ali i odličnu infrastrukturu i povezanost naše dve zemlje.

To želimo da uradimo i sa BiH i zato će se graditi auto put od Beograda ka Sarajevu, jer želimo da naša roba i usluga, na najbrži, najjeftiniji mogući način, stignu do naših ključnih partnera, a naši ekonomski partneri najveći, zemlja u koju najviše izvozimo, zemlja za konto kojih imamo najviše radnih mesta ovde u Srbiji, jesu zemlje ovog regiona.

To podrazumeva da ćemo na taj način kroz izgradnju te infrastrukture uspeti da privučemo još više investitora sa svih svetskih meridijana.

Takođe, želim da kažem kada je u pitanju ovaj Sporazum sa Japanom da je o izbegavanju dvostrukog oporezivanja, koliko je značajna Srbija, koliko je Srbija uradila na planu investicije i na planu unapređivanja poslovnog ambijenta u našoj zemlji upravo govori količina japanskih investicija ovde kod nas.

Zapamtite, uvažene dame i gospodo narodni poslanici, to su investicije u proizvodnje pogone, to su investicije u proizvodnji, to je "Yazaki" u Šapcu, to je „Toyo tires“ koji će da radi i da funkcioniše i da zapošljava više stotina ljudi u Inđiji, to je Japan Tobacco international, to su kompanije koje ne samo da su važne zbog toga što će stotine građana naše zemlje da rade u njima, nego su važne zbog toga što ćemo u Srbiji imati najnoviju opremu, kada je neki investitor sa bliskog ili dalekog istoka, ili iz Amerike, ili iz Nemačke vide da ovde investiraju Japanci, da je to jasan signal, da i on ovde treba da investira, da je moguće da u Srbiji radi, da se dobro zarađuje i da je Srbija, u stvari i ekonomski tigar i ekonomski hab ovog regiona u koji svi žele da dolaze, svi žele da investiraju zahvaljujući jednoj mudroj, kvalitetnoj, dobro promišljenoj politici i stvaranju jedne nove doktrine, jer svega ovoga u samoj politici naše zemlje, svih ovih uspeha ovog rasta bruto domaćeg proizvoda i predviđanja ne nas ovde, ne ovde nas većine u parlamentu, ne tog predsednika države, ne premijerke, nego svetske banke, MMF, da će Srbija u 2021. godini, imati veliki rast bruto domaćeg proizvoda, da će 2022. godine uspeti da dostigne možda rast i od 5% ili 6%.

To jasno govori o tome šta mogu da očekuju građani Republike Srbije u narednom periodu. To jasno govori o tome kako se ozbiljno i državnički vodi politika koja je primerena politici i ekonomskim odnosima i usmeravanju politike jedne zemlje u skladu sa trendovima u 21. veku, kako paralelno sa tim uspevamo da očuvamo strateške, odnosno vitalne nacionalne interese, da branimo svoju zemlju, da branimo svoj integritet i da uradimo one stvari koje su možda bile nemoguće samo do pre nekoliko godina, zahvaljujući upravo onima koji su bili neodgovorni, koji nisu imali dovoljno znanja, kojima je lični interes i lično bogaćenje bilo ispred Srbije.

Ali, danas imamo Vučića koji je uspeo, naravno, uz vašu pomoć veliku, gospodine Dačiću, da 19 zemalja sveta u proteklih godinu i po dana otpriznaje ili suspenduje priznanje tzv. Kosova.

Danas imamo situaciju da mnoge zemlje, pa evo i ta Francuska sa kojem i danas i narednih nekoliko dana treba da ratifikujemo, odnosno da glasamo za ovaj Sporazum o kojem danas govorimo i predsednik Makron, imaju stav da dve strane treba da se dogovore šta je njihova budućnost.

Nema ultimatuma više ka Srbiji. Ima pritisaka, biće izazova, ali svi strani državnici i te kako poštuju predsednika Vučića i te kako znaju šta su njegove crvene linije, a njegove crvene linije su Srbija, srpska politika i interes srpskog naroda, i mi ćemo se ovde u parlamentu žestoko boriti da to podržimo i žestoko ćemo se boriti da Srbija i dalje na čelu sa Aleksandrom Vučićem napreduje.

Za sve one koji kažu da je ovo zemlja koja ne napreduje, za sve one koji kažu da je Beograd kasaba, da je Srbija kasaba, evo, izvolite, pogledajte, dragi građani Republike Srbije, narodni poslanici i poslanice, evo ove kasabe, evo Beograda na vodi, evo autoputeva, evo železnica, evo četiri aerodroma u našoj zemlji, to je politika SNS, to je politika predsednika Aleksandra Vučića i mi ćemo se žestoko boriti u parlamentu da nastavimo dalje sa takvom politikom u najboljem interesu građana naše zemlje. Hvala.

Treća sednica Prvog redovnog zasedanja , 28.03.2019.

Hvala, uvaženi predsedavajući.

Poštovana premijerka, poštovani ministri, dame i gospodo narodni poslanici, imaću nekoliko pitanja za premijerku, ministra odbrane, gospodina Vulina i potpredsednicu Vlade dr Zoranu Mihajlović.

Prvenstveno bih pitao premijerku Brnabić u vezi nastavka projekta digitalizacije, šta su dalji planovi i kakvi su projekti koji se tiču procesa obrazovanja i nove školske godine koja nam predstoji? Dakle, pripreme u vezi toga, šta će se dešavati u tom smeru i tom smislu? Već su nešto moje kolege pokrile i pitale u vezi odnosa države prema mladim ljudima, prema mladim talentima i naučnicima. Znam da ste vi puno za ovih godinu i po dana uradili na tom planu i pogotovo u smislu unapređenja inovativne privrede, unapređenja sektora inovacionih tehnologija i pravljenja habova, tehnoloških parkova i definisanja Srbije kao zemlje i države znanja i obrazovanja.

Što se tiče ministra Vulina, želim da ga pitam o bezbedonosnoj situaciji u zemlji? O bezbednosnim izazovima na prostoru Kosova i Metohije i da nam kaže nešto više o tome kakvi su planovi Vojske Srbije kada je u pitanju dodatna modernizacija, imajući u vidu da je dosadašnja politika Vlade i njega kao ministra bila takva da se puno investira u novo naoružanje, u bezbednost zemlje, u obezbeđenje naših granica i naravno frontno odgovaranje na sve bezbedonosne izazove koji postoje u našoj zemlji.

Za potpredsednicu Vlade Zoranu Mihajlović pitanje koje se tiče daljeg napretka Srbije, kada je u pitanju Duing biznis lista Svetske banke i dalji prodori i napredak naše zemlje i definisanje daljih planova, kako će to izgledati u budućnosti i kako ćemo napredovati u tom veoma važnom aspektu funkcionisanja koje utiče na privlačenje stranih direktnih investicija i koje utiče na poboljšanje i pospešivanje poslovnog ambijenta u našoj zemlju.

Ja znam da je i jedna delegacija naša, već sada, trenutno u Vašingtonu, ali na sastanku sa predstavnicima Svetske banke i razgovorima koji se tiču unapređenja, poslovnog ambijenta i naše pozicije, kada je u pitanju Svetska banka, nisu kao neki koji su vas ovde i vas i premijerku i druge ministre dočekali sa transparentnim, a i nisu pokušali da vam ne daju da prođete i da dođete do ove plenarne sale, nisu otišli inkognito, nisu otišli tako kao što je otišao Dragan Đilas, a da to ne zna ni naša ambasada tamo, s obzirom da sam boravio u slično vreme nekoliko dana u Vašingtonu.

Čitam danas i vesti da se čovek sreo sa pomoćnicima, pomoćnika nekog pomoćnika, i navodno nekim kongresmenima, čija imena nismo ni čuli, tako da bih zamolio premijerku da mi kaže nešto i o tome da li će se očekivati neko zakonsko rešenje i zakonski okvir, kada su u pitanju lažne vesti i borba protiv takvih pojava koje generalno utiču na supstancu našeg društva i utiču, naravno, na sve one pozitivne procese koje se odigravaju danas. Hvala.

Deveta sednica Drugog redovnog zasedanja , 29.12.2020.

Hvala predsedniče Narodne skupštine Republike Srbije.

Prvenstveno meni je velika čast da imam tu odgovornost da postavim pitanje u ime, prvi put, u ime poslaničke grupe Aleksandar Vučić – Za našu decu i da zatražim obaveštenje i da pokušam da ohrabrim određene državne institucije, počevši sa MUP, ali naravno sudsku vlast, za sve ono što nas čeka u narednoj godini i o čemu je govorio predsednik Republike gospodin Aleksandar Vučić juče na konferenciji za štampu, a očekuje nas puno izazova u oblasti spoljne politike, ali i unutrašnjih reformi, očuvanja zdravstvenog sistema, očuvanja ekonomskog sistema i unapređenja naše ekonomije i naše geopolitičke pozicije.

Vlada Republike Srbije i predsednik države su bili izuzetno fokusirani ovih prethodnih devet meseci samo na dve stvari, to je očuvanje života naših građana i očuvanje ekonomije, očuvanje radnih mesta. Ja evo svakodnevno komunicirajući sa privrednicima i ovde u Beogradu i širom Srbije dobijam takve pozitivne poruke da mudrost i vizija koju je predsednik imao, kada su u pitanju mere, posebno ekonomske, nije zabeležena niti ovde u regionu, niti u celoj Evropi, tako da hvala i zahvaljujući njemu i zahvaljujući radu Vlade, a na sreću građana Republike Srbije, svih nas koji živimo ovde u zemlji naša ekonomija nije doživela kolaps kao što je to u Hrvatskoj, kao što je to u Crnoj Gori, kao što je to u mnogim zemljama u okruženju, ali i mnogim zemljama koje su članice EU, koje su bile i jesu i dan danas razvijenije od nas.

Međutim, želim da kažem i to da nas očekuje puno unutrašnjih izazova na nivou unutrašnje politike i slobodno mogu da kažem da svi oni koji zavide i svi oni kojima nije u interesu da Srbija ekonomski jača, da Srbija stvara prijateljstva, da Srbija postane ponovo, pošto je postala ekonomski lider i ekonomski faktor u regionu, da postane ponovo politički faktor, mi treba da se fokusiramo i na unutrašnju politiku. Mislim da su pošteniji oni koji su, evo i juče, koji sede u Narodnoj skupštini Republike Srbije, koji ne kriju svoja aspiracije, ne kriju svoje političke stavove, možemo govoriti o tome da li su oni legitimni ili nisu. Šef naše poslaničke grupe, gospodin Martinović, je održao jednu vrstu predavanja juče iz demokratije i poslao jasnu političku poruku da je očigledno Srbija dobra za jedan deo opozicije, jedan deo manjina, kada treba nešto da da, kada treba da izgradi infrastrukturu, kada treba nečega da se odrekne, a čim se radi o zaštiti nacionalnih interesa, zaštiti državnosti onda Srbija nije dobra, hajde da uzmemo, hajde da kažem nešto protiv nje.

Želim da ohrabrim državne institucije da reaguju protiv toga, da reaguju protiv svih onih koji u ovoj zemlji traže i priželjkuju ukrajinski scenario i ne kriju to, koji pišu međunarodnim organizacijama, idu, kriju se po hodnicima, po Stejt departmentu da bi se sreli sa petim ili šestim ešalonom ljudi iz američke administracije, kao što je to radio Dragan Đilas, što sam imao priliku i sam da vidim. S obzirom da sam istog dana kao neko ko je prezentovao parlament u SAD to čuo od ljudi koji su ambasadora Đerđa Matkovića i mene ispraćali iz te zgrade.

Znači, imamo ljude koji inkognito idu i ogovaraju i pljuju svoju državu što je ne zabeleženo u političko istoriji demokratskih zemalja. Mi moramo da podignemo glas protiv toga i moramo da podignemo glas i moramo da reagujemo, očekujemo to i od sudskih vlasti ovde u Republici Srbiji. Šta je urađeno po pitanju zaustavljanja svega onoga što je napad na integritet, što je dehumanizacija predsednika Republike, njegove porodice, a u stvari napad na Republiku Srbiju? Svi mi govorimo o tome. Veliki deo ljudi naravno i zbog ovoga o čemu sam juče govorio, a to je veliki rejting, ovo veliko poverenje. Neću da kažem, nije ni rejting, nego poverenje građana Srbije u Aleksandra Vučića, u našu stranku. Ali, postoji jedna deo ljudi koji uporno kroz pokušaj dehumanizacije, kroz pokušaj agresivnosti i napada želi da napravi atmosferu da se u ovoj državi zaustave demokratski procesi. S obzirom na ovu podršku koju trenutno imamo, a ova podrška jeste, evo vidite, to je ovo plavo ovde, to je Aleksandar Vučić, a svi ostali su ove tačkice u ovom istraživanju.

Nastavićemo sa politikom koja podrazumeva plate u narednoj godini od 570 evra, penzije od 270 evra, privredni rast od 6 evra i uz naš narod i veliko poverenje koje ima u Aleksandra Vučića i naša većina ovde u parlamentu i naša poslanička grupa Aleksandar Vučić – Za našu decu, nastavljaju tu borbu za modernu jaku Srbiju, uz liderstvo i vodstvo Aleksandra Vučića. Hvala.

Imovinska karta

(Beograd, 29.01.2018.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 105000.00 RSD 16.04.2014 - 03.06.2016.
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 105000.00 RSD 03.06.2016 -