Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanika <a href="https://otvoreniparlament.rs/poslanik/7752">Nikola Jolović</a>

Nikola Jolović

Srpska napredna stranka

Govori

Zahvaljujem, predsedavajući.

Uvaženi ministre sa saradnicima, danas je pred nama Predlog zakona o očuvanju kulturnog i istorijskog nasleđa Svetog manastira Hilandar.

Usvajanjem ovog zakona urediće se način pružanja podrške i pomoći Republike Srbije, očuvanju kulturnog i istorijskog nasleđa Svetog manastira Hilandar.

Sveta carska srpska lavra Hilandar nalazi se na Svetoj gori, monaškoj zajednici u severnoj Grčkoj na istočnom kraju kraka poluostrva Halkidiki. Četvrti je po redu u hijerarhiji svetogorskih manastira i jedan od najznačajnijih duhovnih i kulturnih središta srpskog naroda.

Osnovali su ga na ruševinama starijeg manastira 1198. godine monasi izuzetnog ugleda, veliki župan Stefan Nemanja i njegov mlađi sin Rastko, koji su stvorili samostalnu srednjovekovnu državu i autokefalnu svetu crkvu.

Stefan Nemanja kršten je u Petrovoj crkvi, u Novom Pazaru i postao je veliki župan i nastanio se u selu Deževa, tadašnji Ras gde je zidao manastir Đurđeve stupove. Iz Deževe sin Savo odlazi na Svetu goru, a za njim ubrzo i otac veliki župan Nemanja, koji pre toga predaje vlast sinu Stefanu Prvovenčanom u Petrovoj crkvi u Novom Pazaru i sutradan u istoj toj crkvi biva monašen i dobija monaško ime Simeon. Sa Savom podiže Hilandar, a izgradnju Hilandara finansira Nemanjin sin, srpski kralj Stefan Prvovenčani iz Rasa, današnjeg Novog Pazara.

Hilandarci su imali veliki udeo u razvoju srpske književnosti i umetnosti. Sveta carska srpska lavra Hilandar je i danas važno mesto hodočašća i predstavlja najbogatiju riznicu i arhiv nasleđa srpskog naroda.

Požar velikih razmera koji je izbio 2004. godine uništio je i oštetio skoro polovinu manastirskog zdanja, a odmah nakon toga pokrenut je veliki broj aktivnosti za obnovu Hilandara, koji ima za cilj obezbeđivanje održivog razvoja manastira, njegove ekonomije, uslove neophodne za život bratstva, čuvajući jedinstven karakter i svetost samog mesta.

Vlada Republike Srbije je najveći ključni donator obnove. Za projekte obnove Hilandara izdvojila je 13 miliona 94 hiljade 710 evra i danas je obnovljeno oko 80% izgorelih objekata, a u budžetu za 2021. godinu opredeljeno je 360 miliona dinara za obnovu.

Manastir Hilandar ima neprocenjivu vrednost za srpsko istorijsko nasleđe i predstavlja jednu od najznačajnijih središta srpske kulture i duhovnosti. U njemu je očuvana najbogatija kolekcija originalnih starih rukopisa, ikona, fresaka, tako da on u današnje vreme predstavlja najznačajniju riznicu srpske srednjovekovne kulture uopšte.

Od 1988. godine, zajedno sa ostalih 19 svetogorskih manastira, nalazi se na UNESKO listi svetske baštine u sklopu spomenika srednjeg veka, objedinjenih pod zaštićenom celinom Svete gore.

Cilj ovog zakona je da obezbedi podršku i pomoć Republike Srbije u očuvanju kulturnog i istorijskog nasleđa manastira Hilandar, uz stalnu, izvesnu i sigurnu finansijsku podršku Vlade Republike Srbije.

Takođe, za realizaciju se mogu obezbediti sredstva iz budžeta autonomne pokrajine i jedinica lokalne samouprave putem donacija, kao i iz drugih izvora.

Pozivam sve svoje kolege poslanike da u Danu za glasanje podrže predloženi zakon, jer donošenjem ovog zakona se obezbeđuje i osigurava dugotrajna i organizovana briga Republike Srbije za veliko kulturno nasleđe koje manastir Hilandar zaista i predstavlja. Hvala.
Zahvaljujem, predsedavajući.

Uvažena ministarko sa saradnicima, danas je pred nama Predlog zakona o muzejskoj delatnosti. Republika Srbija ima Zakon o kulturnim dobrima koji je usvojen davne 1994. godine, tako da oblast muzejske delatnosti do sada nije bila regulisana posebnim zakonom, već ovim zakonom, a sada će ova važna oblast po prvi put biti definisana specijalizovanim zakonom.

Pored terminološke zastarelosti, Zakon o kulturnim dobrima je po svom karakteru opšti propis, jer uređuje zajednička pitanja zaštite kulturnih dobara. Obzirom da postoji potreba za sistemskim uređenjem svake pojedine oblasti zaštite kulturnih dobara, shodno svojim specifičnostima, donošenje Zakona o muzejskoj delatnosti je uslov sistemskog pristupa i uređenja oblasti zaštite pokretnih kulturnih dobara, muzejske građe na sveobuhvatan i svrsishodan način.

Iz ovih razloga predlaže se donošenje propisa kojim bi se uredio sistem zaštite muzejske građe, kao i vrste pokretnih kulturnih dobara i muzejske dokumentacije, uslovi i način obavljanja muzejske delatnosti kao i njena struktura, korišćenje muzejske građe, organizacija, nadležnost, delatnost muzeja u Republici Srbiji i druga pitanja od značaja za obavljanje muzejske delatnosti.

Na ovaj način bi se stvorio okvir da Republika Srbija uredi muzejsku delatnost u zaštiti muzejske građe, pogotovo ako imamo u vidu značaj ovih institucija i kulturnog nasleđa, ne samo za istoriju, nauku i kulturu, već i za sveukupne potrebe građana Republike Srbije.

Usvajanjem zakona o muzejskoj delatnosti, pored stvaranja okvira za obezbeđivanje potpune zaštite i očuvanja muzejske građe, kao pokretnih kulturnih dobara, na jedinstven način, bez obzira na oblik u kojem nastaje i gde se nalazi, uticaće i na razvoj svesti o važnosti očuvanja muzejske građe, kao pokretnih kulturnih dobara i naše baštine za naredne, buduće generacije, tj. svesti da se najvažniji predmeti materijalnog i elementi nematerijalnog kulturnog nasleđa moraju zaštiti od uništenja.

Predlog zakona definiše i obaveze muzeja i osnivača muzeja, poboljšavanje uslova rada muzeja kako bi mogli punim kapacitetom da se posvete zaštiti pokretnih kulturnih dobara za koje su nadležni i reguliše centralne i matične funkcije muzeja, kao i uređenje nadležnosti u okviru mreže muzeja.

Donošenjem ovakvog zakonskog rešenja moći ćemo na funkcionalan način da unapredimo delovanje muzeja u Republici Srbiji i zato pozivam svoje kolege poslanike da u danu za glasanje podrže ovaj predlog zakona. Zahvaljujem.
Zahvaljujem predsedavajuća.

Poštovani ministre sa saradnicima, kolege narodni poslanici, danas je pred nama Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o utvrđivanju porekla imovine i posebnom porezu.

Osvrnuo bih se na to da je Zakon o utvrđivanju poreza, porekla imovine i posebnom porezu, usvojen 29. februara 2020. godine, da je stupio na snagu 11. marta 2020. godine, a da počinje da se primenjuje od 12. marta tekuće godine. Zakon se prevashodno bavi onom imovinom koju fizičko lice ne može da dokaže da je steklo na zakonit način, a osnov zakona, čini unakrsna provera imovine, uspostavlja se poseban poreski postupak koji sprovodi poreska uprava, odnosno posebna jedinica poreske uprave. Jedinice će utvrđivati imovinu i uvećanje imovine fizičkog lica, kao i poseban porez na uvođenje imovine za koju lice ne može da dokaže da je steklo na zakonit način.

Poreklo imovine vrši jedinica poreske uprave uvidom u podatke iskazane u poreskim prijavama i poreskim bilansima, računovodstvenim izveštajima, drugim evidencijama, bazama i upoređuje podatke iz poreskog računovodstva i drugih službenih evidencija. Celokupna imovina fizičkog lica uzima se u obzir pri utvrđivanju vrednosti imovine, teret dokazivanja na fizičkom licu da je na zakonit način steklo imovinu. Ako se prilikom postupka potvrđivanja imovine, njenog porekla i njene vrednosti utvrdi da postoje činjenice koje ukazuju da postoji sumnja da je izvršeno krivično delo, jedinica poreske uprave obaveštava o tome policiju, javno tužilaštvo i ostale druge nadležne organe.

Važno je istaći da je zakon po svojoj prirodi iz oblasti zakona prevencije korupcije i da država ovakvim zakonom dobije efikasan mehanizam, da u svakom trenutku, za svakog može da utvrdi da li se nezakonito obogatio jer svi građani treba da znaju da se veoma lako može utvrditi da li je njihov imetak proizvod korupcije i zloupotrebe ili je stečen zakonito, a sa druge strane zakon ima mehanizam naplate nezakonito stečenih dobara.

Najvažnija izmena Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o utvrđivanju porekla imovine i posebnom porezu se odnosi na promenu termina - nezakonito stečena imovina u - imovina na koju se utvrđuje poseban porez. Kako se taj izraz ne bi poistovećivao sa izrazom - imovina proistekla iz krivičnog dela. Promena se odnosi i na dodavanje izraza - izdaci za privatne potrebe fizičkog lica koji je definisan kao izdaci koje fizičko lice imalo za privatne potrebe a radi utvrđivanja porekla prihoda koje je steklo fizičko lice, a nije ih potrošilo na sticanje sopstvene imovine.

Izmene i dopune predloženog zakona kao i sam zakon su vrlo značajne za Republiku Srbiju jer se na jedan sistematski način uređuje kako da se efikasnije borimo protiv korupcije, da država naplaćuje mnogo više od poreza, a sve u cilju izgradnju još jače i bolje države Republike Srbije. Pozivam sve svoje kolege narodne poslanike da u danu za glasanje podrže predložene izmene i dopune zakona. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, predsedavajući.

Član 30. definiše da se poštarina za poštanske usluge plaća, po pravilu, unapred ako ugovorom poštanskog operatora i korisnika nije drugačije određeno, a prema cenovniku poštanskih usluga.

Cenovnik je poštanski operator dužan da istakne na vidnom mestu u prostorijama u kojima se pružaju poštanske usluge.

Ovaj amandman svakako će doprineti poboljšanju ovog zakonskog predloga i omogućiće veći stepen zaštite prava korisnika poštanskih usluga. Zahvaljujem.
Zahvaljujem predsedavajući, uvaženi ministre sa saradnicima, osnovni cilj Predloga zakona o trgovini je da obezbedi stabilno i snabdeveno tržište kako bi se obezbedila što efikasnija tržišna privreda. U sistemu propisa koji uređuju promet robe i usluga Zakon o trgovini ima centralno mesto, jer uređuje celokupni promet, što će reći i nabavku i prodaju i ponašanje učesnika u tom prometu.

Ono što je važno jeste da će Zakon o trgovini omogućiti smanjenje nivoa sive ekonomije i modernizaciju kompletnog trgovinskog sektora. Donošenje ovog novog zakona o trgovini, kojim se uređuje delatnost trgovine, predstavlja kontinuitet i nadogradnju važećeg zakona. Činjenica je da kupovina robe i usluga putem interneta raste iz godine u godinu, tako da, imajući u vidu rastući značaj tog oblika kupovine, novi zakon definiše nekoliko oblika trgovine. Novi zakon definiše i obaveze trgovca, koji obavlja elektronsku trgovinu, kao sticanje podataka o trgovcima i robi koji prodaju.

Nema preciznih podataka o broju subjekata koji se bave elektronskom trgovinom, jer ne postoje odgovarajući registri, a pored toga mnogi ne registrovani subjekti obavljaju svoje poslovne aktivnosti preko društvenih mreža. U Agenciji za privredne registre registrovano je oko 400 privrednih društava za obavljanje trgovine putem interneta, ali ovi podaci nisu precizni. Značajan broj lica obavlja ne registrovano delatnost trgovine, jer je tako teško izvršiti nadzor nad njima. Ovim zakonom će se to svakako i promeniti.

Trgovina predstavlja segment privrede u kome je sve veća konkurentska borba i mnogo je teže prodati robu, nego je proizvesti. Jednostavniji i transparentniji uslovi poslovanja, koji se definišu ovim novim zakonom, dovešće do stvaranja novih privrednih lanaca. Propisi kojima se uređuje tržište treba da budu takvi da omogućavaju lak pristup tržištu i jednake uslove poslovanja za sve, a to će se upravo omogućiti ovim novim zakonom o trgovini.

U skladu sa svime, pozivam vas da u danu za glasanje damo podršku zakonima, koji su danas na dnevnom redu. Zahvaljujem.
Zahvaljujem predsedavajući.

Socijalno osiguranje predstavlja vid socijalne sigurnosti koji osiguranicima, odnosno članovima njihovih porodica obezbeđuje socijalnu zaštitu za slučaj bolesti, invalidnosti, starosti, nesreće na poslu i nezaposlenosti. Mnogi građani Srbije ostvarili su svoja prava iz socijalnog osiguranja uz pomoć i poštovanje propisa koji su doneti u mandatu SNS.

Svrha socijalnog osiguranja, kao dela socijalne politike jedne zemlje ima svoje korisnike, jeste da osiguranim osobama u slučaja ostvarenja osiguranih rizika, kao što su starost, bolest, materinstvo, povrede na radu i nezaposlenost, delimično ili u potpunosti nadoknadi gubitke dohotka. Na taj način država pokazuje da brine o svojim građanima bez obzira na veru i naciju, što je u Novom Pazaru više puta i pokazala.

Definisanjem pojedinih izraza u predlogu zakona stvara se način jasnijeg tumačenja zakonskih propisa što omogućava stvaranje pozitivne klime. Takva klima i te kako je potreban i možemo od ovakvog predloga zakona očekivati samo pozitivne pomake. Znajući da osiguranik stiče određena prava iz socijalnog osiguranja kada nastupi osigurani slučaj, odnosno kada se realizuje osigurani rizik, je svojevrsna pravna sigurnost koju Srbija pruža svojim građanima.

Nama u Novom Pazaru pravna sigurnost uliva snagu i veru u bolji život, jer je naša zemlja mesto gde su svi građani jednaki pred zakonom. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, predsednice.

Uvaženi ministri sa saradnicima, svi članovi tima koji čine Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja moraju imati isti cilj, razumeti ga i imati jasnu nameru i posvećenost dostizanju cilja. Nezavisnost u radu tima jasno je određena, svima razumljiva i prihvatljiva. Svrha nezavisnosti u radu je da usmerava rad tima, koncentriše i prikuplja energiju i motiviše članove, a njegova funkcija je da olakšava definisanje prioriteta u određivanju zadataka koji će voditi ostvarivanju cilja i boljeg socijalnog osiguranja.

Filijale penzijskog i invalidskog osiguranja, kao i Zavoda za zdravstveno osiguranje u Novom Pazaru spremno dočekuju predstojeće novine, zahvaljujući pravim odlukama Vlade Republike Srbije. Poštujući predviđena načela, pored gore pomenutog načela nezavisnosti u radu, kao i načela efikasnosti koje predviđa da se svi prijavljeni podaci bez odlaganja prenose u jedinstvenu bazu i načela ekonomičnosti, prema kojima se postupak registracije i prenosa podataka organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja obavlja bez odlaganja i uz što manje troškova, omogućava građanima Srbije potpunu primenu pozitivnih zakonskih propisa koji su u potpunosti na njihovoj strani i govori da je Vlada Republike Srbije, na čelu sa SNS, na prvom mestu brinula o svojim građanima. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, predsednice.

Uvažena ministarko sa saradnicima, usvajanjem ovog amandmana obezbeđuje se uspostavljanje organizacionih i personalnih uslova za sprovođenje zaštite u vanrednim situacijama. Obezbeđenje dobro obučenih kadrova, uspostavljanje i osposobljavanje postojećih vatrogasnih i spasilačkih jedinica u svim mestima za izvršavanje novih zadataka, razvijanje sposobnosti da se u slučaju katastrofe odgovori na najefikasniji način osposobljavanjem vatrogasnih i specijalističkih jedinica MUP, vatrogasnih jedinica u privrednim subjektima i vatrogasnih jedinica dobrovoljnih vatrogasnih društava, kao i jedinica civilne zaštite.

Kao i bezbroj puta do sada Vlada Srbije i Sektor za vanredne situacije MUP pružali su nesebičnu pomoć pri otklanjanju posledica poplava, snega i snežnih nanosa gradu Novom Pazaru, pokazujući da spasavanje ljudskih života, materijalnih i nematerijalnih dobara nema cena, niti poznaje versku ili nacionalnu pripadnost i u velikom broju slučajeva rizikujući sopstvene živote.

Prioriteti na lokalnom nivou biće nabavljanje nove opreme, obuku kadrova za rad na njoj, prijem stručnih lica potrebnih za brže i efikasnije delovanje u trenucima vanrednih situacija.

Novi Pazar, zahvaljujući merama Vlade Republike Srbije, biće takođe deo ove široke strategije koju donosi novi Zakon o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju u vanrednim situacijama. Zahvaljujem.
Zahvaljujem predsedavajući.

Uvažena ministarko sa saradnicima, zaštita i spasavanja zasnivaju se na saradnji solidarnosti, pravovremenom i usklađenom delovanju subjekta sistema zaštite i spasavanja.

Svako ima pravo na zaštitu od nesreća i katastrofa prouzrokovanih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama, a zaštita i spasavanje ljudskih života imaju prednost nad svim drugim zaštitnim i spasilačkim aktivnostima.

Organi državne uprave moraju obezbediti da stanovništvo na području, koje može pogoditi elementarna i druga nesreća, bude obavešteno o opasnosti i da prilikom obezbeđenja zaštite od elementarnih nepogoda i drugih nesreća, prioritetno sprovode preventivne mere zaštite u skladu sa svojim nadležnostima.

U nemalom broju slučajeva, konkretan primer, Vojska Srbije zaista dosta pomagala gradu Novom Pazaru sa čistačima snega, koji su zbog velikih padavina bili neophodni za raščišćavanje puteva u našem kraju. U tim delovima naše zemlje, sneg usled jakog vetra, dostiže zaista ogromnu visinu i u jednom danu ostane veliki broj ljudi zarobljenih u snegu i smetovima.

Iz napred navedenih razloga, kao i zbog toga što se često dešava da zbog snežnih nanosa i niskih temperatura, najteža situacije bude na Pešteru i Novom Pazaru, smatram da je neophodno da se predloženi amandman usvoji. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, predsedavajući.

Uvaženi ministre sa saradnicima, predloženi amandman daje naglasak na značaj građevinarstva i industriju građevinskih materijala kao značajan segment privrede svake države u svetu, a građevinarstvo je prvenstveno radno intenzivna grana koja upošljava zaista veliki broj radnika.

Iskustva drugih zemalja u svetu su pokazala da u teškim ekonomskim uslovima u državi, povećana aktivnost građevinarstva značajno ublažava i rešava probleme nezaposlenosti, a sa druge strane ne sumnjivo je višestruko dejstvo građevinarstva na rast i razvoj ostale privrede.

Građevinarstvo apsolutno apsorbuje veliki deo proizvodnje ostalih grana privrede, prvenstveno industrije čime direktno doprinosi rast proizvodnje ostale privrede, ali doprinosi ukupnom razvoju svake zemlje, a stanje i razvoj građevinarstva i industrije direktno su povezani i građevinski materijal u direktnoj su korelaciji sa obimom investicija u svakoj državi. Zahvaljujem.
Zahvaljujem predsedavajući.

Uvažena ministarko sa saradnicima, u članu 2. predloga Zakona o građevinskim proizvodima, dodaje se stav 3. koji glasi – odredbama ovog zakona podstiče se sveukupni razvoj Republike Srbije, s posebnim osvrtom na ravnomerni razvoj.

Predloženi amandman daje punu podršku merama Vlade Republike Srbije i zaista daje vetar u leđa, građevinarstvu u Srbiji.

Građevinarstvo je proteklih godina zaista bio nosilac naše zemlje i pokazatelj da se vrednim radom, mogu ostvariti zaista zavidni rezultati i postići najveći ciljevi u ovoj oblasti.

Ne samo da su Vlada i resorno ministarstvo ulagali u infrastrukturu u Srbiji, već su neumorno radili i na smanjenju preobilne birokratske procedure koja čitavoj privredi i tržištu otežavaju razvoj.

Ravnomerni razvoj je nešto što je ova Vlada prepoznala kao ideju koja može, i te kako doprineti razvoju Republike Srbije, a za mene kao nekog ko dolazi iz Novog Pazara, ravnomerni razvoj Srbije je zaista od ogromnog značaja. Zahvaljujem.
Zahvaljujem, predsedavajući.

Uvažena ministarko sa saradnicima, u članu 1. Predloga zakona o građevinskim proizvodima dodaje se stav 2. koji glasi – Ovim zakonom podstiče se sveukupni razvoj Republike Srbije sa posebnim osvrtom na ravnomerni razvoj.

Predloženi amandman ima za cilj da da naglasak na ravnomerni razvoj, jer put Srbije ka pridruživanju EU podrazumeva, pored mnogih drugih reformskih procedura, i pripremu za prilike i zahteve konkurentnog zajedničkog tržišta i ovo zahteva veliku posvećenost kvalitetu proizvoda i usluga.

Uspostavljanje nacionalnog sistema infrastrukture, kvaliteta ima višestruki cilj. Pre svega, predstavlja preduslov slobodnog protoka robe i otklanjanja tehničkih barijera u trgovini, a glavni je pokazatelj plasiranja bezbednog proizvoda na tržište i predstavlja strukturu koja ima direktan uticaj na inovacije i konkurentnost i preduslov je za pristup međunarodnim tržištima i pokazatelj je mere u kojoj su potrošači zaštićeni, a podrška je u ekonomskom razvoju uopšte. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Uvaženi ministre sa saradnicima, predlažem amandman u članu 1. Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o zaštiti životne sredine, kojim se vrše izmene u članu 90b Zakona o zaštiti životne sredine, kojim se dodaje novi stav 2, koji glasi: „Ovim zakonom podstiče se sveukupni razvoj Republike Srbije, s posebnim osvrtom na održavanje ekoloških resursa“.

Kako se približavamo EU, jedna od oblasti u kojoj usklađujemo sve propise je, naravno, i ekologija. Ovo će biti oblast koja će našoj zemlji doneti veliki broj radnih mesta, a samim tim i ogroman broj radnih mesta u gradu Novom Pazaru.

Pojam održivog razvoja dovodi se najčešće u vezu sa zaštitom životne sredine. Koncept održivog razvoja predstavlja novu razvojnu paradigmu, novu strategiju i filozofiju društvenog razvoja.

Vlada Republike Srbije je istakla da su edukacija i podizanje svesti jedan od prioriteta u sektoru životne sredine. NJihovim donošenjem delom su ustanovljena pravila ponašanja pojedinaca i organizacija, u cilju zaštite životne sredine.

Održivost ekonomskog rasta u uslovima iscrpljivanja čistih prirodnih resursa sve je komplikovanija. Brojne su aktivnosti državnih i nevladinih organizacija širom sveta, sa namerom rešavanja problema održavanja životne sredine, u kojima svoj doprinos, naravno, daje i Vlada Republike Srbije.

Predloženim amandmanom omogućiće se efikasnije finansiranje u okolnostima kada se mora hitno reagovati, kada je priroda ugrožena, ali i u situaciji kada je sufinansiranje jedini način za zaštitu životne sredine.

Obezbeđivanjem novčanih sredstava bolje se štiti životna sredina i time se obezbeđuje brži razvoj naše zemlje i, naravno, bolje se štite ekonomski resursi. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Uvaženi ministre, u članu 2. Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o PIO, kojim se vrše izmene u članu 15. Zakona o PIO, dodaje se novi stav 4. koji glasi – odredbama ovog zakona podstiče se razvoj Republike Srbije, a vezano za bolji pristup ekonomskim resursima.

Amandmanom se dodatno definiše i član 2. ovog zakona. Amandman na Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o PIO, i to u članu 2. Predloga zakona, kojim se vrše izmene u članu 15. Zakona o PIO. Usvajanjem ovog amandmana dodatno se definiše član 2. Predloga zakona, koji kaže da i lica koja nisu obavezna, osigurana u smislu ovog zakona, odnosno nisu korisnici prava na penziju, mogu se uključiti u obavezno osiguranje i obezbediti prava iz ovog osiguranja pod uslovima, u obimu i na način predviđen ovim zakonom, u smislu da svojstvo osiguranika prestaje ili danom kada se osiguranik o zahtevu opredeli ili ako doprinos ne plati u roku od šest meseci od dana dospelosti.

Na ovaj način, lice stiče pravo da bude osiguranik i njihov položaj, prava i obaveze bolje su definisani, jače se štite i preciznije određuju. Naša zemlja na ovaj način sebi obezbeđuje siguran razvoj, a ljudi kao deo ekonomskog resursa pristupačniji su potencijalnim poslodavcima, uz garantovanje prava koje zakon i Predlog zakona obezbeđuju. Zahvaljujem.
Zahvaljujem predsedavajući.

Uvaženi ministre sa saradnicima, u članu 1. Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju kojim se vrše izmene u članu 12. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju dodaje se novi stav 2. koji glasi – Ovim zakonom podstiče se razvoj Republike Srbije, a vezano za bolji pristup ekonomskim resursima.

Amandmanom se dodatno definiše član 1. ovog zakona i predloženi amandman ima za cilj da podstakne razvoj Republike Srbije da se bolje iskoriste ekonomski potencijali i ekonomski resursi kojima raspolaže naša zemlja.

Razvoj Republike Srbije je prioritet ove Vlade i razvoj se podstiče kroz borbu za smanjenje sive ekonomije i rada na crno, a ljudi kao ekonomski resurs postaju više cenjeni i zaštićeniji.

Osiguranici samostalnih delatnosti u smislu člana 12. Zakona o PIO predloženim izmenama i dopunama postaju cenjeniji ekonomski resurs, više doprinose razvoju zemlje i mogu biti sigurni da se njihova prava poštuju u skladu sa zakonom.

Razvoj zemlje i bolji pristup ekonomskim resursima, u ovom slučaju ljudima kao delu ekonomskog resursa jedne zemlje, ostaje prioritet ove Vlade koja i kroz donošenje ovog zakona to potvrđuje. Zahvaljujem.