DALIBOR RADIČEVIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen 15.01.1976. godine.

Po struci je diplomirani inženjer mašinstva.

Obavlja funkciju direktora Javnog preduzeća JNIRTVP “Reč radnika” u Aleksincu od avgusta 2012. godine, a obavlja i funkciju direktora RTV Alt.

Za narodnog poslanika izabran je na izborima 2014. godine, a mandat mu je potvrđen i nakon izbora 2016. godine.
Poslednji put ažurirano: 24.08.2017, 12:58

Osnovne informacije

Statistika

  • 51
  • 2
  • 4 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Poziv poslanicima i poslanicama da podrže amandmane organizacije CRTA

čeka se odgovor 7 meseci i 6 dana i 3 sata

Poštovani gospodine Radičeviću, U proceduri Narodne skupštine Republike Srbije nalaze se dva predloga zakona od velikog značaja za izborni proces - Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije i Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o sprečavanju ko...

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 1 godina i 10 meseci i 2 dana

Poštovani, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo poslanicima - pitanja za vladu

čeka se odgovor 2 godine i 8 meseci i 9 dana

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Dvadeset treće vanredno zasedanje , 13.02.2020.

Zahvaljujem, predsedavajući.

Dame i gospodo narodni poslanici, danas raspravljamo, između ostalog, i o davanju saglasnosti na Finansijski plan Agencije za energetiku Republike Srbije za 2020. godinu.

Odbor za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava je na svojoj sednici od 2. decembra prošle godine detaljno razmatrao Predlog finansijskog plana Agencije za energetiku i predložio da se Skupština pozitivno izjasni o navedenom finansijskom planu.

Pošto imam puno poverenje u rad Odbora i njegovih članova, danas u svom obraćanju neću govoriti o ciframa koje su navedene u Finansijskom planu, već bih govorio samo o Agenciji za energetiku. Agencija je osnovana 2005. godine, i to na osnovu Zakona o energetici. Ova agencija predstavlja regulatorno telo koje ima nadležnosti u sektorima električne energije, prirodnog gasa, nafte i naftnih derivata, kao i toplotne energije koja se proizvodi u elektranama i toplanama. Osnovni zadatak Agencije za energetiku je da obavlja poslove koji su joj dodeljeni zakonom, a to je da doprinese stvaranju stabilnog regulatornog okvira za razvoj efikasnog i održivog energetskog sektora koji će biti siguran oslonac za ekonomski razvoj zemlje.

Bez stabilnog energetskog sektora nema stabilne industrijske proizvodnje, a bez industrijske proizvodnje i stvaranja novih vrednosti nema ni stabilnog ekonomskog razvoja zemlje. Zato je postojanje Agencije za energetiku veoma važno za stabilnost i ekonomsko napredovanje zemlje. Koliko je energija važna za sve nas najbolje vidimo kada iz nekog razloga dođe do nestanka električne energije, na par sati ili na par minuta. Toliko smo postali zavisni od električne energije da onog trenutka kada dođe do prekida u snabdevanju čini nam se da staje život u našem okruženju, bez obzira što taj prekid u snabdevanju ne traje večno.

Zato Agencija za energetiku ima značajnu ulogu za sve nas. Agencija za energetiku obavlja sledeće poslove: regulacija cena, licenciranje energetskih subjekata, odlučivanje po žalbama, nadzor nad tržištem energije i sprovođenje međunarodnih sporazuma.

Iz napred navedenih poslova se vidi da rad Agencije utiče na sve nas, zato na početku izlaganja sam napomeno da neću da se bavim ciframa iz finansijskog plana, već mi je želja da ukažem na to da Agencija za energetiku mora da sagleda sve parametre i da donosi odluke i preporuke koje će uzimati u obzir i platežnu moć stanovništva, ali i određivati dovoljno korektnu cenu energenata, tako da i potrošači budu zadovoljni, ali da se nesmetano obavlja proizvodnja i distribucija energije i energenata.

Naravno, mora da se vodi i računa o tome da je potreba za energijom svakog dana sve veća i neophodno je pravovremeno ulagati i u sisteme za proizvodnju i distribuciju. Agencija za energetiku ima težak zadatak, ali pravovremenim i realnim sagledavanjem potreba za energijom i racionalnom potrošnjom očekujemo da u narednom periodu imamo dovoljno energije i energenata po realnim cenama, kako za domaćinstva tako i za potrebe industrije.

U danu za glasanje podržaću predlog odluke o davanju saglasnosti na finansijski plan Agencije za energetiku Republike Srbije. Hvala.

Osma sednica Drugog redovnog zasedanja , 10.12.2019.

Zahvaljujem, predsedavajući.

Poštovani ministre sa saradnicima, dame i gospodo narodni poslanici, pred nama se danas nalazi Zakon o agenciji za borbu protiv korupcije i Zakon o sprečavanju korupcije. Tačnije, govorimo o izmenama i dopunama postojećih zakonskih rešenja.

Izmene i dopune zakona rezultat su potrebe da se zakonom reguliše i unapredi izborni proces, odnosno da se svim učesnicima u izbornom procesu obezbede jednake mogućnosti, bez favorizovanja jedne strane.

Na ovaj način Srpska napredna stranka još jednom dokazuje da je državotvorna stranka i da stavlja državne interese na prvom mestu u svom radu, ne vodeći se uskim stranačkim interesima, već interesima svih građana Republike Srbije.

Rešenja koja su predložena izmenama i dopunama navedenih zakona nastala su na osnovu preporuka koje je predložila Radna grupa za saradnju sa Organizacijom za evropsku bezbednost i saradnju i Kancelarija za demokratske institucije i ljudska prava.

Na osnovu preporuka Radne grupe, pristupilo se izmenama i dopunama zakona, gde se pre svega definiše pojam - javni resurs, kao i korišćenje javnih resursa u samom izbornom procesu, kao i sankcije koje javni funkcioner može da ima ako svojim delovanjem prekrši zakonske odredbe u vezi sa korišćenjem javnih resursa.

Na ovaj način se funkcioneri stavljaju u isti položaj sa svim činiocima u izbornom procesu, jer funkcioner neće smeti da koristi javne resurse za promociju političkih stranaka, odnosno neće moći da poziva birače da za njega glasaju, odnosno da bojkotuju izbore, da organizuju javne skupove i promociju, koristeći javne resurse.

Ovim zakonima ne uskraćuje se pravo funkcionerima da budu birani i da biraju. Zakonom je definisano samo da ne mogu da učestvuju na političkim skupovima u svojstvu funkcionera u radno vreme i da koriste resurse koji su im dostupni kao funkcionerima.

Ukoliko se funkcioner ne bude pridržavao slova zakona, odnosno ukoliko se zakonske odredbe ne poštuju, predviđene su i prekršajne odredbe, koje imaju za cilj da se navedene zakonske zabrane dosledno sprovode.

Izmene i dopune Zakona o borbi protiv korupcije i Zakon o sprečavanju korupcije uslovili su da dođe i do promene, odnosno izmene i dopune Zakona o javnim preduzećima, i to u onom delu gde se pojačava odgovornost direktora za korišćenje i raspolaganje sredstvima preduzeća u samoj izbornoj kampanji.

Odgovornost direktora će se povećati i u upravljačkom delu njegove funkcije, pa je u skladu sa tim predviđena zakonska odredba za razrešenje direktora, ukoliko koristi svoju funkciju i utiče na izbornu volju zaposlenih u javnom preduzeću.

Imajući u vidu sve napred navedeno, smatram da je pred nama dobar predlog zakona i u danu za glasanje imaće moju podršku. Hvala.

Četvrta sednica Drugog redovnog zasedanja , 23.10.2019.

Zahvaljujem, predsedavajući.

Poštovani ministre sa saradnicima, poštovani narodni poslanici, u svom izlaganju osvrnuću se na Predlog izmena i dopuna Zakona o informacionoj bezbednosti.

Vreme u kome danas živim je vreme informacionih tehnologija. Nekada se govorilo da je neko nepismen ukoliko ne zna da čita i piše. Danas je osoba nepismena ukoliko ne zna da koristi savremene tehnologije. Naša država usvaja savremene tehnologije i ide se ka digitalizaciji sistema, i to ne samo da bi pratili savremeno društvo i da bi bili moderni, već da bi olakšali život građanima, da bi smanjili gužve na šalterima i nepotrebno gubljenje vremena. Težimo ka tome da se veći deo posla može uraditi od kuće ili iz kancelarije uz pomoć računara i internet veze.

Nažalost, informacione tehnologije, pored velikog broja pogodnosti, prednosti koje donose, donose i određene rizike i zato je potrebno doneti i određene zakonske propise, kako bi se obezbedila sigurnost prilikom korišćenja informacionih tehnologija. Zato danas i razmatramo Predlog izmena i dopuna Zakona o informacionoj bezbednosti.

Kako se informacione tehnologije ubrzano razvijaju, tako i zakonska rešenja koje se odnose na bezbednost podataka moraju stalno da se menjaju i usavršavaju. Zato se i pristupilo izmenama i dopunama zakonskog rešenja, da bi se otklonili uočeni nedostaci koje je zakon imao.

U prethodne dve godine mnogo se radilo na sprovođenju aktivnosti u okviru strateških prioriteta. Pohvalio bih aktivnosti na informacionoj bezbednosti građana koje se odnose na rizike, narušavanja bezbednosti građana, zloupotrebu informaciono-komunikacionih tehnologija. Posebno bih pohvalio osnivanje Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu, jer su deca najranjivija kategorija.

Putem ovog Nacionalnog kontakt centra omogućeno je ne samo savetovanje, već i prijave štetnog, neprimerenog i nelegalnog sadržaja, kao i ponašanja na internetu, gde su ugroženi interesi i prava dece.

Novim zakonskim rešenjima otklanjaju se nedostaci koji značajno ugrožavaju informacionu bezbednost. Omogućeno je povezivanje svih činilaca koji se bave informacionom bezbednošću, kako bi razmenom podataka i međusobnom pružanju podrške u slučaju incidenta mogli brže da reaguju. Takođe, novim zakonskim rešenjima omogućava se svima koji se bave informacionom bezbednošću da se konstantno usavršavaju i modernizuju, kako bi adekvatno odgovorili na sve izazove i pretnje po bezbednosti.

Imajući u vidu da je pred nama dobar i kvalitetan predlog izmena i dopuna zakona, u danu za glasanje glasaću za navedena zakonska rešenja. Hvala.

Imovinska karta

(Aleksinac, 06.07.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 95617.00 RSD 16.04.2014 - 03.06.2016.
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 95617.00 RSD 03.06.2016 -