STEVAN KESEJIĆ

Nestranačka licnost

Poslednji put ažurirano: 06.05.2016, 09:50

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

PRVA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANJA, 23.10.2003.

Dame i gospodo narodni poslanici, mislim da je uzalud izašla predsednica, dosadašnja predsednica Narodne skupštine. Uopšte nisam imao nameru da govorim o Nataši Mićić, nego isključivo ću govoriti o predsedniku Narodne skupštine koja je do sada obavljala svoje dužnosti mimo zakona, mimo Ustava i protiv Poslovnika Narodne skupštine. Dakle, govoriću o predsedniku Skupštine, a ne o Nataši Mićić. Nataša Mićić me kao ličnost uopšte ne interesuje, a čak štaviše, plašim se pri samoj pomisli da ću opet da se sretnem nekada, tamo gde smo zajedno odsedali, kada je upravo zloupotrebila to naše poznanstvo i tu privatnost, pa da je to prenela u Narodnu skupštinu.
Zbog toga, danas govorim o tome da je predsednik Narodne skupštine dozvolio da se u Narodnoj skupštini vrši krađa, krađa na taj način što su narodni poslanici većine glasali tuđim karticama, naočigled predsednika Narodne skupštine, iako su u isto vreme poslanici SRS na to ukazivali. Sada, izlazeći, predsednik poslaničke grupe DOS, ostatka DOS-a, je na najočigledniji način to činio, vadeći iz džepa tuđe kartice, ubacivao u poslaničke jedinice, a u isto vreme je Zoran Krasić te iste kartice vadio, bacao na pod, a da se nije reagovalo na takav jedan postupak, na jedan rigidan pokušaj krađe koji tog puta nije uspeo, jer kvoruma i pored svega nije bilo. Dakle, i pored te krađe.
Nakon tog dana, desilo se ono što je sada predmet rasprave, a to je da li je neko glasao ovde, a nije bio prisutan, da li je neko bio na letovanju, pa taksijem stigao na glasanje ili nije. Dakle, govorim o tome da je predsednik Narodne skupštine svojim nečinjenjem učinio neviđenu krađu u Skupštini, ali da je zbog toga najodgovorniji što se to dogodilo.
Takođe, predsednik Narodne skupštine je primenjivao dvostruke aršine prilikom primene Poslovnika, koji je, kakav je takav je, nakaradan, sigurno, ali će biti verovatno primenjen i kada ova dosovska većina, koja sada to već nije, bude osetila na svojim leđima upravo te demokratske principe koji danas važe.
Ona je bila neprincipijelna po pitanju zamenika predsednika Srpske radikalne stranke i tada šefa poslaničke grupe, Tomislava Nikolića, sticajem okolnosti, za ovom govornicom sam se nalazio ja kada se dogodio jedan incident zbog kojeg je Tomislav Nikolić odstranjen iz Skupštine, zahvaljujući upravo svom diskrecionom pravu, a ne očiglednosti koja se mogla videti iz govora koji sam kao reporter, sa ovog mesta prenosio prilikom samog događanja, što postoji u stenogramu da sam rekao da je grupa pijanih poslanika iz DOS-a napala poslanika, odnosno zamenika poslaničke grupe Tomislava Nikolića, na njegovom radnom mestu, u njegovoj klupi.
I umesto da predsednik Narodne skupštine, tada predsedavajuća, koja je predmet ove rasprave, odmah prekine tu sednicu i donese adekvatne mere, ona se odlučuje da posle dužeg vremena, na osnovu iskaza pojedinih poslanika kojima je bilo u interesu da se ovde danas ne nalazi i već više vremena, pa verujemo i do kraja vašeg mandata, predsednik poslaničke grupe, odnosno šef poslaničke grupe, Tomislav Nikolić, kazni na jedan veoma rigidan i sraman način, a da Administrativni odbor donese takvu odluku kakva nije zapamćena u istoriji srpskog parlamentarizma.
Zbog toga, predsednik Narodne skupštine, koristeći svoja diskreciona prava omalovažava narodne poslanike, ponižava ih do te mere da se često pojedini narodni poslani zgražavaju pri pozivu koji je poslat od strane predsednika Narodne skupštine, sa određenim dnevnim redom, jer smo sigurni da dnevni red koji je u sazivu sigurno neće biti takav, odnosno da će biti prekrojen voljom većine i da se neće prihvatiti predloženi dnevni red koji je uglavnom od većeg interesa za građane Srbije, a koji predlože opozicioni poslanici.
Ne samo to, nego je zavladao i strah kod pojedinih poslanika. Ja moram da vam kažem da je mene lično i moju porodicu strah kada krenem u Narodnu skupštinu, dok god u ovoj Narodnoj skupštini sedi aktuelni predsednik Narodne skupštine, jer smatram, ja i moja porodica i jedan veliki broj narodnih poslanika, što će pokazati ovo glasanje, da predsendik Narodne skupštine verovatno u sebi ima neku dvojnu ličnost, jer dvostruki aršini koje ona primenjuje i mere koje primenjuje predsednik Narodne skupštine mogu se poistovetiti sa najvećim agresorima u 21. veku.
Ovo je, naravno, za vas smešno, ali kršenje ljudskih prava i sloboda je očigledno u ovoj Narodnoj skupštini. Onaj ko je predložio Zakon o kršenju ljudskih prava, o lustraciji, sam čini to što predviđa da se tim zakonom sprečava. Evo, na primer, pre neki dan predsednik Narodne skupštine je podelio nas narodne poslanike ovako: rekao je da se na jednoj strani nalaze poslanici koji podržavaju Vladu Republike Srbije i na drugoj strani antilustraciona većina. Šta to znači? Šta znači antilustraciona većina za predsednika Narodne skupštine? Znači, deli poslanike na naše i njene. Da li može predsednik Narodne skupštine da se ponaša, kada predsedava Narodnom skupštinom, da već unapred određuje koje će predloge, odnosno koje će poslanike gledati kao maćeha, a koje kao majka.
Vi ste ovde rekli i ja se naravno slažem, zato što Ustav tako govori, da je predsednik Narodne skupštine ne prvi među jednakima, ali da je najodgovorniji za ovu Narodnu skupštinu. Ali ona se tako ne ponaša. Ona je, u stvari stvorila ambijent, da se od ove narodne skupštine pravi vašar, da se pravi cirkus i da se narodni poslanici iz DOS-ovske većine ponašaju kako žele, a da pri tome nijednog trenutka, nijednog narodnog poslanika ili barem izuzetno neke jeste, ali je to morala, jer je druge kaznila daleko teže, kao što je Tomislava Nikolića sa 90 dana, dok je, recimo, poslanika iz DOS-ovske većine kaznila sa opomenom, koji je napravio takav prekršaj da bi mogao po članu 101. i 102. Poslovnika da bude udaljen istog trenutka, jer je ometao drugog narodnog poslanika na radnom mestu, psujući ga neprimerenim rečima koje nisu za javnost i za ovu govornicu.
Naravno, taj narodni poslanik koji je patosiran morao je da bude kažnjen sa najblažom kaznom, jer ne može niko srpskom radikalu psovati majku, niti ga vređati na drugi način, niti ga ugrožavati na njegovom radnom mestu. I to ste se uverili i uverićete se i dalje da poslanici Srpske radikalne stranke ostanu do kraja principijelni, da su veće demokrate od vas iz prostog razloga što ove argumente koje iznosimo se zasnivaju na činjenicama, na stenogramima koje imamo, koje ne želimo da čitamo.
Ali radi ilustracije moram da vam kažem da ovim parlamentom ne vlada Narodna skupština i poslanici Narodne skupštine, takođe zahvaljujući predseniku Narodne skupštine, iz razloga što ovom skupštinom vlada Vlada Republike Srbije ili bolje rečeno pojedini ministri i potpredsednici Vlade, pre svega Čeda Jovanović, sada novi premijer Zoran Živković, Vladan Batić, Dušan Mihajlović i ostali, koji dobijaju reč i onda kada po Poslovniku to nije moguće. Dogodila se upravo juče takva stvar. Po kojoj osnovi, dakle, ovde je prekršen Poslovnik i od strane potpredsednika Narodne skupštine, gospođe Gordane Čomić. Po kojoj osnovi je juče dobio reč, kada nije na dnevnom redu, potpredsednik Vlade Čedomir Jovanović, koji nije govorio ni o temi, a nije govorio ni u ime poslaničke grupe GSS koja je imala pravo da govori o predlogu za razrešenje dužnosti predsednika Narodne skupštine koja je iz tih redova.
Dakle, smatramo da ovim parlamentom više ne vladaju poslanici koji su izabrani voljom građana 2000. godine, nego vlada anarhija, vlada bezakonje i iz tih razloga je neophodno da se raspišu izbori na svim nivoima, a takođe, svi vi koji ste zainteresovani, možete da dođete sutra na miting u Vršac u 15,00 časova, da čujete ono što ja nisam uspeo da kažem za ovom govornicom. Hvala.

TRINAESTO VANREDNO ZASEDANjE, 22.07.2003.

Dame i gospodo narodni poslanici, Vlada Republike Srbije, sve ekspert do eksperta i nismo mogli očekivati drugo nego da ćete nam ovde opet predložiti nekog eksperta. Predlagač me je skoro ganuo kada je izlagao ovde ovaj savet i predlog za izbor guvernera Narodne banke Srbije.
Prosto sam razmišljao da li da ga zamolim da napiše, evo da mu ostavim u amanet, pa da mi posmrtni govor neko pročita. Opet sam razmišljao da to nije dobro, zato što će to biti isfingirano i svi koji budu prisutni, dok budem ležao tamo na odoru, znaće da je sve kao i u ovom predlogu čista, sama, gola laž. Iz tog razloga sam odustao od toga da zamolim predlagača. Neka sveštenik kaže - bio je dobar, ali je bio grešan.
Dakle, smatram, kao i poslanička grupa SRS, da je ovo jedna ujudurma od predloga, s obzirom na legalnost izbora guvernera Narodne banke. Naime, mi danas imamo i guvernera i guvernerku. Malo ko u svetu danas ima to. Obično se kaže ministar i ministarka i podrazumeva se šta je to. S obzirom da ovde nisu u nekom srodstvu, smatramo da bi bilo potrebno i neophodno da "guvernerka" podnese ostavku, pa onda da postane guverner Narodne banke Srbije. Onda bi imali samo guvernera, ne bi imali i jedno i drugo.
Iz ovog predlagačevog izlaganja, da gospođa Kori Udovički ima međunarodno iskustvo, ta preporuka je sasvim besmislena i neozbiljna jer se radi o nesumnjivom stručnjaku, visoko obrazovanoj gospođi, ali ne i u domenu u kome treba da radi, jer je ona bila običan činovnik u svim onim poslovima koje je radila. To bi isto izgledalo kao kada bih se ja sada kandidovao za pilota "Boinga" zato što sam se vozio 50 puta u avionu. To je jedno besmisleno obrazloženje koje nam je predlagač ovde izneo.
Fingiranje i svađa između Vlade i bivšeg guvernera još više potvrđuje da politbiro DOS-a sve rešava. Kada govorimo o politbirou DOS-a, onda moram da kažem, kad kažem DOS-manlije, da nas to asocira na davno prošla vremena, na istorijske događaje i tragedije, pa i legende srpskog naroda.
Tako verujem da su se DOS-manlije, kada su razmišljali o ovom predlogu, verovatno setili Kraljevića Marka i vile Ravijojle. Onda, naravno, znate posledice, Marko Kraljević nastradao i sada treba ponovo neka gospođa da obrlati građane sa svojim šarmom, izgledom itd. pa da i građani Srbije postanu eksperti, kao što su eksperti svi u Vladi.
I ja sam, naravno, ekspert za ovu materiju i zbog toga smatram da bi DOS-ovska većina ozbiljno morala da razmisli o izlaganju koje sam kao narodni poslanik SRS izneo, da eventualno ubedi i ostale poslanike, koji ne pripadaju DOS-ovskoj većini, ili pak da na vreme pripreme koverte, kako bi obezbedili 126 glasova.
Ukoliko to ne urade, onda sam ubeđen da je ovaj predlog takođe isfingiran i namešten kako bi guverner Narodne banke ostao Dinkić, a ministar za energetiku i rudarstvo gospođa Kori Udovički. Ovakve obmane narodnih poslanika vam neće biti prvi put. Prema tome, učinite to, imate sve u rukama, vlast je još uvek vaša, ali ne zadugo. Hvala.

DVANAESTO VANREDNO ZASEDANjE, 18.07.2003.

Poslanička grupa Srpske radikalne stranke podnela je amandman na član 3. Predloga izmena i dopuna Zakona o akcizama, iz razloga što je ovde očigledno u koliziji ono što ministar za finansije govori i onoga što radi putem predloga svojih zakona. Naime, govori se o zaštiti vinogradske proizvodnje, odnosno proizvodnje vina, a u isto vreme, ovim članom, koji se odnosi na član 12. Zakona o akcizama, ukida akcize na vina, medicinska vina i medovine. Piše ovde nešto "prieodnih" vina, verovatno je mislio prirodna vina, neka francuska reč, nisam mogao dobro da pročitam, ali verovatno misli na prirodna vina.
Iz tih razloga smatramo da je to jedan direktan udar na vinarsku industriju, posebno na naše plodno fruškogorje koje proizvodi kvalitetna i dobra prirodna vina, čime će uticati na to da fruškogorski vinogradi moraju obezbediti sebi jednu zaštitu.
Kakvu zaštitu oni mogu da urade? Oni ne mogu da štrajkuju jer su preokupirani svojim poslovima. Evo kako. Mislim, kao što bostandžije stavljaju strašila da bi sačuvali lubenice, tako će i fruškogorski vinogradari morati u svoje vinograde da postave bilbordove sa Dinkićem i onda će verovatno ministar Đelić morati da beži što dalje od tih vinogradara.
Mislim da jedino na taj način mogu da zaštite svoja imanja i proizvodnju od koje zavisi jedan veliki broj građana koji žive u Vojvodini, i ne samo u Vojvodini. Na taj način ćemo mi srpski radikali, upozoravajući vinogradare šta im se sprema, upozoriti i druge građane da ministar Đelić nema nameru da skine poreze na osnovne životne namirnice, pa ni na one najnužnije koje se tiču odojčadi, beba, hrana za odojčad koja se ne proizvodi u našoj državi, a za njih nisu skinute akcize.
Dakle, ta briga Vlade Republike Srbije o piću, verovatno će na kraju da se pokaže takvom da će Vlada na kraju sama morati to i da popije.