Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanika Stevan Kesejić

Govori

Dame i gospodo narodni poslanici, mislim da je uzalud izašla predsednica, dosadašnja predsednica Narodne skupštine. Uopšte nisam imao nameru da govorim o Nataši Mićić, nego isključivo ću govoriti o predsedniku Narodne skupštine koja je do sada obavljala svoje dužnosti mimo zakona, mimo Ustava i protiv Poslovnika Narodne skupštine. Dakle, govoriću o predsedniku Skupštine, a ne o Nataši Mićić. Nataša Mićić me kao ličnost uopšte ne interesuje, a čak štaviše, plašim se pri samoj pomisli da ću opet da se sretnem nekada, tamo gde smo zajedno odsedali, kada je upravo zloupotrebila to naše poznanstvo i tu privatnost, pa da je to prenela u Narodnu skupštinu.
Zbog toga, danas govorim o tome da je predsednik Narodne skupštine dozvolio da se u Narodnoj skupštini vrši krađa, krađa na taj način što su narodni poslanici većine glasali tuđim karticama, naočigled predsednika Narodne skupštine, iako su u isto vreme poslanici SRS na to ukazivali. Sada, izlazeći, predsednik poslaničke grupe DOS, ostatka DOS-a, je na najočigledniji način to činio, vadeći iz džepa tuđe kartice, ubacivao u poslaničke jedinice, a u isto vreme je Zoran Krasić te iste kartice vadio, bacao na pod, a da se nije reagovalo na takav jedan postupak, na jedan rigidan pokušaj krađe koji tog puta nije uspeo, jer kvoruma i pored svega nije bilo. Dakle, i pored te krađe.
Nakon tog dana, desilo se ono što je sada predmet rasprave, a to je da li je neko glasao ovde, a nije bio prisutan, da li je neko bio na letovanju, pa taksijem stigao na glasanje ili nije. Dakle, govorim o tome da je predsednik Narodne skupštine svojim nečinjenjem učinio neviđenu krađu u Skupštini, ali da je zbog toga najodgovorniji što se to dogodilo.
Takođe, predsednik Narodne skupštine je primenjivao dvostruke aršine prilikom primene Poslovnika, koji je, kakav je takav je, nakaradan, sigurno, ali će biti verovatno primenjen i kada ova dosovska većina, koja sada to već nije, bude osetila na svojim leđima upravo te demokratske principe koji danas važe.
Ona je bila neprincipijelna po pitanju zamenika predsednika Srpske radikalne stranke i tada šefa poslaničke grupe, Tomislava Nikolića, sticajem okolnosti, za ovom govornicom sam se nalazio ja kada se dogodio jedan incident zbog kojeg je Tomislav Nikolić odstranjen iz Skupštine, zahvaljujući upravo svom diskrecionom pravu, a ne očiglednosti koja se mogla videti iz govora koji sam kao reporter, sa ovog mesta prenosio prilikom samog događanja, što postoji u stenogramu da sam rekao da je grupa pijanih poslanika iz DOS-a napala poslanika, odnosno zamenika poslaničke grupe Tomislava Nikolića, na njegovom radnom mestu, u njegovoj klupi.
I umesto da predsednik Narodne skupštine, tada predsedavajuća, koja je predmet ove rasprave, odmah prekine tu sednicu i donese adekvatne mere, ona se odlučuje da posle dužeg vremena, na osnovu iskaza pojedinih poslanika kojima je bilo u interesu da se ovde danas ne nalazi i već više vremena, pa verujemo i do kraja vašeg mandata, predsednik poslaničke grupe, odnosno šef poslaničke grupe, Tomislav Nikolić, kazni na jedan veoma rigidan i sraman način, a da Administrativni odbor donese takvu odluku kakva nije zapamćena u istoriji srpskog parlamentarizma.
Zbog toga, predsednik Narodne skupštine, koristeći svoja diskreciona prava omalovažava narodne poslanike, ponižava ih do te mere da se često pojedini narodni poslani zgražavaju pri pozivu koji je poslat od strane predsednika Narodne skupštine, sa određenim dnevnim redom, jer smo sigurni da dnevni red koji je u sazivu sigurno neće biti takav, odnosno da će biti prekrojen voljom većine i da se neće prihvatiti predloženi dnevni red koji je uglavnom od većeg interesa za građane Srbije, a koji predlože opozicioni poslanici.
Ne samo to, nego je zavladao i strah kod pojedinih poslanika. Ja moram da vam kažem da je mene lično i moju porodicu strah kada krenem u Narodnu skupštinu, dok god u ovoj Narodnoj skupštini sedi aktuelni predsednik Narodne skupštine, jer smatram, ja i moja porodica i jedan veliki broj narodnih poslanika, što će pokazati ovo glasanje, da predsendik Narodne skupštine verovatno u sebi ima neku dvojnu ličnost, jer dvostruki aršini koje ona primenjuje i mere koje primenjuje predsednik Narodne skupštine mogu se poistovetiti sa najvećim agresorima u 21. veku.
Ovo je, naravno, za vas smešno, ali kršenje ljudskih prava i sloboda je očigledno u ovoj Narodnoj skupštini. Onaj ko je predložio Zakon o kršenju ljudskih prava, o lustraciji, sam čini to što predviđa da se tim zakonom sprečava. Evo, na primer, pre neki dan predsednik Narodne skupštine je podelio nas narodne poslanike ovako: rekao je da se na jednoj strani nalaze poslanici koji podržavaju Vladu Republike Srbije i na drugoj strani antilustraciona većina. Šta to znači? Šta znači antilustraciona većina za predsednika Narodne skupštine? Znači, deli poslanike na naše i njene. Da li može predsednik Narodne skupštine da se ponaša, kada predsedava Narodnom skupštinom, da već unapred određuje koje će predloge, odnosno koje će poslanike gledati kao maćeha, a koje kao majka.
Vi ste ovde rekli i ja se naravno slažem, zato što Ustav tako govori, da je predsednik Narodne skupštine ne prvi među jednakima, ali da je najodgovorniji za ovu Narodnu skupštinu. Ali ona se tako ne ponaša. Ona je, u stvari stvorila ambijent, da se od ove narodne skupštine pravi vašar, da se pravi cirkus i da se narodni poslanici iz DOS-ovske većine ponašaju kako žele, a da pri tome nijednog trenutka, nijednog narodnog poslanika ili barem izuzetno neke jeste, ali je to morala, jer je druge kaznila daleko teže, kao što je Tomislava Nikolića sa 90 dana, dok je, recimo, poslanika iz DOS-ovske većine kaznila sa opomenom, koji je napravio takav prekršaj da bi mogao po članu 101. i 102. Poslovnika da bude udaljen istog trenutka, jer je ometao drugog narodnog poslanika na radnom mestu, psujući ga neprimerenim rečima koje nisu za javnost i za ovu govornicu.
Naravno, taj narodni poslanik koji je patosiran morao je da bude kažnjen sa najblažom kaznom, jer ne može niko srpskom radikalu psovati majku, niti ga vređati na drugi način, niti ga ugrožavati na njegovom radnom mestu. I to ste se uverili i uverićete se i dalje da poslanici Srpske radikalne stranke ostanu do kraja principijelni, da su veće demokrate od vas iz prostog razloga što ove argumente koje iznosimo se zasnivaju na činjenicama, na stenogramima koje imamo, koje ne želimo da čitamo.
Ali radi ilustracije moram da vam kažem da ovim parlamentom ne vlada Narodna skupština i poslanici Narodne skupštine, takođe zahvaljujući predseniku Narodne skupštine, iz razloga što ovom skupštinom vlada Vlada Republike Srbije ili bolje rečeno pojedini ministri i potpredsednici Vlade, pre svega Čeda Jovanović, sada novi premijer Zoran Živković, Vladan Batić, Dušan Mihajlović i ostali, koji dobijaju reč i onda kada po Poslovniku to nije moguće. Dogodila se upravo juče takva stvar. Po kojoj osnovi, dakle, ovde je prekršen Poslovnik i od strane potpredsednika Narodne skupštine, gospođe Gordane Čomić. Po kojoj osnovi je juče dobio reč, kada nije na dnevnom redu, potpredsednik Vlade Čedomir Jovanović, koji nije govorio ni o temi, a nije govorio ni u ime poslaničke grupe GSS koja je imala pravo da govori o predlogu za razrešenje dužnosti predsednika Narodne skupštine koja je iz tih redova.
Dakle, smatramo da ovim parlamentom više ne vladaju poslanici koji su izabrani voljom građana 2000. godine, nego vlada anarhija, vlada bezakonje i iz tih razloga je neophodno da se raspišu izbori na svim nivoima, a takođe, svi vi koji ste zainteresovani, možete da dođete sutra na miting u Vršac u 15,00 časova, da čujete ono što ja nisam uspeo da kažem za ovom govornicom. Hvala.
Dame i gospodo narodni poslanici, Vlada Republike Srbije, sve ekspert do eksperta i nismo mogli očekivati drugo nego da ćete nam ovde opet predložiti nekog eksperta. Predlagač me je skoro ganuo kada je izlagao ovde ovaj savet i predlog za izbor guvernera Narodne banke Srbije.
Prosto sam razmišljao da li da ga zamolim da napiše, evo da mu ostavim u amanet, pa da mi posmrtni govor neko pročita. Opet sam razmišljao da to nije dobro, zato što će to biti isfingirano i svi koji budu prisutni, dok budem ležao tamo na odoru, znaće da je sve kao i u ovom predlogu čista, sama, gola laž. Iz tog razloga sam odustao od toga da zamolim predlagača. Neka sveštenik kaže - bio je dobar, ali je bio grešan.
Dakle, smatram, kao i poslanička grupa SRS, da je ovo jedna ujudurma od predloga, s obzirom na legalnost izbora guvernera Narodne banke. Naime, mi danas imamo i guvernera i guvernerku. Malo ko u svetu danas ima to. Obično se kaže ministar i ministarka i podrazumeva se šta je to. S obzirom da ovde nisu u nekom srodstvu, smatramo da bi bilo potrebno i neophodno da "guvernerka" podnese ostavku, pa onda da postane guverner Narodne banke Srbije. Onda bi imali samo guvernera, ne bi imali i jedno i drugo.
Iz ovog predlagačevog izlaganja, da gospođa Kori Udovički ima međunarodno iskustvo, ta preporuka je sasvim besmislena i neozbiljna jer se radi o nesumnjivom stručnjaku, visoko obrazovanoj gospođi, ali ne i u domenu u kome treba da radi, jer je ona bila običan činovnik u svim onim poslovima koje je radila. To bi isto izgledalo kao kada bih se ja sada kandidovao za pilota "Boinga" zato što sam se vozio 50 puta u avionu. To je jedno besmisleno obrazloženje koje nam je predlagač ovde izneo.
Fingiranje i svađa između Vlade i bivšeg guvernera još više potvrđuje da politbiro DOS-a sve rešava. Kada govorimo o politbirou DOS-a, onda moram da kažem, kad kažem DOS-manlije, da nas to asocira na davno prošla vremena, na istorijske događaje i tragedije, pa i legende srpskog naroda.
Tako verujem da su se DOS-manlije, kada su razmišljali o ovom predlogu, verovatno setili Kraljevića Marka i vile Ravijojle. Onda, naravno, znate posledice, Marko Kraljević nastradao i sada treba ponovo neka gospođa da obrlati građane sa svojim šarmom, izgledom itd. pa da i građani Srbije postanu eksperti, kao što su eksperti svi u Vladi.
I ja sam, naravno, ekspert za ovu materiju i zbog toga smatram da bi DOS-ovska većina ozbiljno morala da razmisli o izlaganju koje sam kao narodni poslanik SRS izneo, da eventualno ubedi i ostale poslanike, koji ne pripadaju DOS-ovskoj većini, ili pak da na vreme pripreme koverte, kako bi obezbedili 126 glasova.
Ukoliko to ne urade, onda sam ubeđen da je ovaj predlog takođe isfingiran i namešten kako bi guverner Narodne banke ostao Dinkić, a ministar za energetiku i rudarstvo gospođa Kori Udovički. Ovakve obmane narodnih poslanika vam neće biti prvi put. Prema tome, učinite to, imate sve u rukama, vlast je još uvek vaša, ali ne zadugo. Hvala.
Poslanička grupa Srpske radikalne stranke podnela je amandman na član 3. Predloga izmena i dopuna Zakona o akcizama, iz razloga što je ovde očigledno u koliziji ono što ministar za finansije govori i onoga što radi putem predloga svojih zakona. Naime, govori se o zaštiti vinogradske proizvodnje, odnosno proizvodnje vina, a u isto vreme, ovim članom, koji se odnosi na član 12. Zakona o akcizama, ukida akcize na vina, medicinska vina i medovine. Piše ovde nešto "prieodnih" vina, verovatno je mislio prirodna vina, neka francuska reč, nisam mogao dobro da pročitam, ali verovatno misli na prirodna vina.
Iz tih razloga smatramo da je to jedan direktan udar na vinarsku industriju, posebno na naše plodno fruškogorje koje proizvodi kvalitetna i dobra prirodna vina, čime će uticati na to da fruškogorski vinogradi moraju obezbediti sebi jednu zaštitu.
Kakvu zaštitu oni mogu da urade? Oni ne mogu da štrajkuju jer su preokupirani svojim poslovima. Evo kako. Mislim, kao što bostandžije stavljaju strašila da bi sačuvali lubenice, tako će i fruškogorski vinogradari morati u svoje vinograde da postave bilbordove sa Dinkićem i onda će verovatno ministar Đelić morati da beži što dalje od tih vinogradara.
Mislim da jedino na taj način mogu da zaštite svoja imanja i proizvodnju od koje zavisi jedan veliki broj građana koji žive u Vojvodini, i ne samo u Vojvodini. Na taj način ćemo mi srpski radikali, upozoravajući vinogradare šta im se sprema, upozoriti i druge građane da ministar Đelić nema nameru da skine poreze na osnovne životne namirnice, pa ni na one najnužnije koje se tiču odojčadi, beba, hrana za odojčad koja se ne proizvodi u našoj državi, a za njih nisu skinute akcize.
Dakle, ta briga Vlade Republike Srbije o piću, verovatno će na kraju da se pokaže takvom da će Vlada na kraju sama morati to i da popije.
Amandman na član 15. ovog zakona odnosi se na monetarni odbor, odnosno na stav 6. člana 15. gde se govori da na sednicama monetarnog odbora prisustvuje ministar nadležan za poslove finansija, bez prava glasa. Mi smo smatrali, poslanička grupa SRS, da se imperativno ne obavezuje ministar da prisustvuje monetarnom odboru, nego smatramo da je potrebno da se u tom stavu, posle reči: "odbora", kaže da može da prisustvuje i ministar nadležan za poslove finansija. Sada kratko obrazloženje.
Konstatacija da se ministar mora nalaziti na sednicama monetarnog odbora može se tumačiti na više načina. Jedan od tih jeste, ministar može da utiče da monetarni odbor ne radi nezavisno i da ministar vrši pritisak na odluke koje će monetarni odbor doneti, a u skladu sa njihovim nadležnostima.
Nadležnost ministra, a čuli smo već u prethodnim amandmanima koje je podnela SRS, mora da se reguliše drugim članovima, a ne da ministar sada na sednicama monetarnog odbora, a što je propustila Vlada Republike Srbije, da kontroliše fiskalnu politiku, ministar svojim pojavljivanjem vrši pritisak i zastrašivanje članova monetarnog odbora; a gde su guverner i viceguverneri.
Na ovaj način, takođe, omogućilo bi se da ministar, ukoliko se sam zastraši od guvernera, jer mu ovaj noću preti, ne mora da prisustvuje sednicama, a može kada bude saznao da je guverner, eventualno izlečen od onih bolesti za koje ga optužuje. Onda se seti i dođe na taj odbor. Znači, može da prisustvuje, nema pravo glasa i na taj način je potpun bezbedan. Šta će se dogoditi ako se ipak dogodi da ministar, sadašnji aktuelni ministar, još uvek i guverner, ponovo zasviraju u orkestru, pa pukne tambura. Hoće li puknuti monetarni sistem? Zbog toga smatramo da bi sačuvali i tamburu i monetarni sistem i Narodnu banku...
(Predsedavajuća: Tri minuta.)
... da ministru damo mogućnost da prisustvuje monetarnom odboru, ali da ga ne obavezujemo na to. Mislim da je ministar ovde da bi u njegovom interesu i radi njegove lične bezbednosti prihvatio ovaj amandman.
Amandman na član 12. koji sam podneo u ime Srpske radikalne stranke ima uske veze sa članom 11. koji je podneo najšarmatniji poslanik u Narodnoj skupštini, Nataša Jovanović, a naravno i najistaknutiji poslanik uopšte što se tiče dama. To se naravno ne odnosi na one dame, odnosno kako vi kažete - poslanice sa brkovima.
Dakle, u tom članu se govori o izbornoj kampanji, o finansiranju i kaže se da troškovi kampanje moraju ići na poseban račun. Poslanička grupa SRS smatra da nije potrebno otvaranje posebnog računa, jer svaka ozbiljna politička stranka, kao što je SRS, koja ima više od 300.000 članova, svaki opštinski odbor praktično ima svoj račun i nema potrebe za otvaranjem posebnog računa. Ovde, iz ovog člana, možemo da vidimo i krajnju nameru predlagača.
Naime, predlagač želi da ima evidenciju onih fizičkih i pravnih lica koja će kasnije moći da progone raznim komisijama, a ministar Đelić bi trebalo da vodi računa više o cipelama, patikama i bucama, i da je tu ukinuo mogućnost da poslanici, odnosno članovi Srpske radikalne stranke kupuju cipele, buce i opanke, jer je to glavni izvor sredstava, odnosno osnovno sredstvo za izbornu kampanju Srpske radikalne stranke.
Nama uopšte ne smeta što ćete vi zastrašiti potencijalne davaoce političkim strankama, jer mi izvore sredstava imamo iz ogromnog broja članova koji uredno plaćaju članarine. Vi više treba da vodite računa, a iz ovog člana se to posebno vidi, o onim malim političkim strankama, strančicama, koje imaju recimo u Somboru Građanski savez tri člana, pa onda neke tamo Lige Vojvodine, autonomaši po pet-šest članova i sve zajedno sa Demokratskom strankom Srbije može da stane u jedan poveći autobus od 55 sedišta.
O njima vi vodite računa i zbog toga smatramo da bi ovaj član trebalo brisati iz ovog zakona, jer postoji račun na koji se može uplaćivati i smatramo da bi ovaj poseban račun u stvari bio kontraproduktivan i način za lustraciju građana.
Dame i gospodo narodni poslanici, ovaj zakon, kao i svi ostali zakoni, liče na dosovsku neozbiljnost i tako bih ga i okarakterisao.
Ova razrešenja koja nudi Vlada Republike Srbije, razrešenja Saveta republičke radiodifuzne agencije, izgledaju kao cucla, a što više cuclaš, veći zaušnici, a stomak prazan. Tako i vi, želite narodne poslanike da namamite, da o nečemu pričaju, o čemu neće moći donositi odluke, jer vi ste unapred već odlučili da ne razrešite ove nezakonito imenovane članove saveta radiodifuzije.
To se može videti iz rasprave koja se vodila i izveštaju koji je bio na Odboru. Jednostavno, vidi se da se tu raspravljalo o nekim nebitnim stvarima. Jedni su udarali u klin, drugi u ploču i nisu nikakvu odluku doneli. S obzirom na kratkoću vremena, zadržao bih se na nekoliko stvari koje mogu da pokažu ozbiljnost rada, i tog odbora i predlagača. Predlagač kaže da je ovih osam članova izabralo ovog devetog člana Gorana Radenovića. Od tih osam članova, sam predsedavajući Saveta Nenad Cekić je izabran mimo zakona. Ovde smo o tome dosta čuli i to ne bih ponavljao.
Međutim, samo bih spomenuo neke stvari koje su se događale na tom odboru, gde gospodin Nino Brajović i gospodin Boško Ničić, član Odbora, Nino Brajović je iz UNS-a, a Boško Ničić član Odbora, govore o istoj stvari na različite načine. Kažu da je 38 novinara Gračanice, Kosovske Mitrovice potpisalo da gospodin Goran Radenović nikada nije u poslednje četiri godine bio na Kosovu i Metohiji i da su novinari potpisali da potvrđuju to i da se zbog toga protive njegovom izboru. Gospodin Goran Radenović svojom izjavom je izvršio obmanu prema Narodnoj skupštini i Vladi Republike Srbije.
Boško Ničić član Odbora, kaže da je gospodin Goran Radenović u poslednje vreme najaktivniji novinar na Kosovu i Metohiji i da mu je tamo mesto prebivališta. Sada između same te konstatacije poznatih novinara, odnosno jednog od čuvenih iz Udruženja nezavisnih novinara Nina Brajevića i Boška Ničića treba naći pravdu i naći pravu istinu. Gde je istina?
Istina je između onoga što je ovde već viđeno, a to je da poslanici DOS-a glasaju sa duplim tuđim karticama, da poslanici DOS-a glasaju iz Grčke, da poslanici DOS-a kada je potrebno pobegnu iz sale, da ne bi bilo kvoruma, da bi se produžile sednice i na taj način zamajavao ovaj narod i ne bi se donosile reforme koje narod željno očekuje. Isto tako, i ovo sada što nudite narodnim poslanicima nije ništa drugo nego gubljenje vremena, kako biste građanima pokazali brigu da sloboda medija može da bude važnija od komada hleba, od kilograma mesa koje prodajete i da je važnije da se raspravlja o tim stvarima o kojima vi danas ovde podmećete već odluke koje ste unapred doneli i zbog toga poslanici Srpske radikalne stranke neće glasati, niti će prisustvovati ovoj skalameriji.
Dame i gospodo narodni poslanici, prilikom donošenja ovih zakona o porezu, poreskim stopama i postupku u poreskoj administraciji, poslanička grupa SRS je govorila da ovi zakoni nisu dobri i da ministar Đelić treba da uskladi mogućnosti poreskih obveznika sa mogućnošću da isplaćuju te poreske obaveze. Međutim, ministr Đelić je tada preskakao upravo u skamiju i branio se, izlazio je na svaki amandman SRS - bio veoma žestok i ubeđivao nas da su to najbolji zakoni. Međutim, nema ga, ne sedi ovde, jednostavno smatram da i ove izmene koje sada donosi nisu ozbiljne.
Naime, poslanička grupa SRS smatra da ove izmene u članu 11. koje je predlagač predložio, da se uklone ove organizacije koje obavljaju komisione poslove, a vezane za Poresku upravu koje je ona njima ranije poveravala, nije dovoljno. Mi smatramo da član 11. koji je u vezi sa članom 104. ovog zakona mora da ima još preciznije rešenje - da se prodaja pokretnih stvari vrši putem usmenog javnog nadmetanja. ili neposrednom pogodbom između kupca i Poreske uprave, ako poreski obveznik na to pristane, ako je u pitanju stvar podložna brzom kvarenju, ili postoji opasnost od znatnog umanjenja vrednosti te stvari.
Da obrazložim zbog čega SRS smatra da bi poreski obveznik obavezno morao da bude upoznat sa tim - na to što Poreska uprava i kupac prilikom javnog nadmetanja postignu on mora da bude saglasan i mora da da pristanak. Evo primera: ukoliko bi sada Poreska uprava, odnosno njen organ, finansijska policija utvrdila da fimra "Lutra" nije izmirila svoje poreske obaveze, šta bi se dogodilo? Ministar finansija bi morao da uhapsi ministra unutrašnjih poslova. Mislim da to nije uredu i mi, Srpski radikali smo principijelni. Mi želimo da svako radi svoj posao: da MUP-a u skladu sa zakonom, ako je potrebno, da bi poreski obveznik izmirio svoje obaveze, da MUP u skladu sa svojom nadlženošću izvšri to kod građana. Pa onda, ako se desi da ministar sam sebi stavi lisice neka stavi, ali da to bude princip i za druge građane.
Iz tih razloga smatramo da bi ovaj amandman morali da prihvatite, jer i kod druge stvari, ukoliko ne dođe do tako rigidne mere, da se mora vršiti oduzimanje pokretnih stvari, da i tu takođe Ministarstvo finansija i ekonomije nije nadležno.
Može se dogoditi da, recimo, uzmu neke stvari koje su podložne brzom kvarenju ili postoji opasnost od znatnog umanjenja vrednosti te stvari. Na primer, zaplene nekoliko šlepera junadi i oni kaliraju i onda, jednostavno, taj poreski obveznik, a i sama država, izgubi na stotine ili hiljade kilograma veoma kvalitetnog mesa koje je namenjeno izvozu za Italiju.
Zbog toga smatram da bi poslanička većina morala imati u vidu, kada bude glasala o ovom amandmanu, da je u interesu i Vlade i ministara, a i građana da ovaj amandman SRS bude prihvaćen.
Dame i gospodo narodni poslanici, posle niza donesenih zakona koji su u vezi sa pravima radnika (Zakon o radu, Zakon o privatizaciji, Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju itd.), sada ovaj zakon o zapošljavanju i osiguranju u slučaju nezaposlenosti dođe kao svilen gajtan za radnike. Zbog toga je poslanička grupa SRS i podnela amandman na član 42. koji je usko vezan sa članom 31 a odnosi se na samozapošljavanje.
Mislim da je to potpuno nepotrebno u ovom zakonu. Ja ću, da budem jasan, morati ovo obrazloženje da primenim, tako da bude jasno i onima koji su doneli ove prethodne zakone i koji će glasati za ovaj zakon. Naime, slušajući ovih dana sve ove demonstracije i opravdano nezadovoljstvo građana, juče sam čuo, između ostalog, da su vikali "Dragane, Mustafo" i nije mi bilo jasno zbog čega se to činilo. Međutim, sinoć malo razmišljam i bilo mi je jasno. Naime, bivši lider sindikata, sadašnji ministar asocira upravo na to: kada je Miloš Obilić upao u šator cara Murata, pita Miloš Obilić - "Milane, šta radiš ovde", on kaže - "nisam ja više Milan, ja sam sada Mustafa i imam svilen gajtan".
Iz tih razloga, smatram da radnici opravdano negodiju. Bilo je tamo i drugih prideva. Vezano za ovaj član na koji sam ja podneo amandman, mislim da nema neke posebne veze, ali ovo što sam rekao sada vezano za ministra i lidera sindikata i u onom pređašnjem slučaju iz istorije iz 1389. godine, apsolutno ima veze.
Zbog toga smatram da su poslovni centri, zatim, agencije, u stvari, mesto gde će se zapošljavati jedan manji broj radnika, uglavnom pristalica DOS-a. Za jednu ogromnu grupu radnika koja će ostati bez posla, ne trebaju agencije i centri koji će im pomagati, posebno ne po pitanju zapošljavanja. Oni su, vidite, spremni da se organizuju i da sruše Vladu, a kamoli da ne nađu sebi posao.
Prema tome, smatram da je nepotrebno da u članu 42. postoji pomoć poslovnog centra u skladu sa ovim zakonom, jer radnicima ne trebaju centri i agencije, njima treba posao. Znači, treba im obezbediti mogućnost da rade i da zarade.
Nemojte se plašiti, gospodine predsedniče, ja nisam ministar da napustim govornicu. Mene ne može omesti kada imam tako dobar amandman, a radi se upravo o članu 12. ovog zakona, koji govori o posebnoj pritvorskoj jedinici. Zbog čega Srpska radikalna stranka traži da se član 12. briše - upravo zbog toga što smo videli demonstraciju govora mržnje od strane ministra, koji je predlagač, pa se plašimo da će se zbog člana 12, u kojem se kaže da ministar nadležan za pravosuđe bliže određuje organizaciju, rad i postupanje sa pritvorenicima u posebnoj pritvorskoj jedinici, primeniti ne samo govor mržnje, nego i praktično da će se primeniti bazen sa pijavicama, kavez sa štakorima, kako bi bilo iskreno priznanje od zatvorskih pritvorenika.
Zato je SRS i podnela amandman da se briše taj član, odnosno da ne postoji posebna pritvorska jedinica, jer smatramo da će ovlašćenja ministra biti veoma velika, a njegove sklonosti prema revanšizmu su očigledne, a iz ne tako davnih vremena mogli smo da se uverimo da jedno priča a drugo radi.
Naravno da SRS i, kako kažu, taj "truli režim" nisu bili u mogućnosti da se bore i protiv NATO agresora, dakle tih zlikovaca i petokolonaša, u isto vreme su bili lokatori, i da ministar posle toga, kada je uhvaćeno 2.000 terorista, a SRS bila nemoćna protiv tog silnog neprijatelja, dosmanlija i NATO zlikovaca, onda kada je uhvatio tih 2.000 terorista, zašto ih nije zatvorio u tu posebnu pritvorsku jedinicu, jer su mu bili u rukama. Mogao je da primeni sve ove elemente i metode koje predviđa da primeni nad srpskim pritvorenicima koji će se naći sada u srpskim kazamatima umesto u haškim.
Haške kazamate je napunio i sada želi da tu budu, u Srbiji, dakle da se preseli u Beograd taj Haški tribunal, koji će u posebnoj pritvorskoj jedinici biti jedno pokusno, ovako veoma demokratsko sudsko istražno i jednostavno, najcelishodnije za dosmanlije da se tu na jednom mestu, kao što je to bilo na Golom otoku, nalaze politički neistomišljenici, odnosno protivnici. I to je suština Predloga ovog zakona.
Jer, ako postoji u već postojećem Zakonu o krivičnom delu, određenom u Glavi DžVI Osnovnog krivičnog zakona, u pogledu ovih nadležnosti, onda uopšte ne vidimo potrebu (i zbog toga SRS i podnosi amandmane na sve ove članove) da se jedan ovakav zakon predlaže, sem u slučaju, kako sam ja ovde i naveo, da postoje dva aršina, zakon o krivičnom postupku protiv učinilaca ratnih zločina, kojim će se suditi ili se neće suditi onima koji su vršili agresiju, NATO zlikovcima, i postojaće poseban, specijalan zakon kojim će se suditi političkim protivnicima. To je suština.
Zbog toga je SRS protiv ovog zakona, ali u suštini mi smo, naravno, za onaj zakon gde će se utvrditi pojedinačna odgovornost za svakog individualnog učinioca ratnog zločina. Ukoliko ih ima, ukoliko se utvrde, ali ne na osnovu sumnje i na osnovu rekla-kazala, rekao komšija zato što je dete nekog dobrovoljca razbilo prozor, pa ćemo ga sada kao zaštićenog svedoka dovesti pa reći - jeste, on je poklao tamo 100 ustaša i mi ćemo mu u pritvorskoj jedinici staviti pijavice na čelo, staviti mu na stomak nekog štakora i on će iskreno priznati da je sve to učinio.
Zbog toga, gospodine ministre, SRS nije u mogućnosti da prihvati ovaj zakon, naravno, zbog toga smo i podneli amandmane na sve članove, jer su oni u suprotnosti sa osnovnim principima demokratije i zakonitosti koji važe u našoj državi.
Dame i gospodo narodni poslanici, u ime SRS podneo sam amandman na član 19. koji se odnosi na troškove sprovođenja mera. Čitajući ovaj član, zaista sam zapanjen da Vlada ovako nešto može da predloži, nešto što uopšte nije u skladu sa Ustavom i sa zakonom, a što se odnosi na nadležnosti MUP-a. Naime, govori se o tome da organizator sportskih priredbi može sa Republikom Srbijom da zaključi ugovor o obavljanju određenih poslova obezbeđenja sportskih priredbi i sprovođenja određenih mera za sprečavanje nasilja, nedoličnog ponašanja gledalaca itd.
Šta u stvari Ministarstvo, šta žandarmerija radi, nego sprečava nasilje, uspostavlja javni red i mir? Zbog čega bi sada neko naplaćivao to što će ići na fudbalske utakmice, na neke druge sportske priredbe, plašeći se svog naroda, svojih navijača, a onda ugovarao sa određenim klubovima da se na tu priredbu dovedu dva - tri odreda žandarmerije, kojim bi čuvali nekog ministra koji želi da dođe na određenu priredbu. Drugi razlog ne vidim, sem radi nekog ličnog obezbeđenja. Evo zašto.
U čitavom zakonu govori se o redarima, zatim, o privatnim agencijama koje mogu ugovoriti sa određenim klubovima i koje će uspostavljati javni red i mir na sportskim priredbama. Jedni će nositi bejzbol palice, a druge agencije će imati mogućnost da imaju pravo nošenja kratkog oružja, a ovde vidimo, Vlada će određivati specijalne odrede žandarmerije koji će nositi duge cevi, a možda će izlaziti sa tenkovima i na taj način će iziritirati građane koji su otišli da se opuste, da navijaju i da se na jedan sasvim kulturan i normalan način ponašaju na sportskoj priredbi. Iziritirani pojavom oklopnih jedinica, koje će samo MUP po svom nahođenju izvesti na te iste omladince, studente ili one koji nisu dobili posao, pa su na ulicama demonstrirali na određeni način, sele se na sportske priredbe i tamo ispoljavaju srdžbu, emocije, psuju sudije, psuju i ministra koji je prisutan. Sada upotrebljavamo žandarmeriju, kako bi sprečili te iste koji su 5. oktobra pomogli DOS-ovskoj vlasti da dođe na vlast, ali uz primenu sile.
Drugi razlog uopšte ne vidim zbog čega se ovde posebno ugovara sa Republikom Srbijom i sa određenim sportskim organizacijam da one moraju da plaćaju, i ta sredstva idu u budžet Republike Srbije. Znači, em ga čuvaju, dakle, konkretnog ministra, možda Nebojšu Čovića koji ne sme da dođe od "delija" kada igraju sa FMP-om ili "grobara", pa naruči da MUP dovede četiri autobusa žandarmerije koja će biti, u svakom slučaju, tu pripravna. To ima taj klub da plati.
To je sasvim besmisleno i poslanička grupa SRS predlaže da se okanete putujućeg cirkusa sa ulica na sportske terene. Neka žandarmerija radi svoj posao u skladu sa propisima i zakonom, a publiku pustite da navija onako kako to doliči mladim ljudima, da svoje emocije ispolje. Naravno, ukoliko se dogodi nasilje, ukoliko se dogodi nešto što remeti javni red i mir, policija treba u skladu sa zakonskim odredbama da uradi to što je u njenoj nadležnosti. Prema tome, predlažemo da se i naslov iznad člana 19. i član 19. brišu iz zakona.
Dame i gospodo narodni poslanici, možda izgleda da ovaj amandman u stvari predstavlja nešto nevažno za vas dosmanlije, međutim za nas poslanike Srpske radikalne stranke u stvari pokazuje kakva ste vi vlast, upravo zbog toga što se u članu 5. izmena i dopuna Krivičnog zakona govori o stupanju na snagu ovog zakona, pa se kaže u članu 5. da ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Dakle, govori se o dopuni Krivičnog zakona Republike Srbije na dopunu zakona Krivičnog zakona Republike Srbije, koji je inače donesen mesec dana ranije, pa je u tom članu zakona koji smo pre mesec dana ovde imali na dnevnom redu već stajalo da ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku".

Pa kakva je onda izmena i dopuna ove dopune? Tu nema nikakve izmene i dopune. To je srpska škola, prepisano. Međutim, nas poslanike iz Srpske radikalne stranke to mnogo ne brine, što ste vi nepismeni, nego nas brine što ne poštujete Ustav, jer u Ustavu Republike Srbije kaže se da zakoni stupaju na snagu osmog dana po objavljivanju u "Službenom glasniku", što bi bilo normalno i primereno svakoj demokratskoj vlasti, sem ovoj koja je nedemokratska.

Ja bih mogao da kažem da bi moglo i drugačije da stoji u ovom članu 5, da se ovaj zakon, recimo, može i retroaktivno primeniti. Može se primeniti na dan kada je predsednik Vrhovnog suda Sonja Brkić objavila da će se i dalje sprovoditi hapšenja, zadržavati u zatvoru, i pored ukidanja pritvora i zakona koji je ukinut, i da će se pronaći modus da se to pravno sprovede. Dakle, može se u ovom članu reći da će ministar pravde naređivati kada će se određeni zakoni retroaktivno primenjivati, kada narednog dana, a kada kroz tri meseca, kad vi više ne budete ovde.

Iz tih razloga smatram da se ovaj član zakona o izmeni i dopuni mora menjati i prilagoditi onome što Ustav Republike Srbije predviđa, a to je da se zakon može primenjivati osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku". Sve ove izmene i dopune koje su posve besmislene, a o čemu su poslanici Srpske radikalne stranke govorili, nisu ni bile potrebne, da se već postojeće odredbe Krivičnog zakona dopunjuju time što će se samo selektivno primenjivati, uz one beznačajne stvari, a krupne stvari će vam promicati i dalje ćete, na osnovu vaših prava i mogućnosti, kršiti i Ustav i sve zakone i donosićete zakone u onim rokovima kako vama to odgovara.

No, nadam se da to još neće dugo trajati i da ćete veoma brzo shvatiti da će ovakvi pogubni, besmisleni predlozi doći, ne mogu reći glave, ali sigurno će dovesti do gubljenja vlasti poslanika DOS-manlija koji se smeškaju, a u stvari se radi o kršenju Ustava koje oni zdušno podržavaju.

Mi vam zbog toga ukazujemo na ovaj član, kako bi naše generacije zapamtile kakvu su vladu imale od 2000. do jeseni 2003. godine.

 
Dame i gospodo narodni poslanici, gospođo predsedniče Narodne skupštine, ja sam juče najavljen kao prvi, međutim, evo dobro je, vi ste prozvali Kurjačkog koji nije prisutan i ne smeta mi to.
Dakle, u vezi sa ovim predlogom za popunu Vlade Republike Srbije, dosta su govorili predlagači i mislim da su govorili upravo na štetu predloženog gospodina dr Stojana Jevtića, jer su u svom izlaganju u stvari pravili odstupnicu Vladi Republike Srbije za ono što neće moći da učini Ministarstvo, na čijem će čelu, verujem, biti gospodin Jevtić, a namera Vlade i nije da se bilo šta menja u strategiji prema poljoprivredi i iz tih razloga smatram da su najbolji promoteri, a nažalost to građani ne mogu da vide, posebno oni koji se bave poljoprivredom, upravo oni koji su želeli da promovišu ministra, da ga brane, a da još nije ni preuzeo funkciju ministra poljoprivrede i vodoprivrede.
Ja ću ovu svoju tvrdnju da potkrepim sa nekoliko činjenica. Premijer je rekao da će mnogo zavisiti stanje u poljoprivredi gledajući u nebo kada će kiša pasti, kao da ministar nema strategiju i plan da predupredi to što će biti eventualno elementarna nepogoda, i verovatno je zaboravio obećanja bivšeg ministra, koji je rekao, kada je ovde izlagao svoj program, da će se voditi računa o sistemu za navodnjavanje; i, eto, on je već obavio neke razgovore, ali čini mi se da su ti razgovori završeni samo na ručkovima i viskijima i da se ništa od toga nije uradilo.
Pouzdano znam da u Srbiji, a posebno u Vojvodini, postoje sistemi za navodnjavanje koji nisu apsolutno ni korišćeni, isključivo iz razloga što je Vlada Republike Srbije onemogućila da se to sprovede. Iako se ovde tvrdi da otkup poljoprivrednih proizvoda ne vrši Vlada, ona indirektno to čini preuzimajući proizvode u robne rezerve.
Svaka država kojoj je stalo do takvog prirodnog resursa, kakav ima Srbija, treba da se napravi dobru strategija. Ova vlada tu strategiju nema. Govorilo se o tome da imamo niskoproduktivne sorte i hibride, upravo ovi koji su pokušavali da ministra predstave i promovišu, a ja bih rekao da apsolutno nisu u pravu. Naime, desilo se da je došla elementarna nepogoda 5. oktobra i da su instituti prestali da se bave onim poslovima za koje su bili stručni i nadležni i to budući ministar verovatno dobro zna, a znam i ja.
Svaka država vodi računa pre svega o onome što život znači u poljoprivredi, a to je semenska proizvodnja. Potpuno ste to zapostavili, institute, zatim selekcije, genetske potencijale iz kojih proističe inovacija novih hibrida i sorti, a umesto toga počeli smo da izvozimo našu tehnologiju, a da uvozimo bofl tuđu robu, proizvode, modifikovanu robu, modifikovane proizvode koji štetno utiču na našu poljoprivredu i naše poljoprivredne potencijale.
U vreme dok je Srbija još vodila računa, a to je negde između 1976. i 1986. godine, vodilo se računa o tržištu i o tom sadnom semenskom i priplodnom materijalu. Vodilo se računa zbog toga što se nije dozvolilo da se npr. ubace neke evropske kuće, kao što je to KVS, zatim "Pionir" i druge poznate semenske kuće u svetu, ali smo zato mi, kao veoma stručni i u ovom delu posla veoma sposobni, tim državama činili doradne i proizvodne usluge. Nismo nijedno zrno semena zadržavali u našoj zemlji, upravo da bismo zaštitili našu proizvodnju i uposlili naše kapacitete.
Danas je sasvim obrnuta situacija. Danas potpredsednik Vlade Čedomir Jovanović odlazi u Hrvatsku. Znači li to da ćemo bc hibride sejati na našim poljima, umesto zemunpoljskih i onih selekcija koje su poznate i priznate u svetu? Ne, u Hag ćete možda vi, gospodine premijeru, jer vaše izjave koje ste juče uputili poslanicima, sa pretnjom - ako imate nešto recite ovde ili ćutite; ja sam tako to shvatio. Narodni poslanik ima svoj politički stav, ali, ako baš hoćete, radi informacije, možete da dobijete veoma dobru i kvalitetnu informaciju ako pročitate list "Revija D" iz Podgorice, koji je izašao 8. maja, pa da tim tragom vidite ko je umešan u aferu šećera. Taj intervju sam ja dao, kao narodni poslanik, i možete slobodno da, preko OLAF organizacija, agencija za suzbijanje privrednog kriminala, utvrdite sve.
Međutim, vi stavljate Dragana Veselinova pod tepih. Plašim se da će budući ministar takođe morati pod tepih, jer ne želite da se stvari dovedu do kraja.
(Predsednik: Upozoravam vas na prekoračenje dozvoljenog vremena.)
Niste mi rekli koliko mi je vreme. Izvinjavam se, samo da završim misao. Smatram, gospodine doktore Stojane Jevtiću, znajući vas kao stručnjaka, da treba da odustanete od ovog posla, bez obzira što smatram da umete, da znate, ali Vlada Republike Srbije neće vam dozvoliti da sprovodite ono što eventualno, kao stručnjak, želite da uradite za Srbiju.
Dame i gospodo narodni poslanici, koristim svoje diskreciono pravo, kao narodni poslanik, da podnesem amandman na član ovog zakona o osnovnom sistemu obrazovanja i vaspitanja. Naravno, to svoje diskreciono pravo sam dobio od poslaničke grupe SRS. Imam amandman na član 42, koji se odnosi na druge organizacije, odnosno u ovom članu se govori o delatnosti poslova predškolskog vaspitanja i obrazovanja. Kaže se u ovom članu da i druge organiazcije, odnosno fizička lica mogu da obavljaju ove poslove.
Po nama, poslanicima SRS, ovo ne bi bilo dobro da stoji u zakonu, odnosno, još gore bi bilo da se to sprovodi, jer znamo kako DOS-ovska vlast uopšte sprovodi zakone, gde postoji mogućnost da se izbriše sve ono što je vredno, što je u narodu uvreženo kao osnovni element kulture i vaspitanja naše dece.
Iz tog razloga sam u ovom članu prozreo nameru da bi se mogla ova tačka u ovom zakonu provuči tako da naša deca još u predškolskom vaspitanju steknu takvo vaspitanje, odnosno obrazovanje koje će i potpuno odvesti na jedan krivi put i da će našu istoriju zaboraviti i učiti onu DOS-ovsku istoriju od 5. oktobra, koju jedino priznaju.
Zaboraviće se i Dositej Obradović i Jovan Dučić i Čika Jova Zmaj, a ovde smo čuli od narodnih poslanika i to je argument i dokaz da će se to desiti i da će se ovaj zakon, odnosno primenjivati kod čika Gaše. Iz tih razloga smatram da o ovom članu može da se podkrade još jedna velika opasnost za naša pokolenja, a to su sekte, koje će na mala vrata da uđu. Mi znamo kakva opasnost se preti našoj porodici, pre svega od sekti koje su nabujale širom Srbije. Imam mnogo primera, ali za ovo kratko vreme neću moći izneti. Mogu vam reći da u Zapadno-Bačkom okrugu postoji najseverniji manastir, stari srpski manastir vizantijskog stila, Sv. arhiđakon Stefan ...
... koje su sekte pokušale prilikom obnove njegove, a to se događalo 1997-1998. godine da kao Prokleta Jerina, dok su graditelji gradili, sektaši su rušili. Zato su dobijali blagoslov lokalne samouprave, a lokalna samouprava je ista današnja, tadašnja koalicija "Zajedno", a sada DOS-ovska i ništa nisu preduzeli.
Upravo završavam. Prema tome, predlažem da se ovaj član briše i da dozvolimo da se naša predškolska deca vaspitavaju u duhu patrijarhalnih načela, kao što je to i ranije činjenoi.