MILAN RODIĆ

Nestranačka licnost

Poslednji put ažurirano: 06.05.2016, 09:50

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

PRVA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 11.04.2000.

Poštovani predsedniče, predsedništvo, predsedniče Vlade, članovi Vlade, kolege narodni poslanici, poslanička grupa Jugoslovenske levice podržava predloženi zakon o izboru narodnih poslanika u Veće republika Savezne skupštine. Stvaranje uslova za funkcionisanje savezne države, na Ustavom utvrđenim principima, čini jedan od osnovnih pravaca delovanja Jugoslovenske levice. Otuda, ocenjujemo da ovaj zakon neposredno doprinosi potpunijem i sveobuhvatnijem ostvarenju atributa državne vlasti ustrojenih Ustavom Savezne Republike Jugoslavije.
Predloženi zakon stvara uslove za srazmerno predstavljanje svih interesa u ovoj skupštini. Detaljno i jasno uređena izborna procedura, naročito u pogledu obaveza i ovlašćenja predsednika Narodne skupštine, izborne komisije, načina glasanja, uz precizno utvrđivanje rokova za izbor poslanika u Veće republika, oslikavaju poseban kvalitet predloženog zakona. Otuda, nesumnjivo je da sa donošenjem ovog propisa Narodna skupština čini značajan korak ka usaglašavanju republičkih zakona sa saveznim Ustavom. Kao posebnu vrednost ističemo deo zakona koji uređuje obavezu poslaničkih grupa da prisustvuju sednici na kojoj se vrši izbor. Na taj način otklanja se mogućnost da neka od poslaničkih grupa prvo predloži kandidate, a potom neopravdano izostane sa sednice na kojoj se vrši izbor. Ovakva rešenja na najneposredniji način ustanovljavaju princip odgovornosti svih poslaničkih grupa u njihovom delovanju u republičkim i saveznim institucijama.
Poslaničke grupe koje nemaju iskrenu i stvarnu nameru da učestvuju u radu najvišeg organa vlasti Jugoslavije ne mogu ni očekivati da po osnovu jeftinih zavrzlama ometaju redovno obavljanje funkcija zajedničke države.
Poštovani narodni poslanici, kao partija savremene leve humanističke i patriotske orijentacije, Jugoslovenska levica je svoje delovanje usmerila ka izgradnji, razvoju i stalnom jačanju jugoslovenske federacije. Smatramo da državni suverenitet čini osnov opstanka i slobode Savezne Republike Jugoslavije i svih njenih građana. Ukupna zbivanja na prostorima prethodne Jugoslavije, a naročito NATO agresija i nedavni događaji u Republici Srpskoj, učvršćuju i potvrđuju ova naša uverenja. Svakom patriotski, iole dobronamerno nastrojenom građaninu, jasno je da iza svih pritisaka i nasrtaja na našu zemlju i srpski narod stoji NATO. Agresivnim i sada već neskrivenim delovanjem, pod okriljem Ujedinjenih Nacija, oličenim u SFOR-u i KFOR-u, ta alijansa želi da čitavom svetu nametne sopstvene poglede. Te težnje oličavaju se kroz diktat sile, ekonomsko, kulturno i duhovno porobljavanje svih slobodoumnih i slobodnomislećih zemalja i naroda. Agresija na Jugoslaviju najupečatljivije oslikava takve težnje. Minula i sadašnja događanja nesumnjivo potvrđuju da je naše republičko i savezno rukovodstvo na vreme i u potpunosti prepoznalo suštinu delovanja agresora i njihovih ovdašnjih ispostava. Poznata dešavanja na jugoslovenskim prostorima nesumnjivo potvrđuju da je sporazum iz Rambujea vodio okupaciji i porobljavanju naše zemlje i naroda. Ucene, pretnje i sveopšti teror, uz gubitak nezavisnosti, slobode i razbijanja državne zajednice, činile su suštinu tog dokumenta zaodenutog u plašt tobožnjeg sporazuma.
Kao najrečitiji dokaz ovoj istini služe primeri razbojničkog hapšenja najviđenijih predstavnika našeg naroda u Republici Srpskoj i potpune ekonomske i životne nesigurnosti njenih građana. Tamošnji i ovdašnji tzv. realni, na žalost, srpski političari ćute ili se pak upinju da objasne da sve ove akcije izvodi SFOR radi tobožnjeg sprovođenja sporazuma iz Dejtona i stvaranja nekakvih uslova za razvoj i jačanje poverenja. Nasuprot tome, sve češće, čak i u javnosti zemalja agresora, prodiru saznanja da tzv. sporazum iz Rambujea i milosrdni anđeo, nisu ništa drugo nego klasični primer sile i međunarodnog terorizma. Jedinstvo i sveopšte poverenje naroda i državnog rukovodstva pokazali su kako jedna, samo uslovno rečeno, mala zemlja može da očuva svoju slobodu i dostojanstvo.
Uvažene kolege narodni poslanici, u prilici smo da usvajanjem predloženog zakonskog teksta damo značajan doprinos daljem razvoju i jačanju savezne države na ustavom utvrđenim principima. Istovremeno, donošenjem ovog zakona Narodna skupština na najneposredniji način ispunjava obavezu usklađivanja propisa sa saveznim Ustavom, uz puno poštovanje odluke i ugleda Saveznog ustavnog suda. Donošenje ovog zakona čini nesumnjiv odraz naše jasne i iskrene težnje za stabilnom, jakom i uređenom jugoslovenskom državom. Stoga, ispred poslaničke grupe Jugoslovenske levice, pozivam vas da usvojimo zakon o izboru saveznih poslanika u Veće republika Savezne skupštine. Hvala vam. (Aplauz.)

DRUGA SEDNICA, DRUGOG REDOVNOG ZASEDANjA, 21.12.1999.

Poštovani predsedniče, članovi Vlade, kolege narodni poslanici, poslanička grupa Jugoslovenske levice podržava zakon o budžetu, ocenjujući da je predloženi obim budžeta usaglašen stanju u kome se naša privreda i zemlja nalaze.
Ujedno, dajemo podršku predlozima izmena i dopuna zakona koji su u funkciji njegovog sprovođenja. Kao naročito značajnu ističemo činjenicu da, uprkos nominalnom povećanju, ukupna sredstva namenjena javnoj potrošnji neće preći 49,5% planiranog društvenog proizvoda.
Stav Jugoslovenske levice u pogledu učešća potrošnje oduvek je bio jasan, ona mora biti usklađena sa obimom društvenog proizvoda i ni u kom slučaju ne sme biti činiocem koji bi poslao inflaciju. Finansiranje budžeta iz realnih izvora čini doslovnu pretpostavku za obezbeđivanje uslova za obnovu i dalji razvoj privrede i zemlje u celini, uz istovremeno zadovoljavanje osnovnih potreba u domenu javne potoršnje.
Predlaganjem ovakvog obima i načina finansiranja budžeta, Republička vlada je pokazala najviši stepen odgovornosti i uvažavanja realnog stanja. Otuda, Jugoslovenska levica koja učestvuje u Vladi narodnog jedinstva, obavezuje se da će i u nastupajućem vremenu svojim zalaganjem i odgovornošću dati pun doprinos njenom delovanju, upravljanju i obnovi zemlje.
Poštovani narodni poslanici, kao naročito značajnu ističemo razvojnu funkciju budžeta. U celini posmatrano nedovoljna, predviđena sredstava oko 2, 2 milijarde dinara daju osnova za početno ostvarivanje najnužijih razvojnih aktivnosti. Duboko svesna stanja u kome se privreda i zemlja u celini nalaze, još u vreme NATO agresije Jugoslovenska levica sačinila je projekat materijalne i duhovne obnove društva i dostavila ga Republičkoj i Saveznoj vladi na ocenu i sprovođenje.
Ovaj dokument sadrži i veliki broj potpuno razrađenih i razvojnih programa, koji predstavljaju veoma značajnu podlogu za delovanje nedavno osnovanog Centra za strateška istraživanja i reforme. Takođe, visoko cenimo činjenicu da su i ostale stručne, privredne i naučne institucije sačinile i dostavile Vladi Srbije veliki broj projekata istorodne namene.
Naši programi zasnovani su na korišćenju postojećih resursa u zemlji. Među njima, posebno mesto pripada razvoju brdsko - planinskog područja, o čemu ću šire govoriti. Mada zahvataju preko 60% teritorije Srbije i raspolažu ogromnim mogućnostima, ovi prostori nisu razvijani u potrebnom obimu.
Ova područja pružaju izuzetne uslove za proizvodnju zdrave hrane, gljiva, lekovitog bilja, uzgoja i korišćenja divljači, brojne vidove domaće radinosti, proizvodnju drvenih briketa i galaneterije, ćumura, eteričnih ulja, šumskih dekorativnih sadnica, lovni, rekreativni seoski turizam i ostale brojne sadržaje.
Osnovna karakteristika ovih, uslovno rečeno, malih programa ogleda se u činjenici da za njihovu realizaciju nisu potrebna velika početna ulaganja. Oni pružaju mogućnost za ostvarenje značajnog profita, budući da se njihovim sprovođenjem dobijaju proizvodi visokog kvaliteta, koji imaju prođu na svetskom tržištu.
Od naročitog značaja je činjenica, da njihovo sprovođenje omogućuje radno angažovanje oko 70.000 radnika. Organizovano i sve obuhvatno sprovođenje ovog koncepta neposredno je usmereno na ostvarivanje sledećih osnovnih ciljeva: da se omogući odgovarajuće korišćenje postojećih resursa za proizvodnju zdrave hrane i ostalih dobara, da se obezbedi upošljavanje slobodne radne snage na selu, a naročito radnika koji su usled NATO agresije privremeno ostali bez posla, da se stvore uslovi za prekvalifikaciju i nove oblike zapošljavanja dela radnika, kao i sprovođenje svojinske transformacije, da se ponovo oživi i razvije koncept proizvodnje kroz kooperaciju sa seoskim stanovništvom i vlasnicima zemljišta, da se stvore uslovi za poboljšanje kvaliteta življenja u seoskim, naročito brdsko - planinskim sredinama, uz izgradnju objekata i infrastrukture, kao što su PTT i elektro mreža, zdravstvene i veterinarske ambulante, stvaranje uslova za organizovanje kulturnih aktivnostih i brojnih drugih sadržaja.
Za realizaciju pomenutih razvojnih programa, kao i sveukupno oživljavanje domaće privrede, potrebna su odgovarajuća sredstva, odnosno svež kapital. Postoji više načina za njihovo obezbeđivanje.
Nedavno su u našoj zemlji boravili najviđeniji predstavnici dijaspore. Neosporno je da je veliki broj tih ljudi voljan da investira deo svog kapitala u domaću privredu. Postavlja se pitanje šta smo uradili da ove ljude upoznamo sa mogućnostima ulaganja i poslovne saradnje?
Neophodno je da članovi Vlade, odnosno ministri i njihovi saradnici, a naročito domaći stručnjaci posete klubove i ostala udruženja Jugoslovena, i da ih neposredno upoznaju sa sadržajem programa u uslovima poslovanja, a naročito o mogućnostima sticanja profita.
U tu svrhu smatramo celishodnim napore Republičke i Savezne vlade usmerene ka stvaranju povoljnih zakonskih okvira koji omogućuju slobodan protok kapitala, carinske i poreske olakšice i ostalo potrebno za realizaciju zajedničkih poslova.
Ovako organizovanim, stručnim i odlučnim radom možemo uspešno animirati brojne investitore našeg porekla.
Stanje u kome se naša privreda i zemlja nalaze ukazuju na nesumnjivu potrebu sprovođenja sveobuhvatnih reformi, uključujući svojinsku transformaciju. Ona se mora sprovoditi efikasno, organizovano i racionalno, u skladu sa interesima većine građana.
Jugoslovenska levica smatra da sredstva ostvarena po ovom osnovu treba usmeriti prvenstveno u privredne i razvojne projekte. Samo kod stvaranja novih vrednosti steći će se uslovi za postizanje sveukupne privredne i socijalne stabilnosti.
Duži niz godina značajan deo privrednih aktivnosti odvija se van legalnih tokova. Delovanje takozvane sive ekonomije neminovno prati sva društva koja polaze kroz korenite promene. Ova pojava naročito se ispoljava kroz neplaćanje poreskih i drugih obaveza, što direktno vodi umanjenju sredstava za finansiranje svih vidova potrošnje.
Neophodnost ubrzanog razvoja i postignuti rezultati u obnovi zemlji obavezuju sve institucije sistema da svojim delovanjem suzbijaju ovu pojavu. To bi na najneposredniji način doprinelo smanjenju pritiska na privredu i građane, koji svoje poreske i druge fiskalne obaveze sve teže ispunjavaju.
Sve ovo nedvosmisleno ukazuje da siva ekonomija predstavlja i svojevrsno kadrovsko pitanje. Poznato je da su u našoj zemlji stvoreni uslovi za davanje koncesija. Ocenjujemo da postoji puna opravdanost da se ovako prikupljena sredstva, kao i sredstva ubrana na osnovu posebnih naknada za puteve i slično, usmere u izgradnju saobraćajnica i drugih objekata infrastrukture, koja su u brdsko - planinskim područjima.
Na taj način stvoriće se osnovni uslovi za unapređivanje i kulturnog razvoja ovih prostora i zemlje u celini. Smatramo, da se svi ovi poslovi moraju sprovoditi sveoubhvatno i organizovano. Otuda je i neophodno odrediti nosioce tih aktivnosti. To bi pre svega bili veliki poslovni sistemi, koji bi svojim delovanjem sprovodili zadatke koji vode ostvarenju pomenutih razvojnih ciljeva.
Uvaženi narodni poslanici, Jugoslovenska levica ocenjuje da obnova i sveukupni razvoj zemlje isključuju sve vidove ekonomskog štetnog delovanja. Pored sive ekonomije, o kojoj sam već govorio, nikako ne možemo da prihvatimo činjenicu, da naša zemlja uvozi proizvode koji se izrađuju u našim fabrikama i kojih imamo dovoljno i za izvoz.
Ionako oskudna devizna sredstva nepotrebno se troše za uvoz brojnih vrsta roba. Tako, neprihvatljiv je uvoz roto papira, celoluze, nameštaja i sličnih dobara, za čiju proizvodnju postoji razvijeni lanac. Umesto da, primera radi, domaćim nameštajem opremamo objekte izgrađene u našoj zemlji, kao i objekte koje naša preduzeća grade u inostranstvu, ovu robu i dalje uvozimo, umesto da zaposlimo brojne, domaće fabrike.
Kada ovome dodamo činjenicu da se devize nepotrebno troše na uvoz tekstila, prehrambenih proizvoda i drugih roba široke potrošnje, tada je sva štetnost i ekonomska nelogičnost ovih pojava više nego očigledna.
Sve ovo nanosi štetu našoj privredi koja, uprkos svim pritiscima i ograničenjima spolja, uspeva da očuva svoje vitalne kapacitete. Ujedno, ovakvo delovanje sprečava sprovođenje reformi, što čini jedan od osnovnih pravaca delovanja Jugoslovenske levice. Tokom NATO agresije svi građani i institucije sistema pokazali su najviši stepen odanosti svojoj zemlji i slobodi. U ovom trenutku, patriotizam se mora ispoljavati u svim vidovima društvenog i ekonomskog delovanja. Stoga, pomenute pojave predstavljaju najrečitiji primer nepatriotskog postupanja i nanošenja direktnih šteta privredi i zemlji u celini.
Uvažene kolege narodni poslanici, Jugoslovenska levica smatra da predložni obim budžetskih sredstava čini jedan od vidova doprinosa stabilizaciji i ostvarivanju osnovnih funkcija zemlje u vremenu obnove i njenog daljeg razvoja. Otuda, ispred poslaničke grupe Jugoslovenske levice, pozivam vas da damo podršku Predlogu zakona o budžetu i paketu izmena pratećih zakona, koji stvaraju podlogu za njegovo sprovođenje. Hvala. (Aplauz.)

PRVA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 23.03.1999.

Poštovani predsedniče, predsedništvo, predsedniče Republike Srbije, predsedniče Vlade, članovi Vlade,članovi naše delegacije u Francuskoj, poštovani narodni poslanici, poslanička grupa JUL-a u potpunosti podržava nastup i delovanje državne delegacije na razgovorima o rešavanju kosmetskog problema. U tim razgovorima naša delegacija dala je prednost mirnom političkom rešenju, zašta se JUL oduvek zalagala. Na prethodnoj sednici ova skupština je nedvosmisleno izrazila stavove o načinu i uslovima vođenja razgovora, o mirovnom rešavanju kosmetske krize zasnovanom na ustavnim rešenjima i najvišim svetskim standardima.
Tom prilikom jasno su utvrđeni okviri delovanja državne delegacije, usmereni na iznalaženje najpovoljnijih rešenja, koja bi zadovoljila interese svih nacionalnih zajednica, koje žive u našoj južnoj pokrajini. O tom opredeljenju svedoči i višenacionalni sastav naše delegacije.
Postojeća ustavna rešenja, najviši svetski standardi o autonomnom položaju i pravima nacionalnih manjina, činili su krajnje granice, preko kojih se na razgovorima u Francuskoj nije moglo, niti smelo preći. Uprkos svim pritiscima, podmetanjima, neretko agresivnim i neprimerenim nastupima predstavnika dela međunarodne zajednice, naša delegacija i predsednik Srbije uspeli su u potpunosti da ispoštuju mandat i poverenje koje im je ova skupština dala.
Svojim jedinstvenim, odlučnim i odgovornim nastupom, naša delegacija uverila je domaću i međunarodnu javnost u punu doslednost i ispravnost politike rukovodstva Srbije i Jugoslavije, usmerene isključivo ka mirnom prevazilaženju krize na Kosovu i Metohiji. Činjenica da građani naše zemlje svakodnevno izražavaju podršku ovakvim opredeljenjima, uz punu spremnost za odbranu naše zemlje, nedvosmisleno ukazuje da jedino mirno rešavanje kosmetske krize, uz očuvanje suvereniteta i teritorijalne celovitosti Srbije i Jugoslavije, vodi sveopštem napretku i očuvanju nacionalnog dostojanstva.
Svesna činjenice višenacionalnog karaktera Srbije i Jugoslavije, Jugoslovenska levica oduvek se zalagala za potpunu ravnopravnost svih ljudi, bez obzira kojoj naciji i veri pripadali. Višenacionalna šarolikost, naročito je zastupljena na Kosovu i Metohiji, što iziskuje obavezu obezbeđivanja jednakih uslova života za sve zajednice, ne samo albansku.
Otuda, JUL u potpunosti odbacuje sve ucene, diktate i pretnje agresijom, čiji je cilj nasilno nametanje rešenja, koje bi bilo u interesu albanskih separatista. Neodrživ je stav NATO-a da radi ostvarivanja tobože savremenih principa novog svetskog poretka, Albancima treba dati još jednu državu, ali na srpskoj teritoriji. Takva nakaradna državna tvorevina postojala je na prostoru Kosmeta za vreme fašističke okupacije.
Ovakav cinizam, začinjen jezikom ucena, pretnje i sile, neviđen je u svetskoj istoriji. Kao i stratezi fašističkog novog poretka u predvečerje Drugog svetskog rata, moćna NATO mašinerija nastoji da iznova čovečanstvo podvrgne jednoj volji, volji sile, sveopšteg ekonomskog, kulturnog i duhovnog disciplinovanja, shodno njihovom poimanju dobra.
Nažalost, na kraju ovog veka, još uvek nije izgrađen način organizovanog i sveobuhvatnog suprotstavljanja ovim mračnim namerama. Smatraju li tzv. "jastrebovi" iz Vašingtona i Brisla da građani ove zemlje nemaju dostojanstva, snage i volje da brane i odbrane sebe i svoju zemlju od terorizma i agresije?
Ova skupština je isuviše odgovorno mesto da bi dala povoda solidarisanju sa kapitulantskim držanjem pred nosiocima separatističkih i terorističkih zlodela, koja u suštini vode otelotvorenju agresivnih i varvarskih stremljenja NATO-a.
Shvataju li separatisti i teroristi da je NATO spreman da se bori do poslednjeg Albanca i Srbina, koristeći avione i rakete, sejući smrt i razaranje iz vazduha, što će obezbediti širenje granica uticaja i dodatni profit njihovoj vojnoj industriji?
Misle li separatističke poglavice da će NATO rakete pogađati samo srpske ciljeve, a da će kuće i imovina Albanaca ostati netaknuti?
Uvažene kolege narodni poslanici, sve vreme od izbijanja kosovske krize državno rukovodstvo Jugoslavije i Srbije nudilo je pregovore, koji su vodili mirnom rešavanju krize, izražavajući stavove ogromne većine građana i naprednog dela međunarodne zajednice.
Istorija kazuje da srpski narod i srpska država nikad nisu bili pobornici osvajanja i nasilnog rešavanja spornih pitanja. Nikada se nisu vodili osvajački nego samo odbrambeni ratovi. I sada smatramo da se sve teškoće mogu prevazići na miran i civilizovan način. Ali, naša zemlja i njeni građani ne mogu da prihvate poniženja, ucene i pretnje silom, oličene u krajnjoj liniji dolaskom NATO trupa na Kosovo i Metohiju radi tobožnjeg čuvanja mira, koji su sami ugrozili, održavajući i podržavajući terorizam. Narodno jedinstvo, ispoljena saglasnost svih relevantnih parlamentarnih stranaka, a nadasve rodoljubiv i čvrst stav ogromne većine građana dovoljno govori o odlučnosti da se zemlja brani i odbrani od terorizma, od agresora. Srbija i Jugoslavija suprotstaviće se svakoj agresiji, braneći slobodu i svoje građane, teritoriju i dostojanstvo. Mada maloborjan, srpski narod ima dovoljno iskustva i pameti da izbegne rizik uništenja i pada u stanje potčinjenosti i sveopšteg beznađa. Ispravnost i doslednost državne politike u pogledu rešavanja kosmetske krize daju nam za pravo da tražimo i predlažemo najpovoljnije načine njenog mirnog prevazilaženja.
Jugoslovenska levica smatra da u ovim teškim i sudbonosnim trenucima za našu zemlju sve institucije sistema i svi građani moraju delovati odgovorno i savesno. Svako je u obavezi da svoj posao obavlja na najbolji način, jer tim u najvećoj meri doprinosi stabilnosti i spremnosti zemlje za odbranu. Upravo ovakvo postupanje predstavlja najviši čin patriotizma i odanosti zemlji i narodu.
Uvaženi narodni poslanici, Jugoslovenska levica ocenjuje da uprokos pretnjama, otmicama i ubistvima, ogromna većina kosmetskih Albanaca gaji osećanje lojalnosti i pripadnosti Srbiji i Jugoslaviji. Smatramo da narod kao celina nikada ne može biti neprijatelj. Postoje samo izrodi, koji svojim delovanjem i zločinima prema drugima bacaju ljagu na svoje sunarodnike. Na taj način žele da u javnosti stvore sliku o tobožnjoj ugroženosti i omraženosti naroda, kome na žalost pripadaju.
Nebrojeni su primeri da su upravo lojalni Albanci pružali žestok otpor teroristima i separatistima. Možda se nedovoljno zna da je hrabri Šumar Ramadan Baljaj sa svojim sinovima, uprkos teškom ranjavanju, uspeo da likvidira dvojicu terorista, a ostale zarobi i preda organima vlasti. Ovakvi i slični primeri stvaraju nam obavezu njihovog sveobuhvatnijeg i češćeg isticanja, što u najvećoj meri može da doprinese jačanju međusobnog poverenja i svesti samih Albanaca o svim prednostima i neophodnosti života u Srbiji. Stoji nepobitna činjenica da nijedan savestan i odgovoran Srbin i Albanac nije za rat, jer rat i agresija su ideal neodgovornih i pakosnih ljudi, kadrih da drugima nanose zlo i nesreću.
Uvažene kolege narodni poslanici, aktivnost i jasna opredeljenja rukovodstva SR Jugoslavije i Srbije, Vlade narodnog jedinstva i državne delegacije uživaju punu podršku ogromne većine građana i ove skupštine, ulivajući uverenje u mirno rešavanje kosmetske krize i ujedno našu punu spremnost za odbranu suvereniteta i teritorijalne celovitosti zemlje. Ovakva podrška ujedno govori i o opravdanim težnjama naših građana, usmerenim ka sveukupnom ekonomskom oporavku, radi stvaranja uslova za privredni razvoj i poboljšanje uslova života.
Nebrojeno puta Srbija i Jugoslavija uverili su svet u sposobnost da ponude brojne i kvalitetne ekonomske, stručne, naučne i humanističke vrednosti i saznanja. Otuda JUL smatra da sveukupno pozitivno, odgovorno i nadasve patriotsko delovanje naše delegacije i Vlade narodnog jedinstva iziskuju punu mobilizaciju svih snaga ekonomskog razvoja zemlje u celini. Građani naše zemlje iznad svega cene svoju slobodu, dostojanstvo i neće nikom dati da ih naruše. Uverena da deli mišljenje ogromne većine građana, Jugoslovenska levica čvrsto ostaje pri opredeljenju da se kosmetska kriza može rešiti na miran i civilizovan način, dijalogom i političkim sredstvima. Ali, u slučaju agresije, za Jugoslovensku levicu nema dilema. Srbija je jedna. Mora se braniti, odbraniti i ekonomski ojačati. Hvala. (Aplauz).