VLADISLAV KRONIĆ

Nestranačka licnost

Poslednji put ažurirano: 06.05.2016, 09:50

Osnovne informacije

  • G17 Plus
  • 01.01.1901.

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

TREĆE VANREDNO ZASEDANjE, 29.06.2006.

Hvala gospodine potpredsedniče. Dame i gospodo, što se tiče ovog amandmana na član 5. stav 2, gde  predlagač amandmana pokušava da obezbedi podsticajna sredstva iz budžeta Republike Srbije, mislim da ne bi bilo korektno, s obzirom da se podsticajna sredstva iz budžeta odnose isključivo i uglavnom na mere agrarne politike i odnose se na registrovane poljoprivredne proizvođače.
Slažem se sa mojim kolegom da mi danas ne znamo tačno koliko imamo poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji. Prema statističkim podacima slažem se da je to 700.000, međutim neki podaci govore da je preko 60% poljoprivrednih gazdinstava u Republici Srbiji registrovano. To je proces koji traje. Sećate se kada je krenula registracija poljoprivrednih gazdinstava i to je proces koji je neminovan i u svim zemljama u okruženju i logično je da poljoprivredna gazdinstva koja se bave poljoprivrednom proizvodnjom kao svojom osnovnom delatnošću budu registrovana. Sasvim je logično da se upravo sredstva koja su namenjena iz budžeta za sprovođenje mera agrarne politike odnose na registrovane poljoprivrednike.
Za ovom govornicom je više puta bilo reči i pokušava se sejati strah da će se nešto strašno dogoditi onom poljoprivredniku koji se registruje.
Naravno poznata je činjenica da u 2004, 2005, 2006, a i za 2007. godinu neće biti poreza na katastarski prihod i to već nekoliko godina poljoprivrednici ne plaćaju taj porez.
Naravno da je organska proizvodnja – proizvodnja budućnosti i u svakom slučaju treba da nađe mesto u stimulisanju, odnosno u subvencionisanju iz budžeta Republike Srbije.
To jeste proizvodnja koja je skupa i tom proizvodnjom ne mogu da se bave oni koji ne poznaju sva potrebna znanja i za te ljude nije sporno da registruju svoje gazdinstvo.
Prema tome, smatram da je rešenje predloženo u zakonu bolje nego rešenje koje se predlaže amandmanom. Hvala.

TREĆE VANREDNO ZASEDANjE, 27.06.2006.

Poštovani predsedavajući, dame i gospodo narodni poslanici, uvaženi predstavnici Vlade, rekao bih nekoliko reči o ovom amandmanu na član 1. Amandman se sastoji u tome da se u članu 1. stav 2. briše.
Da vas podsetim, danas razgovaramo o zakonu o poljoprivrednom zemljištu. U načelnoj raspravi smo čuli da u Srbiji ima preko četiri miliona hektara poljoprivrednog zemljišta. Složićete se sa mnom, a i sa slovom zakona, da je to, blago rečeno, opšte dobro. Poljoprivredno zemljište je, naravno, jedan od najvažnijih resursa u poljoprivrednoj proizvodnji.
Što se tiče mog mišljenja, ovo je jedan od boljih zakona o poljoprivrednom zemljištu koji se momentalno nalazi u okruženju, odnosno u Evropi. Bilo bi neozbiljno od predlagača da nije predvideo ko će da vodi računa o četiri miliona hektara poljoprivrednog zemljišta u Srbiji.
Ovim zakonom uređuje se planiranje, zaštita, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta, nadzor nad sprovođenjem ovog zakona, kao i druga pitanja od značaja za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta kao opšteg dobra.
Prema tome, brisati stav 2. koji kaže da se ovim zakonom osniva uprava unutar ministarstva... Do sada smo slušali razne primedbe, ako se osnivala neka agencija, međutim, ovde se samo obrazuje uprava za zemljište, kao što već postoji Uprava za šume, Uprava za vode itd. Moje mišljenje je, kao narodnog poslanika, da ne bi bilo dobro da prihvatimo ovaj amandman, da obrišemo obavezu Ministarstva da vodi računa o tih četiri miliona hektara.
Pošto je bilo reči o poljoprivrednim kreditima, bilo je postavljeno pitanje, malo je bilo neobično – krediti se dele. Ne, zarad javnosti, krediti se odobravaju na zahtev. Podeljeno je, kao što ste čuli, preko 50 hiljada kratkoročnih kredita. Znam da je to nešto novo u ovoj zemlji. Moguće je, prihvatam, da to nekome smeta, da to kod nekog izaziva strah, ali je preko 50 hiljada kratkoročnih kredita dodeljeno na zahtev tražioca kredita iz budžeta Republike Srbije putem poslovnih banaka.
Prema tome, preko pet hiljada dugoročnih kredita. Opet, to nisu krediti koji se dele proporcionalno, teritorijalno, nego se odobravaju na zahtev koji se obrađuje.
Smatram da ovaj amandman zaista ne treba prihvatiti, jer ova skupština mora, shodno Ustavu, članu 72, da brine o tom poljoprivrednom zemljištu koje je vrlo značajan resurs zato što 40 posto građana Srbije živi od poljoprivrede. Hvala.

TREĆE VANREDNO ZASEDANjE, 27.06.2006.

Poštovani predsedavajući, dame i gospodo, koliko me sećanje služi, nisam spominjao zakup poljoprivrednog zemljišta.
Prema tome, mislim da sam pogrešno protumačen, s obzirom da je amandman na član 1. stav 2; moj poštovani kolega je spomenuo član 79. Nisam se javio nekompetentno po ovom pitanju, jer gospodin Mašić, gospodin Mika Vlaović i moja malenkost upravo smo zaduženi ispred Odbora za poljoprivredu Skupštine Republike Srbije da pratimo raspodelu kredita, naravno, kako se oni dodeljuju.
Prema tome, nisam o kreditima govorio neobavešten o tim problemima.
Samo javnosti radi, što se uprave tiče, u članu 79. i mislim da građani treba da znaju, stoji, pod jedan, upravlja poljoprivrednim zemljištem....
(Predsedavajući: Vreme.)
... u državnoj svojini, ali to nije jedini posao uprave; vrši inspekcijske i stručne poslove iz oblasti poljoprivrednog zemljišta; zatim, uspostavlja informacioni sistem o poljoprivrednom zemljištu; dodeljuje sredstva za izvođenje radova i prati realizaciju godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta u Republici Srbiji; prati izradu poljoprivredne osnove; vodi registar poljoprivrednih osnova i obavlja i druge poslove. Osam tačaka, samo zarad javnosti i ispravnog informisanja javnosti.