MILAN JANKOVIĆ

Nestranačka licnost

Poslednji put ažurirano: 06.05.2016, 07:50

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

DESETO VANREDNO ZASEDANjE, 03.07.2003.

Dame i gospodo narodni poslanici, uvaženo predsedništvo, poslanička grupa SPS-a podnela je amandman na Predlog zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti, gde predlaže da se član 46. briše.
Služba za zapošljavanje ili kako se to moderno naziva, Nacionalna služba po prirodi svoje delatnosti, dužna je da pruža pomoć nezaposlenima i poslodavcima i to besplatno.
Smatramo izlišnim formiranje nekakvih poslovnih centara, možda to moderno i savremeno zvuči, ali je očigledno da će služiti za zbrinjavanje nezbrinutih DOS-ovih kadrova.

DEVETO VANREDNO ZASEDANjE, 19.06.2003.

Dame i gospodo narodni poslanici, uvaženo predsedništvo, socijalisti ne spore potrebu donošenja, kao ni razloge zbog kojih predlagač predlaže donošenje zakona o sprečavanju nasilja i nedoličnog ponašanja na sportskim priredbama. Za nas su sporne neke odredbe Predloga ovog zakona i uloga državnih organa koja se ovim predlogom zakona daje.
Ne zabrinjavaju samo neredi i nasilje na velikim sportskim priredbama, kojima mediji daju posebnu pažnju, već i događaji koji se odvijaju na sportskim terenima i oko njih u tzv. malim ligama širom Srbije, u gotovo svim takmičarskim sportovima, a ne samo u fudbalu i košarci. I, velika je zabluda da je to proizvod našeg sporta i sportskih takmičenja. Tu zabludu deli predlagač zakona kada većinu obaveza utvrđuje za sportske organizacije, koje su i same postojanjem nereda i nasilja najviše ugrožene. Sportske organizacije svojim pravilima utvrdile su norme usaglašene sa međunarodnim asocijacijama u svim sportovima. Njima su predviđene sankcije za kršenje tih pravila, koje su veoma rigorozne u odnosu na aktere u sportskim takmičenjima.
Ono što bi ovaj zakon trebalo da reguliše jeste kako zaštititi sport i takmičenje od onih ponašanja koja se u drugim sferama života kvalifikuju kao prekršaj i krivična dela, a odnose se na posmatrače, gledaoce, navijače, na ono što oni pojedinačno ili grupno urade. Primera radi, disciplinski organi sportskih asocijacija kazne organizatora sportskih takmičenja novčanom kaznom, zabranom prisustva gledalaca na tribinama objekta organizatora takmičenja, zabranom igranja na tom sportskom objektu, do izbacivanja kluba iz takmičenja.
Iz ovog primera se vidi da je sport izgradio mehanizme neposredne zaštite interesa, ali da sam nije u mogućnosti da se bori protiv ovog zla koje preti da uništi samu bit sporta i takmičenja kao univerzalne ljudske vrednosti i potrebe. Zato se i očekuje od države da dodatnim merama učini taj napor efikasnijim u onome što jeste uloga države, a ne da mu država zakonom propisuje ono što je već usvojena praksa ponašanja, član 7. Predloga zakona.
Mnoge države u Evropi su to regulisale i preuzele tu ulogu. Stiče se utisak da predlagač zakona u našem slučaju hoće malo da obogati budžet kada veliki deo obaveza prevaljuje na leđa ionako onemoćalog sporta, član 19. Predloga zakona, a ne da doprinese da se sport uspešnije odbrani od ove opasnosti.
Ovim predlogom nije uspostavljena odgovarajuća veza sa zakonima koji regulišu oblast sporta, a posebno sa Zakonom o sportu. Ovo je važno, jer se ovim zakonom regulišu neki pojmovi i pitanja koja su relativna iz odredbe ovog predloga. Jedan broj klubova takmiči se u sportskim objektima koje održava i njima upravlja, a jedan broj zakupljuje termine u sportskim objektima kojima upravljaju preduzeća, ustanove, opštine ili gradovi, i nisu u stanju da bitnije utiču na sprovođenje zakonskih odredbi koje se na njih kao organizatore odnose.

DEVETO VANREDNO ZASEDANjE, 19.06.2003.

Dame i gospodo narodni poslanici, uvaženo predsedništvo, poslanička grupa SPS podnela je amandman da se u članu 3. stav 1. menja i glasi: "Organizator sportske priredbe dužan je da osigura bezbedno održavanje sportske priredbe u saradnji sa MUP-om i da preduzme sve mere kojima se predupređuje i onemogućava izbijanje nasilja i nedoličnog ponašanja gledalaca".
Evropskom konvencijom o nasilju i nedoličnom ponašanju gledalaca na sportskim priredbama, koju je naša zemlja ratifikovala 26. jula 1990. godine, državni organi su obavezni da obezbede upotrebu adekvatnih sredstava javnog reda protiv izbijanja nereda i nedoličnog ponašanja kako u neposrednoj blizini i unutar stadiona, tako i na prilaznim putevima koje koriste gledaoci. Nadamo se da ćete poštovati Evropsku konvenciju i prihvatiti ovaj amandman. Hvala.