Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanika <a href="https://otvoreniparlament.rs/poslanik/8533">Miloš Dišić</a>

Govori

Poštovani predsedavajući, narodni poslanici, građani Srbije, na dnevnom redu je zakon o deviznom poslovanju.
Odmah na startu da kažem da ovaj zakon nije i neće biti dobar za građane Inđije, osim za one banke koje je doveo na ove prostore Mlađan Dinkić i gospodin Labus. Ovaj zakon nije dobar, nije precizan i neće biti uspeha u njegovom primenjivanju.
Pričali su govornici SRS o samom zakonu. Ne bih previše da pričam ono što su oni rekli, da se ne ponavljamo, ali bit svega ovoga jeste da zakon očito nije dobar.
Iz zakona se vidi da ministarstva ne sarađuju među sobom i da Vlada ima velikih problema da napravi jedan zakon u saglasnosti više ministarstava, a da on bude dobar i primenljiv na ovim prostorima. To se najbolje vidi iz članova 43, 57. i 58. i onih tačaka iz kaznenih odredbi koje je gospođa Vjerica Radeta sada ovde vama navela. To znači da zakon apsolutno nije dobar i SRS neće glasati za ovaj zakon.
Što se tiče Mlađana Dinkića koji je pisao ovaj zakon, ja znam da ovaj zakon neće biti dobar. Kada je u pitanju Mlađan Dinkić, on je pokazao sve svoje sposobnosti i vrline i sa ove govornice i u radu. Moram malo da se okrenem, tražio sam od Mlađana Dinkića da se izvini prvo građanima Srbije, a naročito građanima Inđije za ono što je uradio.
Ovde imam neke dokaze protiv Mlađana Dinkića i njegovog bančenja u Inđiji sa gospodinom Goranom Ješićem, koga je on tako fino hvalio sa ove govornice da je opština Inđija iznad svih ostalih lokalnih samouprava 20 godina, zamislite. Nisam znao koji je razlog da ga tako lepo hvali, a ja koji dolazim iz Inđije znam da nema novih radnih mesta, da je laž gospodina Gorana Ješića da su investicije u opštini Inđija oko 300 miliona evra, a to, verujte, nema ni Republika Srbija, da sve što je uradio ništa nije uradio dobro, da je porušio firme i objekte javnih komunalnih preduzeća da bi sam strogi centar Inđije prodao "Merkatoru" za devet evra po kvadratnom metru, a od toga sada nema ništa. Pozvao sam budžetsku inspekciju Republike Srbije da ode i proveri budžet opštine Inđija.
Ali, da ne bih prelazio preko onoga što sam hteo da kažem, zamolio bih da kamere zumiraju ovo jelo i piće ministarke Dulić, ne znam tačno ni kako se zove, gospodina Ješića i Dinkića. Ovde na ovoj fotografiji se sve vidi. Ne možete ni sagledati koliko tu ima različitog pića, koliko je flaša na stolu, a posebno kako oni gledaju jedan drugog. Zaista su "ukrstili očima" i otuda mi je jasno zašto on hvali gospodina Ješića, jer zaista nije bio u stanju da rasuđuje sam sa sobom. Ovde, gospodine Homan, mada ga ne vidim, sve sami naslovi o gospodinu Dinkiću.
Draga gospodo, ovo radikali nisu pisali. Ovo je pisao neko ko je imao dokumentaciju, slike gospodina Dinkića, neko ko ima saznanja šta radi gospodin Dinkić, a srpski radikali samo to prezentiraju i objavljuju narodu i građanima Srbije, tako da srpski radikali zaista nemaju nikakve veze sa prljavim radnjama gospodina Dinkića.
Hoću da upoznam gospodina Dinkića sa poslovanjem Inđije i tako naprednog i visprenog gospodina predsednika opštine Gorana Ješića.
U mojim rukama je informacija koja je došla iz jednog uvaženog ministarstva iz onog vremena, a to ministarstvo sa tim ministrom i dan-danas živi u ovoj vladi.
Ovde se tačno navodi, stavka po stavka, pokriveno sa dokumentima, šta je to radio gospodin Ješić od 2000. godine do današnjeg dana. Krenuću veoma kratko, jer ovde su se javili za reč još neki poslanici SRS i neću previše da im oduzimam vremena.
Kaže se, izgradnja regionalne kanalizacije – kapitalna investicija koja je koštala 89 miliona dinara. Iz te kapitalne investicije imamo dugovanja i sada je Trgovinski sud u Sremskoj Mitrovici doneo izvršnu presudu zbog duga od 84 miliona prema "Putogradnji inženjering" iz Beograda.
Gle čuda, Trgovinski sud donese ovu presudu, a Mlađan Dinkić, zahvaljujući ovoj večeri i ovom lepom piću i provodu sa Goranom Ješićem, pozva predsednika Opštinskog suda u Inđiji i oni tu presudu skloniše i odblokiraše račun "Vodovoda i kanalizacije" u Inđiji.
Ovih dana je Trgovinski sud iz Beograda doneo rešenje kojim se ono što je uradio Opštinski sud iz Inđije poništava i ponovo blokira račun "Vodovoda i kanalizacije", samo da vam pokažem da vidite šta je uradio Trgovinski sud, i veće sudija Opštinskog suda u Inđiji ponovo vrši blokadu računa.
Ako je ovo dugovanje, ovaj posao je rađen 1993. godine, a prvi sudski spor je došao 1997. godine, gde je bilo u vrednosti od 500.000 maraka, odnosno nekih tri miliona dinara u ono vreme, dug je izašao posle četiri godine na 74 miliona.
Šta su oni hteli – da odblokiraju račun, da građanima Inđije još neku paru na ovaj dug nadomeste, pa da građani Inđije u narednih 10 godina plaćaju ova dugovanja.
Na sreću, ima i razumnih sudija danas u Srbiji, što nas je iznenadilo, pa su postupili po izvršnoj presudi, pa su ponovo blokirali. Ovde ne pozivam da se uništi Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija", ono je potrebno građanima Inđije.
Svuda gde ima takvih preduzeća u Srbiji treba ih podržavati. Ali ovde se radi o bahatom ponašanju gospodina Dinkića i predsednika opštine, koji su hteli i hoće da unište ovo preduzeće, uvukli su ga u dug.
To nije sve. Prema istom ovom preduzeću dugovanja su još veća. Iz ovog perioda za glavni rezervoar preduzeće "Vodovod i kanalizacija" je dužno 1.240.000 evra i ta presuda će ovih dana stići.
Govorim vam da vidite kako se radi u opštini Inđija i ono što Mlađan Dinkić sa ove govornice govori znači da je apsolutno prevario građane Srbije, a građane Inđije ne može, jer građani Inđije dobro znaju šta se u Inđiji radi, a šta ne.
Pročitaću vam iz ove informacije, pošto je ovo došlo od jednog ministarstva, šta se zapravo radilo.
"Polazeći od pravne prirode rešenja kao pojedinačnog pravnog akta u smislu u koje rešenjem moraju biti izričito navedena lica", a u vezi ove informacije o regionalnoj kanalizaciji kako je sačinjena tenderska komisija, koja je trebalo da donese odluku ko će dobiti posao od ponuđača koji su konkurisali za ovu kapitalnu investiciju. Dalje se kaže: "Navedena lica koja se imenuju za članove ove komisije, može se smatrati nepravilnim donošenjem ovog rešenja bez označavanja imena pojedinih članova ove komisije, kao što su predstavnici odborničkih grupa u Skupštini opštine Inđija, određenih javnih preduzeća i mesnih zajednica".
Prvi put se vidi, a neka mi neko od pravnika ovde i pomogne, da li jedna komisija može da glasi ovako "rešenje o obrazovanju i imenovanju komisije za izgradnju regionalne kanalizacije - obrazuje se komisija za izgradnju regionalne kanalizacije i u sastavu iste imenuju se: predsednik Skupštine opštine Inđija za predsednika".
Molim pravnike da kažu da li ovde treba da stoje imena lica ili nekih funkcija. Ovo je velika investicija, građevinska investicija i moraju da budu stručna, obrazovana lica iz pojedinih oblasti.
Pod dva se kaže – predsednik Izvršnog odbora Skupštine opštine Inđija za zamenika predsednika. To su članovi komisije koja je uradila ovu investiciju, gde sada Inđija plaća 74 miliona umesto tri miliona.
Pod tri se kaže – načelnik odeljenja za komunalno-stambene poslove i zaštitu životne sredine, za člana. Pod četiri – načelnik odeljenja za privredu i finansije, za člana. Pod pet – predstavnik Javnog preduzeća za građevinsko zemljište i komunalnu delatnost i puteve Inđija, za člana. Mogao je neko ko tamo čisti ulice jednostavno da dođe u ovu komisiju.
Pod šest, ovde je zaokruženo, ne znam iz kojih razloga – predsednik Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" Inđija, za člana, predsednik mesne zajednice, za člana. To je politička funkcija, predsednik mesne zajednice može da bude negde i portir i ovčar sa neke planine, nije bitno, neću da ponižavam, ali ovde se radi o stručnim licima.
Pod osam – predsednik odborničke grupe DOS u Skupštini opštine Inđija, za člana. Pod devet – predsednik odborničke grupe SPS opštine Inđija. Pod deset – predsednik odborničke grupe DSS u skupštini opštine Inđija, pošto su oni bili van sastava DOS-a u to vreme. Pod jedanaest – predstavnik odborničke grupe JUL-a iz tog vremena. Pod dvanaest – predstavnik odborničke grupe Lige socijal Vojvodina u opštini Inđija. Potpisnik je nesretni Goran Ješić. Ali, to nije sve.
Ima puno toga ovde i trebalo bi mi zaista dva dana da sve ovo lepo pročitam i da vas uverim kako se to radi u Inđiji i šta to blagosilja gospodin Mlađan Dinkić.
Dalje se kaže: rekonstrukcija Sokolskog doma u Inđiji. To nije Sokolski dom, to je jedna bioskopska sala u koju je utrošeno 45 miliona dinara, a i dalje se javljaju preduzeća sa 13 ili 14 miliona dugovanja koja potražuju, pa to više nije 45 miliona. Sama investicija na tenderu je prošla sa 15 miliona dinara. Trebalo je da se radi od donatorskih sredstava. Tu se pojavilo neko udruženje ADF, jedna od nevladinih asocijacija, finansijeri su iz Amerike, što nije bitno, trebalo je da oni uđu u ovu investiciju i na kraju su se izvukli tako što je opština morala 70 ili 80% od ovog iznosa da plati.
Ponovo ću vam govoriti o komisiji. Tender je otvoren 5.6.2002. godine. Početna cena investicija je 15 miliona, a završila je na 45 miliona. Upoznat sam od javnog tužioca opštine Inđija da UBPOK ima saznanja da je gospodin Ješić preko jedne firme iz Inđije prebacio 6 miliona dinara za kupovinu stana njegovog brata u Novom Sadu; njegov brat je poznat i ovoj vladi, to je onaj nesretnik koga je hteo Velja Ilić da ubije, odnosno da prebije u nekoj televizijskoj emisiji, videli ste tu sliku, kružila je, to je bilo u ono vreme kada ste napadali Velju Ilića.
Pročitaću vam: "Dana 7. juna 2002. godine Izvršni odbor je svojim zaključkom, broj 5-6-42/2002-1, prihvatio izrađeni projektni zadatak i imenovanu komisiju za realizaciju projektnog zadataka na rekonstrukciji, adaptaciji i dogradnji Sokolskog doma u Inđiji, u sastavu: Goran Ješić, predsednik komisije i članovi Vasić Dimitrije, član izvršnog odbora, zadužen za budžet opštine, Tišma Gordan, načelnika odeljenja za finansije opštinske uprave, Petrinović Nenad, član izvršnog odbora zadužen za sport.
Istim zaključkom definisan je i zadatak same komisije, koji se sastoji, između ostalog, da sprovede postupak izgradnje projektno-tehničke dokumentacije, da izradi tender, raspiše konkurs, utvrdi najpovoljnijeg izvođača i isti predloži izvršnom odboru". Neću to da čitam. "Međutim, prilikom usvajanja projektnog zadatka od strane izvršnog odbora, konačna cena nije jasno definisana. Na taj način se ušlo u investiciju bez jasno opredeljenih sredstava, njenog investiranja, što je u suprotnosti sa odredbom člana 58. Zakona o budžetskom sistemu".
Preskočiću nešto. "Međutim, dva od ukupno pet imenovanih članova su izabrani na protivpravan način. Naime, kao članovi navedene komisije izabrani su Goran Ješić, kao predsednik ove komisije, koji već obavlja funkciju predsednika SO Inđija, i Uroš Ćuruvija, kao stručni radnik, ali koji ne poseduje odgovarajuće stručno zvanje za radove koji se obavljaju: rekonstrukcija i adaptacija Sokolskog doma" itd.
Govorim vam zato što je budžetska inspekcija krajem prošle godine bila u opštini Inđija. Pošto sam imao dokumentaciju, a ministarstvo me nije kontaktiralo, a sa ove govornice sam postavio dva poslanička pitanja i ni do dan-danas nisam dobio odgovore na njih, samo ću da ukažem na nešto iz ovoga. Kaže se da u toku jedne fiskalne godine ne može da se menja budžet, ni da se zadužuje budžet, što je urađeno prilikom rekonstrukcije ovog Sokolskog doma itd. Morao bih ovo da preskočim, zato što imam još dosta toga da kažem.
Izgradnja fabrike cigareta "Fast", gde je 4,5 miliona zadužena opština koja je morala da izgradi kompletnu fabriku, a ni dan-danas se nisu uradila dva bunara i ograda oko fabrike. To je način rada organa lokalne samouprave u opštini Inđija, opštinske uprave i izvršnog odbora. Izveštaj o radu opštinske uprave za 2005. godinu, pa se navodi koji je to akt, gde je prekršen zakon. Ovde ću morati da završim, samo da bih pohvalio Mlađana Dinkića, kako radi njegov pulen u opštini Inđija i on, normalno.
Ovde vidimo ugovor o poslovnoj saradnji. Rodoljub Šabić, jednom prilikom sam ga pominjao ovde, na ovo daje odgovor da je nezakonito to što je gospodin Goran Ješić uradio i da ne može da sklapa ove ugovore o privremenim poslovima sa privatnim licima i fizičkim licima u opštini Inđija. Mogu da vam dostavim ovo, a mogu da dostavim i ono što se tiče Rodoljuba Šabića i gospodina Emila Fejzulahija, pokrajinskog sekretara. Verujte mi da ne znam ni tog čoveka, ni na kojoj je funkciji. Dao bih vam ovu informaciju da prenesete gospodinu Dinkiću. Očekivao sam da će nas danas ovde sačekati.
Hoću još da kažem koja su to dugovanja koja terete opštinu Inđija. Preko 2,5 miliona evra su dugovanja i potraživanja. O radu lokalne samouprave i o domaćinskom poslovanju pulena gospodina Dinkića govori i ovaj srušeni vodotoranj, prilikom punjenja u naseljenom mestu Maradik, gde onaj koji je radio ovaj toranj potražuje sredstva. Tuži "Vodovod i kanalizaciju" izvođač radova, da mu se plati rad na ovom objektu, umesto da opština Inđija i "Vodovod i kanalizacija" tuže izvođače radova zato što nisu uradili ovo po standardima. Mi danas imamo priliku da moramo da plaćamo izvođače radova za ovako nešto.
Šta sam hteo dalje? Da SRS dobro stoji u narodu pokazalo je vreme, pokazali su ovi rezultati anketiranja i da je hajka za srpskim radikalima odbornicima na svakom mestu, da je kupovina na delu i da još traje, sada ću vam pokazati jedan dokument, imamo ovde snimljen materijal.
Nažalost, moram da konstatujem da se radi o predsedniku SPS-a iz Inđije, koji kupuje poslanike SRS, i to sve u dogovoru sa gospodinom Goranom Ješićem, predsednikom opštine Inđija.
Znači, radi se o Sretenu Jovanoviću i Goranu Ješiću.
O čemu se radi?
O tome da se skine gospodin Marijan Rističević, pa im nedostaje nešto odbornika u SO Inđija, pa treba da kupe pet gladnih radikala, kako oni ovde navode, da bi odradili taj prljav posao, jer im ovog momenta više ne odgovara da Marjan Rističević bude predsednik SO, jer ih, navodno, koči u nekim njihovim zamislima i projektima, pa treba da se kupe neki odbornici.
Nada: "Šta dobija, da li dobija radno mesto"? Sreten Jovanović: "Dok ne dobije radno mesto, dobiće onaj iznos što je dobijala gore", misli se u SRS, "kao tehnički sekretar", a to je odbornik SRS. Nada: "Da li je Ješić upoznat i da li će on praviti probleme"?
"Kakav problem, on je u Sloveniji, ja ću to da završim. Nisam ni znao da je ona". "Šta mogu da garantujem"? "Dobićeš onaj iznos koji si dobijala tamo, bez obzira na ovo, dok ti se ne reši neko radno mesto. To mogu da garantujem.
Znači, odgovoran sam da"... Ne bih da sve ovo čitam, ima mnogo, pet strana je tu. Nada: "Šta je suština, da li se povećava skupštinska većina"? Sreten Jovanović: "Ne, ništa se ne dira, za svakoga će biti obezbeđeno ponešto". Ne znam šta je ponešto, videćemo od ovih odbornika koji budu tamo otišli. "Njoj je, u suštini, najbitnije da ona uzme sutra radno mesto". "Ja ne mogu pare da obećam, mogu da kažem da ću finansirati par meseci.
Da li razumeš? Niti pare imam, niti raspolažem budžetom, niti neko može reći - ja ću ti dati pare. Ovo nije ni Republika, ni crni fondovi", pa kaže "dim", znate koja reč ide, ne bih da pročitam, veoma je nezgodno da građani Inđije čuju ovo, zaista je sramotno. To je ponašanje jednog visokog funkcionera SPS-a, a taj gospodin se nalazi u Upravnom odboru EPS-a.
Nada: "Ne, nisam tako rekla, nego se plašim da sutra Ješić tebi ne kaže - izvini, ali to ne može tako, ona nije u igri". Sreten Jovanović kaže dalje: "Ne, to nema nikakve veze.
Ona će dobiti shodno njenoj stručnoj spremi ili nešto slično što može da dobije. Ne može da dobije ono što ne može da dobije". Misli na neko direktorsko mesto itd.
(Predsedavajući: Vreme.)
Završavam, budite malo strpljivi. Mislim da je ovo interesantno za javnog tužioca opštine Inđija.
Nada: "To je ono za Gorana"? Sreten Jovanović: "Tako si ti meni rekla onda kada smo pričali, a rekao sam ti da imam uticaj i kažem ti da je ovo radno mesto završena priča, ali ona nije ni bila u igri. Prema tome, tu mora da se napravi prolaz. Što se mene tiče, završena je priča. Ruža nije htela više i gotovo, Ruža ne ide na sastanke" itd. Preskočiću malo.
Sreten Jovanović: "Imam jedan korektan dogovor, prvi put sa Goranom Ješićem, kada sam razgovarao, ima da me poštuje.
Neki moji ljudi moraju da dobiju neke poslove i dobili su", pa pominje imena ljudi, a mogu da vam kažem i koji su to ljudi: Mika, bivši predsednik opštine, kada je napravljen ovaj ugovor i ovaj dug prema "Putogradnji inženjering"; Eror, znači sekretar u to vreme u SO Inđija; Božić, direktor "Vodovoda i kanalizacije", koji je ostao kao tehničko lice. "Sada će Siniša biti zaposlen u komunalcu, biće čuvar, bar će imati radni staž. On je prihvatio da bude i nema nikakvog problema. Znači, meni je bio cilj da što više mojih ljudi zaštitim, ako mogu da ih negde uhlebim".
Evo završavam. "Nikakav ja nemam problem, niti peripetija sa njim", to kaže za gospodina Ješića, "on izuzetno poštuje ono što ja kažem" itd. "Znači, takav je on, dogovor imamo i to mene interesuje. Mene interesuje da zaposlim mog Sinišu, da još negde udenem poneki put, neki dinar da dobijem za stranku..."
(Predsedavajući: Hoćete, molim vas, da završite? Dva i po minuta ste prekoračili vreme.)
Evo završavam. "Pomogli su mi malo kada se to opremalo", misli na stranku, "opet preko nekih drugih ljudi, ne preko opštine. Nije imala opština nikakve veze, jer to nije suština, zato sam ubacio nekih desetak ljudi u upravne odbore, imaju od sedam hiljada do 10 hiljada. Jebiga, i to je nešto." Izvinjavam se, ali tako piše. "Znači, to je bio moj cilj i ništa me drugo više nije briga".
Ono što je najbitnije ovde za javnog tužioca, pa neka se umeša malo i republički javni tužilac, ovo je zaista van svake pameti, molim Ministarstvo da ovde reaguje, posebno Ministarstvo pravde...
Poštovani narodni poslanici, poštovani predsedavajući, molio bih vas da malo produžite to vreme, najverovatnije niste dobro izračunali.
Šta reći o zakonu? O zakonu je dosta toga rečeno. Ne bih da ovo malo vremena potrošim na to, jedino što hoću da kažem je da ne verujem onome ko ga je pisao i obrazlagao danas, samim tim što je dosta loše rečeno. Svi predstavnici poslaničkih grupa su uglavnom imali primedbe na njega i tu im se pridružujem.
Ne mogu da verujem ministru Dinkiću da će sve ovo biti dobro, iz razloga što moram da ga podsetim na njegovo gostovanje u Inđiji pre dvadesetak dana. Zato mu ne mogu ni verovati da će ovaj zakon stupiti na snagu i da će građani Srbije imati koristi od njega.
Pošto gospodin Dinkić ima toliko problema u njegovom poslaničkom klubu i mora da ih sređuje, nažalost, nije ovde, pokušaću da preko njegovih predstavnika dostavim ovu dokumentaciju koja je vezana za Inđiju i za ono što on hvali u opštini Inđija.
Moram, zbog samih građana Inđije, da tražim njegovo javno izvinjenje sa ove govornice, kako građanima Srbije, tako i građanima Inđije. Ovih dana smo svedoci da je gospodin Dinkić izjavio da je opština Inđija 20 godina otišla unapred u odnosu na ostale opštine u Srbiji. Slažem se sa time, ali samo u jednoj sferi, u sferi kriminala i korupcije, daleko, možda i za 50 godina od ostalih.
Šta gospodin Dinkić podržava? Moram da vam ukažem na ovo, da poslanici i građani Srbije znaju. U opštini Inđija cveta kriminal i ništa drugo se ne dešava. Bilo je firmi koje su dolazile da nađu prostor da izgrade fabrike i ponudili su oko 1.500 radnih mesta u opštini Inđija. Šta se desilo?
Ovih dana su ti ljudi otišli, napravili firme tamo gde im je bilo bolje, gde im ljudi iz lokalnih samouprava možda nisu tražili provizije. Jedna od takvih firmi je jedna nemačka firma koja je trebalo da napravi za hiljadu radnih mesta objekat za proizvodnju delova niskog i visokog napona. Otišli su u Sremsku Mitrovicu, jer im je u Inđiji traženo samo za prazno zemljište, bez ičega, oko 19 do 22 evra, a u Mitrovici su to dobili za šest evra.
"Don cafe" je trebalo da pravi pogon u Inđiji, u mestu Novi Karlovci, nedaleko od Inđije, 12 evra po kvadratu. Otišli su u Šimanovce i dobili po šest evra. Ovih dana slušamo priču kako treba neka italijanska firma da otvori pogon sa 20 radnih mesta. Od toga nema ništa. Čuvena banja u Inđiji, koja je trebalo da se pravi, od toga nema ništa, jer firma koja je došla iz Engleske i ponudila najnovije uslove ...
(Predsedavajući: Vreme. Produžio sam vam minut i po, ali molim vas da privedete kraju.)
Privodim kraju. Jedna nova Inđija, pored same Inđije, treba da nikne. Engleskoj firmi je tražena tolika provizija da su se ljudi okrenuli i otišli, ostavili nepotpisana dokumenta.
Moram da pokažem, zbog javnosti i zbog poslanika koji sede ovde i slušaju, zamolio bih vas da pogledate ovo: Privredna komora Srema, februar 2006. godine, najnoviji statistički podaci govore da u tako dobroj opštini Inđija, koju gospodin Dinkić hvali – "nacionalni dohodak po glavi stanovnika u evrima za opštinu Inđija je 983,3 evra, a u odnosu na Srbiju to iznosi 60,28 posto". Sve opštine u Sremu, a to može dobro da se vidi ovde, iznad su 1.500 evra.
Ako je tako dobro, ne vidim kako gospodin Dinkić može da laže i obmanjuje javnost. On je najveći "stručnjak", čuli smo da je stručnjak za finansijska pitanja. Ni to ne verujem. Sada je u još jednu oblast ušao, a to je oblast laži i obmana. U tabeli Privredne komore Srema se kaže da je broj nezaposlenih građana u opštini Inđija 10.000, koja ima 50.000 stanovnika, a u Sremskom okrugu samo Mitrovica ima 100.000 stanovnika i 12.000 nezaposlenih. Da se dobro radi u opštini Inđija, rezultati ne bi bili ovakvi.
Pošto je vreme isteklo, ne bih da me više predsedavajući opominje, ostaviću da se ovo preda gospodinu Dinkiću. Ovde ima dosta stvari koje su nezakonite. Pošto sam sa ove govornice postavio poslaničko pitanje, a nisam dobio odgovor, gospodin ministar je poslao nekog iz ministarstva i iskontrolisan je budžet u opštini Inđija i kaže se da tamo nije nađeno ništa što je rađeno van zakona. Ovde sam dostavio dokumenta gde se govori da je tamo zaista rađeno protivzakonito. Gospodin Dinkić mora javno da se izvini građanima Srbije i Inđije na iznetim lažima.
(Predsedavajući: Molim vas, završite.)
Još jednom moram da kažem kako je Opštinski sud odblokirao račun JKP "Vodovod i kanalizacija" u Inđiji preko predsednika Opštinskog suda, koji čujem da će ovih dana biti smenjen.
Kada je gospodin Dinkić pre mesec i po dana bio u Inđiji, dogovorio je da se tako radi, pa je tada predsednika Opštinskog suda stavio pod led i taj čovek će biti, kažu, ovih dana smenjen, zato što je odblokirao račun JKP "Vodovod i kanalizacija", a izvršna presuda Trgovinskog suda iz Sremske Mitrovice.
Zamislite šta gospodin Dinkić radi i šta je njegov posao. Da li zaista građani Inđije ovo treba da trpe? Ne, JKP "Vodovod i kanalizacija" iz Inđije nije krivo, nije doprinelo da se izgubi spor od 74 miliona, a sada je na redu da izgubi spor od 1.240.000 evra. Zamislite, ako i to bude sprečeno, da ministar takve poslove radi, onda se ovde izvinjavam građanima Srbije i Inđije što sam ovo morao da iznesem.
(Predsedavajući: Vreme.)
Zahvaljujem se na strpljenju. Zamolio bih da gospoda iz ministarstva preuzmu ovo i predaju gospodinu Dinkiću, jer vidim da ga danas ovde nema.
Poštovani narodni poslanici, pred nama je izmena Zakona o planiranju i izgradnji. Neću po članovima, to je Zlatan Jovanović izuzetno dobro obrazlagao. Samo želim da kažem da ovaj zakon i svi zakoni do sada u celini nisu bili dobri i ništa dobro građanima Srbije nisu doneli, osim što su doneli muke i probleme.
Pričaću o nekim drugim stvarima koje su ipak vezane za ovaj zakon i tiču se i ovog ministarstva i Republike Srbije.
Da bi građani Srbije imali neku korist od svih zakona koji se donose ovde i koje narodni poslanici izglasavaju treba da budu izuzetno dobri i da služe u tu svrhu, da građani ipak osete neki boljitak što se tiče samih zakona. Očito, od kada je ova vlast došla i formirala svoju vladu takvih zakona nema i građani Srbije u većoj meri to ne osećaju na svojim leđima, osim što sam rekao da imaju samo više problema i muka.
Ovaj zakon ne nudi neka velika rešenja, nego u jednom svom delu upravo nudi kriminal, a ja ću vam kroz primer lokalne vlasti u opštini Inđija reći na koji način. Rekao sam da nema ničega osim kriminala; najveću korist od zakona može da izvuče građevinska mafija, koja je sada jedna od najjačih mafija u zemlji, pored one koju je gospodin Aleksandar Vučić u svom govoru spomenuo, energetske mafije i ostale mafije koja vlada ovom zemljom, a i vašom vladom koju ste formirali.
Prošle nedelje sam se javio ovde i govorio o gospodinu Mlađanu Dinkiću. Upravo ovih dana on je bio u Inđiji, i tu moram najviše da se zadržim. U Inđiji se dešavaju čudne stvari. Omogućio im je Mlađan Dinkić da te stvari prikriju na neki čudan način, vanzakonito, i u razgovoru sa ljudima ići će krivične prijave protiv same Vlade i države.
Šta se dešavalo? U opštini Inđija ruše se neki objekti, a i ovim zakonom se preciziralo šta sve treba da se uradi, pa se čak pominju kaznene odredbe iz člana 155. koje su vezane za sam zakon, pa se pominje ovde po stavkama iz kojih razloga slede kazne ako se nešto ne uradi po zakonu. U opštini Inđija se ruše objekti u kojima su smeštena tri javna komunalna preduzeća. Ti objekti su pod zaštitom države i nije dobijena saglasnost od Republike Srbije, niti od Zavoda koji treba da izda dozvolu za rušenje ovih objekata.
Uvidevši da ne može da dobije dozvolu za rušenje objekata gospodin predsednik opštine, a ni njegov javni pravobranilac nije potpisao takvu saglasnost, drznuo se da to sam uradi. Ovih dana ti objekti se ruše.
Gospodin Dinkić je bio prošle nedelje u Inđiji i čak se, zamislite, drznuo da blokadu jednog računa koju je doneo Viši trgovinski sud u Sremskoj Mitrovici preko predsednika Opštinskog suda u Inđiji skine. Omogućio je lokalnoj samoupravi da može nesmetano da radi prljave poslove i da se bavi takvim stvarima koje su direktno protiv zakona i Ustava. Pitao sam ga da li je možda bio na ručku, kao radnik iz Ministarstva koji je otišao da kontroliše budžet u opštini Inđija, koga su dovozili na ručak, upravo lokalna samouprava iz Inđija.
Jeste, za divno čudo, imam informaciju da je gospodin Dinkić bio sa gospodinom Ješićem na ručku, a da je pomenuti predsednik opštine izašao na kolenima posle tog ručka. Nije mogao da prati gospodina Dinkića u daljim aktivnostima, ali ovo se desilo zaista i ovo je istina.
Pokazaću vam tužbu firme "Putogradnja inženjering" gde je tužila Republiku Srbiju zbog kršenja zakona. Pitam ministarstvo iz ove oblasti šta će uraditi po ovim pitanjima ako se ustanovi da zaista nisu pribavljene potrebne saglasnosti oko rušenja ovih zgrada u samom centru Inđije. Te objekte je trebalo da kupi "Merkator", prodato je kao neizgrađeno građevinsko zemljište, prethodno su morale da se ruše četiri zgrade i da se "Merkatoru" proda po nekoj bagatelnoj ceni kao neizgrađeno građevinsko zemljište.
Molim da ovakvim stvarima stanete na put, jer ovim niti dobija Vlada, niti građani Inđije, a to je u strogom centru grada. Da li je moguće da megamarket može 100 metara od centra Inđije da se pravi, ili će tu biti nešto drugo? Ovo su istinite stvari i ja vas samo molim da to proverite.
Sa ove govornice sam pre mesec ili dva tražio da proverite kako su dobijeni tenderi za rušenje pojedinih objekata, odnosno fabrike nameštaja u Inđiji, gde nije bio raspisan konkurs o rušenju javnih preduzeća, ni ovih, ni onih prethodnih za koje sam pitao i nikakav odgovor nisam dobio.
Nemojte da dozvolite kao Mlađan Dinkić da ode i završava to u restoranima, jer kafana je čudo, kafana je takva da može svašta da uradi. Ako se držimo legalizma, principa, zakonitosti, onda te stvari moraju da se rade na neki drugi način. Sprečite zloupotrebu službenog položaja u opštini Inđija, spasite dobra koja su zakonom zaštićena, a ona su već skoro do temelja porušena ovih dana.
Ako već donosimo ovakve zakone, molim vas da se pridržavamo ovih odredbi. SRS neće glasati za ovaj zakon, jer znamo da nije dobar, u suštini nijedan vaš zakon nije dobar, vi ćete imati većinu, izglasaćete, ali se držite ovoga što ste predvideli. To je jedini način da ova država na neki način može da radi svoj posao i da građani veruju. Samo kroz institucije vlasti možemo da vam verujemo, a to je da poštujete zakone koje sami donosite.
Poštovani narodni poslanici, šta reći posle ovakvog izlaganja gospođe Vjerice Radete i Momira Markovića. Ovde je sve rečeno, ništa novog nema, možda se danas nešto izrodi novo, pošto ovde nema nikog iz Ministarstva.
U mom izlaganju će se pominjati gospodin Rodoljub Šabić, tako da ću ga na neke stvari podsetiti iz tog vremena.
(Predsedavajući: Kakve Šabić ima veze sa bankom?)
Ima, ima. U svojoj uvodnoj diskusiji sam rekao da zaista posle Momira Markovića nema šta da se ovde kaže. Ja ću ići nešto malo dalje. Pošto je gospodin Dinkić, a on je ministar finansija... Nažalost, mi ga ovde ne viđamo danima, ni kada su njegovi zakoni i predlozi njegovih zakona na dnevnom redu, pa ni danas ovde nije, jer bi on trebalo da nam objasni o čemu se zapravo radi i koje još finansijske transakcije, odnosno zloupotrebe treba da se dese u ovoj državi.
Juče je gospodin Dinkić bio u Inđiji i moram da ga pitam šta je to lepo video u Inđiji kad se tako lepo i dobro reklamira Inđija u sredstvima javnog informisanja, na prvom, drugom, trećem kanalu, Pinku, BK i ostalim sredstvima javnog informisanja, odnosno Radio-televiziji, koja su, ajde da kažemo, bilo je ovde reči o nacionalnim frekvencijama, koja su dobila nacionalne frekvencije.
Da ga pitam da li je i on bio na ručku koji je pripremio gospodin Ješić kao njegov radnik negde u novembru, decembru, koji je otišao da prekontroliše poslovanje, odnosno budžet lokalne samouprave u Inđiji; da li zna da je taj radnik ministarstva isto odlazio sa gospodinom Ješićem na ručak i da li zna da li je lokalna samouprava vozila takvog radnika od Beograda do Inđije i nazad.
Da li je upoznat da je gospodin Rodoljub Šabić, kada je bio ministar za lokalnu samoupravu, 2003. godine poslao jedan dopis o nekim mutnim radnjama u Inđiji koje su se u tom vremenu dešavale?
Ja ću samo gospodina Rodoljuba Šabića, pošto je ovde, podsetiti da se radi upravo o nekim privremenim ugovorima, o nekim privremenima poslovima u opštini Inđija iz tog vremena. Ako nije imao materijala i dokaza trebalo je da se obrati meni, jer ja sam mu za ovom govornicom tražio da Ministarstvo finansija izvrši budžetsku kontrolu u opštini Inđija. Nisu našli za shodno da im dostavim te materijale.
Ali, hoću da ga podsetim samo da je UBPOK priznao javnom tužiocu u Inđiji da je pronašao šest miliona pronevere, za izgradnju kulturnog centra, koji su prebačeni preko jedne firme iz Inđije za kupovinu stana u Novom Sadu, da li gospodinu Ješiću ili njegovom bratu. A njegov brat je dobro poznat, barem Velji Iliću, sa televizije Apolo ili Most, kako beše ona u Novom Sadu, ne znam tačno. To pitajte gospodina Velju Ilića. Evo dobijam sugestiju da je to Apolo. Pa, gospodin ministar tačno zna, mislim Velja Ilić tačno zna o kome se radi. Znači, imao je načina da dosta toga sazna o Inđiji.
Dalje ću ići redom, nadam se da ima toliko vremena, da je ostalo ovih sat i 37 minuta da mogu izneti sve ono što treba.
Da pitam gospodina ministra Dinkića da li je upoznat da je lokalna samouprava izgubila, odnosno Vodovod i kanalizacija iz Inđije jedan spor vredan 74 miliona dinara gde je "Put inženjering" iz Beograda u sporu dobila 74 miliona, a da je sledeći spor koji će dobiti, znači ovaj presudni izvršni spor, oko 110 miliona, sve zahvaljujući lokalnoj samoupravi iz Inđije.
Kad je tako lepo i dobro u Inđiji, da vam pokažem ovde šta je to donela Privredna komora Srema februara meseca ove godine, 2006. godine, gde su jasno izneti podaci i kaže da opština Inđija u odnosu na broj stanovnika koji živi u Inđiji ima najviše nezaposlenih. Zamislite, od 49.500 stanovnika 8.615 lica nezaposlenih; što se tiče Srema, to je najveći broj nezaposlenih u odnosu na broj stanovnika.
Pa dalje, ako je tako lepo u Inđiji, da cveta Inđija i da je tamo med i mleko, da vas podsetim da je u Republici Srbiji nacionalni dohodak po glavi stanovnika 1631,2 evra, za Vojvodinu je to 1818,8 evra, a za Sremski okrug je 1153,8 evra. Inđija je ovde na poslednjem mestu sa 983,3 evra i sve opštine u Sremu su iznad nje. Pa tako ćemo uzeti, evo, Irig, znamo šta znači, Pećinci, to su najnerazvijenije opštine u Sremu: sa 1198 evra je Irig, Pećinci su sa 1219.
Ako tako lepo hvalimo Inđiju kao primer, je l′ neki probni balon koji Zapad želi da izvrši u Inđiji, zašto je ovako drastično na poslednjem mestu, odnosno po broju nezaposlenih na prvom mestu? Ako je tako fino i lepo i tako se dobro radi, ima ulaganja i investicija u opštini Inđija, zašto nema barem nacionalnog dohotka i da su plate veće? Nema ništa osim lopovluka, verujte, samo lopovluk, a to bi i vi iz ministarstva trebalo da znate. Opština Inđija će ostati bez Javnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" sve zahvaljujući lokalnoj samoupravi.
Da vas pitam da li je opština samo strogi centar grada ili je i selo i ono u okolini? Pa neka malo odu u sela i pitaju van centra kako se to živi u Inđiji i šta su oni dobili. Ništa nisu dobili, verujte mi. Ovde je samo lepa priča, i dalje živimo, sa televizijskih emisija prvog i drugog kanala i dnevnika, kao u vreme koje ste vi ranije kritikovali, u vreme Slobodana Miloševića. Ja sam u to vreme, i sada imam firmu, izuzetno dobro radio, a sada ništa ne radim, nemam kome da prodam.
Nemojte više da se služite ovakvim lažima, neistinama. Pitajte građane Inđije da li ima novijih preduzeća u Inđiji, da li te firme rade i šta je sa preduzećima koja su u Inđiji postojala, a bila su nosioci razvoja. Zamislite kožarsku industriju u Inđiji, koja je bila pojam i primer u staroj Jugoslaviji, koja je radila padobrane za američku vojsku, a sada ne postoji. Zamislite druge firme koje su izvozile; "Srem nameštaj" sada nema ni temelja i ne zna se ko je odneo sve to. Ima dosta toga da se kaže. Nažalost, nema danas ovde predstavnika vlasti da mi odgovore na ova pitanja.
Meni je jasno zašto štitite gospodina Ješića. Štiti ga i Zapad, i Soroš i sve nevladine organizacije, upravo zato što Inđija treba da bude zamorče i preko Gorana Ješića mora da uradi ono što treba da uradi. I prethodna vlast, do 2003. godine, isto je morala da radi po nalozima Zapada. Mene to ne čudi, ali čudi građane Inđije koji ne poznaju situaciju, zbog čega se gospodin Ješić štiti i koji je razlog da se o Inđiji pričaju laži. Trebalo bi vi iz vlasti da objasnite.
Zašto nema investicija u opštini Inđija? Laži se proturaju svakodnevno, a u Inđiji se ništa ne radi, niti se šta dešava. Reći ću vam zašto nema investicija u Inđiji. Lokalna samouprava, gospodin predsednik opštine koji ode na pregovore da neku firmu dovede u Inđiju, a bilo je reči da će tu banja da se pravi, pa "Merkator", sada je još uvek tema "Merkator" u opštini Inđija, pa "Gorenje" – nisu ljudi hteli da dođu.
Iz kog razloga? Gospoda iz lokalne samouprave Inđija prvo za sebe obezbeđuju provizije, a onda idu da rade i grade za Inđiju, a normalan svet ne želi takve za pregovore. Oni žele izuzetno sposobne, časne i poštene ljude, a toga u Inđiji neće biti sve dok srpski radikali ne dođu na vlast.
Ima dosta toga da se kaže. Nešto ću sačuvati i predati neke materijale kad gospodin Dinkić bude ovde. Možda gospodin Albijanić ima odgovor na to da li je gospodin Dinkić juče bio na ručku, jer "jagnjeće brigade" i dalje rešavaju probleme po Srbiji, a nadam se da su i u Inđiji rešili te probleme. Sačuvaću nešto kad gospodin ministar Dinkić bude ovde, pa da ga pitam.
Pošto je sad ovde gospodin Rodoljub Šabić, mogao bi da kaže da li sam bio u pravu ili nisam, da li su njegovi dopisi stizali u Inđiju. Mogu da dam jedan takav dokument gde je potpis gospodina Šabića. Za divno čudo, niko nije odgovarao. Znala su i ministarstva, i Vlada i svi znaju, a ne odgovara niko.
U ovoj državi mogu da rade svi šta god hoće. Da li je to po zakonu ili nije, nikog se ne tiče. Oni koji bi trebalo to da spreče baš ne haju mnogo za to.
Poštovani predsedavajući, dame i gospodo narodni poslanici, u ime SRS sam podneo amandman na član 18, koji glasi: "Briše se".
Ovde su poslanici SRS jasno i glasno rekli zbog čega ovaj zakon treba da se povuče i zašto smo podneli ove amandmane, uglavnom sve pod naznakom da se briše. Narodna skupština treba nešto ovde da donese u interesu gospodina ministra Mlađana Dinkića i sve njegove manipulacije od 2000. godine do današnjeg dana treba da blagoslovimo.
Razlozi za donošenje ovog zakona su uglavnom standardni, a mogli smo ih čuti do sada kroz sve zakone koji su donošeni, a to je da moramo doneti zakone kako bi mogli da dođemo u EU. Svi zakoni koji su doneseni na tim principima uglavnom su pogrešni i oni su nesprovodljivi kod nas u Srbiji. Ova priča je ispričana hiljadama puta i svima je jasna i glasna, i njen proizvod se uglavnom vidi, a to je kroz loš standard i život građana Srbije, koji je postao uglavnom nepodnošljiv.
Mi vam predlažemo da ovaj zakon povučete iz procedure i da olakšate i građanima Srbije i nama, da ovde ne presedimo čitav dan i ne mlatimo praznu slamu, jer od ovog zakona, kao što i sami znate neće ništa biti, samo ćemo doneti jedan katastrofalan zakon, koji će uništiti i ono malo što je ostalo.
Član 18. glasi: "Dozvolu za rad banke NBS daje posle davanja preliminarnih odobrenja i podnošenja zahteva za davanje ove dozvole". Vi ste to ovde trebalo jasnije da napišete, da to uglavnom treba da odradi ministar ili guverner Narodne banke, jer će uglavnom od njihove dobre volje zavisiti ko će sve dobiti ove dozvole, ko će sve moći da radi i čije banke. Uglavnom srpske banke ovo neće raditi, niti će dobiti ove dozvole.
To je vaš princip i to je nešto što ste vi dokazali kroz delovanje do sada, od 2000. godine, kako se nalazite u politici, kroz ovu vašu G17 plus, ne bih to nazvao strankom, ali da kažem da je stranka, da ne budem sad vulgaran. Uglavnom ta delovanja Narodna skupština treba da ozakoni, a to je veoma teško i nezgodno, a srpski radikali u tome neće učestvovati.
Šta bi najbolje sad trebalo i mogli da uradite? To bi bilo jedino ispravno, a to je da povučete ovaj zakon iz procedure i da se oko toga više ne mučimo ovde. Treba da prepustite nekome ko je čistog morala i obraza da uradi ove zakone o bankarskom sistemu, jer uglavnom bankarski sistem Srbije više ne postoji. Da se ne vraćamo na one ispričane priče. To ćete valjda dokazivati i na sudu, kako su uništene četiri najveće banke, gde je novac sa Kipra.
Sada se kao najveći krivac pominje Al kaida za uništenje onih srpskih miliona dolara i evra. Kriva je Al kaida za nestanak tog novca, pa bi vas molio da to malo bolje građanima Srbije objasnite. Desilo se nešto 11. septembra 2001. godine u Americi, pa je krivac Al kaida. Ne zna se krajnji ishod i nestanak novca koji pripada srpskom narodu.
Na vama je da odustanete od ovog zakona, da prepustite to časnim i poštenim ljudima da napišu jedan lep i fin zakon od koga će Srbija imati koristi. Ima dosta poštenih ljudi. Mi iz SRS znamo te ljude, imamo u svojim redovima časne i poštene ljude i oni bi najverovatnije mogli da naprave jedan dobar i častan zakon.
Imali ste i drugih časnih poslova koje ste mogli uraditi da ste hteli, a to je da pokažete volju građanima Srbije i da u opštine koje su do sada radile nezakonito pošaljete budžetsku inspekciju. Posebno vas molim da to uradite za opštinu Inđija, pa ću sa ovog mesta da vam postavim i jedno poslaničko pitanje.
Kada ćete u opštinu Inđija poslati budžetsku inspekciju, da od 2000. godine do današnjeg dana ispita svo poslovanje iz budžeta opštine Inđija, jer po nekim proračunima, otprilike se od 2000. godine do današnjeg dana oko dve milijarde vrti, a da je ugrađeno u opštinu Inđija oko 500-600 miliona, a za milijardu i po dinara se ne zna gde se nalazi. To bi vam bilo časnije i poštenije da ste uradili. Videli biste gde se novac slivao, gde je odlazio, a građani bi imali daleko više koristi nego što ste ovo do sada radili.
Još jedno pitanje bih sa ove govornice uputio - da se Agencija za javne nabavke isto pošalje u opštinu Inđija, jer su se letos odigravale teške stvari na području opštine Inđija, gde su neki objekti rušeni i davani su poslovi bez javnih nabavki. To je konkretno pitanje za gospodina Dinkića, a drugo da se prosledi Agenciji za javne nabavke.
Poštovani narodni poslanici, podneo sam amandman na Predlog zakona o carinskoj tarifi, Odeljak I – Žive životinje; proizvodi životinjskog porekla, Glava 1. – Žive životinje, u tarifnim oznakama 0105 12 00 90, 0105 19 20 90, 0105 19 90 90, 0105 99 10 00, 0105 99 20 00, 0105 99 30 00, 0105 99 50 00 carinska stopa – 15 zamenjuje se carinskom stopom – 20.
Obrazloženje ovog amandmana je veoma jednostavno i može se shvatiti veoma lako, ako hoćete da razmišljate i da doprinesete da Republika Srbija i njena poljoprivreda krene uzlaznom linijom, da stvorite dobre uslove da poljoprivrednik može da živi od svog rada. Ali, ono što sam dobio kao obrazloženje zašto se amandman odbija, to zaista nije korektno prema poljoprivrednicima i poljoprivrednim domaćinstvima u Republici Srbiji.
Za poslednjih nekoliko godina prethodna vlada i ova vlada su svojim zakonima uništili poljoprivrednu proizvodnju i doveli poljoprivrednike na rub življenja. Jedino da prihvatite ovaj amandman, kako bi se moglo povratiti naše poljoprivredno domaćinstvo da može da živi od svog rada onako kako to Bog zapoveda i nalaže.
Do sada niste poslušali vapaj SRS, niti ubeđenja SRS da ste sa vašim zakonima zaista doveli Srbiju na ivicu bede i gladi. Hoću da vam kažem da ste poslednjih godina dozvolili nekontrolisan uvoz proizvoda i sve što je sa zapada, sve treba da bude fino i lepo. Zaboravili smo na naše zdravo meso, zdravu hranu, povrće i sve ono što je krasilo srpsku proizvodnju i našu poljoprivredu.
Poslednji je momenat da se uzmete u pamet i da ovim rešenjima koje nudi SRS u vidu amandmana, poboljšate ovaj zakon i ne dozvolite i dalje propadanje srpske poljoprivrede.
Hoću da vam kažem kako žive poljoprivredna gazdinstva i domaćinstva u planinskim predelima. Nekada su se Kopaonik i sve naše planine belele od stada ovaca. Danas imamo da svako domaćinstvo veže za štrik jednu ovcu i vodi je za sobom. Katastrofa, zar ne? Na Kopaoniku je pre 15 – 20 godina bilo oko 1.500 stada ovaca. A danas? Sva skupa domaćinstva nemaju više od 100 komada, koje drže kod kuće zatvorene.
Svedoci smo ovih dana da poljoprivreda umire na drugi način. Malina koju su seljaci ubrali, proizveli, nemaju kome da prodaju. Evo, svedoci smo šta se u Valjevu desilo. U Guči i na Kopaoniku se krompir baca, više ne mogu da stoku da hrane, jer nemaju dovoljno stoke, nego se prave velike jame i taj krompir se zatrpava. Zamislite dokle smo došli, a uvozimo sve što se proizvodi u svetu, računajući da je to svetsko lepše i bolje od našeg.
Moram da vas podsetim da su se pre 10 – 15 godina oko naše junetine vodile bitke i Grčka je, ne slušajući EU, uvozila naše juneće meso. Šta je to danas doprinelo da mi uništimo našu zdravu poljoprivredu i proizvodnju? Zamislite se. Molim vas da poslušate SRS i prihvatite amandmane SRS i zaustavite dalje propadanje srpskog seljaka i srpske poljoprivrede. Vašim zakonima ste unakazili i dokrajčili srpskog seljaka i srpsku poljoprivredu, ali jedino ih možete malo spasti ako prihvatite amandmane SRS.
Nadam se da ćete u danu za glasanje prihvatiti amandmane SRS i omogućiti da Srbija može da izvozi, a već nema proizvodnju, da joj omogućite da počne proizvodnju i da počne izvoz sa tom proizvodnjom. Uništili ste sve, ne dozvolite da i ovo malo propadne.
Dame i gospodo narodni poslanici, podneo sam na član 21. amandman koji glasi da se član briše. Dosta je ovde rečeno iz kojih razloga treba da se briše i zaista treba da se briše, da jednom ovu bruku skinemo sa dnevnog reda i da ne maltretiramo one narodne poslanike koji ne treba i ne žele da slušaju one koji ovde hoće da rade.
O čemu se zapravo radi? Ja ću posle navesti očigledne primere gde ćete se uveriti da zaista ovako ne treba da stoji u zakonu i da mora da se menja.
Ako nemate bolji tekst, onda ovo zaista izbrišite i da više ne dozvoljavamo ljudima koji su skloni prevarama, ucenama i raznim mahinacijama da uz pomoć ovog člana i zakona izvedu te manipulacije.
Gledajući ovaj zakon na koji smo podneli amandmane, ovde je država sama sebe napravila dužnikom, jer u kaznenim odredbama, a to je gospodin Rankić pre mene rekao, ne stoji ko će odgovarati ako podigne kredit, a ne može da to vrati i otplati. Znači, pripisaće se ponovo državi i to će biti državni dug. Zar pored ovolikog duga koliko država ima trenutno treba još uvek da se zadužujemo?
Navešću vam primer opštine Inđija. Videćete da im daje za pravo upravo ovaj zakon da se i dalje zadužuju, a da niko nikome ne vraća. Oni imaju u planu da podignu 4,5 miliona evra kod međunarodne banke kako bi se opština Inđija dalje izgrađivala. Za sve ovo do sada što su radili – a ima iz Ministarstva dokaza, ja sam podneo ovde gospodinu ministru Lončaru, da su oni zadužili opštinski budžet preko 80%, a znamo da po zakonu koji je važio nije mogao biti zadužen opštinski budžet u toku jedne godine više od 25% – zaista niko nije reagovao na krivične prijave. Ministarstvo, sudstvo i svi organi koji su mogli to da urade nisu se bavili tim slučajem.
Ovih dana lokalna samouprava u Inđiji sprema se da podigne kredit od četiri miliona evra. Sa ovim zakonima i ovim propisima koji su predviđeni ovim zakonom omogućava se tako neodgovornoj lokalnoj samoupravi da taj teret, u slučaju da podignu kredit, ostane dug Republike. Ne treba dozvoliti i ne treba ovaj zakon prihvatiti.
Molim vas, opametimo se na vreme, povucimo kompletan zakon, napišimo bolji tekst, ako smo sposobni, ako imamo stručnjaka iz te oblasti, a SRS ih ima. Zamolite Zorana Krasića neka vam napravi zakon koji će ovde proći i biti dobar.
Dame i gospodo narodni poslanici, kao i svim amandmanima do sada, predlažemo i ovim amandmanom da se član briše. Razlog tome je zato što je zakon loš, a da ste odmah prihvatili naše sugestije, mi danas ovde ne bismo govorili o ovom zakonu.
Ovo je još jedna pljačka u nizu pljački građana Srbije. Građani Srbije su navikli na ovako nešto. I, u svemu tome što je dobro, oni znaju da je Srpska radikalna stranka bila uz građane Srbije i ostaće do kraja da se bori i zaštiti njihove interese.
Mogu da kažem da je ova agencija još jedna u nizu pljački i ovde kroz sva ova objašnjenja i obrazloženja koja ste dali vidite i sami da branite nešto što već postoji. Postoje i fondovi i agencije koje se bave ovim poslom, a danas otvaramo još jednu agenciju kako bismo zaposlili naše partijske prijatelje, a u stvari vaše partijske prijatelje koji bi dobili posao, jer nemaju drugo šta da rade, a vaše stranke propadaju i ostaju bez nekog posla na drugim stranama i treba da nađu uhlebljenje.
Ovde nam navodite primer da ako se osnuju ove agencije desiće se ekspanzija u raznim vidovima, a posebno za ovu agenciju, da će biti ekspanzije u izvozu, a na drugoj strani govorite kako neće biti konkurentna sa drugim agencijama i fondom koji postoji kod savezne države, dok je bila ona savezna država, da ona neće biti konkurentna.
Ako već mislite tako, gospodo, onda je trebalo ova agencija ili da se osnuje i da ostane samo jedna ili ove prethodno ugasiti, a te ljude prebaciti u ovu agenciju i ova agencija neka radi ono što zamišljate i ono što predviđate. Ovako se stvorio još jedan preduslov za pljačku, što nije čudo.
Ovde su svi pominjali da je malina danas 30 dinara, a mogu da vam kažem da je malina na Kopaoniku 25 dinara i da se nakupci utrkuju ko će dati manje i da seljaci bukvalno moraju da pogase svoja poljoprivredna dobra kako više ne bi doživljavali poniženja. Vlada se time ne bavi, nego se bavi nečim što apsolutno ide na njenu korist, a to je pljačka, još jedna pljačka u nizu.
Kroz razne pljačke koje su se do sada dešavale, preko EPS-a, struje, Kolesara i Janjuševića i drugih stvari i da svaki zakon ima neku svoju agenciju, evo, svedoci smo danas ovde da se još jedna agencija u nizu stvara, a sve zbog toga da bi se zaposlili partijski prijatelji i partijske kolege.
Ova agencija predviđena je skoro kao neko ministarstvo, pa se u članu 17, na koji sam podneo amandman, daje pod rednim brojevima od 1. do 11. šta to upravo agencija treba da radi i čime da se bavi.
Ne treba ovo da radimo, treba da radimo dobre i poštene stvari, stvari kojima će država imati dosta uticaja da stvori dobre uslove za rad male privrede, velike privrede i poljoprivrede, a onda će stranci da se utrkuju i kupuju naše dobre proizvode. Potrebno je da se stvore dobri uslovi za izvoz i da ne bude preko ovih agencija i da se na ovaj način pljačka sve što se stvara u ovoj državi.
Gospodinu ministru Dinkiću sam nudio ovde neki materijal iz opštine Inđija i on to nije hteo da pogleda. Tu bi spasili dosta novca i kroz te novce koje bi spasio mogli bi da se finansiraju i drugi poslovi, a ne samo ovakve agencije.
Za divno čudo, ne znam šta DSS čini i u kom je ministarstvu i da li tamo ima ovakvih agencija, ali uglavnom se sve agencije osnivaju tamo gde je G17 u ministarstvima i kroz te zakone oni pokušavaju da ovo malo njihovih članova što je ostalo zaposle i da, eto, stranka ima najviše koristi od toga, a ne država. Država ni u kom slučaju neće imati koristi, ovo je promašaj za državu. Zato vas molimo, dok je vreme, povucite zakon i da se ne stvaraju ovakve agencije i pljačke. Hvala.
Gospodo narodni poslanici, pred nama je predlog zakona o javnom i drumskom saobraćaju. Nemam šta posle Stamenkovića da kažem. Gospodin iz Srpske radikalne stranke Dragoljub Stamenković je rekao sve o ovom zakonu što ima. Mogu da dopunim samo, kada je Vlada već dala ove izmene i dopune o taksi prevoznicima mogla je uporedo da uradi za autobuski saobraćaj, jer znamo da tu isto ima divljih vožnji i divljih linija i najveća nesigurnost koja se javlja u saobraćaju upravo je u toj vrsti prevoza.
Gde bih stavio akcenat? Akcenat bih stavio ovde kod inspekcijskih službi. O čemu se zapravo radi? I dalje će postojati divlji prevoznici, bez obzira šta uredili u ovoj politici, iz razloga što su ti divlji taksisti i prevoznici povezani upravo sa inspekcijskim službama. Da bismo uredili ovu problematiku moramo prvo rešiti tu problematiku inspekcijskih službi.
Upoznat sam sa ovom problematikom u mom gradu i tvrdim vam da su upravo ti divlji prevoznici povezani sa inspekcijskim službama. Prvo bi morali ti ljudi da se promene ili da se oni kazne, kada se uhvate u tom poslu, a veoma lako se mogu uhvatiti, pa onda menjati ovaj zakon i ove dopune zakona primenjivati na ovim taksistima.
Ovo je jedan tehnički zakon, koji nije dobar, a kada to kažem imam na umu da ga i sam Odbor za saobraćaj i veze nije prihvatio i da bi trebalo izvršiti još neke dopune.
Nemamo ni sigurnost na putevima. Ovde se NS zalaže da se sve dovede u red. Mogu da vam kažem da je krenulo od ministra za kapitalne investicije. Radi se o mostu kod Beške, koji je i danas nesiguran, a to je mnogo bitno za sigurnost saobraćaja, kako kod taksista, tako i kod svih učesnika u saobraćaju. Imamo oštećen most, za koji ministar za kapitalne investicije kaže da je potpuno bezbedan, a ja kažem da nije, jer sam sa tog područja i znam koliko je to oštećenje.
Radi se o varijanti nižeg mosta, a znamo da treba da se radi još jedan most i ide se na varijantu većeg mosta.
Ubeđen sam da je ministar već zaradio neki novac na tu temu, bolje rečeno proviziju za svoj lični džep, tako da ni tu ne postoji bezbednost i moralo bi se postaviti pitanje – zašto? Apel sa terena jeste da se prihvati niža varijanta mosta.
Kada sam već uzeo reč, hoću da dopunim sledeće – moramo urediti zakon, ali da bude za sve podjednako važan i da nema propusta. Još jednom ću naglasiti, inspekcijske službe moraju da odrade svoj deo posla i to je najveći problem. Ne treba samo ići na varijantu da kaznimo ljude, već da im pomognemo i da stvorimo uslove da ljudi mogu da rade bezbedno i da mogu da zarade. Država će sigurno od toga imati korist, a vi ćete se složiti sa tim.
Šta nije dobro i zašto ne prihvatamo ovaj zakon? To je predlog da se ograniči broj. Ovim zakonom ne želimo da imamo zdravu konkurenciju, što nije dobro, a borimo se upravo da imamo zdravu konkurenciju, jer od toga korist mogu imati građani ove zemlje.
Pored gospodina Stamenkovića, koji je sve rekao, ne bih imao šta da dodam, osim da se ovim zakonom obuhvati autobuski saobraćaj, jer tu je možda i veći problem nego kod taksista i da se obuhvati sigurnost samih taksista, jer svedoci smo da se poslednjih godina dešavaju ubistva taksista. Znamo za njih samo kada taksisti blokiraju ulice po gradovima, a ta problematika nije ni obuhvaćena, ni rešena.
Dakle, ovo je isključivo jedan tehnički predlog zakona o izmenama i dopunama ovog zakona, što nije dobro. Kada se već radi o ovim zakonima, oni moraju biti opširniji i obuhvatniji i da se čitava problematika iz ove oblasti reši.
        Imamo dosta razloga da se u Srbiji grade novi putevi. Sve je to dobro gospodo, a da ponovo ne radimo po nalogu Zapada.
Danas smo svedoci da Ministarstvo za kapitalne investicije nema baš dobru saradnju sa drugim važnim faktorima u Srbiji. Kad to kažem, mislim na Vladu Vojvodine i na lokalne samouprave u Republici Srbiji.
Primera radi, mi sa područja opštine Inđija ulažemo dosta napora da ubedimo Ministarstvo za kapitalne investicije i ministra gospodina Velimira Ilića da od dve ponuđene varijante mosta na Dunavu kod Beške izabere varijantu "nižeg mosta". Ta varijanta je od opšteg značaja za sva naseljena mesta koja su uz Dunav i za samu opštinu Inđija i Novi Sad.
Varijanta "nižeg mosta" pruža veće mogućnosti za brži razvoj opštine Novog Sada i Inđije i samih naselja uz Dunav, jer se stvaraju mogućnosti za izgradnju odmarališta, motela i hotela, a samim tim i zapošljavanje građana ove dve opštine.
Što se tiče tunela, da li ga ima u Vojvodini, ima ga. Ako znate, išli ste mostom "Slobode" i znate da se na sremsku stranu ulazi kroz tunel prema Sremskoj Kamenici.
Osim toga, ovaj most bi u njegovoj blizini omogućio i uređenje i izgradnju obala Dunava. Nije dobro razmišljati samo o autoputevima, već i o vodenim koridorima o Dunavu i Savi, koji protiču kroz Srbiju. Nismo spremni da se uhvatimo sa svim problemima i da ih rešavamo. Kažem, moramo sa putnim pravcima i autoputevima da rešavamo i vodene pravce, imamo Dunav koji prolazi kroz Srbiju, a njegove obale su neuređene, neizgrađene i prljave. Desi se da poneki strani brod zaluta u naše vode, a da nismo spremni ni takve slučajne namernike i prolaznike da ugostimo.
Probajmo da barem stvorimo uslove da se izgrade obale Dunava i da ne dočekujemo samo slučajne prolaznike, već da namamimo turiste koji će namerno doći da nas posete. Verujte, to će nam se isplatiti. Da ste svi koji ste do sada bili u vlasti ili ste sada u vlasti slušali izlaganja srpskih radikala na promocijama, videli biste da se Srpska radikalna stranka zalagala za javne radove još ranije. Šta bi to značilo za Srbiju? Uposlilo bi veliki broj građana Srbije, koji su danas bez posla.
Nismo protiv izgradnje puteva u Srbiji, jer putevi su nam potrebni. Samo se bojimo ko će to kasnije da naplaćuje, jer svaki veliki posao rađa veliki kriminal, a toga smo svesni.
Što se tiče one grupacije ljudi, ribolovaca koji su se okupljali, nije istina. Mi smo ribolovci i pecamo na tim obalama i bez ovog mosta. Stvar je u tome što je već na tenderu prošla neka varijanta, a nisu se pitali ni građani Srbije, a ni okolnih mesta. Ako znamo da je ovaj most oštećen, i da je pod prismotrom, ako stanemo ispod sadašnjeg mosta Beške, videćemo da na donjem delu te kolovozne trake ima otvor od 20 santimetara. Ne znamo za koje vreme i kako će se otvoriti. Niste skoro bili da vidite, ja sam bio pre neki dan i video sam svojim očima da je to razvalina od 20 santimetara. Vas će Marijan Rističević da odvede, pa ćete imati prilike da to vidite tamo.
Na tom mostu su se okupili legalno izabrani predstavnici naroda i lokalnih samouprava. Još jednom, nisu bile grupacije ribolovaca koje su uputile te zahteve, nego legalno izabrani građani mesnih zajednica sa tih područja, područja Kovilja, Beške, Novog Slankamena, Krčedina i lokalne samouprave iz Inđije i Novog Sada. Evo, za vašu informaciju, ako ne znate ko je tamo bio, sada vas podsećam, da znate ko je bio.
Pošto ima još prijavljenih govornika SRS, dao bih reč njima i zahvalio bih se.
Ne znamo da li možemo da nastavimo sa radom ako nemamo kvorum.
Danas smo svedoci da je ministar stigao da podeli građane Inđije na ribolovce, seljake i ostalu inteligenciju.         Što se tiče Inđije, njegov problem je oko provizije što se tiče ova dva mosta. Samo da vas podsetim, gospodina ministra nisam hteo da uvredim ranije, mada sam znao tu priču. On je sam sebi nametnuo tu priču, sam sebe uvredio. Da kažem da je varijanta većeg mosta 52 miliona evra, a varijanta manjeg mosta iznosi 26 miliona evra, da taj most nisu projektovali seljaci, nego stručnjaci i u to gospodin ministar može da se uveri. Znači, ovde se ne radi o seljacima. Da tamo žive seljaci, pa žive svuda. To nije ništa tragično, nije to ni problem. Taman posla, da imamo više seljaka, bila bi bolja i ova država Srbija, jer ovo je poljoprivredna zemlja i jedino poljoprivreda je ta koja može da nas izvuče iz ove bede i siromaštva.
Zato Velja Ilić ne treba da brine što tamo ima seljaka, nego treba da vodi računa šta je to bolje za Srbiju, šta to jeftinije izlazi i da ne ulaze provizije u lične interese i da se stavlja u svoje džepove. Znači, stanovništvo iz Inđije i iz okolnih mesta je upoznato sa tim i odmah su unapred znali i pre tendera, koja je varijanta izabrana, da se radi o dužoj varijanti mosta, veći most i da je već uzeta provizija za to.
Zato neka se ministar raspita šta je to dobro za građane Inđije, neka postupi malo i van svoje savesti, da zadovolji ono što su potrebe građana Inđije, a ne njegove lične potrebe, samo provizija i provizija!
Hvala predsedavajući, poštovani ministre, poštovani narodni poslanici, na dnevnom redu Narodne skupštine su dva zakona:  Predlog zakona o Vladi i Predlog zakona o državnoj upravi.
Poštovani ministre, kao i do sada, ova vlada radi po nalogu izvan i donosi zakonska rešenja na prečac, ne vodeći računa o tome kakvi nam to zakoni zaista trebaju u datom vremenu i trenutku. Uvek trčimo brže od vremena, pa su krajnji rezultati uvek negativni. O čemu se zapravo radi?
Ne možemo da prihvatimo nešto što je sistematsko rešenje kada se radi i kreće od nečeg posebnog prema principijelnom, nego to po pravilu ide obrnuto. Osnovni nedostatak ova dva zakona jeste što je greška napravljena u samom startu tj. u koncepciji zakona, a da koncepcija nije u skladu sa Ustavom Republike Srbije. Mišljenja sam da ovaj zakon neće moći biti primenljiv baš upravo zbog toga što se mora prvo doneti Ustav Republike Srbije, pa tek onda ova dva zakona koja su vezana sa Ustavom, što govori da Ustava neće uskoro biti, a to znači da se vladajuća koalicija plaši izbora.
Kočnica za koncepciju ovog zakona je Ustav Republike Srbije i težnja ka nečemu što se mora postići ovim zakonima jer to je zadata obaveza. A kada se nešto mora, to je u praksi zaista teško da bude dobro. Iz ova dva zakona ne vidi se jasno da li Vlada ide na decentralizaciju vlasti ili uvodi još čvršću centralizaciju. Da bi ova dva zakona bili dobri, da bi imali svoju snagu, a da bi u praksi oživeli, mora se prvo doneti Ustav Republike Srbije. Zašto Ustav nije donesen, na to ova nakaradna koalicija mora dati odgovor. Ovako ćemo imati velikih problema u pravnoj praksi kod primene ovih zakona.
Ko god da je čitao ovaj zakon video je da je nerazuman i nedorečen, čini mi se da je ovde postojala samo dobra volja i namera da se ovaj zakon donese. Ništa više od toga. Može se poboljšati samo ako se usvoje amandmani Srpske radikalne stranke.
Gospodine ministre, ne ulazim u vašu stručnost i znanje, mada znam da ste profesor na fakultetu i da ste rođeni u Inđiji, samo znam da niste položili najbitniji ispit iz najtežeg predmeta, a on je iz oblasti Vlade, predmet – Ministarstvo za lokalnu samoupravu. O čemu se zapravo radi?
Samo ću vas nakratko podsetiti, a vi ste, siguran sam, upoznati sa situacijom u vašem rodnom gradu i sa kriminalnim radnjama tadašnjeg, a i sadašnjeg predsednika opštine Inđija, gospodina Gorana Ješića. Mislim da je nekome bilo u interesu da ovaj čovek i danas sedi u predsedničkoj fotelji, kako bi i dalje nastavio sa pljačkom građana opštine Inđija. Bio je štićenik one zlobne vlasti "žutih", odnosno Bojana Pajtića, a sada mi se čini da je zaštićena štetočina koja globi građane Inđije u ovom datom trenutku.
Navešću vam niz primera kako se novac trošio sa računa iz budžeta opštine Inđija i odlivao u kriminalne tokove ili džepove, gde ste i vi, gospodine ministre, bili upoznati, a i vlast pre vas. Sada postavljam pitanje - ako ste znali, zašto ste prećutno odobravali? Ako niste, proslediću vam materijal iz koga ćete jasno videti sve navode koje ću vam u kratkim crtama navesti.
Gospodine ministre, meni kao srpskom radikalu bilo bi jasno da smo vas mi upoznavali i pisali krivične prijave protiv ove nemani, koja voli novac više od sebe, a da vi niste reagovali. Ali, potpuno mi je nejasno to što su o ovim mračnim radnjama, o nestašnom i nemoralnom dečku Goranu Ješiću, krivične prijave pisali i vama dostavljali vaši članovi DSS, odnosno Opštinskog odbora Inđija, i Demokratske stranke ujedno.
Želeo bih da me razuverite o svemu ovome i da mi date nadu da ćete položiti i ovaj ispit pred narodom i građanima Inđije iz oblasti vašeg ministarstva.
O čemu se zapravo radi? Kriminalne radnje su se dešavale iz sledećih oblasti: izgradnja regionalne kanalizacije Inđija - Stara Pazova - Batajnica; rekonstrukcija "Sokolskog doma" (odnosno jedne bioskopske sale), gde je premašena investicija od počete i dobijene na tenderu od 15 miliona na 45 miliona, a to je 300%, i sve ove investicije su premašile od 50 pa do 300% zamišljenu cifru, sumu novaca, i one koje su prošle na javnom tenderu; izgradnja Fabrike cigareta "Fast".
Imamo više podataka u ovoj oblasti, mada ih neću sve napominjati, uredno ću vam predati papire da ne bih oduzimao vreme poslanicima Srpske radikalne stranke, pa ću preskočiti to o čemu se zapravo radi, jer ćete to imati ovde u dokumentima.
Ono što je najnelogičnije i najopasnije je nezakonito i nenamensko korišćenje sredstava iz budžeta opštine Inđija.
Gospodine ministre, sve se to dešavalo od 2000, znam da tada niste bili odgovorni, pa do današnjeg dana, i nastavlja se i danas. Za sve te radnje i slalome vi ste sve znali, a niste ništa preduzeli, iako ste bili zamoljeni od ljudi iz vaše stranke da uvedete prinudnu upravu u opštini Inđija krajem 2004. godine.
Radi podsećanja samo da vam kažem da je opštinski budžet od 2000. do 2005. godine bio u visini otprilike oko dve milijarde dinara, da je u Inđiju ugrađeno oko 500-600 miliona, a za ostatak novca ne zna se gde se nalazi. Pitam vas da li vi znate gde je?
SRS je posle DSS i DS nastavila da piše krivične prijave i štampamo specijalac "Velike Srbije", gde upoznajemo građane Inđije i Srbije o ovakvim slalomima i pljački novca građana Inđije.
Da đavo ne miruju, i da je želja za novcem jača, pokazuje i sadašnja, trenutna aktivnost gospodina Gorana Ješića oko mesne zajednice Inđija.
Poznato je da je mesna zajednica Inđija sprovela u gradu, odnosno na području Srema najveću investiciju koja se tretira kao kapitalna investicija. Preuzimanjem mesne zajednice od socijalista i JUL-a u junu 2004. godine, Srpska radikalna stranka je smanjila cenu izvođenja radova sa kućnim priključcima za 50% i ovu kapitalnu investiciju će završiti tri i po godine ranije od predviđenog, i umesto 2010. mi ćemo je završiti 2006. godine. Spasićemo negde oko 500 miliona dinara i nije ni čudo zašto je sada bačeno oko na preuzimanje mesne zajednice od radikala.
Ovaj novac je neophodan kako bi se pokrio onaj budžetski promašaj i zaduženje opštinskog budžeta Inđije sa 120%, otprilike. Nadam se da ste upoznati sa svim ovim dešavanjima i da ćete posle ove intervencije, sa ove skupštinske govornice, povesti malo više računa o lokalnoj samoupravi u Inđiji.
Ovo ću vam predati, ali samo da pročitam da je gospodin ministar Lalović juče, na promociji Porodičnog zakona u Novom Sadu, izneo jednu nebulozu koja mu ne stoji kao ministru, ne služi mu na čast, da u primeni ovog zakona treba da se radi suprotno od onoga što radikali hoće i da neće biti promašaja kod onih koji budu sprovodili ovaj porodični zakon.
Pozivam odavde gospodina Lalovića da objasni šta mu to znači, jer Srpska radikalna stranka ne može biti mirna dok ovo ne čuje od njega.
Gospodine ministre, predajem vam ovu fasciklu, sa ovim dokumentima, da vidite o čemu se radi.
Pretpostavljam da je gospodin ministar rođen u Inđiji, da je živeo i da tamo ima još uvek roditelje, i da poznaje situaciju u Inđiji.
U tom delu bih hteo samo da kažem da 2003. godine, kada on nije bio ministar, ali to ministarstvo treba da nastavi rad, bez obzira ko je prethodno vršio tu vlast, ta vlast u Inđiji se nastavlja i dan-danas, iste su koalicije i isti su svi oni koji su radili pogrešno. Bili su u ministarstvu, intervenisali, i dobijeni su odgovori od ministarstva da su neke sednice skupštine opštine održane protivzakonito, i da nisu mogle da se održe, i da su neke stvari iz ovih oblasti koje sam predao nevažeće.
Šta se desilo? U Inđiji je 2002. godine na vlasti bila Demokratska stranka i Demokratska stranka Srbije. Namestili su javnom tužiocu da bude suspendovan. Na početku ove godine taj javni tužilac je vraćen na svoje radno mesto. Nisu mogli ništa da mu nađu.
Za te dve ili tri godine, koliko je bio odsutan gospodin javni tužilac Vrekić, dešavale su se mnoge stvari a da nisu pisane krivične prijave. Kod javnog tužioca imate preko 400 krivičnih prijava, koje se sada završavaju i pokreću.
To je razlog zbog čega niste možda bili upoznati. Čovek koji je vršio dužnost javnog tužioca nije to odrađivao shodno propisima i zakonima. Tako je došlo do tog nesporazuma, da vi možda niste bili upoznati i da oni prethodni to nisu hteli da znaju.
Nemojte da vas podsećam kakve su kriminalne radnje danas u Inđiji. Podsećam vas još jednom, ako uzmemo 2000. do 2005. godine, kolika su to budžetska sredstva, a u Inđiji je ugrađeno samo 500 miliona dinara. Ja ću vam izvući cifru gde je ostatak novca. Sve investicije se premašuju od 50 do 300%.
Znači, zadužuje se budžet, budžet je zadužen 120%, a znate da ne može više po zakonu od 25%. Ministarstva su bila upoznata, javni tužioci su bili upoznati, neko treba da radi taj posao. Ako to moraju političke stranke, onda prepustite nama da postavimo javnog tužioca, i sudstvo, i tužilaštvo, i MUP, i to će biti brzo rešeno. Što se tiče SRS, to će se rešiti za mesec dana, imaćemo čistu i jasnu situaciju.
(Nemanja Šarović, sa mesta: Po Poslovniku.)
Dame i gospodo narodni poslanici, svrha jednog amandmana je da poboljša zakon, ako je to uopšte moguće. Izgleda da ovi amandmani Srpske radikalne stranke ne mogu poboljšati ovaj zakon, pa SRS predlaže da se on povuče iz procedure. Mislimo da je to najbolje rešenje za jedan ovakav zakon.
Podržavam amandman narodnog poslanika gospodina Milovana Radovanovića na član 10. On zaista ne valja i pokušava da napravi razliku između vlasnika oduzete imovine, zemljišta. Predlažem da se ovaj amandman prihvati iz razloga što upravo pokušava da popravi ionako loš tekst zakona koji je sada na dnevnom redu.
Što se tiče ovog amandmana, Srpska radikalna stranka je već dosta rekla o tome, a što se tiče ovog zakona, takođe, Vlada upravo treba da posluša stav SRS-a i da ne napravi još jednu grešku i da omogući svim vlasnicima oduzete imovine da ravnopravno uzmu učešće u ovome da bi po ovom zakonu moglo da se bilo šta rešava.
Vlada se ovim zakonom oglušila o SPC, gde nije predvidela povraćaj oduzete imovine, a znamo da bi situacija na Kosovu i Metohiji daleko bila povoljnija za Srbe, jer je upravo na Kosovu i Metohiji oduzeta imovina Srpske pravoslavne crkve. Ona se danas obrađuje, a banditi iz Albanije, odnosno separatisti sa Kosova i Metohije albanske nacionalnosti rade šta hoće. Samim tim bi u boljem položaju bio sav srpski narod koji se nalazi na Kosovu i Metohiji.
Ako znamo da crkva nikada nije išla mimo naroda nego upravo uz svoj narod, kada se slavilo – slavila je, kada se patilo – patila je sa svojim narodom, niste smeli ovim zakonom da dozvolite da pravoslavna crkva bude van zakona, jer nije primereno i nije u redu da sve ovo radite na ovaj način.
Nemojte ovim zakonom da pravite razlike među vlasnicima, nemojte da pravite selekciju, već napravite zakon koji će biti primenljiv za sve. Mi smo protiv ovog zakona, to moram da vam istaknem još jednom, sve dok zemlja ne ojača, dok ne bude u stanju da ovo sprovede bez problema. Protiv smo toga da sirotinja puni budžet kojim se bivšim bogatašima vraća imovina. Ovo može da se sprovede samo onda kada zemlja ojača, kada naši radnici budu radili, kada naša deca budu išla mirno u škole i kada budu završila sve i kada budu našla posao.
Zahvaljujem vam se i predlažem vam da prihvatite amandman Srpske radikalne stranke.