ALEKSANDAR ĐORĐEVIĆ

Nestranačka licnost

Aleksandar Đorđević je rođen 20. avgusta 1959. godine u Beogradu od oca Dragoslava i majke Slavice. Ime je dobio po dedi Aleksandru nosiocu “Albanske spomenice”.

Profesionalnu i radnu karijeru inženjera posle završenih studija započeo je u Saobraćajnom institutu CIP u Beogradu. Radio je na mnogim značajnim projektima železničke i putne infrastrukture u SFRJ i Republici Srbiji na poslovima ovlašćenog samostalnog i vodećeg projektanta inženjera, kao bliski saradnik Milutina Mrkonjića i Milutina Ignjatovića.

Kao svedok i učesnik na političkoj sceni Srbije od 1991. do 2009. godine, hroničar je vremena devedesetih godina, odnosno obnavljanja i stvaranja višestranačkog sistema u Srbiji. U okvirima svog političkog rada i delovanja u navedenom periodu, radio je sa: Aleksandrom Vučićem, predsednikom Republike Srbije, predsednikom Srpske radikalne stranke, profesorom dr Vojislavom Šešeljem, zamenikom predsednika stranke Tomislavom Nikolićem, potpredsednikom stranke Majom Gojković, potpredsednikom stranke, Draganom Todorovićem, kao i sa mnogim istaknutim funkcionerima radikala u njihovom vremenu na stvaranju jedne od najjačih političkih organizacija i stranaka u Srbiji u periodu od 1991. do 2008. godine.

Kao član i funkcioner Srpske radikalne stranke od 1991 do 2008. Godine obavljao je sledeće izborne stranačke funkcije: Član Centralne otadžbinske uprave stranke, potpredsednik Gradskog odbora u Beogradu u mandatu 1992–1994. i 2001–2007. godine, vršilac dužnosti predsednika Gradskog odbora 2004–2005. godine, zamenik generalnog sekretara stranke 1993–1997. godine, predsednik Opštinskog odbora Čukarica 1997–2008. godine.

Državne funkcije na kojima je izabran na izborima za republički parlament i lokalne skupštine ispred Srpske radikalne stranke:
Narodni poslanik Narodne skupštine Republike Srbije u dva mandata 1997–2001 i 2004- 2007;
član skupštinskih odbora: saobraćaj , građevinarstvo, urbanizam i zakonodavni odbor.

U Vladi Mirka Marjanovića, imenovan je za zamenika direktora Direkcije za obnovu zemlje 1999-2001.
gradski odbornik Skupštine grada Beograda 1996–2000.
odbornik i šef odborničke grupe SRS u GO Čukarica u dva mandata: 1992–1996. i 2004–2008. godine.

U toku svog političkog delovanja i rada, upoznao je mnoge značajne političare i lidere drugih stranaka i partija u Srbiji koji su obeleželi njegovo vreme bavljenja politikom: Slobodana Miloševića, dr Vojislava Koštunicu, Borisa Tadića, Tomislava Nikolića, dr Zorana Đinđića, dr Dragoljuba Mićunovića, Vuka Draškovića, dr Vladana Batića, dr Velimira Ilića, dr Nebojšu Čovića, Ivicu Dačića, Dragana Đilasa, dr Vesnu Pešić, Dragana Šutanovca, dr Miroljuba Labusa i dr Miloša Jovanovića.

Autor i pisac je knjige o predsedniku Republike Aleksandru Vučiću: “VUČIĆ JEDNA PRIČA OSVAJANjE POLITIČKIH PROSTORA” koja je predstavljena javnosti u Beogradu 29. septembar 2020. godine.

Ponosan roditelj Ane i Dragana.
Poslednji put ažurirano: 30.11.2020, 13:06

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 0
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Članstvo u radnim telima

Poslanik nije ni u jednom radnom telu.

TREĆE VANREDNO ZASEDANjE, 06.07.2006.

Dame i gospodo narodni poslanici, u ime poslaničke grupe SRS podneo sam amandman na član 7. Predloga zakona o prevozu u drumskom saobraćaju i tražim da se član 7. briše. U obrazloženju koje smo dali, amandman proističe iz prethodnih podnetih amandmana na članove 4, 5. i 6. Predloga zakona.

Dakle, praksa Vlade Republike Srbije koju vodi Vojislav Koštunica i na čijem čelu se nalazi DSS sa njenim koalicionim partnerima i na ovom primeru predloga dopune Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju pokazala je građanima Srbije, a mi to pričamo za ovom govornicom zarad toga da građani Srbije moraju da čuju kakvi se zakoni donose u ovoj skupštini, a donose se zakoni koji idu na štetu građana Srbije, krajnje neprecizni, nekoncizni, zakoni na brzinu, kao što su doneti zakoni o javnim putevima, železnici, planiranju i izgradnji, gde nije postojala nikakva koncepcija, program itd.

Znači, zakon koji je na snazi, koji je donet pre nekoliko meseci, kao što su rekle moje stranačke kolege, već današnji predlog, o kome raspravljamo, o dopuni tog važećeg Zakona o drumskom saobraćaju, govori o prirodi Vlade Republike Srbije koju vodi DSS i njeni koalicioni partneri na štetu građana Srbije.

Da ste imali jasan program, vi biste pre nekoliko meseci, kada se raspravljalo o važećem zakonu koji ste izglasali u ovoj skupštini voljom vaše tesne većine, a nadamo se da ćete posle raspisivanja izbora i održanih izbora biti daleko od vlasti, jer ste počinili mnogo loših stvari za građane Srbije, samom činjenicom da nam stalno predlažete, kao što je moja koleginica za ovom govornicom rekla, neustavne zakone.

Koje su posledice donošenja dopune Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, gde predviđate da se u kaznenim odredbama zakona menjaju neki članovi, dopunjuju na način koji vama odgovara i koji pokazuje prirodu vlasti DSS i G17 plus, kao i svih onih partija koje u Skupštini podržavaju vladajuću većinu.

Dakle, ovaj predlog zakona o dopunama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju izglasaćete voljom većine, ali činjenica je da, kao što sam pomenuo, sve prethodne zakone koje ste donosili, hvalili ste se za ovom govornicom i u sredstvima javnog informisanja da je vaša vladajuća koalicija donela preko 200 zakona u protekle dve i po godine, a i na ovom zakonu, kao i na svim ostalim zakonima, pokazujete da ste te zakone donosili na brzinu, da Vlada Republike Srbije nije imala jasan koncept u zakonodavstvu, u bilo kojoj oblasti društvenog života u Republici Srbiji, što je bilo veoma važno. Kada ste pravili vladu morali ste da imate jasan program za sve oblasti i za zakonodavstvo, što očigledno niste.

Neću se ponavljati, da ne pričam sve ono što su kolege iz SRS jasno i precizno rekle, ali to su rekli, kao što i ja govorim, zarad toga da građani Srbije čuju kakve vi predloge zakona ovde donosite. Ova dopuna zakona koju predlažete Narodnoj skupštini, a koju ćete voljom većine usvojiti, nije predlog koji će važeći zakon koji ste doneli pre osam meseci, popraviti.

Taj zakon o prevozu u drumskom saobraćaju, koji je na snazi i ove dopune koje predlažete Narodnoj skupštini, u skladu su sa onim, kako ministar za kapitalne investicije, koji se ovde na primitivan način obraća narodnim poslanicima kada je prisutan u skupštini, ali to je odraz njegovog vaspitanja i njegovog načina ophođenja prema Narodnoj skupštini i narodnim poslanicima koji čine ovaj saziv.

Prema tome, danas ovde nije prisutan ministar, a bio je dužan da bude u ovoj sali, da čuje sve primedbe na ovaj predlog dopune Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju. To pokazuje svu prirodu vlasti koja vlada Republikom Srbijom. Isto tako, i broj poslanika vladajuće koalicije koji je sada prisutan u sali, govori o tome koliko su vama važni građani Srbije.

Ono što SRS čini za ovom govornicom za građane Srbije, to je da ih uvek na vreme upozorava i da im skreće pažnju šta vi sve činite na njihovu štetu. Ono što mi očekujemo to je da će se što pre raspisati izbori za republički parlament i da ćete otići na smetlište istorije, svi vi koji činite ovu vladajuću koaliciju.

DRUGA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 12.04.2006.

Dame i gospodo narodni poslanici, poslanička grupa SRS smatra da je neophodno usvojiti amandman koji sam podneo u ime poslaničke grupe SRS.
Pročitaću vam samo jedan deo sa 6. sednice Odbora za urbanizam i građevinarstvo Narodne skupštine, održane 12. maja 2004. godine, sa dnevnim redom gde je prva tačka bila - Odgovor Ministarstva za kapitalne investicije na zaključke Odbora od 30. marta i 28. aprila 2004. godine, a sve u vezi sa radom Inženjerske komore.
"U uvodnim napomenama pomoćnik ministra je obrazložio da je Ministarstvo za kapitalne investicije, u celini, na osnovu svih dostavljenih izveštaja o radu Inženjerske komore Srbije u naznačenom periodu, zaključilo da je rad Inžinjerske komore bio nezakonit, kada je u pitanju izbor članova nadzornog odbora od strane upravnog odbora, a ne od strane skupštine komore, uskraćivanje ovlašćenja određenim strukama za obavljanje određenih poslova za koje su se školovali, a davanje ovlašćenja određenim strukama za obavljanje poslova za koje se nisu školovali, da odredbe statuta Privredne komore, koje se odnose na izdavanje licenci, nisu usklađene sa Zakonom o planiranju i izgradnji i da se visina isplaćenih sredstava iz izveštaja koji je dostavljen Ministarstvu razlikuje od visine isplaćenih sredstava u ranijim izveštajima".
Samo sam dao jedan izvod iz zapisnika Odbora za urbanizam i građevinarstvo, koji govori upravo o radu te Inženjerske komore, formirane Zakonom o planiranju i izgradnji koji je usvojen 2003. godine.
Srpska radikalna stranka je podnela Narodnoj skupštini Predlog zakona o stavljanju van snage Zakona o planiranju i izgradnji, u novembru 2004. godine, da se prevaziđe taj vakuum do donošenja novog zakona, koji bi rešio sve nastale probleme donesene postojećim i važećim Zakonom o planiranju i izgradnji, da bi se te sve stvari ispravile.
Razlozi za donošenje zakona i objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja – pre svega smo mislili da bi se predlogom zakona da se stavi van snage ovaj važeći zakon sprečila velika pljačka građana Srbije. Pokazalo se da je to bio cilj Demokratske stranke, koja je bila vladajuća u to vreme i koja je donela ovaj diskriminatorski zakon.
Dakle, upravo amandman koji sam podneo u ime SRS govori o prirodi zakona. Koleginica iz G17 plus je govorila – bože moj, mi smo ovo smatrali kao prelazno rešenje. Morali ste da predložite ovde novi zakon, koji bi ispravio sve nepravde prema Republici Srbiji i građanima Srbije, koje je donela Demokratska stranka. Naravno da to niste učinili, jer ste sa njima na lokalnoj vlasti u Beogradu.
Gospođo Bošnjak, vi ste i član gradskog veća, koliko znam, i kažete da se brinete o struci. Ovim zakonom ste stavili sve pogonske inženjere u položaj koji je, pre svega, vanustavni. Oduzeli ste im pravo na rad. Sve što je rekao gospodin Krasić za ovom govornicom je potpuno tačno.
(Predsedavajući: Vreme.)
Ti građevinski inženjeri i ostali inženjeri su projektovali sve objekte u bivšoj SFRJ. Vi ste ovim zakonom, koji podržavate, dokazali da niste ništa bolji od onih iz DS-a koji su vladali pre vas. Naravno da su vaše interesne grupe u okviru vaše stranke G17 plus i DS zainteresovane upravo da se ne dira ovaj deo koji ste želeli da zaštitite ovim predlozima. Izmenama i dopunama zakona niste ništa promenili u postojećem zakonu. Suština ovih predloga ima samo kozmetičke promene tog zakona.

DRUGA SEDNICA, PRVOG REDOVNOG ZASEDANjA, 12.04.2006.

Dame i gospodo narodni poslanici, kolega iz SRS koji je podneo amandman, Sreto Perić, obrazložio je amandman SRS na član 39. da se posle člana 39. dodaju članovi 39a i 39b. To je logičan sled amandmana koji je podneo narodni poslanik Petar Jojić iz SRS.
Dakle, ovim našim amandmanima koje smo podneli Narodnoj skupštini pokušali smo da popravimo ovaj predlog zakona, koji je loše zakonsko rešenje i neće popraviti, naravno, ovaj diskriminatorski zakon koji je donela vlast DS-a 2003. godine.
A propo toga što je neko ovde rekao i kada sam čitao pismo Udruženja građevinskih inženjera i tehničara koje je napisano poslaničkoj grupi SRS, juče sam ga jasno pročitao, gde su tražili ostavku ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića upravo iz razloga što ovim izmenama i dopunama zakona nije predviđeno da se ispravi mogućnost da se da pogonskim inženjerima da mogu da rade i da projektuju i da mogu da dobijaju licence, dobili smo pismo od licenciranog članstva Inženjerske komore.
Pročitaću samo deo toga, gde su napisali da zahtevaju od Inženjerske komore da nam ne dele struke na više podstruka, jer smo mi završavali fakultete, a ne podfakultete, te je dodeljivanje više licenci za jednu struku jedna velika sramota. U tom smislu, predlažemo da nam se pare od druge i treće licence vrate ili prebace u članarinu za sledeću godinu, jer onda neka ukupna cena svih licenci jedne struke bude veća.
Ovde u napomeni je navedeno – ako je u troškove rada Inženjerske komore bilo potrebno priložiti veću količinu para bilo je korektnije da jedna licenca za celu struku košta npr. 21000 dinara, nego prva 10000, pa druga 7000, pa treća 4000 dinara. Mi svi odlično umemo da sabiramo i niko od nas se sigurno neće odreći nijednog dela svoje struke, jer mu je to osnovni izvor prihoda. Uostalom, kako je podvučena granica između tih podstruka kada se one međusobno prepliću? Kada bi to bilo održivo onda bi trebalo da postoje zasebni fakulteti za svaku podstruku.
Pročitao sam samo jedan deo iz pisma licenciranih diplomiranih inženjera i arhitekata koje je dato našoj poslaničkoj grupi.
Dakle, šta sam hteo da kažem? Osnivanje Inženjerske komore Srbije svi inženjeri su dočekali sa nekom radošću i očekivanjem da se visoko kotira ta inženjerska struka. Međutim, Zakon o planiranju i izgradnji koji je na snazi upravo nije rešio taj status, nego je doveo u poziciju i diplomirane inženjere da zavise od jednog društva koje se okupilo u interesne grupe iza imena Demokratske stranke. Uglavnom je to urbanistička mafija, koja u svim velikim gradovima Srbije radi ono što radi. To vrlo dobro zna gospođa Bošnjak, koja je za ovom govornicom pokušala da niveliše ovaj predlog izmene i dopune Zakona.
Međutim, ono što je rekao moj kolega gospodin Perić, vi niste imali jasnu koncepciju i niste imali program. Da ste ga imali, predložili biste ovde zakonske predloge koji bi rešavali sve oblasti, kako urbanizma i građevinarstva, tako i druge. Ovo je samo formalna promena, kozmetička, u onom smislu da bi se nešto promenilo. Suštinski se neće ništa promeniti.
Vi ćete i dalje, dok vam građani Srbije na sledećim izborima ne budu pokazali za koga će da glasaju... Naravno da će glasati za promene i za SRS. Ovakvim zakonskim rešenjima samo još više produžavate haos, a pogotovo u ovoj oblasti urbanizma i građevinarstva.