Poslanik nije ni u jednom radnom telu.
Nema informacija o glasanjima.
Nema informacija o predloženim aktima.
Poslanici LSV smatraju da je broj predviđenih odbornika po skupštinama opština, kao i po skupštinama gradova, izuzetno visok. Zato smo predložili da u skupštinama opština to bude od 11 do 61 odbornika. Smatramo da je to za određeni broj stanovnika po određenim opštinama nešto što je zadovoljavajuće. Smatramo da su u opštinama po Srbiji skupštine veoma velike. Postoje opštine od desetak hiljada stanovnika koje imaju sada, po važećem zakonu, tridesetak odbornika, a ja ću vas podsetiti da brojni glavni gradovi po Evropi imaju skupštinu od dvadesetak ili trideset odbornika. Smatramo da je broj odbornika po skupštinama opština (a u jednom od narednih amandmana govorimo i o skupštinama gradova) sada veliki i treba ga, kao što predlažemo ovim našim amandmanom, smanjiti. Pozivam poslanike da podrže predlog.
Gospodine predsedavajući, poštovano predsedništvo, poštovani poslanici, danas su na dnevnom redu predlozi zakona kojima će biti omogućeno raspisivanje pokrajinskih i lokalnih izbora. Usvajanjem ovih zakonskih predloga, predsednik Skupštine Republike Srbije Oliver Dulić biće u prilici da ispoštuje odredbe Ustavnog zakona i da raspiše lokalne izbore. Učiniće to, naravno, i sa pokrajinskim.
Mi u Ligi socijaldemokrata Vojvodine smatramo da je logičnije da to pravo ima prvi čovek Pokrajinskog parlamenta. Kao što je poznato, to pravo je nosiocu funkcije u najvišem zakonodavnom organu AP Vojvodine oduzeto novim ustavom Republike Srbije, koji je, kao što ste upoznati, donet pre 14-15 meseci. Kritiku bih ovom prilikom uputio predsednicima vladajuće koalicije, koji su, svojim nesuglasicama i večitim međusobnim ucenama, učinili da o ovim zakonima raspravljamo pred sam kraj roka propisanog Ustavnim zakonom.
Ovo su veoma važni zakoni, koji će postaviti osnove za funkcionisanje lokalnih samouprava. Prethodni zakon o lokalnoj samoupravi postavio je brojne prepreke samoj ideji lokalne samouprave i nije omogućio potpuno ostvarivanje prava lokalnih sredina na specifičnosti.
Brojna nesretna rešenja vezana za organizaciju lokalnih samouprava dovela su do potresa, koje mnoge lokalne sredine nisu mogle da prebrode. Nekoliko godina sam i sam bio jedan od čelnika lokalne samouprave u Zrenjaninu i sam sam iskusio loše strane trenutno važećeg zakona. Zrenjanin je osetio šta znači biti u nemilosti ministra za lokalnu samoupravu, ili, mi u Zrenjaninu volimo da kažemo, nesamoupravu, koji je, proizvoljno tumačeći odredbe zakona, u velikoj meri – kršeći ga, učinio sve da uvede privremene mere u SO Zrenjanin. Naravno, radi se o prethodnom ministru Zoranu Lončaru.
Sem što je kršen zakon prilikom raspuštanja Skupštine, drastično je povređen i Ustav, prilikom formiranja privremenog organa, kada nije poštovano stanje političkih odnosa u lokalnom parlamentu i nacionalna zastupljenost u opštini Zrenjanin.
Podsetiću vas da je pre raspuštanja SO Zrenjanin, na vlasti bila koalicija DS-a, Lige socijaldemokrata Vojvodine, Pokreta snaga Srbije, G17 plus i Saveza vojvođanskih Mađara, a DSS je, naravno, preko ministra i, ono što je još važnije – predsednika Pokrajinskog odbora DSS-a, Zorana Lončara, učinio sve da, prvo, napravi krizu u Zrenjaninu i da, samim tim, uz instrumente koje je ministar Lončar imao u zakonu, mada ga je veoma i kršio, uvede privremene mere u gradu koji ima 140 hiljada stanovnika.
Mesto u tzv. privremenom organu dobile su partije koje zajedno imaju 8% glasova na izborima, DSS, Nova Srbija i SPO, a jedna od njih – Nova Srbija, na izborima 2004. godine je osvojila 92 glasa, ili 0,22%.
Sramotno je što Zrenjanin već 14 meseci živi pod privremenim merama, a to stanje će trajati još najmanje šest meseci. Puno je ovakvih primera u Srbiji. Čuli smo 11 ili 12, ako se ne varam. To je nešto što pred poslanike najvišeg zakonodavnog tela u Srbiji stavlja obavezu da stvore okolnosti da se spreče pojave ministarske samovolje, tutorstvo i nepoštovanje Ustava i zakona.
Poslanici Lige socijaldemokrata Vojvodine smatraju da ovim zakonskim predlozima AP Vojvodina, kao i AP Kosovo i Metohija, treba da dobiju šire ingerencije kojima se regulišu ove oblasti. Naravno da ljudi u pokrajinama bolje znaju kako da premoste probleme koji nastaju na nivou lokalnih samouprava.
Iz tih razloga, Liga socijaldemokrata Vojvodine podnela je dvadesetak amandmana na ove zakonske predloge. Realno, podneli bismo i više. Još treba da sutra i prekosutra obavimo konsultacije i s ministrom i sa članovima skupštinskih odbora i očekujemo da će jedan deo, a nadamo se i svi amandmani, pošto su veoma zdravorazumski, biti prihvaćeni. Ako budu prihvaćeni, poslanici Lige socijaldemokrata Vojvodine podržaće ovaj predlog. Hvala.
Poštovani predsedavajući, poštovani predsedniče države, članovi Vlade Republike Srbije, poslanici i poslanice, poslanici LSV, kao što ste maločas čuli od predsednika naše poslaničke grupe, gospodina Nenada Čanka, neće podržati Predlog ove rezolucije.
Smatramo da je veoma neozbiljno što Skupština Republike Srbije, kao najviše zakonodavno telo i kao jedna od najvažnijih poluga vlasti u Republici Srbiji, na ovaj način učestvuje u pokušajima rešavanja problema KiM.
Ministarstvo za Kosovo i Metohiju, zatim svi oni koji su na bilo koji način učesnici u pregovaračkom procesu nisu učinili ni jedan jedini korak da blagovremeno upoznaju poslanike, ponavljam, najvišeg zakonodavnog tela u Republici Srbiji, sa aktuelnom pozicijom u kojoj se nalaze pregovori. Sam način na koji je načinjen tekst rezolucije je veoma neozbiljan. Čekalo se danima da dve stranke vladajuće koalicije, DS i DSS, postignu rešenje o tekstu rezolucije.
A šta smo imali priliku da vidimo? Ucene, pretnje uskraćivanjem podrške predsedničkom kandidatu i naravno hroničnu neiskrenost jednu prema drugome, dva partnera u vlasti, DS i DSS. Ucene su ih dovele do veoma lošeg rešenja u rezoluciji, koja Republiku Srbiju sasvim sigurno udaljavaju od evropskog puta. Vojna neutralnost o kojoj se govori u rezoluciji nije ništa drugo nego kraj evroatlantskih integracija Republike Srbije.
Čudi me što je DS na kraju pristala na igru DSS, koja Srbiju vuče ka izolaciji. Duboko smo protiv vojne neutralnosti, jer mi u LSV smatramo da baš kao članovi Severnoatlantskog NATO pakta možemo postići zadovoljavajući bezbednosni minimum bez koga nema ulaska u EU.
Formulacija vezana za potpisivanje Sporazuma o stabilizacija sa EU je veoma loša i bojimo se da ona, takođe, znači kraj našeg evropskog puta. Stanje na KiM je veoma loše i mora se istaći da tako nije od juče ili od 2000. godine, nego od mnogo ranije. Šta je urađeno da se taj deo Republike Srbije reintegriše? Mi u LSV smatramo da nije učinjeno ništa.
Kakvi signali se šalju iz Republike Srbije? Pominju se delovi teritorija drugih država i svojataju delovi teritorija drugih država. Susedne međunarodno priznate države, npr.
Crna Gora, nazivaju se kvazi-državama i necivilizacijskim tvorevinama. To su reči savetnika predsednika Vlade Republike Srbije, Vojislava Koštunice, gospodina Aleksandra Simića.
To su sramotno prljavi signali koje naša Vlada šalje i samim tim sebi slabi, naravno i nama, spoljnopolitičku poziciju.
LSV želi da Srbija zadrži, barem "de jure" suverenitet na KiM i želimo da rešenje na Kosovu zadovolji i životne potrebe Albanaca u Glogovcu i Vučitrnu, Srba u Štrpcu i Lapljem Selu, Turcima u Mamuši, Bošnjacima u Vitomirici i svim drugim građanima i građankama koje žive na KiM.
O građanima niko ne govori. Važna je samo teritorija, a narod gladuje, nema perspektive. Mislimo o tome kada budemo glasali ''za'' ili ''protiv'' ove rezolucije.
LSV i ja smo protiv ove rezolucije i želimo da nastavimo evropski put naše države. Baš zato smo moje kolege i ja podneli amandman na tekst rezolucije. Smatramo da rezolucija koju mi predlažemo, pod nazivom – Rezolucija Narodne skupštine o promeni državne politike prema statusu AP KiM u cilju zaštite života, prava, slobode i imovine građanki i građana KiM. Ona sadrži osam tačaka, a poslanici i poslanice najvišeg zakonodavnog tela u Republici Srbiji moraju da glasaju za nekoliko stavki. Hvala.