DARKO JOVANOVIĆ

Srpska napredna stranka

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Darko Jovanović biran je za narodnog poslanika jednom do sada, u 13. sazivu, od 2022. do 2023. godine.

U 13. sazivu izabran je za poslanika kao 116. na listi ALEKSANDAR VUČIĆ – Zajedno možemo sve, mandat mu je potvrđen 01.08.2022. godine. U 13. sazivu bio je deo poslaničke grupe ALEKSANDAR VUČIĆ – ZAJEDNO MOŽEMO SVE, član Odbora za zaštitu životne sredine, i zamenik člana Odbora za dijasporu i Srbe u regionu, Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnih sredstava i Odbora za kontrolu službi bezbednosti.

U 14. sazivu izabran je za narodnog poslanika kao 122. na listi Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane, mandat mu je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu deo je poslaničke grupe ALEKSANDAR VUČIĆ - Srbija ne sme da stane. Zamenik je predsednika Odbora za odbranu i unutrašnje poslove, i zamenik člana Odbora za spoljne poslove i Odbora za kontrolu službi bezbednosti. Takođe, zamenik je člana Parlamentarnog odbora za stabilizaciju i pridruživanje.


BIOGRAFIJA

Rođen 1977. godine, živi u Beogradu. Po zanimanju je diplomirani politikolog.

Bio je član Glavnog odbora Srpske napredne stranke i član tima stranke za koordinaciju rada Južnobanatskog okruga.

Član je Izvršnog odbora Srpske napredne stranke.
Poslednji put ažurirano: 02.12.2024, 10:27

Osnovne informacije

Statistika

  • 0
  • 1
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Treća sednica Drugog redovnog zasedanja , 25.11.2025.

Hvala vam.

Poštovana predsednice, poštovani predsedniče Vlade, uvaženi ministri sa saradnicima, drage kolege narodni poslanici, dragi građani, ispred Odbora za unutrašnje poslove i odbranu, na 17. sednici razmatrana su tri predloga zakona u načelu: Predlog zakona o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju vojnih osiguranika, Predlog zakona o vojnom obrazovanju i Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o vojsci Srbije.

Odbor je odlučio da predloži Narodnoj skupštini da prihvate navedene zakone, a ja bih iskoristio par minuta da o svakom zakonu malo prodiskutujem.

Što se tiče Predloga zakona o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju vojnih osiguranika, imajući u vidu činjenicu da je materija zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja uređena različitim propisima, postoji potreba da se prava i obaveze vojnih osiguranika, način ostvarivanja zdravstvene zaštite i zdravstveno osiguranje kao i organizacija rada vojnog zdravstva urede jedinstveno i sveobuhvatno donošenje zakona o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju vojnih osiguranika.

Donošenje zakona o zdravstvenoj zaštiti 2019. godine vojno zdravstvene ustanove i sanitetske jedinice i ustanove u Vojsci Srbije nisu bile prepoznate kao posebna vrsta zdravstvenih ustanova, što je kao i posledica imalo izostanak odgovarajućeg pravnog osnova za potpunu primenu opštih propisa u oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije. Tek navedenim zakonom, a na inicijativu Ministarstva odbrane, vojno-zdravstven ustanove i sanitetske jedinice i ustanove u Vojsci Srbije prepoznate su kao posebna vrsta zdravstvenih ustanova koje se osnivaju u skladu sa posebnim zakonom. Time je stvoren pravni osnov da se posebnim zakonom urede oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije i data je mogućnost da se uz predviđene specifičnosti vojnog zdravstva obezbedi primena opštih propisa iz oblasti zdravstva u vojno-zdravstvenim ustanovama i sanitetskim jedinicama i ustanovama Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.

Novim rešenjem u Predlogu zakona omogućava se da se na isti način ostvaruje pravo pacijenata bez obzira da li im se zdravstvena usluga pruža u civilnom ili vojnom zdravstvu.

Omogućava se i korišćenje elektronskih servisa, poput eBebe, eRecept i eUput vojnim osiguranicima i članovima njihovih porodica, odnosno brže, lakše i efikasnije ostvarivanje prava iz oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja iz oblasti finansijske podrške porodicama sa decom.

Takođe, obezbeđuje se nesmetano sprovođenje nadzora nad primenom propisa iz oblasti zdravstva i nadzora nad radom vojno-zdravstvenih ustanova i sanitetskih jedinica i ustanova Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije od strane Inspektorata odbrane. Te ubuduće neće dolaziti do sukoba u nadležnosti između Inspektorata odbrane i inspekcije Ministarstva zdravlja.

Treba napomenuti i efikasnije planiranje i praćenje korišćenja sredstava ostvarenih pružanjem usluga od strane vojno-zdravstvenih ustanova osiguranicima RFZO, omogućava se bolja dostupnost zdravstvene zaštite korisnicima prava kroz mogućnost zaključivanja ugovora o pružanju zdravstvene zaštite između Fonda SOVO i civilnih zdravstvenih ustanova koje nisu u mreži zdravstvenih ustanova.

Osnovni cilj je naravno očuvanje zdravlja korisnika i prava davanjem dodatnih mogućnosti.

Da zaključim što se tiče ovog predloga. Donošenjem ovog zakona unapređuje se sistem zdravstvene zaštite Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, organizacija vojnog zdravstva, prava i obaveznog zdravstvenog osiguranja, način ostvarivanja zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja, organizacija i finansiranje obaveznog zdravstvenog osiguranja, nadležnost, delokrug i organizacija Fonda SOVO, kao i nadzor nad sprovođenjem ovog zakona.

Što se tiče Predloga zakona o vojnom obrazovanju osnovni motiv za donošenje novog zakona jeste potreba da se norme koje se odnose na organizaciju i rad vojnih školskih ustanova usaglase sa propisima u oblasti obrazovanja u Republici Srbiji i da se normativno uredi specifičnost vojnog obrazovanja.

Propisana su osnovna načela na kojima se zasniva vojno obrazovanje, a koje proizilazi iz prirode vojne službe i organizacije rada vojnih ustanova uz poštovanje ljudskih prava i građanskih sloboda, uključujući i zabranu diskriminacije.

U aktuelnim zakonskim normama nisu bili jasno određeni, a delom nisu bili ni predviđeni niti regulisani svi modaliteti obrazovanja, naročito u materiji i usavršavanja i vojno-stručnog osposobljavanja.

Sada su posebno izdvojena i normirana usavršavanja i to kao opšti program usavršavanja, karijerno usavršavanje, usavršavanje zdravstvenih radnika i saradnika. Takođe, posebno je izdvojena i detaljnije izložena materija vojno-stručnog osposobljavanja.

Pored navedenog za razliku od važećih rešenja kojima brojna pitanja nisu definisana, sada se detaljno uređuje materija koja se odnosi na vrste studijskih programa koji se realizuju u vojnim školama, a na koje kandidat može da se upiše. Definisani su opšti uslovi za upis u vojne-školske ustanove i to kako državljana Republike Srbije, tako i stranih državljana.

Utvrđena je nadležnost za donošenje odluke o broju kandidata koji se mogu upisati u vojne školske ustanove. Ja sam još dosta toga pripremio, ali dobro, ako je isteklo vreme to je to. Hvala.

Imovinska karta

(Beograd, 29.08.2022.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 37242.00 RSD 01.08.2022 -
Transportgas Srbija d.o.o. Novi Sad (Član skupštine) Naknada Mesečno 65218.00 RSD 27.10.2021 -
Telekom Srbija a.d. Beograd (Specijalni savetnik direktora) Javni prihod Mesečno 232716.00 RSD 17.06.2013 -