15.11.2024. | Predlog za glasanje o nepoverenju predsedniku Vlade Republike Srbije |
u proceduri
|
24.09.2024. | Predlog zakona o zastupanju i zaštiti državnih interesa Republike Srbije na Kosovu i Metohiji |
u proceduri
|
10.09.2024. | Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o rudarstvu i geološkim istraživanjima |
odbačen
|
Poštovani građani Republike Srbije, amandman koji je podneo Narodni pokret Srbije odnosi se na povećanje subvencija u kulturi.
Kada su Vinstonu Čerčilu predložili u toku Drugog svetskog rata da ukinu budžet za kulturu da bi kupio još oružja, on je odgovorio – ako žrtvujemo kulturu, šta nam ostaje da branimo u ovom ratu?
Danas ovim rebalansom budžeta u mirnodopskim uslovima, o kome slušamo danima, predviđaju se dva najveća rashoda. Jedan od njih jeste kupovina Rafala, dok je ulaganje u kulturu minimalno.
Godinama unazad Ministarstvo kulture ne dostiže čak ni 1% u odnosu na ukupan budžet Srbije, a budžet Ministarstva za kulturu je najmanji u regionu. I dok se vlast ovde busa u patriotske grudi i servira nam se prostakluk, nama propadaju kulturno-istorijski spomenici.
Niš, grad iz koga dolazim, istorijski centar, raskršće između zapada i istoka, bogat je kulturno-istorijskim spomenicima. Jedan od njih jeste i Niška tvrđava, koja ima kontinuitet od oko dva milenijuma postojanja i svedok bogate niške istorije.
Zavod za zaštitu spomenika izdao je generalni plan uređenja Niške tvrđave još 2016. godine, ali po tom planu ništa nije urađeno. Tu je predviđeno ambijentalno osvetljenje i obeležavanje prostora i objekata u tvrđavi, zatim, rekonstrukcija zidina Beogradske kapije, kao i unutrašnjost Beogradske kapije, zatim, da se bedem obezbedi i dogradi kako bi mogao da se napravi krug oko cele tvrđave.
Međutim, da li treba nešto da se uruši da bi vlast reagovala i sredila Nišku tvrđavu? Narod koji drži do svoje tradicije stalno ulaže u kulturu. Narodni pokret Srbije smatra da kultura nije samo pitanje očuvanja nasleđa i umetnosti, već i ekonomskog prosperiteta i društvenog razvoja. Hvala.
Poštovani građani Republike Srbije, Narodni pokret Srbije neće glasati za ovaj predlog zakona, iz razloga što član 1. stav 5. ima retroaktivno dejstvo, gde se licima koja su već zaključila ugovore o kupoprodaji za te stanove predviđaju nove zabrane, odnosno zabrana izdavanja u zakup i davanja na korišćenje stana.
Da se podsetimo samo, ugovor jeste saglasna izjava volje dveju strana, pa tako i svako proširenje obaveza. Potrebna je i saglasnost i jedne i druge strane koja mora da bude dobrovoljna. Ovde što je najveći problem jesu kriterijumi, jer je ovo egzistencijalno pitanje i ne mogu kriteriju da budu brzi prsti, već da bude dužina radnog staža u službi, broj članova porodice, eventualno zdravstveno stanje.
Iz tog razloga mi nećemo glasati za ovaj zakon. Hvala.
Poštovane građanke i građani Republike Srbije, danas na dnevnom redu je i Predlog zakona o izmenama Zakona o posebnim uslovima za realizaciju projekta i izgradnje stanova za pripadnike snage i bezbednosti.
Šta Narodni pokret Srbije ukazuje, jeste da se ovim predlogom izmena ograničava pravo svojine i pripadnicima snaga bezbednosti koji su već zaključili ugovore 2018. i 2019. godine. Naime, oni su zaključili ugovore po uslovima koji predviđaju taj zakon iz 2018. i podzakonskim aktima zaključili ugovor o kupoprodaji stanova, isplatili kupoprodajnu cenu i upisali se kao jedini i isključivi vlasnici stanova. Šest godina kasnije, Vlada Republike Srbije predlaže nove izmene i dopune kojima se ograničava pravo svojine koje je Ustavom zagarantovano pravo. Zatim, predviđa se retreaktivnost koja je Ustavom zabranjena, osim u pojedinim slučajevima kada to zakonom mora da bude obrazloženo, kada postoji opšti javni interes i nalaže se direktan upis u katastar zabrane izdavanja i davanja na korišćenje stanova bez prethodne saglasnosti vlasnika stana.
Žao mi je što nije tu predsednik Vlade da nam objasni na koji način i po kom pravnom osnovu bi se izvršila ta zabeležba.
Narodni pokret Srbije smatra da je ovim predlog trebalo da se izmene kriterijumi za dobijanje stanove za pripadnike bezbednosti koji tek treba da konkurišu, a ne jedni kriterijumi da budu brzi prsti, pa tako četvoročlana porodica dobije stan od 46 kvadrata, pa mora da uzima veći stan i da iznajmljuje i da plaća troškove za oba stana. Tako da ukoliko ovaj predlog stupi na snagu, mogu samo da kažem s obzirom da je u suprotnosti sa Ustavom, imaće advokati pune ruke posla, a i sudovi. Hvala vam.