Prikaz govora poslanika

Prikaz govora poslanice <a href="https://otvoreniparlament.rs/poslanik/9863">Ana Jakovljević</a>

Ana Jakovljević

Narodni pokret Srbije

Govori

Uvaženi građani Srbije, ja ću se nadovezati na ono što je kolega pre mene govorio, jer u katastru postoje ozbiljni problemi kada je u pitanju funkcionisanje samog katastra, zato što je direktor partijski postavljen, bez ikakvog iskustva i znanja da radi u toj oblasti. Čuli ste i od kolege kako posluje katastar i šta se sve radi, to lako možete sve da proverite, i kako se nabavljaju usluge higijene i obezbeđenja i sve ostalo, na portalu javnih nabavki.

Ono što smo mi ovim amandmanom predložili je, ono što inače deset godina i sindikati i ljudi koji rade u katastru traže, da se izvrši razvrstavanje radnih mesta u zvanje prema složenosti i prirodi posla i predložili smo odgovarajuće koeficijente. Jer ono što morate da znate za sada, referenti u katastru imaju platu ispod prosečne. Kada žele da im povećaju platu, oni zloupotrebljavaju institut prekovremenog rada, pa im na taj način dodaju na platu novac. Ono što se sada javlja kao veliki problem, čuli ste da 400.000 predmeta stoji nerešeno od ranije, sa ovim novim izmenama zakona ti ljudi će dobijati još više posla, ali neće moći da budu plaćeni za prekovremeni rad, s obzirom na to je da je već zloupotrebljen institut prekovremenog rada, umesto da se tim ljudima povećaju koeficijenti kako treba.

Takođe su menjane sistematizacije i umesto da se primaju geodetske struke ljudi, primaju se najrazličitijih struka i to su ljudi koji zapravo sede u kancelariji i, ono što bi popularno narod rekao, botuju za režim, zato što je uveden softver koji umesto da meri šta je učinjeno, meri se koliko vremena je neko proveo na računaru.

Zbog toga stručni ljudi odlaze, fali oko 700 ljudi, po sistematizaciji nedostaje 700 ljudi, i postavlja se pitanje kako će sad sve ove velike izmene revolucionarne i istorijske da se sprovode, kada je glavni organ koji treba da radi svoj posao zapravo onesposobljen nesposobnošću direktora. Mi predlažemo da se povećaju plate radnicima, da se stručnost ceni i da se prestane sa partijskim zapošljavanjem.
Uvaženi građani, članom zakona kojim se pokušava da se upiše, da se utvrdi vlasništvo, je predviđeno da vlasnici objekta koji su gradili na zemljištu koje nije njihovo ne mogu da se zapravo registruju i agencija ih upućuje na parnicu da u roku od pet godina reše vlasništvo na predmetnom zemljištu, jedino se ovim predlogom izuzima svojina društvenih preduzeća, odnosno zemljišta koje je bilo vlasništvu društvenih preduzeća i tu se izdaje potvrda, ali sa zabeležbom.

Ako imamo u vidu da zapravo najveći broj građana ima problem sa upisom objekata u javne knjige upravo zbog toga što zemljište koje je upisano kao svojina drugih lica, to su najrazličitije životne situacije, kao što su lica koja su preminula ili nemaju naslednike, zatim zaostavštine koja nije blagovremeno raspravljena, zatim postupci deobe nisu izvršeni i ugovori nisu uknjiženi, preduzeća su prestala da postoje i tako dalje.

Postavlja se pitanje zašto se teret sada prevaljuje na vlasnike objekata, a ne na vlasnike zemljišta koji imaju mnogo interes? Isto je nejasno zašto se samo izuzimaju iz cele ove problematike zemljište koje je bilo u vlasništvu preduzeća?

Mi predlažemo rešenje koje bi zapravo nateralo vlasnike zemljišta čiji je interes veći da pokrenu takve postupke, jer je to u skladu i sa Zakonom o osnovama svojinsko pravnih odnosa i sa Zakonom o planiranju, jer ljude koji su izgradili objekte ukoliko im omogućimo upis, a one koji smatraju spornim zemljište pokrenu postupak tako mogu svoje objekte da stave u promet, a istovremeno se ne dira u pravo onih čije je zemljište da se izbore znači na sudu za svoju svojinu koju očito već dugo vremena ne koriste.

Tako da mi predlažemo da se umesto sa vlasnika objekata teret neko dokazivanja prebaci na vlasnike zemljišta koji su dužni da imaju veću pažnju zato što imaju i veći interes. Hvala.
Uvaženi građani Srbije, kolege iz SRCA su se već osvrnuli na ono što smatramo da je problem u članu 16. stav 7, a odnosi se na uspostavljanje službenosti. Jer, po ovom predlogu zakona to može da uradi agencija, da u potvrdi utvrdi službenost, bez ikakvih naznaka u kojoj meri se ta službenost koristi, da li na određeno vreme ili određeno doba godine, što je po Zakonu o osnovama svojinsko-pravnih odnosa.

Znači, smatramo da je ovo neprihvatljivo rešenje jer se krše drugi zakoni ovakvim rešenjem. Smatramo da ovo treba ili obrisati ili, kako su kolege predlagale, da se bolje uredi da bi bilo preciznije, jer ako ovako utvrdimo pravo službenosti zapravo vlasniku nad kojim se to pravo službenosti uspostavlja uskraćujemo pravo da ili eventualno ugovori neku naknadu ili da se dogovori zapravo pravo službenosti koje bi bilo za njega pravično.

Tako da, nije ideja da se nametne vlasniku nešto, već da se nađe rešenje i zato mislimo da je ovakvo rešenje neprihvatljivo i da ga treba ili izbrisati ili unaprediti u skladu sa amandmanima kolege iz Partije SRCE.
Poštovani građani, član 23. predloženog zakona navodi da u cilju prevencije i sprečavanja nove bespravne gradnje Zavod vrši određene poslove.

Ono što smo mi predložili kao amandman, imajući u vidu prethodno desetogodišnje iskustvo sa kojim smo se suočavali svi u ovoj zemlji pod vlašću SNS i njenih koalicionih partnera, mi smo predložili da se ovi poslovi preciziraju pravilnikom, šta će tačno to Zavod da radi. Jer kada su 2015. godine oglasili veliki obračun sa bespravnom gradnjom i da će se krenuti za legalizacijom, tada smo imali, to ste već čuli od mojih kolega, dva miliona objekata, a sada, deset godina danas posle te odlučne borbe, imamo 4,8 miliona objekata, skoro pet miliona, i kad se to sad prevede, ispada da skoro svaki građanin Srbije ima bar po jedan nelegalni objekat, a da ni ne zna da ga je izgradio.

Spavali ste deset godina, maltretirali ste ljude koji su gradili na svojoj zemlji i niste im omogućavali da legalizuju ono što je njihovo i sada kad ste se probudili to proglašavate za istorijski momenat, iako niste objasnili zašto ste maltretirali ljude deset godina.

Da, ti ljudi će, s punim pravom, dobiti šta treba da dobiju, ali ono što ovde pokušavate da radite svih ovih dana je da pod plaštom da pomažete takvim ljudima pokušavate da progurate nelegalnu gradnju svojih partijskih prijatelja, drugara, kumova, braće, prijatelja i ostalo. Pominjete ovde, patetično čujemo – osetiće se, kaže, da budu svoji na svome. E pa samo, građani, da vas obavestim, će se osetiti da budu svoji na svome onog trenutka kada bude počeo da se primenjuje Zakon o poreklu imovine i onda ćemo videti ko će kako da se oseti i ko će za šta odgovara, a to će se desiti kada se ova vlast konačno usudi da raspiše izbore i posle kojih će otići u istoriju, i to onu prilično tamnu i crnu stranu, ali ćemo u godinama koje dođu iza toga se potruditi da popravimo sve što su upropastili i uništili i u to budite sigurni.
Uvaženi građani, Narodni pokret Srbije predložio je amandman da se u članu 7. stav 4. Predloga zakona, koji predviđa da se za prijavu može podneti elaborat geodetskih radova, odnosno skica neevidentiranih posebnih delova zgrade. Moramo da istaknemo da je elaborat geodetskih radova niz dokumenata koji se sastoji od dela sa opštim podacima i od tehničkog geodetskog dela i sadrži obično geodetski snimak.

Hoćemo da podcrtamo da je to jedini valjan dokument na osnovu kojeg se precizno može izvršiti upis objekta, njegovo ucrtavanje u katastarskim planovima, etažiranje itd, i on bi morao da se podnese uz prijavu za upis stambene ili stambeno poslovne zgrade, pogotovo kada je investitor poznat.

Zato je predlog amandmana da se u članu 7. stav 4. reči: „može podneti“ zamene rečima: „obavezno podnosi“, a da se u članu 7. stav 5. reči: „može dostaviti“ zameni rečju: „dostavlja“.

Samo bih još htela da se osvrnem na današnju pridiku koju mi je predsedavajuća uputila. Umesto da poslanika iz SNS opomene za način na koji se obraćao u ovom parlamentu, koji je bio užasno neprimeren i kao da je u nekoj birtiji, ona se zabrinula za moj status i za moje obrazovanje.

Inače, samo građane da podsetim da je u pitanju osoba, odnosno taj poslanik koji je 30 godina u politici, koji je bio član SRS i koji se na sudu, kada je pozvan da se izjasni zašto je vitlao pištoljem u kafani, branio da je pijan. Ta ista osoba mi se na jednoj javnoj raspravi obratila rečima – šta hoćeš bre?

Tako da, gospođo predsedavajuća, pošto ste zaduženi za dostojanstvo ovog parlamenta, ja vas molim da vaše kolege opominjete kada ovako razgovaraju i kada npr. kao i ovaj ovde dobacuju, a da se ne brinete uopšte za moje obrazovanje i dostojanstvo. Ono će ostati netaknuto, iako ću vrlo često morati da ulazim u verbalne rasprave sa ljudima koji su apsolutno nedostojni da budu u ovom parlamentu.

Još jedna stvar, građani su mi i mandat dali da se uvek i svugde suprotstavljam bahatim, nevaspitanim i bezobraznim predstavnicima vlasati i to planiram da činim i nadalje.
Uvaženi građani Srbije, država je servis građana i mora da vam obezbedi uslove za pristojan život. Umesto toga u Srbiji 800 hiljada ljudi živi ispod siromaštva, dok je oko 1,3 miliona ljudi u riziku od siromaštva, što znači da trećina stanovnika jedva spaja kraj sa krajem. Za to vreme, po ko zna koji put u ovoj Skupštini, slušamo istu priču žutog ministra Malog koji demonstrira kumulativno ekonomsko neznanje, jer vam opet poredi plate i penzije iz 2012. godine sa današnjim iako se to isključivo radi i pod tačno određenoj jednačini.

Ono što vam ministar ne govori je da se 2012. godine od proseče penzije mogli da kupite na primer 37 kilograma junetine, dok danas sa ovom astronomskom penzijom u zlatnom dobu možete tek 24 kilograma.

Još jedan užasno zabrinjavajući podatak da mi kao narod nestajemo. Prognoze kažu da će nas do 2050. godine biti za milion manje. Svake godine oko 51 hiljada uglavnom mladih ljudi napušta Srbiju zbog loše razvijenog tržišta rada, teškoća u planiranju porodice, problema u obrazovnom sistemu. Prazne nam se čitava područja u zemlji, istočna, južna Srbija, jer su regioni potpuno devastirani zato što je sve u državi centralizovano i vodi se iz jedne glave.

Šta mi u Skupštini slušamo? Svet nije video ovako veće ugraditelje od ove vlasti. I, dok je tako vredno gradila, pravila je haos u ovoj oblasti. Cvetala je nelegalna gradnja, rušeni su zaštićeni objekti, a 1. novembra prošle godine smo videli i kakav je kvalitet te pretplaćene gradnje.

Republički geodetski zavod godinama ima ozbiljne probleme u gradu, jer ga vodi partijski direktor, koji o tom poslu ne zna ništa, šikanira stručni kadar, zapošljava botove, mulja se sa javnim nabavkama i zapravo je vrlo upitno kakve kapacitete ima Zavod da ovo što vlast predlaže u narednom periodu brzo sprovede.

Sada oni koji su 13 godina na vlasti i koji su uzrok svim problemima predstavljaju sebe kao super heroje koji će rešiti čak delić problema koji su sami izazvali. Tačnije oni koji su gradili na svojoj zemlji će moći da legalizuju objekte, iako se postavlja pitanje zašto su uopšte imali probleme, svi ostali ostaju sa istim problemima.

Poštovani građani, 13 godina ljudi od kojih većina nema dan radnog staža van politike, sa kupljenim diplomama, plagiranim doktoratima, udruženim sa žutima iz prethodnog režima razaraju ovo društvo, truju vas i dele dok radite od jutra do sutra, nedovoljno plaćeni bez sigurnosti i stabilnosti. Ubedili su vas da ne možete ništa, da vaš glas ne vredi ništa, a da su oni svemogući.

Dragi građani Srbije, moram da vas podsetim da ste vi nosioci vlasti i da vi imate moć. I, još nešto, posao opozicije je da se bavi radom vlasti, a posao je vlasti da se bavi građanima, a ne da vodi abrove, bavi se lažima i glumi Milana tarota u ovoj Skupštini predviđajući ko će da uđe u Skupštinu, a ko neće. Znamo da neki od vas vole da posećuju vračare i gatare, o tome imamo i zapise i verovatno ne stojite dobro, oni su vam rekli da ne stojite dobro čim ne raspisujete izbore, a raspišite ih pa da konačno vidimo kako ko stoji.

I, da, građani ne plaćate vlast da radi ovo što radi, već ih plaćate da živite dobro, a ne da vam pred svake izbore u predizbornoj kampanji udeljuju crkavicu. Oni su ovde zbog vas, a ne obrnuto.
Uvaženi građani Srbije, Narodni pokret Srbije je podneo amandman na član 7. Zakona, sa idejom da se ustanovi obaveza javnim servisima da procenat ukupnog programskog sadržaja posveti sadržajima na jezicima nacionalnih manjina i prilagođenim osobama sa invaliditetom. Kolege su govorile već o nacionalnim manjinama, pa ću se ja fokusirati samo na osobe sa invaliditetom.

Kada pogledamo podatke iz poslednjeg popisa iz 2022. godine, zvanično se govori o broju od 356.404 osoba sa invaliditetom, a svi koji svakodnevno rade sa ovim osobama znaju da taj broj ne odražava realnost zapravo koliko takvih ljudi, građana imamo u Srbiji. I reći ću vam da je u prethodnom popisu utvrđeno da broj osoba sa invaliditetom iznosi 570.000.

Šta se desilo sa 200.000 ljudi koji su nestali zapravo iz popisa? Sada se postavlja pitanje da to možda nije zbog vaše socijalne politike. Podaci Svetske zdravstvene organizacije kažu da od ukupne populacije u svetu 16% čine ljudi osobe sa invaliditetom.

Srbija je potpisnica Konvencije Ujedinjenih nacija o pravima osoba sa invaliditetom i drugih međunarodnih dokumenata, gde se obavezala da će u skladu sa tim dokumentima unaprediti život osoba sa invaliditetom. Naročito je važna direktiva Evropske unije koja se zove Direktiva o audiovizuelnim medijskim uslugama i koja je ključni pravni okvir za pristupačnost medijskih sadržaja osoba sa invaliditetom.

Ono sa čime se mi ovde sada suočavamo je situacija da novi medijski zakon mora da uvede pristupačnost u većem obimu kao obavezu medija, a ne kao privilegiju građana koji imaju invaliditet.

Godine 2021. izrađena je Studija o proceni politika digitalne pristupačnosti u Republici Srbiji i ta studija je rađena u saradnji sa Vladom Republike Srbije i žao mi je što predsednica Skupštine, koja je tada bila premijerka, nije tu, da nam odgovori šta je zapravo urađeno po preporukama koje su na osnovu te studije izrađene i kako zapravo ova vlast planira da unapredi položaj osoba sa invaliditetom. Jer jedno društvo se ogleda kakvo je po tome kako tretira najranjivije grupe u svom stanovništvu. Zahvaljujem.
Zahvaljujem.

Uvaženi građani Srbije, Narodni pokret Srbija je podneo amandman na član zakona 12. koji se odnosi na uspostavljanje državne mreže za merenje kvaliteta vazduha i ono što se primećuje kroz ceo zakon, da u zakonu generalno postoje tri vrste zagađenje vazduha, jedna je tačkasti izvori, to su dimnjaci, linijski su transportni putevi i površinski koji obuhvataju deponiju i odlagalište ruda i flotacijinih jalovišta.

Zakon posmatra samo tačkaste izvore, ponegde spominje linijske, o površinskim izvorima u ovom zakonu nema ni reči. Ove emisije se ne prate zato što Ministarstvo zaštite životne sredine i rudarstva i geoloških istraživanja se prepucavaju čija je to nadležnost, a zapravo su deponije i odlagališta i jalovišta sve značajniji izvor zagađenja.

Takođe smo predložili da se utvrdi lista zona iz širih gradskih područja kako bi se ustanovila obaveza praćenja kvaliteta u zonama koji su pod uticajem emisija sa površinskih izvora prašine. Površinskim izvorima mora da se upravlja, da se ne ispuštaju zagađujuće materije u vazduh preko dozvoljenih količina i ono što je interesantan podatak je da u Srbiji postoji preko 260 napuštenih deponija, o kojima zapravo niko ne brine.

Od moje koleginice Ane Eraković ste čuli o stanju zagađenja u Boru i o zdravstvenom stanju građana koji tamo žive i ono što prosto je toliko jasno da se deponijama i velikim zagađivačima u rudarskim mestima ne upravlja na pravi način.

Jasno je onda kada sve ovo imamo u vidu kako bi se upravljalo i deponijom koju Rio Tinto planira da pravi u dolini Jadra. Za 40 godina je planirano da otpad pređe 100 miliona tona, što znači da smo jedno odlagalište, jedna deponija bila bi kao petnaestospratna zgrada, a prostiraće se na 30 hektara.

Tako da je potpuno jasno da mi nemamo odgovarajuću regulativu koja reguliše i rudarenje i sve aktivnosti koje se tiču zagađenja životne sredine i žao nam je što su amandmani koje smo predložili odbačeni, jer oni suštinski neće promeniti stanje koje je prilično loše, da ne kažemo katastrofalno u Srbiji kada je u pitanju zagađenje vazduha.
Uvaženi građani Srbije, takođe, Narodno pokret Srbije je podneo amandman i na član zakona koji se odnosi na lokalne mreže za merenje kvaliteta vazduha i ono što je važno reći je da postoje dve vrste monitoringa kvaliteta vazduha. Jedan je kroz nacionalnu mrežu, gde se merne stanice postavljaju tamo gde je nacionalni interes, i takođe postoje lokalne stanice koje se postavljaju u mestima od preko 200 hiljada stanovnika i industrijskim zonama kao što su na primer Bor i Zaječar.

Ono što je interesantno reći je da se na kraju godine, kada pričamo o kvalitetu vazduha, zapravo unose samo rezultati Nacionalne mreže za monitoring, ali se ne prate specijalni zagađivači u specijalnim sredinama, kao što su na primer organski zagađivači koji se nalaze u Šapcu i Pančevu, teški metali u Boru i zato je potrebno uključiti i rezultate lokalnih mreža.

Ono što smo takođe predložili je da se precizira član koji se odnosi na merenja posebne namene gde bi moralo usled promena tehnologije da se i tehnološke opreme, korišćenje energenata ili sirovina drugačijeg sastava od standardnog da se svi ti rezultati uvrste u merenja.

Takođe treba objavljivati, ovo treba da rade republički inspektori zajedno sa lokalnim na terenu zato što republički inspektori su nadležni za kontrolu velikih zagađivača, ali nažalost i ovo što smo predložili nije prihvaćeno. Tako da, i dalje stojimo na stanovištu da su kozmetičke samo stvari unešene u ovaj zakon, a da se suštinskim poboljšanjem vazduha odredbe ovog zakona nisu bavile.
Zahvaljujem.

Uvaženi građani, naš amandman se odnosio na član zakona koji se odnosi na merenja posebne namene i već od kolega ste čuli da su to merenja koja se sprovode na određenom prostoru, koja nisu obuhvaćena nacionalnom mrežom, ni lokalnom mrežom, a postoji osnovana sumnja da je došlo do zagađenja vazduha koji utiče na životnu sredinu.

Ono što smo mi predložili je da kada su u pitanju veliki zagađivači, za čiju kontrolu je nadležno ministarstvo, da ono zapravo u ovom slučaju mora da reaguje i donese odluku o merenjima posebne namene, koja će biti finansirana iz budžeta Republike Srbije, jer zapravo lokalni inspektori na lokalnom nivou to ljudi nisu u mogućnosti da urade, zato što ih prevazilazi nadležnost.

Čuli ste i od drugih kolega da su zapravo veliki zagađivači nekako van kontrole i ono što smo mi želeli ovim amandmanom je da unapredimo kontrolu države Srbije u odnosu na te zagađivače.
U ovom domenu smo smatrali, poštovani građani, kada su u pitanju kategorije vazduha, koje se dele na prvu i na drugu kategoriju, da moramo da moramo da unapredimo sistem merenja, da kada se uzimaju podaci i merenja, da kada imamo više mernih zajednica, da se smatra da vazduh nije čist kada imamo, dovoljno je da na jednom mestu, kada se meri zagađenje, bude registrovano povećanje.

Tako da, mislimo da će se tako dobijati tačniji podaci i tačnija slika o tome koliko zagađen vazduh udišemo, a ne da se kroz velike brojeve ili kroz različita mesta taj kvalitet zapravo razvodnjava.
Uvaženi građani, amandman koji smo podneli iz Narodnog pokreta Srbije se odnosi na posebne vrste zagađenja, pa smo tako predvideli da pored zagađenja iz prirodnih izvora i prekoračenja zagađenja zbog posipanja puteva, predlažemo da se dodaju i izvori koji su napušteni i aktivni površinski kopovi, odlagališta rudarskog otpada, rude i flotacijske jalovine, jer smo već nekoliko puta ranije govorili koliki su to zagađivači, a kod nas nisu prosto na pravi način tretirani.

Ono što moram da se osvrnem je na spin malopređašnji koji smo mogli da čujemo da predstavnika vlasti kako je neko ovde protiv kineskih patriotskih investicija. Ono što moram, građani da vam kažem, je da smo mi protiv bezakonja koje tamo vlada, gde se krše prava radnika, gde se meštanima protiv njihove volje otima dedovina, kao što je na primer u selu Šarbanovac i Zlot.

Mislim da je prilično jadno i bedno da se ovde kada pričamo o kvalitetu života građana govori o parama. Jer, sve i da dobijaju neke novce, koliko će da troše te novce ako umiru od najtežih bolesti, o čemu preliminarna studija Batutova iz 2018. godine govori, tako da je to čak i za vas ispod svakog nivoa.

Pošto ovde imamo profesionalne patriote koje mnogo vole ovu zemlju, ono što je moj predlog i predlog mojih kolega je da se svi lepo preselite u Bor i Majdanpek, ima tamo ispražnjenih kuća iz kojih su proterani meštani, pa se tamo uselite i uživajte u blagodetima patriotizma u koji se ovde tako lepo busate u grudi.
Poštovani građani Srbije, ostajući dosledni onome što smo do sada govorili da insistiramo da se u merenja uključuju i površinski i linijski izvori zagađenja, na član 25. koji govori o instrumentima politike planiranja zaštite vazduha, u delu koji govori o planovima zagađivača za smanjenje emisija, govori se samo o tačkastim izvorima, a mi predlažemo da se dodaju i linijski, koji su transportni putevi i površinski i koji uključuju deponije, odlagalište ruda, flotacijska jalovišta, jer su to značajni izvori zagađenja. Da podsetimo, imamo do sada preko 260 napuštenih deponija o kojima niko ne vodi računa, plus aktivnih deponija.

Zato smatramo da je izuzetno važno da se ovo uredi i sve što smo predlagali izmene u ovom kontekstu, i kroz amandmane ćemo se javljati i isticati gde smo zapravo to želeli da se unese kroz ceo zakon. Hvala najlepše.
Poštovani građani Srbije, Narodni pokret Srbije podneo je amandman na član 28. zakona, tako što dodajemo novi 28, koji glasi – Vlada Republike Srbije formira monitoring tim za praćenje realizacije Programa zaštite vazduha i Akcionog plana.

Znači, zakonom se nalaže Vladi da na predlog Ministarstva donosi Program zaštite vazduha, kao i Akcioni plan. Međutim, znamo kako to funkcioniše ovde - papir svašta trpi, ali se u praksi ništa ne primenjuje. Zato je naš predlog da se formira monitoring tim za praćenje realizacije Programa i Akcionog plana sa zadatkom da prati realizaciju planova, predlaže mere za njihovo efikasno sprovođenje i o tome podnosi izveštaj Narodnoj skupštini, a sve u cilju unapređenja postupka za praćenje predloženih planova za zaštitu vazduha. Hvala.
Poštovana potpredsednice, koja menjate predsednicu Skupštine u predsedavanju Skupštinom ja bih vas samo zamolila i podsetila da pročitate član 100. koji predsedniku Narodne skupštine ne dozvoljava diskusiju, da učestvuje u pretresu, ako vodi sednicu. Tako da bih vas zamolila da to isto učinite, jer se shodno to primenjuje i na vas kada rukovodite sednicom, pa ukoliko imate nešto da nam kažete siđite u plenum, a prepustite nekom drugom da predsedava sednicom. Zahvaljujem.