ANA JAKOVLJEVIĆ

Narodni pokret Srbije

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Ana Jakovljević prvi put je izabrana za narodnu poslanicu u 14. sazivu kao 49. na listi Srbija protiv nasilja - Miroslav Miki Aleksić - Marinika Tepić (Stranka slobode i pravde, Narodni pokret Srbije, Zeleno-levi front, Ne davimo Beograd, Ekološki ustanak - Ćuta, Demokratska stranka, Pokret slobodnih građana, Srbija centar, Zajedno, Pokret za preokret, Udruženi sindikati Srbije "Sloga", Novo lice Srbije), mandat joj je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu deo je poslaničke grupe Narodni pokret Srbije - Novo lice Srbije. Članica je Odbora za evropske integracije i zamenica člana Odbora za spoljne poslove. Takođe, članica je Radne grupe za unapređenje izbornog procesa i zamenica člana Delegacije u Parlamentarnoj skupštini Saveta Evrope.


BIOGRAFIJA

Rođena je 1981. godine. Po profesiji je advokatica.

Živi u Beogradu.

Potpredsednica je stranke Narodni pokret Srbije.

Poslednji put ažurirano: 12.09.2024, 12:28

Osnovne informacije

Statistika

  • 37
  • 8
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 15.10.2025.

Uvaženi građani Srbije, ja ću se nadovezati na ono što je kolega pre mene govorio, jer u katastru postoje ozbiljni problemi kada je u pitanju funkcionisanje samog katastra, zato što je direktor partijski postavljen, bez ikakvog iskustva i znanja da radi u toj oblasti. Čuli ste i od kolege kako posluje katastar i šta se sve radi, to lako možete sve da proverite, i kako se nabavljaju usluge higijene i obezbeđenja i sve ostalo, na portalu javnih nabavki.

Ono što smo mi ovim amandmanom predložili je, ono što inače deset godina i sindikati i ljudi koji rade u katastru traže, da se izvrši razvrstavanje radnih mesta u zvanje prema složenosti i prirodi posla i predložili smo odgovarajuće koeficijente. Jer ono što morate da znate za sada, referenti u katastru imaju platu ispod prosečne. Kada žele da im povećaju platu, oni zloupotrebljavaju institut prekovremenog rada, pa im na taj način dodaju na platu novac. Ono što se sada javlja kao veliki problem, čuli ste da 400.000 predmeta stoji nerešeno od ranije, sa ovim novim izmenama zakona ti ljudi će dobijati još više posla, ali neće moći da budu plaćeni za prekovremeni rad, s obzirom na to je da je već zloupotrebljen institut prekovremenog rada, umesto da se tim ljudima povećaju koeficijenti kako treba.

Takođe su menjane sistematizacije i umesto da se primaju geodetske struke ljudi, primaju se najrazličitijih struka i to su ljudi koji zapravo sede u kancelariji i, ono što bi popularno narod rekao, botuju za režim, zato što je uveden softver koji umesto da meri šta je učinjeno, meri se koliko vremena je neko proveo na računaru.

Zbog toga stručni ljudi odlaze, fali oko 700 ljudi, po sistematizaciji nedostaje 700 ljudi, i postavlja se pitanje kako će sad sve ove velike izmene revolucionarne i istorijske da se sprovode, kada je glavni organ koji treba da radi svoj posao zapravo onesposobljen nesposobnošću direktora. Mi predlažemo da se povećaju plate radnicima, da se stručnost ceni i da se prestane sa partijskim zapošljavanjem.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 14.10.2025.

Uvaženi građani, članom zakona kojim se pokušava da se upiše, da se utvrdi vlasništvo, je predviđeno da vlasnici objekta koji su gradili na zemljištu koje nije njihovo ne mogu da se zapravo registruju i agencija ih upućuje na parnicu da u roku od pet godina reše vlasništvo na predmetnom zemljištu, jedino se ovim predlogom izuzima svojina društvenih preduzeća, odnosno zemljišta koje je bilo vlasništvu društvenih preduzeća i tu se izdaje potvrda, ali sa zabeležbom.

Ako imamo u vidu da zapravo najveći broj građana ima problem sa upisom objekata u javne knjige upravo zbog toga što zemljište koje je upisano kao svojina drugih lica, to su najrazličitije životne situacije, kao što su lica koja su preminula ili nemaju naslednike, zatim zaostavštine koja nije blagovremeno raspravljena, zatim postupci deobe nisu izvršeni i ugovori nisu uknjiženi, preduzeća su prestala da postoje i tako dalje.

Postavlja se pitanje zašto se teret sada prevaljuje na vlasnike objekata, a ne na vlasnike zemljišta koji imaju mnogo interes? Isto je nejasno zašto se samo izuzimaju iz cele ove problematike zemljište koje je bilo u vlasništvu preduzeća?

Mi predlažemo rešenje koje bi zapravo nateralo vlasnike zemljišta čiji je interes veći da pokrenu takve postupke, jer je to u skladu i sa Zakonom o osnovama svojinsko pravnih odnosa i sa Zakonom o planiranju, jer ljude koji su izgradili objekte ukoliko im omogućimo upis, a one koji smatraju spornim zemljište pokrenu postupak tako mogu svoje objekte da stave u promet, a istovremeno se ne dira u pravo onih čije je zemljište da se izbore znači na sudu za svoju svojinu koju očito već dugo vremena ne koriste.

Tako da mi predlažemo da se umesto sa vlasnika objekata teret neko dokazivanja prebaci na vlasnike zemljišta koji su dužni da imaju veću pažnju zato što imaju i veći interes. Hvala.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 14.10.2025.

Uvaženi građani Srbije, kolege iz SRCA su se već osvrnuli na ono što smatramo da je problem u članu 16. stav 7, a odnosi se na uspostavljanje službenosti. Jer, po ovom predlogu zakona to može da uradi agencija, da u potvrdi utvrdi službenost, bez ikakvih naznaka u kojoj meri se ta službenost koristi, da li na određeno vreme ili određeno doba godine, što je po Zakonu o osnovama svojinsko-pravnih odnosa.

Znači, smatramo da je ovo neprihvatljivo rešenje jer se krše drugi zakoni ovakvim rešenjem. Smatramo da ovo treba ili obrisati ili, kako su kolege predlagale, da se bolje uredi da bi bilo preciznije, jer ako ovako utvrdimo pravo službenosti zapravo vlasniku nad kojim se to pravo službenosti uspostavlja uskraćujemo pravo da ili eventualno ugovori neku naknadu ili da se dogovori zapravo pravo službenosti koje bi bilo za njega pravično.

Tako da, nije ideja da se nametne vlasniku nešto, već da se nađe rešenje i zato mislimo da je ovakvo rešenje neprihvatljivo i da ga treba ili izbrisati ili unaprediti u skladu sa amandmanima kolege iz Partije SRCE.

Peta vanredna sednica , 12.06.2025.

Uvaženi građani Srbije, Narodni pokret Srbije je 4. aprila podneo dopis sa pitanjem predsednici Narodne skupštine gospođi Ani Brnabić i pošto više od dva meseca nismo nikakav odgovor dobili, ja ću danas morati da ponovim to pitanje u plenumu.

U konačnom izveštaju Misije za posmatranje vanrednih parlamentarnih izbora iz decembra 2023. godine, ODIHR je naveo da je potrebno unaprediti rad RIK-a, u okviru kojih je potrebno da se uspostavi i stalni sekretarijat. Ova preporuka je realizovana odgovarajućim odredbama Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi Narodne skupštine, koji je 20. decembra 2024. godine doneo sekretar Skupštine.

Sektor za podršku rada RIK-u je ovim izmenama predviđen kao peta jedinica u okviru službe Narodne skupštine i za njenog rukovodioca je predviđen pomoćnik generalnog sekretara. Tu je predviđeno 21 radno mesto, sa 39 izvršilaca. Ono što prosto želimo da znamo, da li je izvršeno raspoređivanje državnih službenika i nameštenika na radna mesta utvrđena u sektoru?

Ono što želimo da podsetimo da je ODIHR misija insistirala na transparentnosti kada je u pitanju unapređenje izbornog procesa i da je zapravo potrebno da svi akteri koji su na političkoj sceni budu uključeni, pa je tako potrebno da u radu ovog sektora, uz dogovor sa generalnim sekretarom, budu uključeni i izvršioci predloženi od strane opozicionih političkih stranaka.

Ono što je nama jasno je da su sva navođenja da će se izborni proces unaprediti od strane vlasti, zapravo vrlo deklarativno. Sve izjave su deklarativnog karaktera.

Moja koleginica Ana Eraković i ja smo bile članice Radne grupe koja je radila na unapređenju izbornog procesa u skladu sa ODIHR preporukama tokom prošle godine i tu Radnu grupu su napustili upravo zbog toga što je vladajuća većina na svakom koraku manipulisala procedurom i izigravala sve što se moglo izigrati.

Imamo i primer konkretan za to kada je u pitanju imenovanje stalnog sastava RIK-a, odnosno Republičke izborne komisije. Tu je prekršen stav 3. člana 18. Zakona o izboru narodnih poslanika, jer ovaj član predviđa da poslanička grupa koja ima više od polovine od ukupnog broja narodnih poslanika predlaže predsednika i zamenika predsednika.

Srpska napredna stranka je predložila i predsednika i zamenika predsednika, suprotno zakonu, jer nijedna poslanička grupa u Narodnoj skupštini nema više od polovine ukupnog broja narodnih poslanika.

Inače, kako je ranije praksa i nalagala i kako se radilo u prošlosti, zameničko u Republičkoj izbornoj komisiji je pripadalo predstavnicima opozicije, tako da i ovog puta smo imali kod imenovanje RIK-a izigravanje zakona i to samo, prosto, potvrđuje ono što smo i mi iskusili u okviru radnih grupa koje se tiču reforme izbornog procesa, ali i oni koji su učestvovali u radnim grupama koje se tiču izmena seta medijskih zakona, tako da bismo zamolili sada evo i u plenumu predsednicu Narodne skupštine gospođu Anu Brnabić da nam da odgovor na pitanje kako će se službenici i nameštenici raspoređivati u ovom sektoru, koji je zapravo uveden u sistematizaciju Narodne skupštine, jer hoćemo da znamo da li će tu biti predstavnika opozicionih stranka?

Zahvaljujem.